abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2013 @ 22:44:12 #126
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_134066011
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:04 schreef valentijn101 het volgende:
Maudie is s avonds een paar uur voor dolf wakker, dus om het wachten op dolf wat te verkorten heb ik haar vandaag voor het eerst los laten lopen in de hal.
[ afbeelding ]
Maudie heeft de trap ontdekt en is hem ik paar keer op en af gelopen. Ze heeft de hal goed onderzocht en de nodige keuteltjes achtergelaten voor de clean up crew. (Dat blijk ik te zijn) }:|
Daarna heeft ze nog even voor het raam gestaan om te kijken of ene meneer klaas nog eens op de deur zou kloppen om een rozijntje te brengen. (Terug naar spanje lijkt ze niet te snappen. ;)

[ afbeelding ]
:D Schattig!
(zij kan toch niet aan die jerrycan met antivries snoepen, hoop ik? :P )
pi_134066454
Nee, nee, geen paniek. Ze is geen seconde zonder toezicht geweest ze was veel te druk met onderzoeken. Ze heeft nergens in gebeten. (Zeer zeldzaam, gebeurt alleen als ze voor het eerst in een vreemde ruimte zijn) Volgende keer is de ruimte bekender en zal ze vast overal aan knagen.
Ze zit ondertussen weer in haar kooi en is ongeduldig op dolfje aan het wachten. Die eerst uitgelapen heeft, daarna eens rustig ging ontbijten en nu lekker lang in bad zit.

Haan33 ken ik niet echt. (Zit die niet in klb en onz?)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 8 december 2013 @ 23:26:03 #128
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_134067756
Ach wat leuk op die trap en voor dat raam O+
Is zij wel tam, laat ze zich goed pakken als je haar zoveel ruimte geeft?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_134070064
Tam durf ik het niet te noemen. Het is niet dat ze oppakken leuk vind maar ze is het wel gewend is niet bang en blijft rustig. Nu de eerste keer lukte het goed om haar te pakken. Ze liep een hoek in en kon geen kant meer op. Makkie :)
Maar mijn chinchilla ervaring zegt me dat dit haar geen tweede keer zal overkomen en deze hoek zal ze in de toekomst uit de weg gaan als ik haar wil pakken. }:|

Mijn chinnies lopen regelmatig los. Ondertussen maak ik dan hun verblijf schoon. Na een tijdje komen ze vanzelf terug om te kijken wat ik verandert heb en of er ergens een rozijntje verstopt is. Ik hoef er dus niet meer op af te sluipen om ze te vangen. (Dolfje doet dit al lang en maudie zal dat over een tijdje ook wel doen) als het op lekkere hapjes aan komt leren ze heeeeeel snel)
:Y)
pi_134153986

Zo de dames uit Waddinxveen zijn thuis. Foto is wat onduidelijk dus ik zal morgen een paar nieuwe maken.
De rit naar huis is goed gegaan. En thuis ben ik meteen aan de slag gegaan om hun oude huis in elkaar te zetten. (Ik zweer dat ik ze heb horen lachen toen ik op het laatst alles weer uit elkaar moest halen omdat ik 2 stangen verwisseld had)
Daarna snel plankjes en zaagsel er in en het bad volgegooid met een flinke dikke laag zand. (Waar ze dan ook meteen indoken)
Verder zijn ze nu rustig hun kooi aan het bekijken. (Ik heb vast een paar planken verwisseld) en maken een ontspannen indruk.

Maudie vind het allemaal erg spannend en staat voor de draad te dansen en aandacht te trekken. Dolf slaapt gewoon door.

Deze week nog eens op zoek naar extra voerbakjes en een slaaphuisje voor de nieuwe dames.

Ow ja, ze heten bijoux en zoe.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:31:24 #131
176471 oh-oh
pi_134154032
Jemig, je bent een echte Chinchilla sanctuary begonnen!
Hoe zijn ze bij jou gekomen?
Ik hoop dat ze snel helemaal happy zijn O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_134154081
O+ Doe eens wat portretfotootjes, ik vind ze leuk maar kan ze niet zo goed zien! ;)
pi_134154262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:32 schreef Candaasje het volgende:
O+ Doe eens wat portretfotootjes, ik vind ze leuk maar kan ze niet zo goed zien! ;)
Bij mijn post van 6 december staat een duidelijke foto van ze. Morgen maak ik er nog een paar. (Heb geen flits op mijn i pad dus dat lukt nu niet)

Ik heb ze vandaag opgehaald. (Man man man ik rij me wat af voor chinnies _O- ) maar ja, ik kan Dolfje niet alleen laten zitten. (Hun baasje had de contactadvertentie van Dolf op marktplaats gezien)

Maar nu met 4 dames is het voorlopig genoeg. Dus jullie mogen stoppen met zoeken. Bedankt voor alle hulp

[ Bericht 0% gewijzigd door valentijn101 op 11-12-2013 16:45:30 ]
  woensdag 11 december 2013 @ 16:44:31 #134
176471 oh-oh
pi_134154535
Jee helemaal toch weer helemaal zelf gereden!
( Groucho Marx )
pi_134155061
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:44 schreef oh-oh het volgende:
Jee helemaal toch weer helemaal zelf gereden!
Yep, ik hoop dat ik iets moois voor kerst krijg van Dolf ~:)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 december 2013 @ 18:25:14 #136
163650 Greys
pi_134157610
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:30 schreef valentijn101 het volgende:
(Ik zweer dat ik ze heb horen lachen toen ik op het laatst alles weer uit elkaar moest halen omdat ik 2 stangen verwisseld had)
:D :'( :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_134297829
De dames uit waddinxveen zijn alhelemaal gewend. Ze slapen rustig door als ik langs de kooi kom en zijn erg nieuwsgierig.
Ze hebben al kennis gemaakt met Maudie en Dolfje door de tralies en dat gaat best goed. Nou ja, met Dolf gaat het best goed op een paar hapjes na. En maudie staat zich, net als bij Dolf, helemaal gek te maken.
(Maudie loopt nu dus elke dag een flinke tijd los (waarbij ze trap op en af stuift _O- ) om haar energie kwijt te raken. Dit lijkt te helpen is ze begint rustiger te worden :)

Zoe en Bijoux (die mijn man Heino noemt omdat: wit haar, rode ogen, kan niet zingen) zijn al een keer ontsnapt. Ik had aan een kant de plexiglasplaat uit de kooi gelaten zodat ze makkelijker met de buren konden neuzen. Natuurlijk over het hoofd gezien dat daar voerbakopeningen waren. Midden in de nacht zijn ze naar buiten geslopen, hebben de kamer bekeken en zijn bij Maudie gaan buurten.
Maudie wilden ook buiten spelen dus is flink aan de tralies gaan rukken waardoor ik wakker werd. Dus terwijl ik Maudie aan het toespreken was over haar kabaal liep er ineens een witte chin langs me :? . Dames lieten zich gelukkig makkelijk oppakken en zijn weer terug hun eigen kooi ingegaan.

Gisteren naar de dierenwinkel gegaan en weer flink ingeslagen.
Nieuwe voerbakjes voor alle chins. (Saladebak, voerbak en drinkbak per kooi dus 9 bakken)
Assortiment aan knaagstaven en chinchillasnacks.
Nieuwe knaagsteen voor elke kooi. (Maudie is er echt op los gegaan, vraag me af of ze nog tanden heeft haha)
Heeeeel veel gedroogde kruiden gehaald voor de saladebar. Ze zijn Allemaal gek op dit spul en eten het liever als hooi. (Oa gedroogde paardebloemen, brandnetel, distel, bramenstruik enz)
Wilgentakken om op te knagen.
Nu nog kijken voor een slaaphuisje dat op de plank van zoe en bijoux past en dat denk ik het voorlopig te hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door valentijn101 op 15-12-2013 18:35:00 (Verkeerde foto ) ]
  † In Memoriam † zondag 15 december 2013 @ 18:11:18 #138
137949 Disana
pi_134348371

Even een foto spammen van mij dames "Heino" en Zoe. Hier zijn ze de hal onveilig aan het maken. En de trap blijkt een grote hit bij alle chins. Op, af, op, af en dat zo hard mogelijk _O- _O- prachtig om te zien.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 december 2013 @ 22:53:48 #140
163650 Greys
pi_134349158
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 17:59 schreef valentijn101 het volgende:

(die mijn man Heino noemt omdat: wit haar, rode ogen, kan niet zingen)
Houd op! _O- _O-

Wat fijn dat het zo goed gaat met allemaal! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 17 december 2013 @ 00:53:11 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_134353139
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 22:39 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Even een foto spammen van mij dames "Heino" en Zoe. Hier zijn ze de hal onveilig aan het maken. En de trap blijkt een grote hit bij alle chins. Op, af, op, af en dat zo hard mogelijk _O- _O- prachtig om te zien.
Dat vraagt natuurlijk om een filmpje *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_134353729
Ja filmpjes! Open een YT kanaal! :D ik abonneer direct!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134354931
O+

En wat die man boven mij zegt *O*
pi_134355186
Ik ontdek dit topic net. Wat een schatjes die chins. O+ O+ En wat boffen ze met hun (nieuwe) "dame van de catering" _O_
Professioneel gifmenger.
pi_134857069
Wacht nee... Maudie? :o *O*. Mijn mopperkont maudie O+

Ik ben vrijwilliger in het knaagdierencentrum in Heiloo en ik heb Maudie meegemaakt toen ze samen binnenkwam met haar zusje, dat dat niet goed ging. Het uit elkaar halen, proberen weer te koppelen, de daarop volgende maatjes, uiteindelijk Charlie. Charlie was zo oud dat hij niet meer plaatsbaar was en eerder dit jaar is overleden... Voor Maudie zijn we weer actief bezig geweest met een maatje zoeken, zelfs de chin-heren in de opvang laten castreren in de hoop dat er een klik zou zijn. Maar gelukkig was jij daar toen! *;
Echt super dat ze nu eindelijk een plek heeft, ik geloof dat ze de afgelopen 3, misschien wel 4 jaar met korte tussenpozen alleen maar in de opvang heeft gezeten. De mailtjes die we van je krijgen zijn echt superleuk om te lezen, fijn dat ze het zo naar haar zin heeft!
  maandag 30 december 2013 @ 00:28:29 #146
176471 oh-oh
pi_134859753
OMG hoe cool is dat dan?
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 08:57:57 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_134864201
O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_134866779
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 00:28 schreef oh-oh het volgende:
OMG hoe cool is dat dan?
Heel cool O+ Ik was op vakantie, kwam terug in het KC en ineens was maudie weg :o
quote:
O+
pi_134866833
quote:
17s.gif Op maandag 30 december 2013 11:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heel cool O+ Ik was op vakantie, kwam terug in het KC en ineens was maudie weg :o

[..]

O+
Wat tof! Nu kun je haar toch nog een beetje volgen! O+
pi_134926321
quote:
17s.gif Op zondag 29 december 2013 23:34 schreef douche-eendje het volgende:
Wacht nee... Maudie? :o *O*. Mijn mopperkont maudie O+

Ik ben vrijwilliger in het knaagdierencentrum in Heiloo en ik heb Maudie meegemaakt toen ze samen binnenkwam met haar zusje, dat dat niet goed ging. Het uit elkaar halen, proberen weer te koppelen, de daarop volgende maatjes, uiteindelijk Charlie. Charlie was zo oud dat hij niet meer plaatsbaar was en eerder dit jaar is overleden... Voor Maudie zijn we weer actief bezig geweest met een maatje zoeken, zelfs de chin-heren in de opvang laten castreren in de hoop dat er een klik zou zijn. Maar gelukkig was jij daar toen! *;
Echt super dat ze nu eindelijk een plek heeft, ik geloof dat ze de afgelopen 3, misschien wel 4 jaar met korte tussenpozen alleen maar in de opvang heeft gezeten. De mailtjes die we van je krijgen zijn echt superleuk om te lezen, fijn dat ze het zo naar haar zin heeft!
Hee, wat te gek. Maudie zat er prima bij in de opvang. Ruime kooi, veel licht, dikke bodembedekking en lieve mensen om haar heen. Was geen straf voor haar om bij jullie te wonen. Mocht je eens in de buurt zijn mag je haar gerust komen bezoeken hoor.
Je zult Maudie vast missen. Het is zo n schatje. Helemaal niet bang en erg nieuwsgierig.
Het lukt haar nog steeds om de juiste schijnbewegingen te maken en dan snel langs me door de kooi uit te glippen om de rest van het huis te onderzoeken.
Ze blijft wel een druktemakertje, ze loopt nu dan ook elke dag een flinke tijd los zodat ze haar energie kwijt kan. (Liep ze bij jullie ook wel eens los?)
Het koppelen lukt alleen nog niet.
Maudie wil heel graag contact met de andere chins maar zodra ze los lopen of voor de draad staan stelt ze zich heel dominant op.
Als ze los lopen probeert ze de ander chins ook te bijten. (Laat ik uiteraard niet toe) maar het lijkt niet uit kwaadheid of angst te zijn dat ze dit doet. Het lijkt er haast op dat ze gewoon niet weet hoe chincommunicatie werkt.
Waarom is ze bij jullie zo vaak in de opvang terug gekomen?

[ Bericht 2% gewijzigd door valentijn101 op 31-12-2013 17:05:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')