Ja het is inderdaad om geld te verdienen voor studie/leuke dingen.quote:Op maandag 25 november 2013 09:54 schreef Shnul het volgende:
Hij wil misschien gewoon iets bijverdienen zodat hij of jullie het makkelijker hebben.
Klinkt hard, maar als hij je bedriegt met een meisje in die bar; dan is hij het niet waard en ik ben ervan overtuigd dat je het snel zal merken als hij je zou bedriegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
Ik weet niet of het jaloezie is, maar het is in ieder geval een negatieve emotie.quote:Op maandag 25 november 2013 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Dus het grootste probleem is je jaloersheid?
quote:Op maandag 25 november 2013 09:57 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja het is inderdaad om geld te verdienen voor studie/leuke dingen.
en nee daar ben ik helemaal niet bang voor.. Dus ik weet niet zo goed waar ik wel bang voor ben.. Misschien dat onze levens te veel gaan verschillen?Bij mijn ex ook, maar daarom is het belangrijk dat jullie gewoon jullie eigen leven leiden; maar wel weten dat jullie elkaar graag zien en bij elkaar willen zijn. Deze stap als barman zorgt er misschien voor dat je in de toekomst meer bij elkaar kan zijn en hij later niet meer moet bijklussen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probleem is ook dat hij vaak bij mij slaapt of bij vrienden (heel oud afgelegen huis slecht geïsoleerd met kapotte verwarming dus ook geen warm water/gas en een hele vervelende huisbaas)quote:Op maandag 25 november 2013 10:00 schreef Shnul het volgende:
[..]
Bij mijn ex ook, maar daarom is het belangrijk dat jullie gewoon jullie eigen leven leiden; maar wel weten dat jullie elkaar graag zien en bij elkaar willen zijn. Deze stap als barman zorgt er misschien voor dat je in de toekomst meer bij elkaar kan zijn en hij later niet meer moet bijklussen.
Hoezo "normaal" baantjequote:Op maandag 25 november 2013 10:07 schreef GroningseGast het volgende:
Waarschijnlijk heeft hij niet genoeg aan de aandacht die hij van je krijgt anders had hij wel een normaal baantje genomen.
Mensen leren kennen als barman? Hoe zie je dat voor je gezellig samen boven de muziek uit schreeuwen?quote:Op maandag 25 november 2013 10:08 schreef Basxt het volgende:
[..]
Hoezo "normaal" baantjeis toch mooi allemaal mensen leren kennen en de sfeer
Hoe vaak werkt hij?quote:Op maandag 25 november 2013 09:59 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik weet niet of het jaloezie is, maar het is in ieder geval een negatieve emotie.
Ik wil ook totaal niet dat hij stopt voor mij, ik zou hem nooit willen beperken daarin.
Als ik er echt niet mee om kan gaan dan moet ik maar weg gaan in het ergste geval.
Ik bedoel meer van dat je altijd nieuwe mensen ziet. Is beter als telkens het saaie zelfde werk.quote:Op maandag 25 november 2013 10:09 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Mensen leren kennen als barman? Hoe zie je dat voor je gezellig samen boven de muziek uit schreeuwen?
In principe 1x maar ze vragen hem vaak om in te vallen dus meestal 2xquote:
Zoals in de OP staat heb ik dat gedaan, maar hij begrijpt niet wat ik bedoel.quote:Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zou zeggen kaart het eens aan bij je vriend, bespreek het met hem, zeg wat jij ervan vindt en het ervaart tot nu toe. Daar heb je meer aan dan advies vragen aan wat Fokkertjes.
Nee glaasjes vullen is lekker interessantquote:Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef Basxt het volgende:
[..]
Ik bedoel meer van dat je altijd nieuwe mensen ziet. Is beter als telkens het saaie zelfde werk.
Het probleem is dus dat hij bij je slaapt maar niet met je samenwoont.quote:Op maandag 25 november 2013 10:13 schreef Probability het volgende:
[..]
In principe 1x maar ze vragen hem vaak om in te vallen dus meestal 2x
Ik had het vroeger ook niet zo goed financieel en weet hoe hij zich op dat gebied voelt. Hij is gewoon beleefd op andere locaties, maar thuis is hij waarschijnlijk erg depressief en onzeker naar zijn toekomst. Hij wil gewoon geld verdienen zodat hij verder kan bouwen in jullie leven.quote:Op maandag 25 november 2013 10:07 schreef Probability het volgende:
[..]
Probleem is ook dat hij vaak bij mij slaapt of bij vrienden (heel oud afgelegen huis slecht geïsoleerd met kapotte verwarming dus ook geen warm water/gas en een hele vervelende huisbaas)
En als hij bij mij slaapt (altijd dus) gedraagt hij zich als gast en niet als 'huisgenoot'. Waar we het ook over gehad hebben want om constant ontbijt/handdoeken etc te verzorgen kost mij ook energie..
Als ik af en toe bij hem zou slapen zou je kunnen afwisselen maar dat is nu niet zo.. En ik nodig eigenlijk nooit mensen thuis uit want dat vind ik niet fijn.. En hij is echt altijd welkom maar het gaat mij niet natuurlijk af om steeds iemand over de vloer te hebben. Ik wil gewoon opstaan in de ochtend en niet nog 2 uur blijven liggen..
En ik heb het idee dat dat met dit baantje alleen maar erger gaat worden..
Was je uitleg zo ingewikkeld? Anders deed hij vast alsof zodat hij niks hoeft te veranderen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:13 schreef Probability het volgende:
[..]
Zoals in de OP staat heb ik dat gedaan, maar hij begrijpt niet wat ik bedoel.
Ik wil niet samenwonen als je dat bedoelt? Ik zou het veel fijner vinden om ook af en toe bij hem te zijn en niet alleen bij mij..quote:Op maandag 25 november 2013 10:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat hij bij je slaapt maar niet met je samenwoont.
quote:Op maandag 25 november 2013 10:07 schreef Probability het volgende:
En als hij bij mij slaapt (altijd dus) gedraagt hij zich als gast en niet als 'huisgenoot'. Waar we het ook over gehad hebben want om constant ontbijt/handdoeken etc te verzorgen kost mij ook energie..
Als ik af en toe bij hem zou slapen zou je kunnen afwisselen maar dat is nu niet zo.. En ik nodig eigenlijk nooit mensen thuis uit want dat vind ik niet fijn.. En hij is echt altijd welkom maar het gaat mij niet natuurlijk af om steeds iemand over de vloer te hebben. Ik wil gewoon opstaan in de ochtend en niet nog 2 uur blijven liggen..
En ik heb het idee dat dat met dit baantje alleen maar erger gaat worden..
Als je dit zo terug leest; Denk je dan zelf ook niet een beetje "hmmmm ik zit eigenlijk wel flink te zeuren"?quote:Op maandag 25 november 2013 10:12 schreef Probability het volgende:
Het is prima als ik het eten en de was verzorg (ook al kan de een het beter, dit soort dingen doe je samen, ook al ben ik een vrouw ik heb genoeg te doen met alleen m'n eigen huishoudelijke taken en daarnaast heb ik sowieso wel meer te doen) als ik hier iets over zeg 'heeft ie al een moeder'
Maar waarop ben ik dan jaloers?quote:Op maandag 25 november 2013 10:14 schreef Pharkus het volgende:
Je bent naar eigen zeggen niet jaloers, maar 90% van je OP gaat over jaloerse gevoelens.
Deal with is.quote:Op maandag 25 november 2013 10:16 schreef Probability het volgende:
[..]
Maar waarop ben ik dan jaloers?
Nog eens aankaarten tot het kwartje valt bij hem? Verder kan ik me niet voorstellen dat hij totaal niet begrijpt wat je bedoelt zo lastig is het toch niet? Kan ook zijn dat hij het niet wil begrijpen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:13 schreef Probability het volgende:
[..]
Zoals in de OP staat heb ik dat gedaan, maar hij begrijpt niet wat ik bedoel.
Ik wil helemaal niet deze 'zeurende bemoederende' rol. Want zo ben ik helemaal niet maar daar voel ik mij nu wel een beetje ingedrukt.quote:Op maandag 25 november 2013 10:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
[..]
Als je dit zo terug leest; Denk je dan zelf ook niet een beetje "hmmmm ik zit eigenlijk wel flink te zeuren"?
Zo ja, prima, doe er dan wat mee. Zo nee, dan denk ik dat het leven van jou en je vriend gewoon mijlenver uit elkaar liggen.
Je wil dat als hij bij jou is zich geen gast voelt maar volwaardig lid van het huishouden. Toch?quote:Op maandag 25 november 2013 10:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik wil niet samenwonen als je dat bedoelt? Ik zou het veel fijner vinden om ook af en toe bij hem te zijn en niet alleen bij mij..
Jaquote:Op maandag 25 november 2013 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil dat als hij bij jou is zich geen gast voelt maar volwaardig lid van het huishouden. Toch?
Tja als ik dit allemaal lees dan is die relatie van jou niet voor het leven hoor.quote:Op maandag 25 november 2013 10:23 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet deze 'zeurende bemoederende' rol. Want zo ben ik helemaal niet maar daar voel ik mij nu wel een beetje ingedrukt.
Ik vind het niet leuk om iedere keer het ontbijt te verzorgen, klaar te zetten, op te ruimen als hij snel de deur uit rent.. Dan denk ik en zeg ik ook: je weet waar alles staat dus je hoeft ook niet te vragen waar iets staat en of je het mag pakken en ik vind het fijn als jij de volgende keer ontbijt meeneemt of gewoon koopt wat je lekker vindt. En niet boos wordt omdat ik alleen maar crackers heb. Ja dat vind ik lekker..
Wie ben jij om daar over te oordelen, lol. She cares about himquote:Op maandag 25 november 2013 10:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Tja als ik dit allemaal lees dan is die relatie van jou niet voor het leven hoor.
Nee met al dat gezeur over huishoudelijke dingen niet nee. Zonde van onze tijd.quote:Op maandag 25 november 2013 10:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Tja als ik dit allemaal lees dan is die relatie van jou niet voor het leven hoor.
Dan weet je toch stiekem ook wel waar hij zijn prioriteiten heeft liggen? Tip; niet bij jou.quote:Op maandag 25 november 2013 10:27 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee met al dat gezeur over huishoudelijke dingen niet nee. Zonde van onze tijd.
Maar ik zie ook niet echt een oplossing. Ik kan wel zeggen: je mag niet bij mij slapen maar dan zien we elkaar helemaal niet meer..
Ik oordeel niet. Ik denk als je je nu al aan dit soort dingen stoort en druk over maakt op jonge leeftijd de kans klein is dat men de rest voor het leven samenblijft. Ook niks mis mee het overkomt zoveel mensen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:26 schreef Shnul het volgende:
[..]
Wie ben jij om daar over te oordelen, lol. She cares about him
Nogmaals. Jullie lijken mij vooral bezig met een verschillende fase in jullie leven. Jij bent bezig met settelen, huisje boompje.. enfin je kent het wel. Hij is vooral bezig met feesten en juist zo min mogelijk vastigheid. Jullie zullen toch dichter naar elkaar toe moeten komen. Jij dus minder zeuren en hij moet ook snappen dat het niet fijn voor jou is dat hij voornamelijk in jouw nest ligt, de koelkast leegvreet en hem dan smeert.quote:Op maandag 25 november 2013 10:23 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet deze 'zeurende bemoederende' rol. Want zo ben ik helemaal niet maar daar voel ik mij nu wel een beetje ingedrukt.
Ik vind het niet leuk om iedere keer het ontbijt te verzorgen, klaar te zetten, op te ruimen als hij snel de deur uit rent.. Dan denk ik en zeg ik ook: je weet waar alles staat dus je hoeft ook niet te vragen waar iets staat en of je het mag pakken en ik vind het fijn als jij de volgende keer ontbijt meeneemt of gewoon koopt wat je lekker vindt. En niet boos wordt omdat ik alleen maar crackers heb. Ja ik vind dat lekker en ik hoef niet iedere ochtend vers brood van de bakker. Prima als hij dat wil halen maar ik ga dat niet doen terwijl hij nog slaapt..
Oké, maar die jongen heeft geen makkelijke jeugd gehad en in de plaats dat hij zich nog ellendiger voelt, wil hij er iets aan doen en werken voor zijn centje (als ik het kort analyseer).quote:Op maandag 25 november 2013 10:28 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik oordeel niet. Ik denk als je je nu al aan dit soort dingen stoort en druk over maakt op jonge leeftijd de kans klein is dat men de rest voor het leven samenblijft. Ook niks mis mee het overkomt zoveel mensen.
Niet meer dan hoe mijn vrienden zouden zijn. Die wassen uit zichzelf af zonder te vragen. Zien wat er moet gebeuren zonder steeds af te wachten. Kleine dingen die ik normaal vind.quote:Op maandag 25 november 2013 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dan toch een klein beetje samenwonen?
Mensen die denken dat een barman tijd heeft om te flirten en uitgebreid met iemand zitten praten hebben teveel films gekeken.quote:Op maandag 25 november 2013 10:09 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Mensen leren kennen als barman? Hoe zie je dat voor je gezellig samen boven de muziek uit schreeuwen?
Hoezo geen gemakkelijke jeugd? Heb ik nergens iets over gelezen en wat dan nog? Moet je iemand maar steeds ontzien omdat ie een wat mindere jeugd heeft gehad, wat een onzin. Verder moet ts zich storten op de goede dingen, zij is degene die zich er nu al aan stoort. En dat bedoel ik juist: als je je nu al stoort aan bepaalde dingen dan ga je het echt niet redden tot de dood scheidt hoor.quote:Op maandag 25 november 2013 10:31 schreef Shnul het volgende:
[..]
Oké, maar die jongen heeft geen makkelijke jeugd gehad en in de plaats dat hij zich nog ellendiger voelt, wil hij er iets aan doen en werken voor zijn centje (als ik het kort analyseer).
Als dit meisje hem blijft steunen en liefde geven, dan zie ik geen reden waarom deze relatie zou stuk gaan. Iedere relatie heeft te maken met ergernissen of dingen die je niet leuk vindt aan elkaar. De kunst in een relatie is om je te concentreren op de goeie dingen en niet op de slechte.
Lieverd, dat zegt dan toch genoeg over je relatie?quote:Op maandag 25 november 2013 10:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Nu klink ik misschien heel negatief maar ik merk gewoon dat ik de relatie wel leuk vind maar het halve samenwonen niet.
Ik hou helemaal niet van vastigheid, maar heb sinds kort met behulp van coaching structuur in m'n leven geprobeerd aan te brengen zodat ik minder last heb van adhd klachten.quote:Op maandag 25 november 2013 10:31 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nogmaals. Jullie lijken mij vooral bezig met een verschillende fase in jullie leven. Jij bent bezig met settelen, huisje boompje.. enfin je kent het wel. Hij is vooral bezig met feesten en juist zo min mogelijk vastigheid. Jullie zullen toch dichter naar elkaar toe moeten komen. Jij dus minder zeuren en hij moet ook snappen dat het niet fijn voor jou is dat hij voornamelijk in jouw nest ligt, de koelkast leegvreet en hem dan smeert.
Als dat op korte termijn niet lukt dan zie ik het helaas somber in voor je relatie.
Hij leefde in een huis zonder gas (dus warm water) en daarom dat ik het ook had over: Dat ze zich moet concentreren op de goeie dingen in een relatie en niet op de slechte.quote:Op maandag 25 november 2013 10:36 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hoezo geen gemakkelijke jeugd? Heb ik nergens iets over gelezen en wat dan nog? Moet je iemand maar steeds ontzien omdat ie een wat mindere jeugd heeft gehad, wat een onzin. Verder moet ts zich storten op de goede dingen, zij is degene die zich er nu al aan stoort. En dat bedoel ik juist: als je je nu al stoort aan bepaalde dingen dan ga je het echt niet redden tot de dood scheidt hoor.
Oh nee dat is nu, conflict met de huurbaas en hij heeft nog niets nieuws. Had wel iets maar dat ging niet door.quote:Op maandag 25 november 2013 10:37 schreef Shnul het volgende:
[..]
Hij leefde in een huis zonder gas (dus warm water) en daarom dat ik het ook had over: Dat ze zich moet concentreren op de goeie dingen in een relatie en niet op de slechte.
Alles beter dan alleen zijn!quote:Op maandag 25 november 2013 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lieverd, dat zegt dan toch genoeg over je relatie?
Je kan toch iemand prima leuk vinden zonder je bed of je ruimte permanent te delen. Ik heb denk ik wat meer behoefte dan anderen aan een eigen plek waar alles een vaste plek heeft etc.quote:Op maandag 25 november 2013 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lieverd, dat zegt dan toch genoeg over je relatie?
quote:Op maandag 25 november 2013 10:36 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik hou helemaal niet van vastigheid,
Euh.quote:Op maandag 25 november 2013 10:40 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik heb denk ik wat meer behoefte dan anderen aan een eigen plek waar alles een vaste plek heeft etc.
Ik vind het prima om alleen te zijn, als ik hem niet zo leuk had gevonden was ik er überhaupt niet aan begonnen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:39 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Alles beter dan alleen zijn!
Dat dus. Je spreekt jezelf een beetje tegen TS. Ben je bang om alleen te zijn?quote:Op maandag 25 november 2013 10:43 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
[..]
Euh.Prima natuurlijk. Misschien is het verstandig om te bedenken wat je nou eigenlijk zelf wil met je leven en / of je vriend daar nog wel bij past.
Ik wil het niet maar ik heb het nodig om normaal te functioneren. En aangezien ik heb gemerkt hoe vervelend dat is als dat niet zo is, wil ik heel graag goed functioneren.quote:Op maandag 25 november 2013 10:43 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
[..]
Euh.Prima natuurlijk. Misschien is het verstandig om te bedenken wat je nou eigenlijk zelf wil met je leven en / of je vriend daar nog wel bij past.
Huh beetje raar. Het is natuurlijk geen hotel bij jou, toch?quote:Op maandag 25 november 2013 10:07 schreef Probability het volgende:
En hoe reageert hij daar dan op?quote:Op maandag 25 november 2013 10:23 schreef Probability het volgende:
Ik vind het niet leuk om iedere keer het ontbijt te verzorgen, klaar te zetten, op te ruimen als hij snel de deur uit rent.. Dan denk ik en zeg ik ook: je weet waar alles staat dus je hoeft ook niet te vragen waar iets staat en of je het mag pakken en ik vind het fijn als jij de volgende keer ontbijt meeneemt of gewoon koopt wat je lekker vindt. En niet boos wordt omdat ik alleen maar crackers heb. Ja ik vind dat lekker en ik hoef niet iedere ochtend vers brood van de bakker. Prima als hij dat wil halen maar ik ga dat niet doen terwijl hij nog slaapt..
Dan kan hij dus ook prima even meehelpen in huis en zijn eigen ontbijt maken en halen enzo, want dat hoef je dan ook niet als zijn moeder voor hem te doen.quote:Op maandag 25 november 2013 10:12 schreef Probability het volgende:
Het is prima als ik het eten en de was verzorg (ook al kan de een het beter, dit soort dingen doe je samen, ook al ben ik een vrouw ik heb genoeg te doen met alleen m'n eigen huishoudelijke taken en daarnaast heb ik sowieso wel meer te doen) als ik hier iets over zeg 'heeft ie al een moeder'
In mijn relaties tot nu toe waren mijn ex-en meer een soort vader figuur dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee aan moet
Nee en dat heb ik ook gezegd.quote:Op maandag 25 november 2013 10:45 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Huh beetje raar. Het is natuurlijk geen hotel bij jou, toch?
Daarom.quote:Op maandag 25 november 2013 10:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan kan hij dus ook prima even meehelpen in huis en zijn eigen ontbijt maken en halen enzo, want dat hoef je dan ook niet als zijn moeder voor hem te doen.
Hoe oud is die gast?quote:Op maandag 25 november 2013 10:57 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee en dat heb ik ook gezegd.
Zegt ie: 'nou daar hoef je je eigen afwas en was niet te doen'
Ik dacht tot op dat moment dat hij zelf z'n kleding bij z'n moeder waste, lijkt mij wel zo normaal. Maar hij had dus nog nooit een wasmachine van dichtbij gezien.
Dat was ongeveer het punt dat ik ging nadenken en mij een beetje een moeder voelde ipv vriendin.
Dus ik zeg: ik doe het een keer voor, let goed op en neem je eigen wasmiddel mee.
We hebben het er over gehad, hij bedoelde het niet zo etc. Nu gaat het ook wel beter.
Het is verdomme een volwassen vent![]()
En ik vind het zo gek, op andere gebieden is hij heel erg volwassen en kan goed met hem praten over echt alles. Hij woont ook al jaren op zichzelf. De seks is ook meer dan goed.
In warmere maanden met beide meer geld en wel warm water etc was het allemaal wat makkelijker
Ik begrijp dat heel goed, en dan ga je toch tegen de gewoonten van onze maatschappij aan te lopen. Iedereen verwacht maar dat je gaat samenwonen, samen iets huurt/koopt, en 24/7 bij elkaar leeft.quote:Op maandag 25 november 2013 10:40 schreef Probability het volgende:
[..]
Je kan toch iemand prima leuk vinden zonder je bed of je ruimte permanent te delen. Ik heb denk ik wat meer behoefte dan anderen aan een eigen plek waar alles een vaste plek heeft etc.
Uhmquote:Op maandag 25 november 2013 11:03 schreef Cue_ het volgende:
Maar nu is het me nog niet duidelijk hoe hij reageert als jij het hebt over die huishoudelijke zaken.
Niet alles, maar tis wel jouw huis/plekje, dus hij heeft te respecteren hoe jij daarmee om wil gaan. Als jij geen huisvrouw wil spelen, dan moet je dat gewoon duidelijk maken.quote:Op maandag 25 november 2013 11:15 schreef Probability het volgende:
Maar ach misschien zeur ik ook wel. Kun je niet alles van iemand verwachten.
quote:Op maandag 25 november 2013 11:15 schreef Probability het volgende:
een bento box te maken met daarin sushi in de vorm van Amandelbloesem van van Gogh
Ik ben er tegen om je partner te trainen of te eisen dat hij/zij van alles doet volgens jouw zin. Mijn vriendin heeft de pest aan schoonmaken, en gaat echt nooit zo fanatiek aan de slag. Of zoals deze week, uberhaupt aan de slag... Dat kan ik nog wel hebben, maar andere dingen (zoals oeverloos werk bespreken) kan ik niet hebben.quote:Op maandag 25 november 2013 11:15 schreef Probability het volgende:
Maar ach misschien zeur ik ook wel. Kun je niet alles van iemand verwachten.
Het gaat je dus wel om de vrouwen en niet om het ritme. Duidelijk.quote:Op maandag 25 november 2013 09:52 schreef Probability het volgende:
Misschien een beetje een zeurtopic, maar mijn vriend (zonder horeca achtergrond) wil barman worden. Een bijbaantje naast de studie is uiteraard normaal, maar waarom dan per se barman?
Het is maar een bijbaantje en hij is nu enkele weken begonnen maar ik merk dat ik het niet fijn vind. Niet eens de aandacht of de drank en de meisjes want daar vertrouw ik hem helemaal in. Maar het late slapen (vaak rond 5- 6 uur) terwijl zijn ritme al niet optimaal is.. Colleges die hij daardoor mist en daardoor uit wordt gesloten van het tentamen.. Veel bij mij slapen en dan lang uit willen slapen omdat hij moe is, terwijl ik eindelijk een beetje een normaal ritme heb.. (Bij hem slapen gaat niet)
Natuurlijk gun ik hem alles, maar ik merk dat ik het gewoon niet zo fijn vind en waarom precies weet ik ook niet zo goed.. En ik moet hem gewoon 'z'n ding laten doen' maar ja.. Ik heb zelf meer dan genoeg horeca ervaring en heb ook nachten lang in een bar gewerkt dus ik weet hoe dat gaat.. En nee er is nooit iets gebeurd qua vreemdgaan etc.
Ik heb verder nooit bij hem last van dit soort 'jaloerse' gevoelens en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet doen? En ja ik weet dat als ik er iedere keer een probleem van maak, ik juist zelf een probleem creëer. En we praten er ook over maar hij snapt niet waarom ik het vervelend vind en hem niet (voldoende) steun hierin..
Uh nee dat zei ik omdat ik dat zelf OOK niet heb gedaan.quote:Op maandag 25 november 2013 12:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het gaat je dus wel om de vrouwen en niet om het ritme. Duidelijk.
Geef nou maar gewoon toe dat je daar het meeste over inzit. Dat het je om zijn ritme gaat geloof ik niet.quote:Op maandag 25 november 2013 12:25 schreef Probability het volgende:
[..]
Uh nee dat zei ik omdat ik dat zelf OOK niet heb gedaan.
Dus dat ik niet bang ben dat hij vreemd zou gaan omdat ik dat ook heb gedaan.
Want ik ben daar niet bang voor
en ik heb dat ook niet gedaan.
Jaloezie hoeft toch niet te maken te hebben met vrouwen?
Jaloezie kan ook zijn dat ik bijvoorbeeld jaloers ben dat hij wel aan het shinen is achter de bar en ik niet leuk gezellig achter een bar sta
Of
Jaloezie dat het in een andere stad is dan waar ik woon of hij studeert en daar dan veel is en dus veel daar is.
Of jaloezie omdat het iets leuks is waar ik geen deel van uit ga maken omdat het werk is.
Of omdat hij slaapt terwijl ik wakker wil zijn en ik slaap terwijl hij wakker is.
Niet dat dit direct zo is, maar daar denk ik dan eerder aan.
Dat kan toch altijd gebeuren? Geloof daar niet zo in..quote:Op maandag 25 november 2013 12:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geef nou maar gewoon toe dat je daar het meeste over inzit. Dat het je om zijn ritme gaat geloof ik niet.
Dan zou het sowieso een andere titel hebben..quote:Op maandag 25 november 2013 12:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Als hij een andere baan had gehad als bewaker ergens 's nachts, zonder vrouwelijke aandacht, had je dan dit topic ook geopend denk je?
Enige wat ik daarbij kan bedenken is of omdat je bang bent dat iemand alcoholist wordt, niet meer thuis wil komen omdat het te gezellig is, of omdat je toch bang bent dat ie een leuker iemand tegen komt.quote:Op maandag 25 november 2013 12:56 schreef Probability het volgende:
Ik merk dat ik het ook niet fijn vind dat hij werkt in een omgeving waar alcohol wordt geschonken.
(Dronken klanten, nazitten, etc)
Als hij een leuker iemand tegen komt moet hij daar uiteraard voor gaan.quote:Op maandag 25 november 2013 12:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Enige wat ik daarbij kan bedenken is of omdat je bang bent dat iemand alcoholist wordt, niet meer thuis wil komen omdat het te gezellig is, of omdat je toch bang bent dat ie een leuker iemand tegen komt.
Natuurlijk, maar de kans wordt wel groter als je in zo'n omgeving zit.. of dat je vreemdgaat etc.quote:Op maandag 25 november 2013 13:00 schreef Probability het volgende:
Als hij een leuker iemand tegen komt moet hij daar uiteraard voor gaan.
Als ik het zo goed wist had ik natuurlijk geen topic geopend..quote:Op maandag 25 november 2013 13:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar de kans wordt wel groter als je in zo'n omgeving zit.. of dat je vreemdgaat etc.
Snap anders niet waarom alcohol anders zo'n punt voor je is.
Maar wij weten het ook niet natuurlijk, waarom jij iets vindt.quote:Op maandag 25 november 2013 14:09 schreef Probability het volgende:
Als ik het zo goed wist had ik natuurlijk geen topic geopend..
Je hoeft niet per se te kunnen benoemen wat het is, het is een negatieve emotie en als hij slim is, zoekt hij samen met jou een oplossing waar jullie allebei happy van worden. En of wij het zeuren vinden maakt ook geen drol uit, blijkbaar voel jij je er niet prettig bij en dat kunnen wij niet wegredeneren.quote:Op maandag 25 november 2013 09:59 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik weet niet of het jaloezie is, maar het is in ieder geval een negatieve emotie.
Ik wil ook totaal niet dat hij stopt voor mij, ik zou hem nooit willen beperken daarin.
Als ik er echt niet mee om kan gaan dan moet ik maar weg gaan in het ergste geval.
Hoe oud ben jezelf?quote:Op maandag 25 november 2013 14:09 schreef Probability het volgende:
[..]
Als ik het zo goed wist had ik natuurlijk geen topic geopend..
Ik werk nog steeds in de horeca maar goed.quote:Op maandag 25 november 2013 14:45 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoe oud ben jezelf?
Natuurlijk weet je het wel. Geklets van wijven die niet snappen waarom ze iets doen
Je doet toch vervelend naar je vriend toe, je weet best waarom.
Jouw vriend moet natuurlijk leven zoals jouw, zodat hij in jouw ritme past, je er mee aan kan kakken bij je ouders en dat hij niet een loser lijkt. Nu lijkt hij een halve alcoholist.
En je bent lekker hypocriet!
Zelf eerst in de horeca gewerkt, en nu mag meneer dr vriend niet ;")
Ga maar lekker alleen leven, stukken beter voor je
Wat doe je dan moeilijk?quote:Op maandag 25 november 2013 14:51 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik werk nog steeds in de horeca maar goed.
Ik werk dus niet 's nachts en in een kroeg, maar wel in de horeca.quote:
dit. lekkere tegenstrijdige OPquote:Op maandag 25 november 2013 10:14 schreef Pharkus het volgende:
Je bent naar eigen zeggen niet jaloers, maar 90% van je OP gaat over jaloerse gevoelens.
laat hem koken dan , als hij er wat van zegt zeg je " ja je hebt toch al een moeder "quote:Op maandag 25 november 2013 10:12 schreef Probability het volgende:
Ja dat is het denk ik wel een beetjequote:Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef Nadine26 het volgende:
Volgens mij is het grootste probleem jouw behoefte aan structuur, overzicht en rust. Het is niet fijn als iemand daar vrolijk doorheen komt fietsen, want het kost al moeite genoeg om dat overzicht een beetje te bewaren. En blijkbaar kennen jullie elkaar nog niet zo lang/goed dat hij dat snapt en er rekening mee houdt. Voor de toekomst is dát waarschijnlijk het belangrijkste - het klinkt een beetje opportunistisch, maar ik denk (en ik spreek uit ervaring) dat je beter kunt kiezen voor iemand die jouw probleem snapt, en die als een soort 'tegenwicht' kan werken. Ik bedoel: een georganiseerd, gestructureerd, daadkrachtig iemand. Jij hebt vast weer andere leuke eigenschappen, maar de algehele organisatie (ontbijt, wassen, opruimen etc.) moet niet volledig op jouw schouders terecht komen, want als dat nu al zo gaat, sta je in de toekomst schuimbekkend en half overspannen die broodtrommel voor hem te maken
![]()
Wat de oplossing betreft, zou ik hem (nogmaals?) uitleggen dat jij structuur en overzicht nodig hebt, en dat je daarom uit je doen raakt als je hele dagprogramma 's morgens al in de soep dreigt te lopen omdat hij nog uren in bed wil liggen, terwijl jij aan je eerste programmapunt wil beginnen. (Misschien zit ik ernaast, maar ik ben ook een chaoot en zo werkt het bij mij). Vervolgens, nadat je dat hebt uitgelegd, deel je hem mee dat je voortaan je eigen plan trekt. Dus ongeacht zijn bezigheden. Niet omdat je een egoïst bent - of hooguit een beetje- maar omdat je alle zeilen bij moet zetten om überhaupt een paar programmapunten af te werken.
Misschien moet ik het hem inderdaad meer gunnen en niet te veel met de toekomst en het verleden bezig zijn maar meer in het nu leven. (Heb ik wel vaker last van)quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:04 schreef KataStrofe het volgende:
Het rare vind ik nog wel dat TS het verhaal ook andersom heeft meegemaakt en zich dus prima zou moeten kunnen verplaatsen in haar vriend en dat gewoon niet doet..
Dat hij zich bij jou thuis gedraagt als een kleuter is een heel ander verhaal. als het echt puur om het barwerk gaat zou ik zeggen; gun hem die ervaring! Als je dat niet kan opbrengen (of zoals gezegd behoefte hebt aan een ander type vriend) zijn jullie misschien beter af zonder elkaar. Maar praat met elkaar!!
Kun je je vriend niet gewoon doodslaan?quote:Op maandag 25 november 2013 10:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Oh nee dat is nu, conflict met de huurbaas en hij heeft nog niets nieuws. Had wel iets maar dat ging niet door.
Ok.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:27 schreef borbit het volgende:
[..]
Kun je je vriend niet gewoon doodslaan?
En ook nog eens te beroerd is om zijn eigen voedsel te maken en op te ruimen. Die dingen doe je samen/om de beurt. Exit.quote:Op maandag 25 november 2013 10:26 schreef DroogDok het volgende:
Lijkt me niet optimaal, een relatie met iemand die een heel ander leefritme heeft.
Dit dus...quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:04 schreef KataStrofe het volgende:
Het rare vind ik nog wel dat TS het verhaal ook andersom heeft meegemaakt en zich dus prima zou moeten kunnen verplaatsen in haar vriend en dat gewoon niet doet..
Dat hij zich bij jou thuis gedraagt als een kleuter is een heel ander verhaal. als het echt puur om het barwerk gaat zou ik zeggen; gun hem die ervaring! Als je dat niet kan opbrengen (of zoals gezegd behoefte hebt aan een ander type vriend) zijn jullie misschien beter af zonder elkaar. Maar praat met elkaar!!
Lekker duidelijk dit... naar hem toe. Niet, dus.quote:Op maandag 25 november 2013 11:15 schreef Probability het volgende:
Nu wilde hij weer wassen maar is dat vergeten. Dus ik heb gezegd: die was he, dat gaat niet van zelf..en hij reageerde daar wel goed op: oh dacht dat de kaboutertjes dat deden
Dus heb gezegd dat hij ze misschien wel om kan kopen.
En ditquote:Op woensdag 27 november 2013 00:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Lekker duidelijk dit... naar hem toe. Niet, dus.
Als ik hem was, zou ik die laatste zin opvatten als 'oeh, zie, ze gaat het toch wel zelf doen'.
DUIDELIJK zijn naar die jongen toe.
Niet verwachten dat hij vanuit zichzelf ineens MrPerfect in het huishouden is.
Ik vraag wel of hij dat niet kan doen als baanquote:Op woensdag 27 november 2013 06:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik las "batman als vriend" teleurstellingstopic![]()
Haha o ja. En allemaal meisjes redden.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:01 schreef Leandra het volgende:
Dan krijgt hij pas een afwijkend dag/nachtritme
Ja hij begon zelf over die kabouters.quote:Op woensdag 27 november 2013 07:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
En ditmannenhersenen werken anders, hij gaat niet op magische wijze doorhebben dat jij "ik zou het fijn vinden als jij ook af en toe n was draait" bedoeld, als je iets brabbelt over kabouters. Niet dat hij de verwijzing niet snapt, maar meer de ernst en de bedoeling van wat je probeert te zeggen
Maar hoe is dat verhaal afgelopen dan? Wie heeft de afwas gedaan?quote:Op woensdag 27 november 2013 09:44 schreef Probability het volgende:
Ja hij begon zelf over die kabouters.
Ik heb hem nog niet gezien en alleen m'n eigen was gedaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar hoe is dat verhaal afgelopen dan? Wie heeft de afwas gedaan?
"ik zou het fijn vinden als je je eigen was zou draaien, evt ook eens kookt en opruimt, aangezien je hier voor een groot deel van de tijd bent.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:45 schreef Probability het volgende:
Steeds ruzie is ook niet fijn.
En hij geeft aan dat hij mij niet begrijpt: ook niet na uitleg. Maar dat wel heel graag wil.
Dus dan weet ik ook niet zo goed wat ik dan moet zeggen en ook niet hoe ik dat dan moet zeggen.
O ja dat snapt hij wel. Bedoel meer uitleggen waarom ik dingen niet fijn vind. Maar hier ben ik geloof ik ook niet zo duidelijk.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
"ik zou het fijn vinden als je je eigen was zou draaien, evt ook eens kookt en opruimt, aangezien je hier voor een groot deel van de tijd bent.
Zoals je zei, je hebt al een moeder en ik wil mij ook niet als je moeder gedragen door je zooi achter je kont te moeten opruimen. Je bent oud en wijs genoeg om dat ook zelf te doen."
lijkt me niet zo moeilijk toch?
"omdat ik het anders moet doen en ik zit daar niet op te wachten, ben al druk genoeg met m'n eigen spul"quote:Op woensdag 27 november 2013 09:49 schreef Probability het volgende:
O ja dat snapt hij wel. Bedoel meer uitleggen waarom ik dingen niet fijn vind. Maar hier ben ik geloof ik ook niet zo duidelijk.
Ja dat lukt wel.quote:Op woensdag 27 november 2013 09:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
"omdat ik het anders moet doen en ik zit daar niet op te wachten, ben al druk genoeg met m'n eigen spul"
"ik hou niet van troep"
"het is mijn huis, dus respecteer ook mijn wensen"
Dat je niet weet waarom je niet wil dat ie barman wordt? omdat je niet eerlijk bent naar jezelf misschien? Diep in je hart weet je vast wel waarom je niet wil dat hij dat wordt. Nu nog eerlijk voor uitkomen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:54 schreef Probability het volgende:
Ja dat lukt wel.
Maar wat ik beschrijf in de OP niet zo goed.
Ik hoor ook wel vaker dat ik onduidelijk ben
Nou ja ik ben nu eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik het prima vind, zo lang ik er geen 'last' van heb..quote:Op woensdag 27 november 2013 10:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je niet weet waarom je niet wil dat ie barman wordt? omdat je niet eerlijk bent naar jezelf misschien? Diep in je hart weet je vast wel waarom je niet wil dat hij dat wordt. Nu nog eerlijk voor uitkomen.
Ja, halloquote:Op woensdag 27 november 2013 11:02 schreef Probability het volgende:
[..]
Nou ja ik ben nu eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik het prima vind, zo lang ik er geen 'last' van heb..
Er moet toch geld verdiend worden. Zo lang het maar niet ten koste gaat van zijn studie (ik mag mij daar toch wel zorgen om maken?) want die studie doe je om later (meer) geld te verdienen.
Misschien ben ik tegenstrijdig en mijn ex zou trots op mij zijn hoe gestructureerd etc. ik mijn leven nu indeel (!) maar ja dat haalt niet alle issues opeens weg of zo.
Dat klinkt toch aardig alsof je z'n moeder bent.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:02 schreef Probability het volgende:
[..]
Nou ja ik ben nu eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik het prima vind, zo lang ik er geen 'last' van heb..
Er moet toch geld verdiend worden. Zo lang het maar niet ten koste gaat van zijn studie (ik mag mij daar toch wel zorgen om maken?) want die studie doe je om later (meer) geld te verdienen.
quote:Op maandag 25 november 2013 09:52 schreef Probability het volgende:
Ik heb zelf meer dan genoeg horeca ervaring en heb ook nachten lang in een bar gewerkt dus ik weet hoe dat gaat.
quote:
Ja prima hoor geven en nemen. Maar dan moet het wel geven EN nemen zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, halloeen relatie is geven en nemen. Denk ook om wat je vriend wilt (die vind het werk misschien heel leuk).
Maar ach, typisch weer dat dat allemaal niet boeit... want jij hebt er immers zo'n last van.
Dat is (nog) niet jouw zaak, bovendien word je ook niet slechter van een jaartje extra studeren.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:02 schreef Probability het volgende:
[..]
Dus ook van jouw kant.quote:Op woensdag 27 november 2013 15:59 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja prima hoor geven en nemen. Maar dan moet het wel geven EN nemen zijn.
Hij studeert al 3 jaartjes extra en moet nog minimaal ruim 2 jaar ..quote:Op woensdag 27 november 2013 16:06 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is (nog) niet jouw zaak, bovendien word je ook niet slechter van een jaartje extra studeren.
quote:Op maandag 25 november 2013 10:59 schreef Probability het volgende:
[..]
Daarom.
De vorige keer dat hij vroeg wat het ontbijt was zei ik: geen idee, wat heb je meegenomen?
Als je in een bar werkt ben je toch barman? Zo noemt hij zichzelf iigquote:Op woensdag 27 november 2013 16:26 schreef Greys het volgende:
Maar de TT slaat dus (bijna) nergens op, toch?
Want daarin gaat het over het feit dat hij barman is, maar dat is maar 1x per week?? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
volgens mij is t barman zijn wel prima maar stoort ts zich vooral aan t feit dat vriends studie versloft en vriend de huishoudhints niet oppikt... verwarrende bendequote:Op woensdag 27 november 2013 16:26 schreef Greys het volgende:
Maar de TT slaat dus (bijna) nergens op, toch?
Want daarin gaat het over het feit dat hij barman is, maar dat is maar 1x per week?? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
Of hij nu over 2 of 3 jaar klaar is maakt toch ook niet zo gek veel uit? Je hebt nu nog niet zoveel verplichtingen, laat hem er nog even van genieten en doe dat zelf ook eens. Als student dit soort bijbaantjes hebben is best wel heel normaal.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:20 schreef Probability het volgende:
[..]
Hij studeert al 3 jaartjes extra en moet nog minimaal ruim 2 jaar ..
En het lijkt mij wel mijn zaak, je wil toch een goede toekomst (samen)?
Ja, maar het heeft toch in feite amper iets met je probleem te maken?quote:Op woensdag 27 november 2013 16:29 schreef Probability het volgende:
[..]
Als je in een bar werkt ben je toch barman? Zo noemt hij zichzelf iig
Ik dacht dus dat dat mijn probleem was toen ik het topic opende.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft toch in feite amper iets met je probleem te maken?![]()
Het is maar 1x per week? En met dat baantje op zich eens per week heb je geen moeite.
Het gaat er om dat hij kennelijk jouw (vage) hints niet oppikt over het huishouden, dát is je probleem. Niet het feit dat ie barman is...
Nu je weet wat het werkelijke probleem is, kun je er een serieus gesprek over aangaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat dat mijn probleem was toen ik het topic opende.
Dit, en dan met name het dikgedrukte. Wat ik zo lees, voeg jij je vaak naar de wensen van je vriend. Als hij dingen niet geregeld hebt of niet doet, ben jij er weer om het op te vangen. Zo leert hij nooit zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Ook die studie, natuurlijk mag je hem daarop aanspreken, maar laat het vervolgens bij hem. Ik heb een aantal relaties stuk zien gaan op mensen die de verantwoordelijkheid van de ander op zichzelf laadden. Het is zijn studie, dus ook zijn probleem, en je mag hem laten weten dat hij daarmee ook jou heeft, maar wat hij daar verder mee doet is up to him.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef Nadine26 het volgende:
Volgens mij is het grootste probleem jouw behoefte aan structuur, overzicht en rust. Het is niet fijn als iemand daar vrolijk doorheen komt fietsen, want het kost al moeite genoeg om dat overzicht een beetje te bewaren.
(...)
Wat de oplossing betreft, zou ik hem (nogmaals?) uitleggen dat jij structuur en overzicht nodig hebt, en dat je daarom uit je doen raakt als je hele dagprogramma 's morgens al in de soep dreigt te lopen omdat hij nog uren in bed wil liggen, terwijl jij aan je eerste programmapunt wil beginnen. (Misschien zit ik ernaast, maar ik ben ook een chaoot en zo werkt het bij mij). Vervolgens, nadat je dat hebt uitgelegd, deel je hem mee dat je voortaan je eigen plan trekt. Dus ongeacht zijn bezigheden. Niet omdat je een egoïst bent - of hooguit een beetje- maar omdat je alle zeilen bij moet zetten om überhaupt een paar programmapunten af te werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worry is a misuse of imagination
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:55 schreef Probability het volgende:
Het gaat nu echt heel goed tussen ons trouwens!
Ik heb hem verteld dat hij moest stoppen met z'n werk en dat heeft hij gedaan.Waarom? Wat is anders?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga zo even het topic rustig doorlezen en bedenken wat er deze twee maanden is veranderd en dan geef ik een uitgebreide reactie!quote:
Lieve meid, je geeft je zelf door je hele uitleg al de antwoord op je "vraag".quote:Op maandag 25 november 2013 09:52 schreef Probability het volgende:
Misschien een beetje een zeurtopic, maar mijn vriend (zonder horeca achtergrond) wil barman worden. Een bijbaantje naast de studie is uiteraard normaal, maar waarom dan per se barman?
Het is maar een bijbaantje en hij is nu enkele weken begonnen maar ik merk dat ik het niet fijn vind. Niet eens de aandacht of de drank en de meisjes want daar vertrouw ik hem helemaal in. Maar het late slapen (vaak rond 5- 6 uur) terwijl zijn ritme al niet optimaal is.. Colleges die hij daardoor mist en daardoor uit wordt gesloten van het tentamen.. Veel bij mij slapen en dan lang uit willen slapen omdat hij moe is, terwijl ik eindelijk een beetje een normaal ritme heb.. (Bij hem slapen gaat niet)
Natuurlijk gun ik hem alles, maar ik merk dat ik het gewoon niet zo fijn vind en waarom precies weet ik ook niet zo goed.. En ik moet hem gewoon 'z'n ding laten doen' maar ja.. Ik heb zelf meer dan genoeg horeca ervaring en heb ook nachten lang in een bar gewerkt dus ik weet hoe dat gaat.. En nee er is nooit iets gebeurd qua vreemdgaan etc.
Ik heb verder nooit bij hem last van dit soort 'jaloerse' gevoelens en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet doen? En ja ik weet dat als ik er iedere keer een probleem van maak, ik juist zelf een probleem creëer. En we praten er ook over maar hij snapt niet waarom ik het vervelend vind en hem niet (voldoende) steun hierin..
Zie update!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:02 schreef K44S het volgende:
[..]
Lieve meid, je geeft je zelf door je hele uitleg al de antwoord op je "vraag".
Je zegt dat je het niet erg vind dat hij voor zijn werk moet flirten om dus meer drank te verkopen.
Maar stiekem zit het je niet lekker.
Maakt niet uit.
Voor de rest : lekker laten gaan, anders ben je hem kwijt.
Ik heb ooit ergens gelezen : het gaat er niet om of hij jou gelukkig maakt, het gaat er om of jij hem gelukkig kan makenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:30 schreef Probability het volgende:
O ja ik was al tot de conclusie gekomen dat het niet om het barman zijn ging maar om andere dingen.
We hebben het er over gehad, hoe ik er in sta en hoe hij er in staat.
- In de praktijk bleek hij niet super veel te werken en zijn studie voorrang te geven
- In mijn huis ben ik zelf minder perfectionistisch geworden, heb hem ook de ruimte gegeven om dingen te kunnen doen. Hem minder als gast behandeld/minder bemoedert.
Daarnaast heb ik aangegeven niet alleen bij mij af te willen spreken maar ook buiten de deur, zodat we nog wel 'daten' en niet een soort van half samen wonen met alleen de niet leuke dingen zoals de afwas en de was.
We hebben er over gepraat, paar woordenwisselingen zoals ook beschreven in het topic. Maar we wilden elkaar echt begrijpen/verplaatsen in de ander. Na iedereen
Hij haalt nu bijv. boodschappen/kookt als hij eerder klaar is met college of dan ik of als ik bijv. aan het werk ben. Daarnaast heeft hij nu twee plankjes voor z'n spullen en vind ik het niet erg om z'n kleding te wassen, hij hangt de was dan uit/vouwt het op mocht het zo uitkomen. Ik hou rekening met hem, hij met mij.. Ik kook z'n lievelingseten, hij haalt ontbijt, etc.En ik heb gewoon briefjes opgehangen waar de handdoeken/etc hangen hoeft hij het ook niet meer te vragen
O ja hij wil wel mega veel complimentjes als hij gekookt heeft of boodschappen gedaan maar daar is het een man voor denk ik?
Daarna ging het wel beter maar was er toch nog 'iets', steeds 'ruzie' over dezelfde dingen etc.. Elkaar toch niet helemaal begrijpen. Maar wisten wel dat we we elkaar wel heel leuk vinden en wilden kijken hoe het wel zou werken.
Hij dacht ook steeds dat ik hem er uit gooide na een meningsverschil. Ik kan vrij heftig zijn in mijn reactie, hij is dat totaal niet. Hij heeft relatief veel ruzie met mij vergeleken met vorige relaties, ik relatief vrij weinig. En nu hebben we eigenlijk bijna geen meningsverschillen/ruzie meer. Voor mijn gevoel is er heel veel uitgepraat en zitten we best wel op 1 lijn en begrijpen we elkaar steeds beter en wordt het steeds leuker.
Uiteindelijk heb ik gezegd: Als jij na ieder meningsverschil "het niet meer weet", dan weet ik het ook niet 100% zeker. Bleek dat het niet meer weten over het meningsverschil ging en niet over de hele relatie.....
Ik heb toen gezegd dat ik geen relatie wil met iemand die twijfelt, want dan ga ik er ook niet helemaal voor. Dan ben ik bang om gekwetst te worden, waardoor ik de ander op afstand hou of juist kwetst en waardoor we uiteindelijk beide gekwetst zijn. En dat ik hem leuk vind niet alleen voor nu maar ook voor later en op de lange termijn. Ook al zei ik steeds dat ik nooit met hem wilde samen wonen/echt geen babies wil/dat soort dingenetc etc. Maar eigenlijk dat juist wel zou willen met hem - niet nu, over 5 jaar of zo - en uit zelfbescherming doe alsof ik dat niet wil. En daar reageerde hij heel positief op met toekomstplannen.
En hij zegt ook af en toe dat hij het heel eng vindt. En ik vindt het ook eng.En dat hij mij steeds leuker vindt en steeds meer verliefd op mij is. Dus ik zei o was dat niet al zo
![]()
Haha ik vind het ook mega eng allemaal maar merk dat sinds we dit uit hebben gesproken het veel relaxter is en we elkaar veel meer vrij laten. Hij is zelfs een paar dagen full time bij mij geweest en dat ging prima en was eigenlijk zelfs heel leuk
Nice, blij om te lezen dat jullie dingen uitgesproken hebben en het nu beter gaat!!quote:
Ik vind het zelf ook mega stom als de TS een heel verhaal neerschrijft en uiteindelijk nooit meer terug komt..quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:10 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Nice, blij om te lezen dat jullie dingen uitgesproken hebben en het nu beter gaat!!![]()
En sowieso thanks voor de update, altijd fijn als iemand daar nog eens de moeite voor neemt![]()
Succes op jullie verdere pad!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |