abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:56:35 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_134113252
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Dank, die tip pass ik ook door!
Wellicht hebben ze bij een thuiszorgwinkel de onderdelen?

LB O+

XM, goed gedaan!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_134113717
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat is ze groot LB!

Ik heb een vraag namens mijn zusje. Zij is zwanger van haar 1e kindje en hoopt borstvoeding te gaan geven. Ik heb mijn kolf (Avent elektrisch eenzijdig) aan haar uitgeleend. Nu is er blijkbaar bij de Prenatal etc. geen pakket met zachte onderdelen meer te krijgen? En op Bol zie ik hem ook niet, of ik moet er enorm naast kijken. Haar man heeft begrepen dat die losse zachte onderdelen niet meer verkocht worden. Maar het zal toch niet dat je altijd een nieuwe complete kolf moet kopen als je iets kwijt bent of als er een zacht ding kapot is?

Résumé
Vraag 1: klopt het dat die sets niet meer te krijgen zijn of kijken we niet goed?
Vraag 2: de kolf is alleen van mij geweest. Ik heb hem een kleine 4 maanden gebruikt. Kan ik ook voor haar de zachte onderdelen steriliseren zodat ze die nog kan gebruiken of is dat een absolute no go?
Ik heb net even voor je in de Philips My Shop gekeken (personeelswinkel), maar online staan alleen die borstschelpen, niet de andere zachte onderdelen. Als je wilt kan ik wel eens voor je bellen? Heb je een typenummer? (Die kolven die er nu staan zijn nieuwer dan de mijne, misschien zit er daar ook wel verschil in)
pi_134114229
XM, goed gedaan en het is zeker niet vanzelfsprekend, maar je bent wel een heel mooi voorbeeld hoe het toch kan! _O_

Vanyel, is het al opgelost met je kolf?

LB, mooi! En wat is ze al groot zeg!

Nog een vraagje, hoe doen jullie dat als je meerdere keren kolft, b.v. op het werk? Iedere keer de kolfspullen helemaal afwassen en drogen of spoel je het alleen af? En hoe vaak steriliseer je de boel?
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:32:33 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134114307
Ik spoel ze alleen af :Y

En ik denk dat de hele boel eens per week uitgekookt wordt.
(tussendoor was ik ze uiteraard af :+ )
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:08:56 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134115400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:11 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik heb net even voor je in de Philips My Shop gekeken (personeelswinkel), maar online staan alleen die borstschelpen, niet de andere zachte onderdelen. Als je wilt kan ik wel eens voor je bellen? Heb je een typenummer? (Die kolven die er nu staan zijn nieuwer dan de mijne, misschien zit er daar ook wel verschil in)
Wat lief van je! Ik heb de kolf niet hier staan, die is al bij mijn zusje. Dus ik kan het even niet opzoeken. Ik zal vanavond even aan haar vragen wat ze wil (steriliseren / bij de thuiszorgwinkel langsgaan, borstvoedingscentrum zit op 1 km afstand bedenk ik nu / philipswinkel) en dan hoor je het. Thx!

Davinia ook!
pi_134115658
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:30 schreef Sull het volgende:
Nog een vraagje, hoe doen jullie dat als je meerdere keren kolft, b.v. op het werk? Iedere keer de kolfspullen helemaal afwassen en drogen of spoel je het alleen af? En hoe vaak steriliseer je de boel?
Net als LB, tussendoor met heet water uitspoelen en afdrogen, en eens per week nam ik 'm mee naar huis en steriliseerde ik 'm. Of later gewoon in de vaatwasser.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:19:55 #232
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134115729
Oh dus ik had het wel iets minder tijdrovend kunnen maken voor mezelf destijds :+ Ik kookte alles bij iedere kolfbeurt uit :o
pi_134115850
Als dat al een optie was geweest op mn werk had ik daar echt geen trek in hoor :@
Drie keer kolven per dag kostte me al wel genoeg tijd. Dat zou 12x uitkoken per week zijn. Ja daaag. Maar ik had wel een kraan met kokend water zo ongeveer, dus ik vond het wel goed zo.

Ik heb trouwens dit weekend pannenkoekjes gebakken met bv die op moest (uit de diepvries), kind smulde ervan!
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:25:22 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134115880
Ja lekker zoet en romig waarschijnlijk! :D :Y)
pi_134116376
Ohw fijn bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben nog een beetje paranoia en smetvreserig van de spruw, maar ik kan wat minderen lees ik.

Overigens lijkt de spruw nu weg! *O*
pi_134116442
Ik heb nog zo veel melk in de vriezer liggen, maar de laatste paar keer dat ik het meegaf naar het kdv, wilde hij het niet meer. Maar om nou pannenkoeken te maken met ruim 4 liter bv, gaat ook een beetje ver :D.

Ik spoelde de kolfonderdelen ook gewoon door met heel heet water en verder 1x per week uitkoken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134116513
Ik deed het ook zo :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:52:25 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134116564
Fijn Sull! *O*

En Phaidra, 4x pannenkoeken? :+
4 liter!!! :o _O_
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:01:31 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134116838
Vergis je niet. Ik had 28x180 cc in de vriezer liggen, dus dat is ruim 5 liter en dat was er in een kleine anderhalve week doorheen.

En ik steriliseerde elke dag de kolfspullen en na elke kolfbeurt goed uitspoelen. Nu schiet het er wel eens bij in, omdat ik nog maar 1x daags kolf.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:05:21 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134116935
Mja ik zit net even te rekenen, maar zelfs ik met mijn schamele opbrengsten heb af en toe een liter in de voorraad liggen.

Maargoed, ze moeten E ook wel eens nutrilon bijgeven omdat er niet genoeg is... Het wisselt nogal.
pi_134117414
XM, ik blijf het echt super van je vinden dat je zo lang het kolven voor je meisje hebt volgehouden!

Gulara, hoe gaat het nu met Pi en de bv?

Ik heb hier de vriezervoorraad weggegooid :@ M lust het niet en daardoor gebruikte ik het niet (was zurig van smaak, dus verhitten of andere trucs helpen daar niet bij), pannenkoeken geef ik hem nog niet ;) Uiteindelijk is er zo'n 1,5 liter in de gootsteen verdwenen

Vandaag voor het eerst zonder kolf naar het werk, dat voelt raar, alsof ik constant iets vergeet... Ik ben de voeding van 15.00 uur door aan het schijven naar 19.00 uur, dus probeer steeds later te kolven. Vandaag dus eerder naar huis en dan daar kolven.
Ik had de voeding van 11 en 19 uur afgebouwd en ben nu bezig met de 23 uur voeding. Om een volgende er uit te gooien, vind ik het toch handiger om die van 19 uur weer te introduceren en die van 15 uur eruit te gooien, dus die schuiven we een paar uur door.
Dan krijgt hij nog bv om 7 en 19 uur en de nachtvoeding(en).
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134127298
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Een sneetje zetten? Is dat normale behandeling van een bo?
Vanyel dat is het idd niet voor zover ik weet. Bij een abces snijden ze wel, maar als ik het goed heb is een abces een ontsteking (met pus) aan de buitenkant. Laten we hopen, dat de ab kuur helpt. Het voelt iig al beter.

Xm wat goed dat je zo lang fulltime gekolfd hebt.

Hier 19 maanden bv *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134129001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:45 schreef Sull het volgende:
Ohw fijn bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben nog een beetje paranoia en smetvreserig van de spruw, maar ik kan wat minderen lees ik.

Overigens lijkt de spruw nu weg! *O*
Fijn dat de spruw weg is!

En ook ik ben niet zo van het steriliseren... ik kolf 15 keer per week, 8 keer op m'n werk, en 7 keer 's avonds thuis, en ik spoel alleen goed af (meestal koud, want geen warm water beschikbaar op m'n werk) en maak 't droog met een hydrofielluier. Ik had ooit het voornemen om minimaal 1 keer per week uit te koken, maar in de praktijk kom het er niet van... :@

Mijn vriezervoorraad is geslonken naar 3x180 ml... Vorige week weer een flinke dip gehad met per kolfbeurt amper 40 ml opbrengst. Maar vandaag op m'n werk ging het weer prima (80 ml en 100 ml), dus ik heb nog steeds hoop het zeker tot de kerstvakantie met volledig bv uit te kunnen zingen. Dan anderhalve week gewoon live voeden (en de avondkolfbeurten om weer voorraad op te bouwen), en dan zien we volgend jaar wel weer verder hoe het gaat O+
pi_134129046
Tinu *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134129385
Hallo allemaal,
Ik zit met een bv probleem...ons zoontje is nu bijna een week oud maar pakt de borst niet.
Nu blijkt dus dat hij zijn tong tegen zijn gehemelte drukt en daardoor niet kan aanhappen. Dit deed hij in de baarmoeder ook.
Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik ben gestart met kolven, maar zou toch graag zien dat hij de borst pakt :)
pi_134129479
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:03 schreef angelatje het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zit met een bv probleem...ons zoontje is nu bijna een week oud maar pakt de borst niet.
Nu blijkt dus dat hij zijn tong tegen zijn gehemelte drukt en daardoor niet kan aanhappen. Dit deed hij in de baarmoeder ook.
Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik ben gestart met kolven, maar zou toch graag zien dat hij de borst pakt :)
Laktatiekundige erbij halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134130016
Ja dat gaan we ook doen. Vanmiddag gebeld, maar ze had geen idee en heeft ons doorverwezen naar een ander. Daar kunnen we morgen contact mee opnemen.
Maar vroeg me af of jullie er ervaringen hebben of tips hebben
pi_134130280
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:15 schreef angelatje het volgende:
Ja dat gaan we ook doen. Vanmiddag gebeld, maar ze had geen idee en heeft ons doorverwezen naar een ander. Daar kunnen we morgen contact mee opnemen.
Maar vroeg me af of jullie er ervaringen hebben of tips hebben
Nee. En het is ook niet handig om op afstand tips te gaan geven over niet goed aan willen happen door een baby. Daar moet iemand bij kijken, wat er niet goed gaat, je begeleiden en de tijd nemen met jou en je kindje.

Verder dan zorg dat je kindje z'n tong uitsteek en een grote hap maakt kom je niet op afstand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:27:26 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134130729
Hopelijk kan de lk gauw langskomen angelatje! Lukt t kolven een beetje?
pi_134131024
Vervelend Angelatje. Hoop ook dat er snel een LK kan komen. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')