De dames uit waddinxveen zijn alhelemaal gewend. Ze slapen rustig door als ik langs de kooi kom en zijn erg nieuwsgierig.
Ze hebben al kennis gemaakt met Maudie en Dolfje door de tralies en dat gaat best goed. Nou ja, met Dolf gaat het best goed op een paar hapjes na. En maudie staat zich, net als bij Dolf, helemaal gek te maken.
(Maudie loopt nu dus elke dag een flinke tijd los (waarbij ze trap op en af stuift

) om haar energie kwijt te raken. Dit lijkt te helpen is ze begint rustiger te worden
Zoe en Bijoux (die mijn man Heino noemt omdat: wit haar, rode ogen, kan niet zingen) zijn al een keer ontsnapt. Ik had aan een kant de plexiglasplaat uit de kooi gelaten zodat ze makkelijker met de buren konden neuzen. Natuurlijk over het hoofd gezien dat daar voerbakopeningen waren. Midden in de nacht zijn ze naar buiten geslopen, hebben de kamer bekeken en zijn bij Maudie gaan buurten.
Maudie wilden ook buiten spelen dus is flink aan de tralies gaan rukken waardoor ik wakker werd. Dus terwijl ik Maudie aan het toespreken was over haar kabaal liep er ineens een witte chin langs me

. Dames lieten zich gelukkig makkelijk oppakken en zijn weer terug hun eigen kooi ingegaan.
Gisteren naar de dierenwinkel gegaan en weer flink ingeslagen.
Nieuwe voerbakjes voor alle chins. (Saladebak, voerbak en drinkbak per kooi dus 9 bakken)
Assortiment aan knaagstaven en chinchillasnacks.
Nieuwe knaagsteen voor elke kooi. (Maudie is er echt op los gegaan, vraag me af of ze nog tanden heeft haha)
Heeeeel veel gedroogde kruiden gehaald voor de saladebar. Ze zijn Allemaal gek op dit spul en eten het liever als hooi. (Oa gedroogde paardebloemen, brandnetel, distel, bramenstruik enz)
Wilgentakken om op te knagen.
Nu nog kijken voor een slaaphuisje dat op de plank van zoe en bijoux past en dat denk ik het voorlopig te hebben.
[ Bericht 4% gewijzigd door valentijn101 op 15-12-2013 18:35:00 (Verkeerde foto ) ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.