Als het hele probleem is dat ik hem een mongool noemde ipv domme actie/gedrag van die kerel, dan neem ik dat terug.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt het ook normaal zeggen. Vandaar mijn vergelijking met dat vies schreeuwend takkewijf. Je bent niets beter, vriend.
Dat heb ik geen één keer gezegd. Je bent erg snel met je het woorden in de mond leggen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, het is een mongool die naar beneden gesprongen is.
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:08 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Dat heb ik geen één keer gezegd. Je bent erg snel met je het woorden in de mond leggen.
quote:Op woensdag 27 november 2013 11:50 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Vies schreeuwend kutwijf wat er staat. Ik zei het ook al, alsof het de schuld is van die hulpverleners dat die mongool over die railing hangt. Ik snap dat je wilt dat die kerel zo snel mogelijk geholpen wordt, maar om van alles en nog wat naar die gasten te roepen gaat echt niet helpen.
Je weet niet wat er is gebeurd en of het zijn eigen schuld is. Dus nergens voor nodig om te benoemen. Je bevestigd alleen maar je domheid ermee.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:07 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Als het hele probleem is dat ik hem een mongool noemde ipv domme actie/gedrag van die kerel, dan neem ik dat terug.
Uiteindelijk blijft de boodschap hetzelfde...
Ik heb over het gesprongen hebben, niet over het mongool gedeelte. Jij bent ook zo'n mannetje blijkbaarquote:
issie gesprongen?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:13 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ik heb over het gesprongen hebben, niet over het mongool gedeelte. Jij bent ook zo'n mannetje blijkbaar
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je weet niet wat er is gebeurd en of het zijn eigen schuld is. Dus nergens voor nodig om te benoemen. Je bevestigd alleen maar je domheid ermee.
Emotie van het moment... Tis wat he meid?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:50 schreef starla het volgende:
Mensen die de hulpverleners uitschelden
Welke emotie is dat precies?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:56 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Emotie van het moment... Tis wat he meid?
De emotionele lading van de wedstrijd, de ontlading van de goal en vervolgens iemand zien liggen wiens schedel aan diggelen ligt terwijl het bloed eruit spuit, dat zinkt langzaam in en vervolgens zie je mensen heen en weer rennen, doch niet op topsnelheid, en begin je te beseffen dat er een dood ligt te gaan, mogelijk een bekende, en dat haast geboden is.quote:
Als je zo primair weet te reageren op zo een situatie dan is het geheel logisch dat andere mensen dat veroordelen als abnormaal gedrag.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:02 schreef Phlogi2013 het volgende:
Niet iedereen reageert hetzelfde en soms krijgen de verkeerde mensen het dan voor de kiezen... Helemaal geen uitzonderlijk fenomeen.
Het zijn gewoon ordinaire tokkies.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:02 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Ik denk dat stress de lading wel dekt ja, wat jij? Niet iedereen reageert hetzelfde en soms krijgen de verkeerde mensen het dan voor de kiezen... Helemaal geen uitzonderlijk fenomeen.
Nou keur ik het ook af hoor, dat gescheld richting hulpverleners, maar je kunt je misschien ook eens inleven in een situatie in plaats van koud achter je computertje mensen te minachten.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je zo primair weet te reageren op zo een situatie dan is het geheel logisch dat andere mensen dat veroordelen als abnormaal gedrag.
Sowieso, jij zit niet in die emotie... Dus dan ziet het er al snel abnormaal uit. Maar ik kan je verzekeren dat hoogoplopende emoties niet ongebruikelijk zijn wanneer zoiets voor je ogen gebeurt.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je zo primair weet te reageren op zo een situatie dan is het geheel logisch dat andere mensen dat veroordelen als abnormaal gedrag.
Dat.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou keur ik het ook af hoor, dat gescheld richting hulpverleners, maar je kunt je misschien ook eens inleven in een situatie in plaats van koud achter je computertje mensen te minachten.
Ik leef me in en ik kan niet begrijpen dat mensen zo reageren. Zo primair. En dat zie je nog al eens bij bepaalde bevolkingsgroepen.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou keur ik het ook af hoor, dat gescheld richting hulpverleners, maar je kunt je misschien ook eens inleven in een situatie in plaats van koud achter je computertje mensen te minachten.
Wat een kletskoek, alsof je er niet in kunt inleven wanneer je er niet bij was. Dat je suggereert dat weldenkende beschaafde mensen ook hulpverleners uitschelden in een dergelijke situatie is louter onzin.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
E-mo-tie. Als je dat niet begrijpt, heb je het empathisch vermogen van een goudvis. En schei uit met bepaalde bevolkingsgroepen. Dat is niet zo netjes, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:10 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik leef me in en ik kan niet begrijpen dat mensen zo reageren. Zo primair. En dat zie je nog al eens bij bepaalde bevolkingsgroepen.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen hun emoties zo de vrije loop laten gaan bij voetbal, en dit vervolgens ook nog gebruiken om misdragingen goed te praten.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb weldenkende beschaafde mensen in emotie hele rare dingen zien doen...quote:Op woensdag 27 november 2013 14:11 schreef Abed het volgende:
[..]
Wat een kletskoek, alsof je er niet in kunt inleven wanneer je er niet bij was. Dat je suggereert dat weldenkende beschaafde mensen ook hulpverleners uitschelden in een dergelijke situatie is louter onzin.
Ga het verschil tussen emotie en ratio eerst maar leren en kom dan nog eens doen alsof je ook maar ergens bovenstaat, pipo de clown.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:11 schreef Abed het volgende:
[..]
Wat een kletskoek, alsof je er niet in kunt inleven wanneer je er niet bij was. Dat je suggereert dat weldenkende beschaafde mensen ook hulpverleners uitschelden in een dergelijke situatie is louter onzin.
Ik praat niets goed. Als je dat wel denkt, moet je even teruglezen. Ik kan het me alleen wél voorstellen.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:12 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom mensen hun emoties zo de vrije loop laten gaan bij voetbal, en dit vervolgens ook nog gebruiken om misdragingen goed te praten.
Dat jij alleen in je Eigen straatje wil denken moet je zelf weten. In vind dit asociaal en werkelijk waar onbegrijpelijk gedrag.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
E-mo-tie. Als je dat niet begrijpt, heb je het empathisch vermogen van een goudvis. En schei uit met bepaalde bevolkingsgroepen. Dat is niet zo netjes, eerlijk gezegd.
Godtje denkt in excellente kringen te verkeren. Dutch disease zou ik het noemen.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
E-mo-tie. Als je dat niet begrijpt, heb je het empathisch vermogen van een goudvis. En schei uit met bepaalde bevolkingsgroepen. Dat is niet zo netjes, eerlijk gezegd.
quote:Op woensdag 27 november 2013 14:12 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Ga het verschil tussen emotie en ratio eerst maar leren en kom dan nog eens doen alsof je ook maar ergens bovenstaat, pipo de clown.
En nee, er bij zijn is echt anders. Groepsdynamiek etc. Doe niet zo fokking wijs man. Ben je duidelijk niet namelijk.
Definieer deze bepaalde groepen eens.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat jij alleen in je Eigen straatje wil denken moet je zelf weten. In vind dit asociaal en werkelijk waar onbegrijpelijk gedrag.
En ja dat zie je statistisch gezien vaker bij bepaalde groepen. Dat kan je niet leuk vinden maar dat is het leuke er aan! Daar kunnen alleen die groepen iets aan doen. Door hun gedrag te veranderen naar een staat waar ze op een behoorlijke opgevoed persoon lijken.
Er is geen enkel argument te bedenken waarom je je zo zou gedragen als je op de tribune van een sport wedstrijd zit.
Het beste argument is dat jouw mening volstrekt niet terzake doet en je er ook in geen duizend jaar iets aan zult veranderen. Mensen verschillen en jij voelt je beter dan bepaalde anderen. Moet jij weten. Maar wie kaatst kan de bal verwachten, en er zijn meer dingen die bepaalde bevolkingsgroepen beter kunnen dan jij... Dus ik zou me maar koest houden buiten de veilige kaders van dit forumquote:Op woensdag 27 november 2013 14:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat jij alleen in je Eigen straatje wil denken moet je zelf weten. In vind dit asociaal en werkelijk waar onbegrijpelijk gedrag.
En ja dat zie je statistisch gezien vaker bij bepaalde groepen. Dat kan je niet leuk vinden maar dat is het leuke er aan! Daar kunnen alleen die groepen iets aan doen. Door hun gedrag te veranderen naar een staat waar ze op een behoorlijke opgevoed persoon lijken.
Er is geen enkel argument te bedenken waarom je je zo zou gedragen als je op de tribune van een sport wedstrijd zit.
Uit emotie keihard kankerlijers tegen mensen gaan roepen gaat er bij mij niet zo snel in. Magoed, ik snap wel dat men in paniek verkeert.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wou je een wedstrijdje doen wie de mooiste volzinnen maakt? Dat win ik namelijk. Ik bedien me slechts van de stijl die in mijn ogen passend is.quote:
Het is precies dit. Sterker, ik denk dat dit soort mensen hulpverleners ook daadwerkelijk aan kunnen vallen. Is niet goed. Maar ik begrijp wel dat je in alle emotie je boekje te buiten kúnt gaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Uit emotie keihard kankerlijers tegen mensen gaan roepen gaat er bij mij niet zo snel in. Magoed, ik snap wel dat men in paniek verkeert.
Nee hoor, ik lees echter met genoegen je ronduit stuitende reacties hier. Ik verwacht niet daadwerkelijk dat iemand tot je door kan dringen.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:18 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Wou je een wedstrijdje doen wie de mooiste volzinnen maakt? Dat win ik namelijk. Ik bedien me slechts van de stijl die in mijn ogen passend is.
Handtastelijk worden naar die mensen zou niet geaccepteerd worden weet ik zeker.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is precies dit. Sterker, ik denk dat dit soort mensen hulpverleners ook daadwerkelijk aan kunnen vallen. Is niet goed. Maar ik begrijp wel dat je in alle emotie je boekje te buiten kúnt gaan.
Abject en infaam wat ik je bromquote:Op woensdag 27 november 2013 14:21 schreef Abed het volgende:
[..]
Nee hoor, ik lees echter met genoegen je ronduit stuitende reacties hier. Ik verwacht niet daadwerkelijk dat iemand tot je door kan dringen.
Daar ga je alweer..quote:Op woensdag 27 november 2013 14:22 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Abject en infaam wat ik je brom
Een natte dweil ben je, met je stuitend.
En?quote:
quote:Op woensdag 27 november 2013 14:07 schreef Abed het volgende:
[..]
Het zijn gewoon ordinaire tokkies.
Hulpverleners kankerlijers noemen
quote:Op woensdag 27 november 2013 14:07 schreef Abed het volgende:
[..]
Het zijn gewoon ordinaire tokkies.
Hulpverleners kankerlijers noemen
Ik troost me met de gedachte dat alleen een bepaald soort mensen generaliseert.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:45 schreef satecl het volgende:
De emotie van de wedstrijd ga je er toch niet bijhalen als het gaat om het uitschelden van hulpverleners? Die mensen weten gerust wel wat ze doen. En al die coke-, drank- en softdrugs gebruikende mensen moeten gewoon respect hebben. Wel of geen emotie van een potje voetbal.
Kankerlijers tegen mensen zeggen die iemand z'n leven proberen te redden.... Waar gaat het over?
Dit soort mensen schelden politie enz wss altijd uit. Of er nou iets aan de hand is of niet. Type ACAB figuren. Te triest voor woorden idd.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:45 schreef satecl het volgende:
De emotie van de wedstrijd ga je er toch niet bijhalen als het gaat om het uitschelden van hulpverleners? Die mensen weten gerust wel wat ze doen. En al die coke-, drank- en softdrugs gebruikende mensen moeten gewoon respect hebben. Wel of geen emotie van een potje voetbal.
Kankerlijers tegen mensen zeggen die iemand z'n leven proberen te redden.... Waar gaat het over?
Het een ligt natuurlijk in het verlengde van het ander. Ze zijn verbaal agressief en zijn blijkbaar van het soort dat bij emoties de zelfbeheersing lekker laat varen. Dan lijkt mij de kans dat diezelfde mensen ook fysiek agressief worden wanneer ze in die gelegenheid zijn vrij groot.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:21 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Handtastelijk worden naar die mensen zou niet geaccepteerd worden weet ik zeker.
Maar dat vind ik een verschil.
Dat is het ook niet, maar het gebeurt wel. Overigens door één persoon, zover ik kan horen op dat filmpje. Maar nu is de hele F-Side natuurlijk weer doorgesnoven.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:52 schreef YokiKater het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat je de pan uitflipt en dingen gaat roepen als schiet nou toch eens op (omdat je het in jouw ogen niet snel genoeg vind gaan) en dingen als HELP HEM DAN TOCH!!
Maar dat schelden is echt nergens voor nodig en siert een mens niet, emoties of niet.
Ik hoop het beste voor het slachtoffer, ondanks of het nu een domme actie/val is of niet.
Tussen schelden en fysiek geweld zit bij de meesten (ook de agressievere types) een natuurlijke drempel (zelfbehoud).quote:Op woensdag 27 november 2013 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het een ligt natuurlijk in het verlengde van het ander. Ze zijn verbaal agressief en zijn blijkbaar van het soort dat bij emoties de zelfbeheersing lekker laat varen. Dan lijkt mij de kans dat diezelfde mensen ook fysiek agressief worden wanneer ze in die gelegenheid zijn vrij groot.
Bij normale mensen miss wel ja. Bij hooligans/harde kern supporters is die aanname te begrijpen.quote:Op woensdag 27 november 2013 15:01 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Tussen schelden en fysiek geweld zit bij de meesten (ook de agressievere types) een natuurlijke drempel (zelfbehoud).
Uiteraard worden beiden verbonden door het element agressie. Maar agressief zijn is nog steeds niet hetzelfde als fysiek de aanval kiezen.
De zelfbeheersing laten varen kan ook de zelfbeheersing verliezen zijn overigens
Maar lang verhaal kort: de aanname dat een blaffende hond gaat bijten is onjuist. Ik snap de aanname wel, maar hij is buitengewoon simplistisch in mijn ogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |