abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133739875
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal maanden een Nikon D3200. Ik ervaar deze camera als zeer prettig, maar heb totaal geen verstand van fotografie. Ik maak er prachtige foto's mee, puur voor huis-, tuin- en keukengebruik. Dat is voor mij overigens ook meer dan voldoende. Ik heb de camera dus eigenlijk altijd op de automatische stand staan, zodat de instellingen automatisch worden geregeld.

Wanneer je door de lens kijkt, zie je altijd een aantal van die puntjes. Wanneer je scherpstelt, worden deze normaliter groen. Dat is het teken dat je de foto kunt nemen en scherp zal zijn.

Sinds vandaag worden die puntjes nooit meer groen, wat ik ook doe. Altijd rood, en dus zijn het merendeel van de foto's ook wazig.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan aanpassen?

Mijn dank is (alvast) groot.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 november 2013 @ 12:52:38 #2
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_133740208
Perongeluk op MF gezet? (handmatig scherpstellen?)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_133740246
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:39 schreef Bolters het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal maanden een Nikon D3200. Ik ervaar deze camera als zeer prettig, maar heb totaal geen verstand van fotografie. Ik maak er prachtige foto's mee, puur voor huis-, tuin- en keukengebruik. Dat is voor mij overigens ook meer dan voldoende. Ik heb de camera dus eigenlijk altijd op de automatische stand staan, zodat de instellingen automatisch worden geregeld.

Wanneer je door de lens kijkt, zie je altijd een aantal van die puntjes. Wanneer je scherpstelt, worden deze normaliter groen. Dat is het teken dat je de foto kunt nemen en scherp zal zijn.

Sinds vandaag worden die puntjes nooit meer groen, wat ik ook doe. Altijd rood, en dus zijn het merendeel van de foto's ook wazig.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan aanpassen?

Mijn dank is (alvast) groot.
Op de body, link- of rechtsonder de lens, zit een klipje met AF en MF. ZOals hierboven al gezegd wordt, iets zegt me dat ie nu op MF staat.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_133740250
Kan het zijn je je lens misschien van autofocus naar manual focus hebt gezet? Ik ken de camera verder niet maar de lens van mijn d40 heeft een schuifje aan de zijkant om te switchen tussen auto en manual focus.

Edit: blijkbaar was ik niet de enige met dit idee.
pi_133740755
Dank jullie wel allemaal. Dat was het probleem inderdaad. Super, thnx!
pi_133740782
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:16 schreef Bolters het volgende:
Dank jullie wel allemaal. Dat was het probleem inderdaad. Super, thnx!
Tipje; lees de gebruikershandleiding eens door.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133740808
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:17 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Tipje; lees de gebruikershandleiding eens door.
Uiteraard, maar aangezien ik niet thuis was en de camera wel moest gebruiken, ging dat een beetje lastig. En ik had nog niet gezien dat je op de lens ook kon switchen tussen automatisch en manueel. Vandaar :)
pi_133740821
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:18 schreef Bolters het volgende:

[..]

Uiteraard, maar aangezien ik niet thuis was en de camera wel moest gebruiken, ging dat een beetje lastig. En ik had nog niet gezien dat je op de lens ook kon switchen tussen automatisch en manueel. Vandaar :)
Voor de toekomst ook, het kan geen kwaad je een beetje in de materie te verdiepen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133740854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:18 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Voor de toekomst ook, het kan geen kwaad je een beetje in de materie te verdiepen.
Zeker waar. Dank voor deze wijze tip! ^O^
pi_133878816
Hoe staan jullie tegenover de EXPEED 2 processor? In vergelijking met de EXPEED3, hoe zijn jullie meningen hierover. Ofwel de D5100 tegen de D3200.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 december 2013 @ 18:12:51 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_133882445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:16 schreef J03llV het volgende:
Hoe staan jullie tegenover de EXPEED 2 processor? In vergelijking met de EXPEED3, hoe zijn jullie meningen hierover. Ofwel de D5100 tegen de D3200.
De D5100 is sowieso een klasse hoger, maar een jaar ouder.
Je ziet dat die door de lagere resolutie betere ruisprestaties levert. Dat is het enige verschil. :)

Beide zijn even snel (4 fps)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_133883398
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:12 schreef Xilantof het volgende:

[..]

De D5100 is sowieso een klasse hoger, maar een jaar ouder.
Je ziet dat die door de lagere resolutie betere ruisprestaties levert. Dat is het enige verschil. :)

Beide zijn even snel (4 fps)
Is het slim om de d5100 tweedehands te kopen?
  FOK!fotograaf dinsdag 3 december 2013 @ 19:37:33 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_133885317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:44 schreef J03llV het volgende:

[..]

Is het slim om de d5100 tweedehands te kopen?
Voor een goed bedrag: zeker :)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_133887264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:37 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Voor een goed bedrag: zeker :)
Ik ga even op de prijzen letten de komende maanden :) Ik ben namelijk op zoek naar mijn eerste DSLR en wil gelijk een goeie maar niet te geavanceerd. En ook nog eens tegen een leuk prijsje :D Ben al wel bekend met de basics en wat advanced stuff van de fotografie dusja. Heb je toevallig nog andere suggesties?

Oops, Ik zie net dat ik iemand anders zn thread aan t blocken ben. Dacht dat ik in t Nikon DSLR threadje zat :D Sarryy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')