Welk bedrijf was het?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.
Maar daar is nog nooit ophef over geweest.quote:
Nee? Nog nooit ophef geweest omdat een man of vrouw werd afgewezen omdat het een man of vrouw was?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:05 schreef eight het volgende:
[..]
Maar daar is nog nooit ophef over geweest.
Je kent journalistiek en internetters in Nederland, dit zal onderzocht worden en namen moet perse op de schandpaal geplakt worden.quote:
Zo te zien was dit intern, iemand ontslaan daarop nee.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.
Niet zo erg zoals nu.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Nog nooit ophef geweest omdat een man of vrouw werd afgewezen omdat het een man of vrouw was?
Dat heb ik niet gezegd, aangaande van de assumpties die we hebben kunnen we alleen spreken, ik gaf geen absoluut oordeel, als ik daar verantwoordelijke zou zijn en dit bleek echt zo te zijn zoals wat de meesten het hier opvatten, dan zou ik hem degelijk wel ontslaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Meteen ongezien ontslaan. Dat is een beetje vergaand op basis van wat we nu weten.
Nogmaals: bij gelijke geschiktheid is het altijd een persoonlijke voorkeur die de doorslag geeft. Ben je een klein onooglijk mannetje heb je ook een achterstand.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:04 schreef kipknots het volgende:
In beide gevallen praat je over discriminatie. In het tweede geval heeft de neger blijkbaar alsnog een achterstand. Als je een kans maakt maar veel beter je best moet doen vanwege je huidskleur / afkomst is dat niet veel minder erg.
Het ging om een stagiair..... hoeveel ervaring moet die eigenlijk hebben?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Chai het volgende:
Wat een ontzettend domme e-mail.
Neem aan dat ze iemand met 0 ervaring sws niet aannemen, dus waarom deze aanvulling?!
Baas houdt heel erg van negergrappen of zo?
misschien idd wel een inside joke die nu verkeerd uitgelegt wordt?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Chai het volgende:
Ik heb het idee dat de huidskleur meer stoorde dan dat gebrek aan ervaring (is een stage daar trouwens ook niet voor bedoeld, voor het opdoen van ervaring?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Chai het volgende:
Neem aan dat ze iemand met 0 ervaring sws niet aannemen, dus waarom deze aanvulling?!
maar een stage in de IT en dan geen computerervaring hebben is ook weer zoiets....quote:Op woensdag 27 november 2013 11:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de huidskleur meer stoorde dan dat gebrek aan ervaring (is een stage daar trouwens ook niet voor bedoeld, voor het opdoen van ervaring?)
Bij de aanhef stond dat het het bedrijf een vacature had openstaan voor een stagiair. Denk dat ze wel een beetje achtergrondkennis verwachten en dat ze verwachten dat deze jongen onvoldoende ervaring heeft om een waardevolle bijdrage te leveren.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de huidskleur meer stoorde dan dat gebrek aan ervaring (is een stage daar trouwens ook niet voor bedoeld, voor het opdoen van ervaring?)
da's ook gewoon discriminatie zoals gesteld in art 1quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: bij gelijke geschiktheid is het altijd een persoonlijke voorkeur die de doorslag geeft. Ben je een klein onooglijk mannetje heb je ook een achterstand.
En nu?
Ja dat is typisch iets voor allochtonen idd.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:16 schreef Arcadia het volgende:
Wat trouwens wel zo is. Als je je uitkering wilt behouden moet je voldoen aan een quota van sollicitaties. Veel allochtonen die hun uitkering willen behouden gaan daarom dan ook solliciteren voor een baan waar ze compleet geen competenties voor hebben, zodat ze niet worden aangenomen en hun quota behalen. Dat vind ik weer jammer.
Mijn chef houd van grappen over Turken.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:10 schreef Chai het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:Op woensdag 27 november 2013 11:16 schreef Arcadia het volgende:
Wat trouwens wel zo is. Als je je uitkering wilt behouden moet je voldoen aan een quota van sollicitaties. Veel allochtonen die hun uitkering willen behouden gaan daarom dan ook solliciteren voor een baan waar ze compleet geen competenties voor hebben, zodat ze niet worden aangenomen en hun quota behalen. Dat vind ik weer jammer.
Nou, kennelijk wel.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:15 schreef Chai het volgende:
Een vacature plaats je niet om een volledig blanco iemand een stageplekje te geven lijkt mij.
Dit is overigens ook racisme!quote:Op woensdag 27 november 2013 11:16 schreef Arcadia het volgende:
Nou weet ik niet hoe het tegenwoordig op school is, maar is het niet zo dat je eerst een jaartje les hebt en het tweede jaar pas stage gaat lopen? En dat je zonder de benodigde basiskennis niet in het tweede jaar komt?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Bij de aanhef stond dat het het bedrijf een vacature had openstaan voor een stagiair. Denk dat ze wel een beetje achtergrondkennis verwachten en dat ze verwachten dat deze jongen onvoldoende ervaring heeft om een waardevolle bijdrage te leveren.
Een vacature plaats je niet om een volledig blanco iemand een stageplekje te geven lijkt mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |