Waarom?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:52 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Het zou hypocriet zijn.
Nou, er is eerder een goede reden om op leeftijd te selecteren dan afkomst. Zo wil ik altijd een juiste mix van jong, middel en oud.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:52 schreef Webschip het volgende:
Nee natuurlijk niet. Het zou hypocriet zijn.
Het aanpakken gaat men in dit geval denk ik wel doen. De persoon die dit mailtje verstuurde heeft een heel groot probleem, maar als het binnen dat bedrijf schering en inslag was, dan klapt hij bij een verhoor wel uit de school.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
De gevolgen zijn in genoemde voorbeelden wel wat ernstiger. Als hij was mishandeld vanwege zijn huidskleur was een excuus m.i. ook niet voldoende geweest.
Maar hallo zeg. Moet nu alles wat mensen fout doen maximaal bestraft worden? Daar wordt het echt niet gezelliger van.
Racisme is een groot probleem. Pak dat eens bij de kiem aan ipv dit incident als bliksemafleider gebruiken.
Als een medewerker zo'n interne mail aan de baas stuurt is er gewoon iets grondig mis in het bedrijf.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:53 schreef DS4 het volgende:
Dat is weer een iets te snelle conclusie.
Dat weet je niet. Leeftijdsdiscriminatiegevallen halen de media ook wel eens.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:51 schreef Webschip het volgende:
Als in het mailtje alleen stond dat hij te oud was geweest ipv over het neger zijn, dan was het nieuws niet eens gehaald.
Geeft aan hoe overtrokken eea is.
Omdat er voor discriminatie op leeftijd eerder een functionele reden is te bedenken dan discriminatie op ras.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Waarom zou discriminatie op leeftijd minder erg zijn dan discriminatie op ras?
Waarom zou een bedrijf dan een neger (of een ander ras) niet mogen weren, als er al genoeg negers in dat bedrijf zijn. Ivm de "juiste" mix?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, er is eerder een goede reden om op leeftijd te selecteren dan afkomst. Zo wil ik altijd een juiste mix van jong, middel en oud.
Dude... seriously ...?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat er voor discriminatie op leeftijd eerder een functionele reden is te bedenken dan discriminatie op ras.
Noem eens een bedrijf wat al genoeg donkere mensen in dienst heeft.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Waarom zou een bedrijf dan een neger (of een ander ras) niet mogen weren, als er al genoeg negers in dat bedrijf zijn. Ivm de "juiste" mix?
Voor hooguit een beperkt aantal beroepen misschien.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat er voor discriminatie op leeftijd eerder een functionele reden is te bedenken dan discriminatie op ras.
In landen waar donkere mensen wonen? En denk je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens een bedrijf wat al genoeg donkere mensen in dienst heeft.
Ik protesteer ook tegen die onzinnige wil.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het aanpakken gaat men in dit geval denk ik wel doen. De persoon die dit mailtje verstuurde heeft een heel groot probleem, maar als het binnen dat bedrijf schering en inslag was, dan klapt hij bij een verhoor wel uit de school.
En maximaal straffen? We hebben een VVD regering, en de PVV staat hoog in de peilingen. Wil men in Nederland strenge straffen, of wil men het lachertje van Europa zijn? Volgens mij het eerste.
Of met de medewerker.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als een medewerker zo'n interne mail aan de baas stuurt is er gewoon iets grondig mis in het bedrijf.
Ah, we gaan het nu ineens over problemen wereldwijd hebben? Maar goed, die zijn er dus inderdaad niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:58 schreef Webschip het volgende:
[..]
In landen waar donkere mensen wonen? En dank je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?
Zie ik niet zo snel.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:
Waarom zou een bedrijf dan een neger (of een ander ras) niet mogen weren, als er al genoeg negers in dat bedrijf zijn. Ivm de "juiste" mix?
Ja, dat lijkt mij wel.quote:
Dat laatste is ook niet goed.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:58 schreef Webschip het volgende:
In landen waar donkere mensen wonen? En denk je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?
Geloof ik daar niet in.quote:
Maar ja. Als men natuurlijk roept om streng straffen want die buitenlanders/negers/etc doen allemaal bladieblabla, moet je niet raar opkijken als een neger de rollen omdraait als hij de kans krijgt.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik protesteer ook tegen die onzinnige wil.
Dus is het niet hypocriet, want er zijn hier geen bedrijven die donkere mensen weren omdat ze er al 'teveel in dienst' hebben.quote:
Het is in sociologisch gezien nu eenmaal een verschijnsel. Net zo goed dat knappe mensen eerder op de eerste rang van de huwelijksmarkt zitten en lelijkers alleen blijven.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat laatste is ook niet goed.
Discriminatie is gewoon niet ok. Dat staat voorop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |