Natuurlijk geloof ik haarquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:44 schreef Apuleius het volgende:
Nee, die zullen wel liggen hè. Natuurlijk is ze dan moe, geloof je haar niet?
Oh, neem mij niet kwalijk, ik vond de zin 'Mevrouw ligt de hele dag in bed en beweert heeeel moe te zijn.', nogal overkomen alsof je het met een korreltje zout nam.quote:
Dat snap ik, heb mn OP veranderdquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:47 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Oh, neem mij niet kwalijk, ik vond de zin 'Mevrouw ligt de hele dag in bed en beweert heeeel moe te zijn.', nogal overkomen alsof je het met een korreltje zout nam.
Dat zal best jaquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:48 schreef richolio het volgende:
Denk dat ze het van mij heeft overgenomen.![]()
Wist niet dat dat kon!quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:34 schreef RetRy32 het volgende:
Ik had het, kwam naar buiten tijdens een onderzoek, had er geen last van.
Wat is de ziekte van Pfeiffer?quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:06 schreef BlueJeans het volgende:
Ik zit te twijfelen, ben de laatste weken HEEL ERG MOE. Slaap ook veel. Maar gezien de manier waarop je het krijgt (speeksel) lijkt me dat onmogelijk gezien de rustige maanden de afgelopen tijd
Ik weet niet hoelang zoiets dan kan gaan slapen. Als het een halfjaar is, of langer zelfs, dan zou het wellicht kunnen. Maar durf niet bloedprikken, ben pussy!quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:10 schreef RetRy32 het volgende:
Hoe kan je het krijgen?
De ziekte van pfeiffer is een besmettelijke ziekte. Het virus zit in de speekselklieren en de besmetting vindt plaats via speekseldruppeltjes. Dit kan door bijvoorbeeld hoesten of niesen, door uit een vuil glas te drinken, met besmet speelgoed te spelen maar vooral via zoenen. Het kan zijn dat je het virus al een tijdje hebt maar dat het slaapt. Als je lichaam verzwakt slaat het toe. Het komt dan ook veel voor dat kinderen de ziekte van pfeiffer krijgen in tijden dat er extra spanning op hun lichaam staat. Door bijvoorbeeld examentijd, een nieuwe verkering, en andere dingen die je bezig houden. Je lichaam dwingt je op deze manier om wat rustiger aan te doen en alles eens goed op een rijtje te zetten.
Hoe weet je dat je de ziekte hebt?quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:15 schreef BlueJeans het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang zoiets dan kan gaan slapen. Als het een halfjaar is, of langer zelfs, dan zou het wellicht kunnen. Maar durf niet bloedprikken, ben pussy!
Misschien kan het ook wel komen door hoesten en niezen van iemand anders (wist ik niet eens!)Als het nog lang aanhoudt, ga ik naar de dokter.
Oh da's wel handig van die zelf-testers. Bedankt!quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:17 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je de ziekte hebt?
Als je het vermoeden hebt dat je de ziekte van pfeiffer hebt kan je na de dokter gaan en daar bloed laten prikken, maar er zijn ook zelf testers. Dit is een hele makelijke test waarbij je een druppeltje bloed op een plaatje laat vallen, na tien minuten kan je dan op het plaatje aflezen of je de ziekte van pfeiffer wel of niet hebt.
Wat moet je doen als je het hebt?
Tegen de ziekte van pfeiffer zijn geen medicijnen. De dokter kan je dus niet helpen. Het enige dat je kunt doen is naar behoefte rusten. Maar er zijn nog een aantal dingen die helpen. Eet niet te vet voedsel, drink geen alcohol en drink genoeg water, karnemelk of vruchtensap (ongeveer twee á drie liter per dag). Dit zijn geen medicijnen maar ze werken wel goed voor de lever. Ook kun je, om anderen niet te besmetten extra hygiëne maatregelen nemen, maar je kunt een ander nooit voor 100% beschermen. De kans om een ander te besmetten blijft natuurlijk altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |