Nee, bij gelijke geschiktheid mag ik lekker kiezen op basis van persoonlijke voorkeur.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:16 schreef Re het volgende:
da's ook gewoon discriminatie zoals gesteld in art 1
Hoe is dat racisme? Ik spreek niet emotioneel, ik spreek feitelijk. Er zit een grote ratio Marokkanen in de gevangenis als je kijkt naar de absolute aantallen in verhouding met de hoeveelheid Marokkanen die er zijn in Nederland. Dat is niet racistisch.quote:
Het bedrijf is een leerbedrijf, en bood een stage aan, als iemand die een kappersopleiding doet solliciteert op een vacature die bedoeld is voor de leerlingen van de afdeling laboratoriumtechniek, dan ga ik er vanuit dat het bedrijf gewoon afwijst op het feit dat die leerling niet de geschikte opleiding volgt om daar stage te lopen, en niet gaat miepen over een huidskleur en een vermeend gebrek aan kennis op het opleidingsgebied.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:19 schreef Arcadia het volgende:
Zou dan ook best kunnen dat deze 'neger' solliciteerde voor een baan waar hij geen competenties voor heeft zoals aangegeven in de e-mail, maar gelukkig gaat de discussie daar niet over.
Idd. Kan heel goed hun gevoel voor humor zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:11 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien idd wel een inside joke die nu verkeerd uitgelegt wordt?
Als ik een grap maak over jouw moeder, dat kan beledigend of leuk zijn afgaande van hoe goed ik je ken, racisme heeft alles te maken met intenties en hier kan ik persoonlijk niets anders oordelen dan dat er een malafide intentie was om te kwetsen.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:22 schreef Cracka-ass het volgende:
Sowieso dom om dit zo te mailen .
Grappen over uiterlijke kenmerken zijn vaak een dankbaar onderwerp op de werkvloer die zonder context altijd verkeerd zijn te interpreteren.
Of dit een gevalletje racisme is zal ik niet zomaar durven stellen.
Uiteraard, maar daar had ik het niet over.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het bedrijf is een leerbedrijf, en bood een stage aan, als iemand die een kappersopleiding doet solliciteert op een vacature die bedoeld is voor de leerlingen van de afdeling laboratoriumtechniek, dan ga ik er vanuit dat het bedrijf gewoon afwijst op het feit dat die leerling niet de geschikte opleiding volgt om daar stage te lopen, en niet gaat miepen over een huidskleur en een vermeend gebrek aan kennis op het opleidingsgebied.
Ik mag inderdaad hopen dat het bedrijf geen erkend leerbedrijf blijft, dit past simpelweg niet bij een erkend leerbedrijf.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:23 schreef Snoepie85 het volgende:
oké zomaar een paar grappen die in mij opkomen:
*ik hoop toch dat die medewerker op z'n minst op een zwarte lijst komt te staan
*de medewerker is nu toch wel het zwarte schaap daar
*als dit nog verder bekend wordt, zitten ze daar straks op zwart zaad
Er is al ontzettend veel veranderd ten opzichte van 50 jaar geleden, dus ik weet het wel zeker ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
alsof je denkt dat het ooit zal veranderen.
Als ik naar mijn homofiele collega mail:quote:Op woensdag 27 november 2013 11:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als ik een grap maak over jouw moeder, dat kan beledigend of leuk zijn afgaande van hoe goed ik je ken, racisme heeft alles te maken met intenties en hier kan ik persoonlijk niets anders oordelen dan dat er een malafide intentie was om te kwetsen.
Daar had jij het wel over, je suggereerde immers dat hij niet geschikt was voor de functie omdat het hem aan competenties ontbrak, en dat blijkt nergens uit.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:24 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar had ik het niet over.
Waar zijn je cijfers dan over fopsollicitaties van uitkeringsgerechtigden tussen allochtoon en autochtoon?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:22 schreef Arcadia het volgende:
Hoe is dat racisme? Ik spreek niet emotioneel, ik spreek feitelijk. Er zit een grote ratio Marokkanen in de gevangenis als je kijkt naar de absolute aantallen in verhouding met de hoeveelheid Marokkanen die er zijn in Nederland. Dat is niet racistisch.
Ik zei dat dat een mogelijkheid zou zijn, maar dat dat een compleet andere discussie is, ik ben en blijf er uiteraard mee eens dat het onnodig, kwetsend en racistisch was. Zoiets hoeft dan ook nooit in een mail te staan, ongeacht de competenties van de sollicitant. Ya feel me now?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar had jij het wel over, je suggereerde immers dat hij niet geschikt was voor de functie omdat het hem aan competenties ontbrak, en dat blijkt nergens uit.
Kom dan maar met een bron waar jouw stelling uit blijkt.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:22 schreef Arcadia het volgende:
Hoe is dat racisme? Ik spreek niet emotioneel, ik spreek feitelijk. Er zit een grote ratio Marokkanen in de gevangenis als je kijkt naar de absolute aantallen in verhouding met de hoeveelheid Marokkanen die er zijn in Nederland. Dat is niet racistisch.
Blijkt straks dat zijn leidinggevende een neger is...quote:Op woensdag 27 november 2013 11:23 schreef eight het volgende:
Idd. Kan heel goed hun gevoel voor humor zijn.
Ja, en dat is dan degene die beslist dat een ander niet geschikt isquote:Op woensdag 27 november 2013 11:29 schreef Wespensteek het volgende:
En dan kom je als bedrijf ineens in het nieuws. Foutje van een medewerker met gevolgen. Te dom om iemand op inhoud te beoordelen en te dom om het goede mail adres te gebruiken maar slim genoeg om daar te werken.
niemand is gelijkquote:Op woensdag 27 november 2013 11:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, bij gelijke geschiktheid mag ik lekker kiezen op basis van persoonlijke voorkeur.
Hoe anders? Muntje opgooien?
Doe maar sssjt.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:29 schreef Schurkenstaat het volgende:
Is het niet tijd dat we in opkomst komen tegen de achternaam Witteman? Dat is tocht ook niet meer van deze tijd en uitermate racistisch?
En als je denkt dat een donker person niet goed past in het bedrijf dan moeten de klanten maar wennen?quote:Op woensdag 27 november 2013 11:31 schreef Re het volgende:
[..]
niemand is gelijk
je kiest natuurlijk op geschiktheid voor de baan en of iemand past in de bedrijfscultuur en binnen de functiestructuur etc... niet op uiterlijk vertoon... niet als je het beste voorhebt met het bedrijf waar je voor werkt
En zelfs als je zo dom bent om te kiezen op ras of sekse of seksuele voorkeur, dan hou je dat nog voor jezelf en zet je dat niet op papier.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:31 schreef Re het volgende:
[..]
niemand is gelijk
je kiest natuurlijk op geschiktheid voor de baan en of iemand past in de bedrijfscultuur en binnen de functiestructuur etc... niet op uiterlijk vertoon... niet als je het beste voorhebt met het bedrijf waar je voor werkt
Dat is het dus vooral.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zelfs als je zo dom bent om te kiezen op ras of sekse of seksuele voorkeur, dan hou je dat nog voor jezelf en zet je dat niet op papier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |