Leuk, maar je bedenkt er nu duidelijk dingen bij.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een constatering is altijd subjectief.
Waar heb je precies last van? Je vergelijkt appels met peren.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef znarch het volgende:
Dat zeg ik toch? Ik als blanke hollander heb er ook last van. Mij hoor je er gewoon niet over.
Bron?quote:Paar maanden geleden had een oosters restaurant letterlijk in de vacature staan dat je een "oosters" uiterlijk moest hebben.
Dat poogt hij toch ook helemaal niet? Hij wilt er gewoon een zaak van maken. Dat is zijn goed recht.quote:Ik doe daar verder niet moeilijk om. Het is dom, en miss triest ja. Maar je kunt hoog of laag springen. Ze gaan je daar alsnog niet aannemen als je blank bent.
Niet dus.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Xa1pt het volgende:
Leuk, maar je bedenkt er nu duidelijk dingen bij.
Station Breda, stationshal. Oosterse toko. Ga zelf maar kijken of ze hem nog hebben hangen. Of geloof je daadwerkelijk niet dat dit soort dingen gebeuren? En dat alleen allochtonen/negers de dupe zijn?quote:Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar heb je precies last van? Je vergelijkt appels met peren.
[..]
Bron?
[..]
Dat poogt hij toch ook helemaal niet? Hij wilt er gewoon een zaak van maken. Dat is zijn goed recht.
Procentueel zijn allochtonen veel vaker slachtoffer van een dergelijk soort discriminatie op de arbeidsmarkt. Nogmaals, jij als blanke hollander hebt helemaal niets te klagen.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:06 schreef znarch het volgende:
Station Breda, stationshal. Oosterse toko. Ga zelf maar kijken of ze hem nog hebben hangen. Of geloof je daadwerkelijk niet dat dit soort dingen gebeuren? En dat alleen allochtonen/negers de dupe zijn?
Dit dus, en het wordt er echt niet beter op om de hele tijd weer zo'n dicriminatie heisa te maken. Integendeel, dit versterkt alleen maar mensen in hun vooroordelen.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef znarch het volgende:
[..]
Ja, een boete, de wereld gaat verder zoals hij was en thats it.
Alsof alleen negers hier onder te lijden hebben? Ik wordt minstens zo vaak gediscrimineerd op basis van mijn leeftijd/geslacht/komaf. Ik been alleen niet zon huilie.
Maarja dan krijg je dat affirmative action positieve discriminatie gedoe. Een bedrijf moet van de overheid minderheden aannemen zonder dat deze mensen beter gekwalificeerd zijn. Daar had Johnny Rebel ook een bescheiden hitje mee.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:04 schreef Matamalam het volgende:
[..]
wetgeving inclusief strafmaten
Zoals ik in het vorige deel al zei, vind ik dat je daar gewoon geen stage moet willen lopen als autochtoon of allochtoon als je niet gediend bent van racisme. Er zijn bedrijven die je wel een kans willen geven. Houd hoop en blijf uitgaan van je eigen kracht.
Maar op zich zou de door jouw aangedragen straf interessant kunnen zijn. Een beetje hetzelfde concept als die programma's waar kinderen of vrouwen tijdelijk van familie wisselen. Het is maar tijdelijk dus als je elkaar echt niet kan uitstaan dan zeg je elkaar aan het einde van de stageperiode gedag. De stagiair heeft in ieder geval zijn opleiding kunnen afmaken.
In dit geval is het meer in het kader van een strafbepaling.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maarja dan krijg je dat affirmative action positieve discriminatie gedoe. Een bedrijf moet van de overheid minderheden aannemen zonder dat deze mensen beter gekwalificeerd zijn. Daar had Johnny Rebel ook een bescheiden hitje mee.
Now I went looking for a new job the very next day.
I got an interview and things were surely going my way..
I was asked a lot of questions,
I was giving it my best
My qualifications were impeccable,
I could tell he was impressed
Then a nigger walked in and said
"yo, what's up
You need a man, well here I be. Say bro, you're in luck"
The bossman looked at me and said "what can I do?
Uncle Sam says I've got to hire the nigger instead of you"
Oh affirmative action,
what's this country coming to?
Affirmative action,
what's the white man gonna do?
It's another government handout and simply said
"You've got to hire the nigger instead"
Hoe vaak moet hij zijn verhaaltje dan nog herhalen volgens jou?quote:Op woensdag 27 november 2013 21:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Website is uit de lucht gehaald, net zoals de Facebookpagina van de zaak en eigenaar weigert om verder op de zaak in te gaan.
Er zijn toch voldoende voortekenen. Je gaat echt niet met een zwaar aangeslagen kop voor de camera's staan om landelijk je verhaal te doen als je daar achteraf geen slaatje uit kunt slaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geen dingen erbij bedenken noem jij naief? Dat is lekker makkelijk... ipv jouw bewering te onderbouwen de ander naief noemen![]()
Toch vond die werknemer het nodig om als eerste te vermelden dat sollicitant een neger is, daarmee te impliceren dat het uiterlijk vertoont c.q. ras van een sollicitant een wezenlijk rol speelt. Dat hij niet jouw medeleven heeft, zegt denk ik meer over jouw onverschilligheid, dan zijn publieke klacht.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Maar zoals ik het lees kwam hij sowieso niet in aanmerking omdat hij te weinig ervaring had. Die nare opmerking over zijn huidskleur is niet de reden geweest dat hij deze stageplek niet kreeg. Ik begrijp best dat het heel rot overkomt als je zoiets leest. Maar eerlijk gezegd verliest hij wel mijn medeleven door de heisa die hij er over maakt.
Stond al in dat mailtje hoor, het was/is de bedrijfsleider binnendienst.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:11 schreef RamboDirk het volgende:
Ruben de racist
Mooi dat die Mike de werknemer in kwestie met naam en toenaam noemt op de Radio![]()
I doubt it: holle vaten klinken altijd het hardst.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja maar Albert Einstein kon ook voor geen meter spellen hè, hij kan nog best een intellectueel zijn.
Sommige mensen hier weten niet eens hoe ze poepen moeten schrijven.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch vond die werknemer het nodig om als eerste te vermelden dat sollicitant een neger is, daarmee te impliceren dat het uiterlijk vertoont c.q. ras van een sollicitant een wezenlijk rol speelt. Dat hij niet jouw medeleven heeft, zegt denk ik meer over jouw onverschilligheid, dan zijn publieke klacht.
Klaarblijkelijk vinden sommige mensen hier dat hij dit helemaal niet naar buiten had moeten brengen, zijn mond had moeten houden en gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Alsof geweigerd worden op basis van je huidskleur helemaal geen issue is, of hoort te zijn.
Sommige mensen hier zijn nog te dom om te peopen. Maar goed, that's life.
Een mailtje naar de verkeerde persoon sturen ook.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een spelfout. Kan de beste overkomen.
Klopt. Maar zelfs wanneer hij het mailtje correct had verstuurd, dan zou de inhoud hetzelfde zijn geweest.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:17 schreef Wespensteek het volgende:
Een mailtje naar de verkeerde persoon sturen ook.
Feit: eigenaar haalt e.e.a. offline. Jouw verzinsels: eigenaar is een laffe hond, loopt weg en verstopt zich. Zou zomaar kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de eigenaar geen zin heeft in allerhande doodsbedreigingen en verwensingen van tokkies. Maar allez, dat zou je dan ook weer kunnen zien als weglopen.quote:
Ik heb eigenaar nooit een laffe hond genoemd. Wel vind ik het enigszins getuigen van laf gedrag. En dat eigenaar geen zin heeft in doodsbedreigingen is natuurlijk complete lariekoek; een duidelijk uitleg, op TV, zijn website of op de sociale made, had PR-technisch, maar ook persoonlijk, de schade veel beperkter kunnen houden.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:25 schreef Xa1pt het volgende:
Feit: eigenaar haalt e.e.a. offline. Jouw verzinsels: eigenaar is een laffe hond, loopt weg en verstopt zich. Zou zomaar kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de eigenaar geen zin heeft in allerhande doodsbedreigingen en verwensingen van tokkies.
Onzin. Niet iedereen is voor rede vatbaar, er is al een interview geweest en sowieso is de vermeende betrokkenheid van de werkgever iets wat nog vrij onduidelijk was en is.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb eigenaar nooit een laffe hond genoemd. Wel vind ik het enigszins getuigen van laf gedrag. En dat eigenaar geen zin heeft in doodsbedreigingen is natuurlijk complete lariekoek; een duidelijk uitleg, op TV, zijn website of op de sociale made, had PR-technisch, maar ook persoonlijk, de schade enigszins beperkt kunnen houden.
Oh ik dacht dat het over racisme ging.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Groot licht ben je ook niet he?
Ik vind het een erg rare opmerking van je, zeker voor iemand die een opmerking maakt als "laat het rassendenken maar gaan"...
[..]
Wat heeft je post verder dan te maken met dit topic.
[..]
Open er een topic over. Het heeft, ook gezien jouw eigen latere beweringen ("laat het rassendenken maar gaan") verder totaal geen betrekking op dit topic.
De vermeende betrokkenheid blijkt uit het feit dat werknemer genoeg vertrouwen had in het versturen van een dergelijk mailtje. Zoiets noemt men ook wel een 'bedrijfscultuur'.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
Onzin. Niet iedereen is voor rede vatbaar, er is al een interview geweest en sowieso is de vermeende betrokkenheid van de werkgever iets wat nog vrij onduidelijk was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |