abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133708234
ARNHEM - Een electronicabedrijf in Arnhem heeft een sollicitant voor een stageplek afgewezen vanwege zijn huidskleur. Een medewerker stuurde de mail met de reden van de afwijzing per abuis door naar sollicitant Jeffrey Koorndijk, die de mail online plaatste.

"Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (een neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers", mailt een medewerker van het electronicabedrijf aan zijn baas.

De mail werd vervolgens gepupliceerd op Facebook en Twitter, waar een rel is ontstaan. Veel mensen spreken schande van de discriminatie. Koorndijk heeft inmiddels aangifte gedaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)s__een_neger___.html

Hier verder.
pi_133708271
Waarom heeft hij binnen zijn jas aan?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_133708300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:41 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het wordt nog erger als ze hem gewoon aangenomen hadden terwijl ze hem liever niet willen.
Killing voor die donkere knaap, de werksfeer en het bedrijf.

Maar dat moet toch van Nederland. Raarrrr.
Oh ja joh? Van wie moet dat precies? Er zijn zoveel mensen die niet aangenomen worden, daar ontstaat geen ophef over. Moet iemand nog aan jou uitleggen wat precies het probleem is hier? Iemand niet aannemen omdat hij een bepaalde huidskleur heeft. Dát is het probleem. Niet dat ze hem niet aan hebben genomen.
  donderdag 28 november 2013 @ 13:27:42 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_133708396
quote:
8s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oh ja joh? Van wie moet dat precies? Er zijn zoveel mensen die niet aangenomen worden, daar ontstaat geen ophef over. Moet iemand nog aan jou uitleggen wat precies het probleem is hier? Iemand niet aannemen omdat hij een bepaalde huidskleur heeft. Dát is het probleem. Niet dat ze hem niet aan hebben genomen.
hij wordt niet afgewezen puur omdat hij neger is. Maar ook omdat hij nauwelijks ervaring heeft met computers.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_133708432
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

hij wordt niet afgewezen puur omdat hij neger is. Maar ook omdat hij nauwelijks ervaring heeft met computers.
Niet puur nee, maar dat speelt zeker wel mee...?
pi_133708453
quote:

[..]

De baas deed het niet zo tactisch in de vermelding, al is dat tot daar aan toe. Mailtje ging waarschijnlijk aan iemand waarmee hij nog niet zolang werkt anders zou die hem niet zo hard naaien
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_133708461
quote:
8s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vergeet je voor het gemak even dat ie ook weinig tot geen ervaring met computers had? Of telt dat ineens niet meer mee?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 13:30:11 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_133708466
quote:

[..]

Het neger zijn is wel de belangrijkste reden aan dat mailtje te zien
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133708509
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vergeet je voor het gemak even dat ie ook weinig tot geen ervaring met computers had? Of telt dat ineens niet meer mee?
Nee dat vergeet ik niet, maar dat is dan ook een hele goede reden om iemand niet aan te nemen. Dat hij een bepaalde huidskleur heeft, dat is helemaal geen goede reden, want daar kan hij niks aan doen. Dus vergeet jij het 'het is een neger' stukje, of vind je dat gewoon niet belangrijk?
  donderdag 28 november 2013 @ 13:31:42 #10
358523 IkStampOpTacos
pi_133708511
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:29 schreef Haque het volgende:

[..]

De baas deed het niet zo tactisch in de vermelding, al is dat tot daar aan toe. Mailtje ging waarschijnlijk aan iemand waarmee hij nog niet zolang werkt anders zou die hem niet zo hard naaien
Hoezo naaien? Er staat 'per abuis'. Foutje dus.
-
pi_133708527
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo naaien? Er staat 'per abuis'. Foutje dus.
oh je hebt gelijk, excuus verkeerd gelezen
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_133708531
quote:
hij wordt niet afgewezen puur omdat hij neger is. Maar ook omdat hij nauwelijks ervaring heeft met computers
Dus jij verwacht een objectief oordeel van iemand die als eerste begint over de afkomst als reden om iemand niets te vinden?
pi_133708562
http://nos.nl/artikel/580153-schadevergoeding-voor-negermail.html

Jeffrey Koorndijk wil een schadevergoeding omdat hij vanwege zijn huidskleur werd afgewezen bij een Arnhems elektronicabedrijf. In dagblad Metro zegt hij een advocaat te zoeken om een zaak aan te spannen.
  donderdag 28 november 2013 @ 13:34:44 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_133708593
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus jij verwacht een objectief oordeel van iemand die als eerste begint over de afkomst als reden om iemand niets te vinden?
Waar heb je het over? Rare conclusies trek je. Ik zeg alleen dat die chef 2 redenen geeft en iedereen doet alsof hij alleen is afgewezen omdat hij neger is terwijl hij schijnbaar ook niet met computers overweg kan.
-
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 13:35:46 #15
3928 Ulx
pi_133708626
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Rare conclusies trek je. Ik zeg alleen dat die chef 2 redenen geeft en iedereen doet alsof hij alleen is afgewezen omdat hij neger is terwijl hij schijnbaar ook niet met computers overweg kan.
Het is de primaire reden dat hij is afgewezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133708636
quote:

[..]

Ja, maar 1 van de 2 redenen is een racistische reden. Snap je dat of niet?
Al gaf hij 1000 goede redenen om hem niet aan te nemen, hij zegt eerst 'het is een neger'. Dat is dus racisme, hoe je het ook wendt of keert.
pi_133708673
quote:
terwijl hij schijnbaar ook niet met computers overweg kan.
Volgens dezelfde persoon die hem als eerste afwijst omdat het een neger is. Het spijt me erg maar dat diskwalificeert die hele persoon als beoordelaar van geschiktheid. De rest van de mail vind ik dus helemaal niet meer relevant.
  donderdag 28 november 2013 @ 13:37:16 #18
358523 IkStampOpTacos
pi_133708677
quote:
8s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:36 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja, maar 1 van de 2 redenen is een racistische reden. Snap je dat of niet?
Al gaf hij 1000 goede redenen om hem niet aan te nemen, hij zegt eerst 'het is een neger'. Dat is dus racisme, hoe je het ook wendt of keert.
Dat ontken ik verder toch ook niet?
-
pi_133708690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ervaring opdoen is juist het hele idee achter een stageplaats slimmerik.
Vrijwel geen enkele sollicitant voor een stageplaats heeft ervaring.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_133708717
Niets meer dan terecht, hij had geen ervaring.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_133708722
quote:

[..]

Point being?
pi_133708724
quote:

[..]

Ben jij traag van begrip? De eerst opgenoemde reden is huidskleur.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 13:40:46 #23
3928 Ulx
pi_133708771
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:38 schreef 2Happy4U het volgende:
Ervaring opdoen ook het idee achter een stage.
pi_133708833
Het hele probleem nu is dat hij een aanklacht gaat indienen. Als zo'n knaap in de toekomst bij mij komt solliciteren en ik vind dat soort berichten op internet dan is het ook helaas laat maar zitten. Reden is dat hij blijkbaar om het minst of geringste naar het gerecht toe stapt.
pi_133708834
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:38 schreef 2Happy4U het volgende:
Dat is dus niet waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')