abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 mei 2006 @ 00:17:39 #32
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_38218060
tijdje geleden gekocht, ben wel benieuwd, ga t lezen zodra ik tijd heb
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:56:45 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39061289
Kique de la Topique.

"Mogelijkheid van een Eiland" heb ik nog niet. De andere heb ik allemaal verslonden. Elementaire Deeltjes kreeg ik een paar jaar terug voor m'n verjaardag. M'n vriendin vroeg bij de boekhandel om iets zwartgalligs. Nou, dat is redelijk gelukt. Elementaire Deeltjes is inmiddels toch wel mijn favoriete boek aller tijden geworden, en Houellebecq mijn favoriete auteur.

Er stond vorige maand een leuk stuk over hem in zo'n magazine (HP De Tijd?) als warmmakertje voor de ongeautoriseerde biografie die naar het Nederlands vertaald is. Daarin onder andere verhalen van zijn moeder, met wie hij een relatie heeft die zo uit een van z'n boeken zou kunnen komen. Ik ben wel benieuwd naar die biografie. Een interessant voorproefje: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/56942
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_40462215
ik heb MVEE inmiddels weer een tijdje uit.
vond het een goed boek, zeker qua opzet weer heel anders dan zijn vorige werken.
toch jammer dat de algehele verbittering in dit boek nog meer naar voren komt.

in elementaire deeltjes en platform zat wat meer humor en relativering.
pi_40462873
en wat vond je van de wereld als markt en strijd?
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_40465445
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 21:27 schreef steeg het volgende:
en wat vond je van de wereld als markt en strijd?
die was natuurlijk ook lekker zwartgallig.

maar omdat het zijn 1e boek was, had ik toen nog geen vergelijkingsmateriaal.

nu vind ik dat zijn minste
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:41:23 #37
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_40477172
Possibility of an Island is qua stijl een uitermate goed boek, hij hanteert een verschrikkelijk uitgebreide woordenschat, maar qua plot, qua inhoud is het een gruwelijk saai boek om je door heen te worstelen, het is cynisch, bitter, en op heel wat punten zelfingenomen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_40477422
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:41 schreef Cairon het volgende:
Possibility of an Island is qua stijl een uitermate goed boek, hij hanteert een verschrikkelijk uitgebreide woordenschat, maar qua plot, qua inhoud is het een gruwelijk saai boek om je door heen te worstelen, het is cynisch, bitter, en op heel wat punten zelfingenomen.
lees jij dat in t engels?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:59:31 #39
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_40477807
ja, waarom niet? Toen ik het kocht was er alleen een Engelse versie en nog geen Nederlandse versie, dus vandaar.
I'm hungry!
pi_40477951
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef Cairon het volgende:
ja, waarom niet? Toen ik het kocht was er alleen een Engelse versie en nog geen Nederlandse versie, dus vandaar.
dat kan
engelse versies zijn idd vaker en sneller beschikbaar.
ik lees boeken doorgaans of in t nederlands of in de oorspronkelijke taal (maar bij veel talen vooral nederlands)
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:21:38 #41
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_40478534
In het Engels is The Possibility of an Island een erg mooi boek om te lezen... wat taal betreft dan, de inhoud is alles behalve de moeite waard als je het mij vraagt.

Op een gegeven moment is het gewoon niet leuk meer om verder te lezen omdat het hele verhaal geen zak aan inhoud blijkt te hebben en de schrijver gewoon zit te spuien en het op een ietwat ongelukkige manier vorm heeft gegeven. Het is het bittere werk van een bitter mens, en dat is iets waar je van moet houden om het te kunnen waarderen.

Ik lees liever Brett Easton Ellis of Douglas Coupland, allebei schrijvers met een cynische inslag en een tikkeltje van verbittering, maar die het verhaal nog altijd op de lezer kunnen overbrengen en de lezer enthousiast kunnen maken om verder te gaan met lezen. Houellebecq met Island kan dat dus in mijn ogen niet. Een reeks mooie zinnen gebundeld in boekvorm, maar meer kan ik er niet van maken.
I'm hungry!
pi_42250562
Ik heb geprobeerd wat van Houellebecq te lezen maar vond het maar wazig: geen verhaal en veel sex, zeg maar zoals Giphart. Of is het heel fout wat ik nu zeg?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  Moderator dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:29:02 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_42333403
Elementaire deeltjes is een mooi boek behalve het rare laatste stuk DNA met een 3de helix waardoor het stabieler wordt en daardoor een betere mens DNA werkt juist omdat het niet 100% stabiel is. Maarja dat zal wel de moleculair bioloog in mij zijn. Haha niet dat Houellebecq veel op heeft met moleculair biologen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:46:36 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42333763
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 01:54 schreef tim2308 het volgende:
Ik heb geprobeerd wat van Houellebecq te lezen maar vond het maar wazig: geen verhaal en veel sex, zeg maar zoals Giphart. Of is het heel fout wat ik nu zeg?
Gedeeltelijk. Er zit veel seks in, dat is waar. Maar daar houdt wat mij betreft iedere vergelijking op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 oktober 2006 @ 01:19:23 #45
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_42348344
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 01:54 schreef tim2308 het volgende:
Het is veeeeeel diepgaander. Ik lees ze trouwens in het frans
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_42387513
Voor wie het interesseerd, Elementaire deeltjes is verfilmd:
http://www.lux-nijmegen.n(...)ntaire_deeltjes.html
http://www.elementarteilchen.film.de/
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:28:26 #47
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_42623047
ik heb tot nu toe alleen elementaire deeltjes gelezen. Ik moest er in blijven lezen, vond het erg goed. Heel anders dan mijn normale leesvoer, umberto eco/monaldi en sorti en de laatste tijd veel duitse literatuur Böll en Fontane enzo, maar wel echt een aanrader.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf zondag 15 oktober 2006 @ 21:19:43 #48
17893 Forno
pi_42706338
Elementaire deeltjes is een mix van een Flower power-bash en het relaas van twee vertrapte en gefrustreerde zieltjes. Een ijzersterk verhaal over de keerzijde van onze maatschappij; eenzaamheid. Doodstil lijden en harde kritiek op onze ouders. Niet de mijne, maar de dominante hippie-ideologie uit de zestiger, zeventiger jaren.
Het toetje is origineel maar niet visionair. Dat we zogenaamd de genetische DNA-code zullen breken en de mens onsterfelijk wordt? Nee, ook niet over duizend jaar.

Ik zag laatst een trailer van een film, waarin de mensheid zich niet meer kon voortplanten. Ben de titel vergeten, maar ik heb een vermoeden dat het idee is gestolen uit Elementaire deeltjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')