Op de body, link- of rechtsonder de lens, zit een klipje met AF en MF. ZOals hierboven al gezegd wordt, iets zegt me dat ie nu op MF staat.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:39 schreef Bolters het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een aantal maanden een Nikon D3200. Ik ervaar deze camera als zeer prettig, maar heb totaal geen verstand van fotografie. Ik maak er prachtige foto's mee, puur voor huis-, tuin- en keukengebruik. Dat is voor mij overigens ook meer dan voldoende. Ik heb de camera dus eigenlijk altijd op de automatische stand staan, zodat de instellingen automatisch worden geregeld.
Wanneer je door de lens kijkt, zie je altijd een aantal van die puntjes. Wanneer je scherpstelt, worden deze normaliter groen. Dat is het teken dat je de foto kunt nemen en scherp zal zijn.
Sinds vandaag worden die puntjes nooit meer groen, wat ik ook doe. Altijd rood, en dus zijn het merendeel van de foto's ook wazig.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan aanpassen?
Mijn dank is (alvast) groot.
Tipje; lees de gebruikershandleiding eens door.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:16 schreef Bolters het volgende:
Dank jullie wel allemaal. Dat was het probleem inderdaad. Super, thnx!
Uiteraard, maar aangezien ik niet thuis was en de camera wel moest gebruiken, ging dat een beetje lastig. En ik had nog niet gezien dat je op de lens ook kon switchen tussen automatisch en manueel. Vandaarquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Tipje; lees de gebruikershandleiding eens door.
Voor de toekomst ook, het kan geen kwaad je een beetje in de materie te verdiepen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:18 schreef Bolters het volgende:
[..]
Uiteraard, maar aangezien ik niet thuis was en de camera wel moest gebruiken, ging dat een beetje lastig. En ik had nog niet gezien dat je op de lens ook kon switchen tussen automatisch en manueel. Vandaar
Zeker waar. Dank voor deze wijze tip!quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Voor de toekomst ook, het kan geen kwaad je een beetje in de materie te verdiepen.
De D5100 is sowieso een klasse hoger, maar een jaar ouder.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:16 schreef J03llV het volgende:
Hoe staan jullie tegenover de EXPEED 2 processor? In vergelijking met de EXPEED3, hoe zijn jullie meningen hierover. Ofwel de D5100 tegen de D3200.
Is het slim om de d5100 tweedehands te kopen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:12 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De D5100 is sowieso een klasse hoger, maar een jaar ouder.
Je ziet dat die door de lagere resolutie betere ruisprestaties levert. Dat is het enige verschil.
Beide zijn even snel (4 fps)
Voor een goed bedrag: zekerquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:44 schreef J03llV het volgende:
[..]
Is het slim om de d5100 tweedehands te kopen?
Ik ga even op de prijzen letten de komende maandenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |