abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133661191
Cliffs staan onderaan

Beste Fok!ers,

Laat ik beginnen met een mededeling. Na een heftige, langdurige en niet-gewaardeerde topic-diarree aanval heb ik besloten vanaf vandaag maar één topic per dag te plaatsen. Ik begrijp dat dit slecht nieuws is voor mijn trouwe fans, maar wees gerust de kwantiteit gaat weliswaar omlaag maar de kwaliteit omhoog; dit zal je natuurlijk zien in dit pareltje van een topic.

Het is zéér politiek correct te zeggen dat uiterlijk niet uitmaakt. Het gaat immers om het innerlijk, je persoonlijk, je sociale omgangsnormen. Dit is echter klinkklare onzin. Waarom proberen we mensen in een illusie te laten leven? Als kind werd er altijd tegen mij gezegd dat uiterlijk niet belangrijk is. Toch zorg ik ervoor dat ik er representatief en verzorgd uit zie. Dit helpt mij. Het geeft mij bepaalde voordelen.

Als mens zijn we oppervlakkig; het is een niet-ontkenbare menselijke eigenschap. We proberen altijd zo snel mogelijk een oordeel te maken. Het kan om menselijk contact gaan: hoe deskundig, betrouwbaar, vriendelijk en professioneel iemand bij een eerste ontmoeting wordt ervaren is voornamelijk afhankelijk van diens uiterlijk en lichaamshouding. Met goederen ga ik ook liever voor het glimmende, in de spotlight gezette product dan voor het goedkope grabbelbak product. Het netjes getoonde product maakt een betere indruk die totaal niet in verband hoeft te staan met daadwerkelijke kwaliteit.

Een groot gedeelte van onze communicatie is non-verbaal. Om deze reden komt een onverzorgd uiterlijk, bevlekte kleding, en een ingekrompen lichaamshouding als zwak over; iemand die niet professioneel, deskundig of betrouwbaar is. Een inhoudelijk minder sterk mens kan een betere indruk maken door goed verzorgd te zijn, nette kleding te dragen en een krachtige lichaamshouding uit te stralen. Deze inhoudelijk minder sterke persoon zal alsnog veel sneller zijn doel bereiken. Hij zal mensen beter kunnen overtuigen, sterker staan in onderhandelingen, sneller gekozen worden als kandidaat en bovenal meer respect krijgen en meer bereiken.

Voor de duidelijk alleen een goed uiterlijk, goede persoonlijke hygiëne en verzorgde kleding zijn niet de enige eisen. Het is ook nodig op een professionele en beschaafde wijze met mensen om te gaan, op een bepaalde manier te lopen, een bepaalde lichaamsuiting uit te stralen; je moet een beschaafd geciviliseerd mens zijn. Een tokkie kan “geil” zijn maar het blijft een tokkie en geen persoon om mee te binden.

In onze samenleving zie je vaak mensen die deze finesse missen. Het ligt natuurlijk wel in de kringen waar je je bevind. In stand-neutrale plaatsen als de supermarkt of op straat zie je vaak mensen die totaal niet nadenken over hoe ze beoordeeld worden. Ze kunnen snel, gehaast en lomp fietsen of lopen, onbeschaafd zijn tegen vreemden zoals een caissière, intreden in de personal space van hun medemens, of zich simpelweg misdragen. In betere kringen zie je ook vaak dat mensen gewoon een sociale etiquette totaal missen.

Ook in betere kringen heb je mensen die zich als een slons gedragen. Ik was vandaag lekker uit eten. Het was geen enorm fancy tent. Redelijk casual maar wel met een 5 gangen menu en een chef die langskomt om zijn gerechten te introduceren. Het is dan pijnlijk om te zien dat veel mensen het nodig vinden om zich totaal niet aan de sociale etiquette van het eten te houden. Ellebogen op de tafel leunen, glazen luid klinken en vrouwen die voor zichzelf bestellen; het kan gewoon echt niet. Je maakt een rare indruk op de mensen om je heen. Ook breng je het niveau van het restaurant naar beneden. Het is namelijk geen McDonald’s.

Ik vind dit schadelijk. Deze mensen zijn vrij opgevoed met de illusie dat uiterlijk en sociale etiquette niet uitmaken. Dit is echter klinkklare onzin. Waarom voeden we onze kinderen niet in om op een normale manier in onze samenleving te passen?

Cliffs
Klacht: “uiterlijk is niet belangrijk” is een illusie die veel mensen schaad en zo spoedig mogelijk afgeschaft moet worden.
Subklacht: onverzorgde tokkies zonder sociale omgangsnormen kunnen een formeel etentje naar beneden halen.
Subklacht 2: internationaal gezien zijn Nederlands echt boeren. In vergelijking met mensen uit andere culturen hebben wij weinig klasse.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:56:48 #2
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_133661251
Ga deze klacht niet lezen, maar je zal wel vrij lelijk zijn.
pi_133661348
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:56 schreef TwentyFourr het volgende:
Iets staat me bij over apen en gouden ringen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:59:02 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_133661361
Ze is niet de allerknapste maar als ze super lief is zou ik evengoed wel wat met haar willen hoor :)

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:59:04 #5
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_133661362
Waarom zijn wij internationaal gezien 'echt boeren'? Wat een onzin; in Afghanistan eten ze met hun handen. Of beter gezegd: met hun rechterhand; want met hun linkerhand vegen ze hun reet af. Lekker beschaafd! Je moet niet van die vage beweringen maken, nu loopt je hele klacht in het honderd.
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:59:18 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_133661374
Gelukkig enkel het einde gelezen, blij toe ook. Ook zo vernieuwend om als Nederlander andere Nederlanders af te gaan kraken, gelukkig ben jij vast geen boer. Ik denk dat jij maar de vertegenwoordiger van Nederland moet worden.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_133661386
Gelukkig ben jij heel beschaafd. Laatst nog een topic gelezen over je kenjersmerige kamer, en over je ondergekotste bed.
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:59:27 #8
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_133661391
Vrouwen die voor zichzelf bestellen? Wat is daar mis mee?
Helemaal super.
pi_133661429
Heb jij niet een te druk leven om dit soort topics aan te kunnen maken?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:01:53 #10
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_133661506
Gelezen

Op zich wel terechte klacht
Centrum van het universum ben ik..
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:02:12 #11
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_133661522
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:59 schreef Kyubey het volgende:
De man hoort te bestellen
Centrum van het universum ben ik..
pi_133661523
TS wordt wakker dit is 2013 niet de jaren 20.
pi_133661595
quote:
Kan ik bij jou een kroket bestellen?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  † In Memoriam † dinsdag 26 november 2013 @ 23:06:07 #14
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133661689
Een goed, lief karakter maakt ieder mens mooi.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_133661726
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:58 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Iets staat me bij over apen en gouden ringen.
Zwarte Piet. :D :D
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_133661927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:56 schreef TwentyFourr het volgende:
Ik zal toegeven ik ben geen 10/10. Wel een 7/10.

Ik zorg er echter voor dat ik altijd representatief gekleed ben voor de gelegenheid, douche minimaal 2x per dag, scheer dagelijks, draag contactlenzen, ga regelmatig naar de kapper; eigenlijk alles wat ik kan doen voor mijn uiterlijk.

Ook zorg ik voor een goede lichaamshouding. Hell ik heb vaak in de spiegel gewoon gekeken hoe een bepaalde houding overkomt. En sociale etiquette houd ik me ook altijd aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:59 schreef TwentyFourr het volgende:
Waarom zijn wij internationaal gezien 'echt boeren'? Wat een onzin; in Afghanistan eten ze met hun handen. Of beter gezegd: met hun rechterhand; want met hun linkerhand vegen ze hun reet af. Lekker beschaafd! Je moet niet van die vage beweringen maken, nu loopt je hele klacht in het honderd.
Wanneer je bijvoorbeeld naar Zuid Amerika kijkt gedragen de mensen zich daar veel netter. Er is nog een groot verschil tussen mannen en vrouwen. En sociale etiquette is belangrijk en zal niet snel overtreden worden. Ook de Italianen vind ik beschaafder. Er zijn in Nederland echt te veel lang harige metal autisten met een baard.

quote:
15s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:59 schreef Sauslepel het volgende:
Gelukkig ben jij heel beschaafd. Laatst nog een topic gelezen over je kenjersmerige kamer, en over je ondergekotste bed.
En dat weet géén van mijn collega's bijvoorbeeld. Iedereen heeft minder elegante momenten. Ik zit nu met mijn gulp open achter mijn bureau. Alleen: niemand ziet het.

quote:
De man hoort voor de vrouw te bestellen. Dat is net zoiets als van je stoel opstaan om iemand te begroten. Het is sociale etiquette. Sociale etiquette waar ik me altijd aan hou en waar ik zéér blij mee ben.

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:02 schreef Bushalte het volgende:
TS wordt wakker dit is 2013 niet de jaren 20.
Veel mensen blijven bijvoorbeeld op hun stoel zitten wanneer ze iemand begroeten. Dan moet die ander helemaal omlaag buigen. Dat kan gewoon écht niet. Dan zak je voor mij als mens.

Net zoiets als een chick thuisbrengen. Ook voor iets niet-sexueels. Je wacht totdat ze de voordeur dicht doet en gaat dan pas weg. En je opent de deur. Niet per se van ik zal hem even voor je open doen, maar je loopt voorop en houdt hem open terwijl ze erdoor loopt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:06 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een goed, lief karakter maakt ieder mens mooi.
Zou jij vrijwillig met deze gozer omgaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133661994
Als je nou eens vrouwen benaderde met een iPhone in jouw hand was dit probleem er niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 26-11-2013 23:12:38 ]
pi_133662010
TS is een 7/10 :')
It's you my love, you who are the stranger
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:14:29 #19
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_133662099
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef Inverted_World het volgende:
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:14:39 #20
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_133662110
Niet minstens 8.5/10 zijn :')
pi_133662185
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef o.us2.0 het volgende:
Als je nou eens vrouwen benaderde met een iPhone in jouw hand was dit probleem er niet.
Daar heb ik dus een gruwelijke bloedhekel aan. Wanneer ik me ga voorstellen aan iemand zit mijn telefoon in mijn zak.

Wanneer ik gewoon alleen door de stad loop ben ik telefoon verslaafd, maar ga ik hem bijvoorbeeld niet in zo'n pauper siliconen hoesje stoppen. En heb ik oortjes die er duur, luxe, en net uitzien. (En dat trouwens ook zijn lol)

quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef Inverted_World het volgende:
Ach ja, beter dan een 1/10 toch? Hoe voelt dat? Jij hebt er veel ervaring mee.
pi_133662198
Flink betoog voor zo'n originele klacht.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:16:47 #23
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_133662222
Ik zou mezelf echt door m'n kop schieten als ik 7/10 was, wat moet het leven dan moeilijk zijn.
pi_133662392
Ik bedenk me nu trouwens dat ik ook een hekel heb aan van die slecht passende dertien in een dozijn C&A pauper pakken.

Doe het goed of doe het niet...
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:26:15 #25
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_133662649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:20 schreef Roadtrip het volgende:
Ik bedenk me nu trouwens dat ik ook een hekel heb aan van die slecht passende dertien in een dozijn C&A pauper pakken.

Doe het goed of doe het niet...
Dit is natuurlijk voor open doel schieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')