Je hebt het op verschillende niveau's. Jij hebt het duidelijk niet zo heel erg, maar een mede gitarist uit mn omgeving heeft het tegenwoordig vrijwel continu op het volume van een passerende trein. Hij slaapt vrijwel niet meer door de enorme herrie, en kan eigenlijk amper nog functioneren in het dagelijks leven.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:52 schreef GroningseGast het volgende:
Ik heb er over het algemeen geen last van, behalve als ik er over lees of als ik er op focus. Kun je het niet gewoon accepteren en je er minder op focussen?
Doofheid is idd een geschenk vergeleken constant een hoge piep in je oren.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:02 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Je hebt het op verschillende niveau's. Jij hebt het duidelijk niet zo heel erg, maar een mede gitarist uit mn omgeving heeft het tegenwoordig vrijwel continu op het volume van een passerende trein. Hij slaapt vrijwel niet meer door de enorme herrie, en kan eigenlijk amper nog functioneren in het dagelijks leven.
Zelf ben ik altijd wat voorzichtiger geweeest dan hij, sinds hij dat heeft moet ik zeggen dat ik heel erg op gehoorbescherming ben gaan letten. Dat is haast geen leven meer.
IIRC zijn er zelfs mensen geweest die vanwege zoiets zelfmoord hebben gepleegd, en als ik de verhalen zo hoor van mensen om me heen kan ik dat wel begrijpen, en kan het ook net als de TS niet genoeg benadrukken: Bij hard geluid OORDOPPEN IN MENSEN!
Je gehoor is zoooo waardevol, en doofheid is niet het enige risico dat er aan hangt. Verlies van je gehoor is eigenlijk nog het minst erge dat je op kan lopen
Sterkte TS, ik heb de gevolgen om me heen genoeg gezien om te weten dat dit een ***te probleem is
Ik heb tegenwoordig bij concerten oordoppies in en met motorrijden ook.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:02 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Je hebt het op verschillende niveau's. Jij hebt het duidelijk niet zo heel erg, maar een mede gitarist uit mn omgeving heeft het tegenwoordig vrijwel continu op het volume van een passerende trein. Hij slaapt vrijwel niet meer door de enorme herrie, en kan eigenlijk amper nog functioneren in het dagelijks leven.
Zelf ben ik altijd wat voorzichtiger geweeest dan hij, sinds hij dat heeft moet ik zeggen dat ik heel erg op gehoorbescherming ben gaan letten. Dat is haast geen leven meer.
IIRC zijn er zelfs mensen geweest die vanwege zoiets zelfmoord hebben gepleegd, en als ik de verhalen zo hoor van mensen om me heen kan ik dat wel begrijpen, en kan het ook net als de TS niet genoeg benadrukken: Bij hard geluid OORDOPPEN IN MENSEN!
Je gehoor is zoooo waardevol, en doofheid is niet het enige risico dat er aan hangt. Verlies van je gehoor is eigenlijk nog het minst erge dat je op kan lopen
Sterkte TS, ik heb de gevolgen om me heen genoeg gezien om te weten dat dit een ***te probleem is
Zelf heb ik er gelukkig (nog) geen last van, en ik probeer het dan ook te voorkomen.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:31 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig bij concerten oordoppies in en met motorrijden ook.
Met trainen mag ik altijd graag me eigen muziek luisteren (en vrij hard ook om in de zone te komen) maar ik doe dat alleen tijdens zware setjes (ik hoop dat de beschadiging op die manier mee valt omdat het niet langdurig hard is).
Maar mooi dat je baat hebt bij een gehoorapparaat!
Ja, heftig. Gehoorbescherming is zeer belangrijk inderdaad, ook op werkplekken. Ken jij mensen die hierom zelfmoord hebben gepleegd? Ik heb echt veel medelijden met die vriend van jou.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:02 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Dat lukt niet meer... Ik ben in een soort negatieve spiraal terechtgekomen: de tinnitus tast mijn algemene 'welbevinden' aan, en omdat ik met slechter voel krijgt de tinnitus meer invloed.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:52 schreef GroningseGast het volgende:
Ik heb er over het algemeen geen last van, behalve als ik er over lees of als ik er op focus. Kun je het niet gewoon accepteren en je er minder op focussen?
Doofheid is helaas geen garantie voor geen tinnitus... Het is een 'fantoomgeluid' dat ten onrechte in de gehoorzenuw ontstaat.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Doofheid is idd een geschenk vergeleken constant een hoge piep in je oren.
Ik heb een lichte ruis in mn oren...wanneer het helemaal stil is, bijvoorbeeld wanneer ik ga slapen hoor ik het. Lijkt me idd verschrikkelijk om dat harder te hebben.
Laat ik hier kort over zijn: nee. Tinnitus is, per definitie, een niet inhoudelijk geluid.quote:Op donderdag 28 november 2013 02:46 schreef loop het volgende:
Het zijn gewoon stemmen alleen dan allemaal door elkaar heen.
[...]
Ik kan hier alleen maar over zeggen: niet afwachten. Het gaat niet vanzelf over (waar ik de eerste paar jaar wel op hoopte).quote:Op donderdag 28 november 2013 06:33 schreef Brummetje_ het volgende:
Tvp.
Wil dit topic graag volgen. Mijn vriend is namelijk ook zo'n domme sukkel geweest die gehoorbeschadiging heeft opgelopen vroeger en nu een fijne piep in zijn oren heeft waar hij soms over klaagt.
Op dit moment krijg ik een ruis die ongeveer half zo hard is als de tinnitus. Het kán zijn dat de tinnitus hierdoor verdrongen wordt, het kán zijn dat het minder opvallend wordt, het kán zijn dat er geen resultaat volgt...quote:Op donderdag 28 november 2013 12:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen met zo'n resonantie-apparaat. Helemaal stil wordt het dan toch niet?
Hel op aarde valt wel mee, als je er mee om kunt gaan in ieder geval. Dat is niet voor iedereen even gemakkelijk. Maar het is te doen. Het is alleen erg jammer dat je nooit meer stilte kunt ervaren. Nou ok, als je de pijp uit gaatquote:Op donderdag 28 november 2013 13:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dit lijkt me echt hel op aarde.
Een aandoening waar te weinig aandacht voor is imo.
Sterkte ermee.
Het heeft toch vooral veel met perceptie te maken hoor. Ik hoorde 'm eerst ook overal bovenuit toen ik het net had. Maar in de loop der tijd ging ie naar de achtergrond. Dat komt omdat het geluid voor de hersenen minder interessant wordt. Wel is het daarvoor heel belangrijk hoe je erop reageert. Als je je eraan blijft ergeren wordt het ook niet beter.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:02 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Je hebt het op verschillende niveau's.
Bij mij is het omgekeerd, eerst kon ik het negeren, nu niet meer...quote:Op donderdag 28 november 2013 19:24 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Het heeft toch vooral veel met perceptie te maken hoor. Ik hoorde 'm eerst ook overal bovenuit toen ik het net had. Maar in de loop der tijd ging ie naar de achtergrond. Dat komt omdat het geluid voor de hersenen minder interessant wordt. Wel is het daarvoor heel belangrijk hoe je erop reageert. Als je je eraan blijft ergeren wordt het ook niet beter.
Da's erg vervelend.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:38 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Bij mij is het omgekeerd, eerst kon ik het negeren, nu niet meer...
Ik ben 'in behandeling' bij een audiologisch centrum. Als deel van het 'tinnitus traject' is er een uit-ge-breide voorlichting geweest over het hoe-en-wat van tinnitus.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:56 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Da's erg vervelend.
Heb je het idee dat het volume is toegenomen? Of is het meer dat je de stimulus gewoon niet goed kunt negeren zoals eerst?
Is er iets gebeurd in je leven wat het misschien verklaart?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |