abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133591343
Wij hebben last van een sterke gasgeur in huis en vandaag hebben wij de aansluiting nagekeken en we kwamen dit tegen. Dit is niet los te halen maar wel op en neer te schuiven. Kan dit de oorzaak zijn of moeten we toch kijken naar de koppelstukken? Hier zijn 2 foto's van de aansluiting.

zondag 24 november 2013 @ 22:05:16 #2
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_133591452
Maak even een sopje en smeer dat er aan, ontstaan er bellen?
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_133592987
Dat je dat bovenste deel op en neer kan halen is normaal, anders krijg je het koppelstuk er nooit op. Maar wat borretjee zegt.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_133649839
We hebben het nagekeken en de lek zit bij het bovenste deel (dus eigenlijk de naad van de aansluiting bij het fornuis).
Kunnen we nu het beste een hele nieuwe kopen of is er een andere oplossing?
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:12:42 #5
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_133650227
Is dat nou een CV-buis?

Maar ik zou er sowieso een nieuwe koppeling opzetten. (En tot die tijd de hoofdgaskraan dicht.)
[_] <- Sign here
pi_133651287
Niet mee klooien gewoon nieuw.
pi_133652251
En dan nu het echte antwoord: Daar hoort geen tape tussen, maar een fiber-ring, eentje die geschikt is
voor gas. Die hele constructie hoor je niet op en neer te kunnen bewegen als ie eenmaal is aangedraaid.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133652387
Precies. Kijk hier hoe het wel moet:
http://www.deschouwwitgoe(...)ansluiten-gasfornuis
pi_133652579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:08 schreef Plankje55 het volgende:
Precies. Kijk hier hoe het wel moet:
http://www.deschouwwitgoe(...)ansluiten-gasfornuis
De plaatjes zijn goed, er staat alleen een catastrofale fout in de tekst:
Onder het laatste plaatje: De algemene regel welke hiervoor geldt: Mocht u geen ring hebben, dan moet u ten allen tijden tape gebruiken om de aansluiting af te dichten. :'( 8)7 |:( |:( ²

Een afdichting welke tot stand komt doormiddel van een fiber/rubberring zal nooit en te nimmer afdichten met behulp van tape. Kijk maar de afdichting van de TS.....
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133652776
Heb je ook weer gelijk in. Had plaatjes gekeken.
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:30:15 #11
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133653187
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:19 schreef Plankje55 het volgende:
Heb je ook weer gelijk in. Had plaatjes gekeken.
Kan gebeuren.
pi_133654144
Ok, bij ons is dus precies zoals op de foto. Op het moment zit er tape tussen de moer en connectie, er zat geen rubberen ring bij de connectie dus daar hoort ook tape te zitten. Het lekt ook niet op die plek, het gaslek zit bij de schuifmoer, aan de kant van de buis die vanuit het fornuis komt dus zeg maar.
Hoe maak je dat gasdicht? We hebben er nu (tijdelijk) even provisorisch wat duct tape omheen gedaan dat we in ieder geval kunnen koken maar dat is ook niet bepaalt veilig.

Ik krijg de connectie dus ook niet meer los omdat de schuifmoer meedraait als ik aan de connectie draai :P..
pi_133655070
Ik wil niet veel zeggen, maar je maakt wel goede kans op de Darwin Award 2013 van Fok! op deze manier...

Die schuifmoer van je heeft niets met de dichting te maken. Het dicht op het vlakke einde van die buis waarover die moer schuift.

De "connectie" is gewoon een contra deel waar een rubber in zit, welke tegen die buis afdicht.

Aan de andere kant van die connectie is de slang bepalend of er tape of rubber bij zit. Gewoonlijk ook rubber.

Nogmaals, de dichting heeft niets met die schuifmoer te maken. Die tape is voor de leuk.

Metaal op metaal zal ook wel redelijk dichten als je hem goed hard aandraait, maar dat slaat gewoon nergens op.

En die moet die meedraait... dan moet je hem misschien tegenhouden met je moersleutel!!!

Ik zeg je bent fout bezig. Maar goed, jouw ontploffing.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:13:31 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133655423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:50 schreef Maxellera het volgende:
Ok, bij ons is dus precies zoals op de foto. Op het moment zit er tape tussen de moer en connectie, er zat geen rubberen ring bij de connectie dus daar hoort ook tape te zitten. Het lekt ook niet op die plek, het gaslek zit bij de schuifmoer, aan de kant van de buis die vanuit het fornuis komt dus zeg maar.
Hoe maak je dat gasdicht? We hebben er nu (tijdelijk) even provisorisch wat duct tape omheen gedaan dat we in ieder geval kunnen koken maar dat is ook niet bepaalt veilig.

Ik krijg de connectie dus ook niet meer los omdat de schuifmoer meedraait als ik aan de connectie draai :P..
Uh, nee. Je weet dus duidelijk niet waar je mee bezig bent. En verder, maak maar vast ruimte voor de Darwin Award 2013, of wacht je liever totdat een gasexplosie die ruimte voor je maakt....

De vijf voorwaarden waaraan voldaan moet worden om in aanmerking te komen voor een Darwin Award:
De genomineerde moet gedood of onvruchtbaar geraakt zijn.
De genomineerde daad moet een geval van een verschrikkelijk slecht inschattingsvermogen zijn.
De dood of verminking moet zelf toegebracht zijn. Iemand anders doden of verwonden is niet geldig.
De genomineerde moet een volwassene zijn zonder psychische handicap of achterstand.
De gebeurtenis moet te verifiëren zijn.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:14:06 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133655448
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:06 schreef Gieliovd het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar je maakt wel goede kans op de Darwin Award 2013 van Fok! op deze manier...

Die schuifmoer van je heeft niets met de dichting te maken. Het dicht op het vlakke einde van die buis waarover die moer schuift.

De "connectie" is gewoon een contra deel waar een rubber in zit, welke tegen die buis afdicht.

Aan de andere kant van die connectie is de slang bepalend of er tape of rubber bij zit. Gewoonlijk ook rubber.

Nogmaals, de dichting heeft niets met die schuifmoer te maken. Die tape is voor de leuk.

Metaal op metaal zal ook wel redelijk dichten als je hem goed hard aandraait, maar dat slaat gewoon nergens op.

En die moet die meedraait... dan moet je hem misschien tegenhouden met je moersleutel!!!

Ik zeg je bent fout bezig. Maar goed, jouw ontploffing.
Worden die nog steeds vergeven dan?
pi_133658362
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 21:14 schreef cvboer het volgende:

[..]

Worden die nog steeds vergeven dan?
:s)
Laat die handjes wapperen!
pi_133660908
Nou ik hoop niet dood te gaan :P, ik zet ook gewoon het gas steeds uit na gebruik van het fornuis. Maar zoals ik eerder al zei komt het gas echt boven die moer uit, die dus schuifmoer heet in die link. Het komt niet er tussenuit (heb het ook getest met zeep, komt vanaf het bovenste randje).
Dus blijkbaar is het metaal niet dicht genoeg. Het is ook een tweedehands fornuis dus waarschijnlijk is het niet helemaal schoon waardoor het niet aansluit.
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:02:28 #18
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133661535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:49 schreef Maxellera het volgende:
Nou ik hoop niet dood te gaan :P, ik zet ook gewoon het gas steeds uit na gebruik van het fornuis. Maar zoals ik eerder al zei komt het gas echt boven die moer uit, die dus schuifmoer heet in die link. Het komt niet er tussenuit (heb het ook getest met zeep, komt vanaf het bovenste randje).
Dus blijkbaar is het metaal niet dicht genoeg. Het is ook een tweedehands fornuis dus waarschijnlijk is het niet helemaal schoon waardoor het niet aansluit.
Hoop is niks meer dan uitgestelde teleurstelling....
Here we go again.. :{ Haal dat tape er nou eens tussenuit en monteer er een fiber-ring tussen. Dat lekt ie ook niet meer aan de bovenkant. En nu even die eigenwijze stand van je uitzetten en lezen wat cvboer en Gieliovid geschreven hebben en daar naar handelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door cvboer op 26-11-2013 23:12:33 ]
pi_133661562
Dat er gas tussen de schuifmoer uitkomt is logisch. Er ontbreekt een afdichtring én er is een verkeerde koppeling gebruikt.
  PR/Manusje van alles dinsdag 26 november 2013 @ 23:04:38 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133661629
Joh, gewoon gokken dat het goed gaat. *O* Tis maar gas. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_133661662
Waar woont TS?
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:06:06 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_133661687
Hopelijk woon je in Haaksbergen, ik kan altijd wel een nieuwtje gebruiken en we hebben al heel lang geen gasexplosie meer gehad!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:06:28 #23
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133661710
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:03 schreef Plankje55 het volgende:
Dat er gas tussen de schuifmoer uitkomt is logisch. Er ontbreekt een afdichtring én er is een verkeerde koppeling gebruikt.

Die koppeling is wel goed. Gewoon een verloop 1/2" binnendraad x M24
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:10:27 #24
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133661908
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Joh, gewoon gokken dat het goed gaat. *O* Tis maar gas. *O*
Daarom. Vaak ben je te bang.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:11:41 #25
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133661962
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:06 schreef Troel het volgende:
Hopelijk woon je in Haaksbergen, ik kan altijd wel een nieuwtje gebruiken en we hebben al heel lang geen gasexplosie meer gehad!
Hopende dat TS vrijstaand woont, anders is de nieuwswaarde wat groter dan gewenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')