Zou je denken? Het meeste vlees voelt nog koud en 'hard' aan. Alleen de buitenste paar mm zijn wat zacht geworden (ontdooid?) De frambozen zijn echter volledig ontdooid. Ik had nog anderhalve kilo frambozen liggen, dus die krijg ik wel op de komende dagen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:50 schreef hottentot het volgende:
kunnen prima een keer ontdooien, het vlees is niet warm of volledig ontdooit geweest.
Dus gewoon deur dicht en niet meer over hebben.
quote:Op maandag 25 november 2013 18:50 schreef hottentot het volgende:
Dus gewoon deur dicht en niet meer over hebben.
Het is voornamelijk biefstuk en rosbief. Dat is niet meer lekker wanneer het opwarmt.quote:Op maandag 25 november 2013 19:25 schreef Geerd het volgende:
Uhmzz de regel is toch, klaarmaken, opeten restjes invriezen weer opwarmen en wat er dan nog overblijft weg pleuren.
Vooral steeds die deur weer open doen om te voelenquote:Op maandag 25 november 2013 19:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zou je denken? Het meeste vlees voelt nog koud en 'hard' aan. Alleen de buitenste paar mm zijn wat zacht geworden (ontdooid?) De frambozen zijn echter volledig ontdooid. Ik had nog anderhalve kilo frambozen liggen, dus die krijg ik wel op de komende dagen.
Brood gooi ik sowieso weg, maar dat vind ik ook niet zo erg. Het gaat met name om het vlees. De kipfilet lijkt trouwens ook meer ontdooit te zijn dan het rundvlees.
Gedeeltelijk ontdooid noem ik geen opwarmen.quote:Op maandag 25 november 2013 19:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is voornamelijk biefstuk en rosbief. Dat is niet meer lekker wanneer het opwarmt.
Strak plan, we willen niet dat TS iets overkomt.quote:Op maandag 25 november 2013 19:57 schreef Aladin het volgende:
Alles wegdoen is het beste. Kom het zo wel even afvoeren voor je. :-)
Oh absoluut.quote:Op maandag 25 november 2013 20:04 schreef Aladin het volgende:
Bezorgdzaamheid voor een medeforrie staat voorop uiteraard.
quote:Een voorbeeld is Escherichia coli O157:H7, een variant die in toenemende mate voor problemen zorgt, onder andere via niet goed doorbakken vlees. Jaarlijks zijn er volgens schattingen in de Verenigde Staten alleen al, gemiddeld zo'n 73.000 gevallen, waarvan 61 dodelijk. Van de besmette gevallen zal 1 op de 10 het hemolytisch-uremisch syndroom (HUS) ontwikkelen - ook wel 'hamburger disease' genoemd.
Biefstuk kan je niet goed verwerken en dan weer opvriezen, dan is het straks niet meer eetbaar.quote:Op maandag 25 november 2013 20:29 schreef MichaelScott het volgende:
Verwerken en opnieuw invriezen, dus dat wordt veel stoofpotjes en jam eten.
Komt wel goedquote:Op maandag 25 november 2013 20:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Biefstuk kan je niet goed verwerken en dan weer opvriezen, dan is het straks niet meer eetbaar.
Ik heb het er maar op gegokt en alles weer ingevroren. Als ik er ziek van wordt laat ik het hier wel weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |