Huh?quote:
Als ik lees hoeveel mensen vinden dat het nu eenmaal zo is gaat het nog lang niet vergenoeg. Discriminatie op afkomst mag nooit normaal worden gevonden in mijn ogen.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:42 schreef Webschip het volgende:
[..]
Zo'n eentje die de kwestie helemaal gaat uitmelken
Ik vind het gedoe ver doorgeschoten.
Het zou klaar moeten zijn. Iets met proportionaliteit.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:41 schreef Rens_Wilders het volgende:
Waarom is de zaak hiermee klaar?
Op andere gronden dan wel?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:45 schreef Wespensteek het volgende:
Discriminatie op afkomst mag nooit normaal worden gevonden in mijn ogen.
Het is toch aan de rechter om te bepalen of het klaar is of niet?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zou klaar moeten zijn. Iets met proportionaliteit.
Waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik lees hoeveel mensen vinden dat het nu eenmaal zo is gaat het nog lang niet vergenoeg. Discriminatie op afkomst mag nooit normaal worden gevonden in mijn ogen.
Degenen die zorgden dat Lucia de Berk in de cel kwam vonden dat waarschijnlijk ook een "foutje". Net als de directie van SE Fireworks het een "foutje" vond dat de boel ontplofte. Of die van dat ene bedrijf in Moerdijk dat een flinke puinhoop veroorzaakte door in de fik te vliegen. Ook een "foutje".quote:Op donderdag 28 november 2013 11:38 schreef Cara het volgende:
[..]
Wat een kulargument.
Zet je nou het per ongeluk uitlekken van een interne mail gelijk aan alle veiligheidsregels aan je laars lappen en massamoord?
Ik zou eerst wel eens uitgezocht willen hebben of die niet past in de bedrijfscultuur daar. Het is in mijn ogen ongeloofwaardig dat deze mail zomaar is verstuurd, ik denk dat het past in de cultuur die daar heerst op dit onderwerp.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:25 schreef Misty_eyes het volgende:
Vooropgesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
Ik mag toch vinden dat het hiermee klaar hoort te zijn?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:47 schreef Rens_Wilders het volgende:
Het is toch aan de rechter om te bepalen of het klaar is of niet?
Dan was het leeftijdsdiscriminatie geweest en ook dat hoort te worden aangepakt.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:44 schreef Cara het volgende:
[..]
Ik vind dit echt zo'n onzin.
Stel je voor dit is de email:
'Ten eerste hij was veel te oud,
Ten tweede hij had geen ervaring met computers'
Dan is het afwijzing om zijn leeftijd, dus leeftijdsdiscriminatie.
Had de persoon dan ook moeten worden ontslagen? Is de ene discriminatiesoort erger dan de ander?
Dat gevoel heb ik ook. Als ik een dergelijke email naar mijn manager stuur heb ik een groot probleem in ieder gevalquote:Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou eerst wel eens uitgezocht willen hebben of die niet past in de bedrijfscultuur daar. Het is in mijn ogen ongeloofwaardig dat deze mail zomaar is verstuurd, ik denk dat het past in de cultuur die daar heerst op dit onderwerp.
Oftewel, je vergelijkt het verkeerd versturen van een interne mail met alle veiligheidsregels aan je laars lappen en massamoord.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Degenen die zorgden dat Lucia de Berk in de cel kwam vonden dat waarschijnlijk ook een "foutje". Net als de directie van SE Fireworks het een "foutje" vond dat de boel ontplofte. Of die van dat ene bedrijf in Moerdijk dat een flinke puinhoop veroorzaakte door in de fik te vliegen. Ook een "foutje".
Allemaal "foutjes" als je het zult vragen aan de verantwoordelijken.
Ik denk dat de jongen sympathieker zou worden gevonden en meer kans op een stage elders zal maken, als hij de zaak verder liet rusten. Aan janken heb je niets!quote:Op donderdag 28 november 2013 11:47 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Het is toch aan de rechter om te bepalen of het klaar is of niet?
Ook laakbaar, ja.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:44 schreef Cara het volgende:
[..]
Ik vind dit echt zo'n onzin.
Stel je voor dit is de email:
'Ten eerste hij was veel te oud,
Ten tweede hij had geen ervaring met computers'
Dan is het afwijzing om zijn leeftijd, dus leeftijdsdiscriminatie.
Had de persoon dan ook moeten worden ontslagen? Is de ene discriminatiesoort erger dan de ander?
De gevolgen zijn in genoemde voorbeelden wel wat ernstiger. Als hij was mishandeld vanwege zijn huidskleur was een excuus m.i. ook niet voldoende geweest.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:47 schreef Ulx het volgende:
Degenen die zorgden dat Lucia de Berk in de cel kwam vonden dat waarschijnlijk ook een "foutje". Net als de directie van SE Fireworks het een "foutje" vond dat de boel ontplofte. Of die van dat ene bedrijf in Moerdijk dat een flinke puinhoop veroorzaakte door in de fik te vliegen. Ook een "foutje".
Allemaal "foutjes" als je het zult vragen aan de verantwoordelijken.
Nee. Ik vergelijk gewoon zaken die volgens de wet niet mogen met elkaar. Je kunt ze allemaal wel afdoen als "foutje". Vooral als je verantwoordelijk bent.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Cara het volgende:
[..]
Oftewel, je vergelijkt het verkeerd versturen van een interne mail met alle veiligheidsregels aan je laars lappen en massamoord.
Ze nemen hem ook niet aan vanwege die huidskleur, ze nemen hem aan omdat het goede reclame is("wij doen niet aan discriminatie").quote:Op donderdag 28 november 2013 11:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus iemand met een andere huidskleur aannemen vanwege die andere huidskleur (ook nog om de goede reclame ws) is geen racisme ????
Overigens gaat het bij die bedrijven net zo hoor, wie zullen we nu aannemen. laten we nu maar een Turk aannemen bv. Zelf meegemaakt (Ik werkte bij dat bedrijf toen)
En toch was de ophef m.i. veel minder geweest. Misschien ook wel een beetje terecht, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Ulx het volgende:
Dan was het leeftijdsdiscriminatie geweest en ook dat hoort te worden aangepakt.
Nee.quote:
Het bedrijf heeft niet netjes excuses gemaakt, netjes was geweest om dat te doen voordat het in het nieuws kwam. Achteraf schade beperking noem ik de huidige actie en dan de medewerker slachtofferen vind ik ook niet netjes. Netjes is als de baas gewoon toegeeft dat hij ernstige fouten heeft gemaakt en de sfeer op zijn bedrijf niet goed heeft aangestuurd.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Webschip het volgende:
Het bedrijf heeft netjes excuus gemaakt en diep door het stof gegaan. En de medewerker disciplinair gestraft
Nee natuurlijk niet. Het zou hypocriet zijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch was de ophef m.i. veel minder geweest. Misschien ook wel een beetje terecht, maar dat terzijde.
Dat hebben ze dan ook gedaan, zo las ik toch echt...quote:Op donderdag 28 november 2013 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
Het bedrijf heeft niet netjes excuses gemaakt, netjes was geweest om dat te doen voordat het in het nieuws kwam.
Dat is weer een iets te snelle conclusie.quote:Achteraf schade beperking noem ik de huidige actie en dan de medewerker slachtofferen vind ik ook niet netjes. Netjes is als de baas gewoon toegeeft dat hij ernstige fouten heeft gemaakt en de sfeer op zijn bedrijf niet goed heeft aangestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |