Carl Schmitt komt alleen langs omdat Zizek ergens zijdelings door hem beinvloed schijnt te zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:39 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Dat een universiteit politiek neutraal blijft of anders haar docenten ook moet dwingen andere meningen en boeken van conservatieven en rechtse filosofen te laten lezen. Overigens heb ik niets met associaal liberalen als Ayn Rand. Ernst Jünger, Carl Schmitt of bv andere rechtse filosofen als Arnold Gehlen. Waarom horen we daar nooit iets over????
Kentering? Hoe kunnen we dit precies waarnemen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wacht maar af. Sinds 1980 heeft rechts de politiek gedomineerd. Dat heeft in Nederland tot 2010 geduurd. Nu is er de kentering. Het 1 decennium is dat heilzaam. Het 2e decennium krijg je reden tot klagen. Het laatste decennium voor de volgende wende is het net zo'n ideologisch gekkenhuis als rechts dat was in de aanloop naar de kredietcrisis.
Een ideologische wende begint met mensen die politiek anders beginnen te denken. De lijst is aanzienlijk:quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:56 schreef waht het volgende:
[..]
Kentering? Hoe kunnen we dit precies waarnemen?
Nou, dan ben jij - vanuit mijn gezichtspunt - wel een enorme optimist hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een ideologische wende begint met mensen die politiek anders beginnen te denken. De lijst is aanzienlijk:
- Democracy Now
- Zeitgeist
- Jonge fokkers die keren van rechts naar links Robin007bond en Igen
- Topic als: POL / 'Studenten geindoctrineerd met links gedachtegoed'
- etc etc.
Lees de tekenen aan de wand !!!
Oh?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Absoluut, maar deze indicatoren vind ik te willekeurig. Ik zie bezuinigingswoede in de EU, hervormingen op talloze arbeidsmarkten, centrale banken die het normale volk verarmen, ontwikkelende markteconomieën, sterke verwevenheid tussen kapitaalkrachtigen en politiek.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Een ideologische wende begint met mensen die politiek anders beginnen te denken. De lijst is aanzienlijk:
- Democracy Now
- Zeitgeist
- etc etc.
Ik snap niet waarom jij dat doorgaans als positieve punten ziet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:22 schreef waht het volgende:
[..]
Absoluut, maar deze indicatoren vind ik te willekeurig. Ik zie bezuinigingswoede in de EU, hervormingen op talloze arbeidsmarkten, centrale banken die het normale volk verarmen, ontwikkelende markteconomieën, sterke verwevenheid tussen kapitaalkrachtigen en politiek.
Mijn mening over deze zaken terzijde, de linkse idealen floreren nou niet echt.
Beta-studies staan natuurlijk helemaal in dienst van staat en bedrijfsleven, laten we daar maar niks over zeggen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:56 schreef waht het volgende:
Vooral alfa-studies dan, overbodige studies die hun eigen succes moeten creëren middels ideologie.
Voor een deel, beta-studies trekken alleen wel intelligentere mensen aan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:25 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Beta-studies staan natuurlijk helemaal in dienst van staat en bedrijfsleven, laten we daar maar niks over zeggen.
Is dat niet gewoon dezelfde gemarginaliseerde tegenbeweging die je altijd al hebt gehad? Mensen die tegen grootkapitaal in het algemeen, banken in het bijzonder en tegen het links/rechts establishment zijn? Want ja, zoals het nu is, is het kut, dus als wie het ook anders doet, wordt het beter.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
- Democracy Now
- Zeitgeist
- etc etc.
Dat verschilt per specifiek geval, en ik hekel vooral de onwetendheid die heerst over dit soort zaken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij dat doorgaans als positieve punten ziet.
Betasquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor een deel, beta-studies trekken alleen wel intelligentere mensen aan.
Alfa studies zijn voor mensen die geen wiskunde kunnen.
Tussen links en liberalisme is er een verloop dat er tussen liberalisme en traditioneel rechts niet is. Het is ook zo dat liberalen onbewust op een linkse manier kijken naar en spreken over de wereld dankzij de decennialange linkse hegemonie aan de universiteiten. Gelijkheid is bijvoorbeeld een ideaal dat spectrumbreed, in de mainstream althans, in ere wordt gehouden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:27 schreef Klopkoek het volgende:
Als er iets op de universiteit dominant is dan is het idd liberalisme. Zo'n verheven vrijdenkers attitude, een clubcard voor verfijnde mensen. De Apple van de gutmenschen. Het fijnproeversgilde.
En Eurofilie zit er ook diep in, geen wonder als je weet welke machinaties er spelen. Dat is een zelfrenoverend systeem geworden; een aanstelling aan de eurofiele universiteit van Florence geldt als het summum.
Want rechts-liberalen bestaan nietquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:32 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Tussen links en liberalisme is er een verloop dat er tussen liberalisme en traditioneel rechts niet is. Het is ook zo dat liberalen onbewust op een linkse manier kijken naar en spreken over de wereld dankzij de decennialange linkse hegemonie aan de universiteiten. Gelijkheid is bijvoorbeeld een ideaal dat spectrumbreed, in de mainstream althans, in ere wordt gehouden.
Aha, jij kan mijn hypothese dus bevestigen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:29 schreef Ryon het volgende:
O ja.. Alleen alfa studenten zijn natuurlijk vatbaar voor de linkse indoctrinatie praktijken. Komt omdat alfa studenten gewoon een beetje dom zijn en niet helemaal begrijpen wanneer hun hersentjes gespoeld worden met gelijkheidsdenken en anti-autoritaire denkbeelden. Typisch van links weer dat zij de zwakke broeders in de samenleving pakken.
Dat schrijf ik niet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, als je een boek leest ben je geïndoctrineerd?
Doet hij dat?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat schrijf ik niet.
Ik bedoel dat je zo'n boekje niet als hele of halve bijbel moet nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |