SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In 1978 kwam deze Zweedse schone van de band om in 1979 op Nederlands kenteken te worden gezet. Het betreft een GL (Grand Luxe) met B21 4-bak welke goed is voor een whopping 107 pony's.
Zo zag de auto eruit toen ik hem kocht, foto is genomen nadat ik de tenaamstelling rond had.Goed zoals je wel kunt zien moet er op dit punt nog heel wat te gebeuren. Alles komt in kleine stappen dus het eerste dat er moest gebeuren was die verschrikkelijke kentekenplaat. Bij thuis komst dus direct langs de platenboer om een fatsoenlijke plaat te halen.
Plaat verwijdert en warempel een Duitse export/oldtimerplaat, gek gezien het een origineel Nederlands geleverde auto is. Direct ook even de gril gepoetst.
Eerst volgende op het programma, de drie verschillende velgen en banden/maten die er onder waren gemonteerd. Vlak bij huis is een Volvo demontage bedrijf dus daar lichtmetaal inclusief banden weten te scoren.
Omdat de motorkap in slechte staat was (waarschijnlijk ooit eens dubbel geslagen) heb ik deze moeten vervangen. Verkoper had ook nog een zeer net interieur te koop welke, de in vergaande glorie interieur moest gaan vervangen. Echter was het frame va de passagiersstoel geknapt dus deze moest ook hersteld worden.
Volgend punt, de remmen.... hoe de auto met deze remmen door de apk is gekomen is me nog altijd een raadsel. Heb werkelijk nog nooit zoiets triest gezien als dat hoopje metaal wat door moest gaan voor Remerij.
Bij nadere inspectie bleken de zuigers vast te zitten en was het simpel vervangen van blokken en schijven niet voldoende. Klauwen heb ik gereviseerd na dat ik een week in de weer was met kruipolie en verfbranders om de boel weer gangbaar te krijgen.
Omdat de deuren meer gaten zagen dan de gemiddelde Zweedse gatenkaas, besloten om alle vier de deuren te vervangen. Mooi moment om direct te kiezen voor nieuwere type deuren.
Goed aardig eind op weg, maar einde is nog lang niet in zicht. Er zit nog wat laswerk aan, auto moet nog van andere velgen worden voorzien (verbreed staal), verlaagt worden, respray en er staat een engine swap op het programma, een B230FT (kenners weten wel wat voor plezier dat kan worden).
Om de auto toch wat toonbaarder te maken heb ik besloten de auto te rollen. Met juist materiaal kan dit best netjes worden, zeker met in het achterhoofd dat het maar tijdelijk is. Kleur die gerold is is trouwens wel de kleur die de auto straks gaat krijgen.
(In combinatie met mijn vandaag aangeschafte daily, de Peugeot 106 (welke 5 jaar geleden ook van mij is geweest).
Tot zover mijn openingspost, zodra er updates zijn zal ik deze zeker plaatsen!
Op zich kan dat toch kloppen. Een auto die op Nederlands kenteken heeft gestaan, geëxporteerd is en daarna weer terugkomt krijgt het oorspronkelijke kenteken terug.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:41 schreef Bassen het volgende:
Plaat verwijdert en warempel een Duitse export/oldtimerplaat, gek gezien het een origineel Nederlands geleverde auto is. Direct ook even de gril gepoetst.
Ziet er strak uit zeg! Bedankt voor je aanbod.quote:Op maandag 25 november 2013 03:16 schreef Drommelsch85 het volgende:
Tof! Ik ben sinds vorige week ook fan, heb een 83' 240 GL
[ afbeelding ]
Ik zie dat je hetzelfde blauwe stoffen interieur hebt, ik wil een zwart lederen interieur dus als je nog iets nodig hebt in de toekomst..
Je weet dat de oldtimerregeling op de schop gaat toch....quote:Op maandag 25 november 2013 03:16 schreef Drommelsch85 het volgende:
Tof! Ik ben sinds vorige week ook fan, heb een 83' 240 GL
[ afbeelding ]
Ik zie dat je hetzelfde blauwe stoffen interieur hebt, ik wil een zwart lederen interieur dus als je nog iets nodig hebt in de toekomst..
Ja, 120 euro per jaar en vanaf eind 2014 in de wintermaanden stallen. Daar is mee te leven, ik rij er liever ook niet mee door de pekel. Daarbij heb ik 'm voor heel weinig kunnen overnemen, het trieste feit is dat mensen bang zijn voor de regeling en zo snel niet weten hoe ze hun oldtimer weg moeten doen.quote:Op maandag 25 november 2013 17:51 schreef blup het volgende:
[..]
Je weet dat de oldtimerregeling op de schop gaat toch....
Je bedoelt mijn ex-Turbo? Dat ding is nu aardig opgeknapt trouwens, maar staat bij de nieuwe eigenaar nog steeds binnen (geschorst en wel). Ding gaat wel weer de weg op binnenkort.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leuk topic. 81er 244 GL USA edition hier, staat al bijna 2 jaar stil.![]()
Roodbruin, was helemaal hard (hoe het nu staat weet ik niet, even te weinig tijd), komt uit de Californische woestijn. Lak is wel wat dof.
Als je googled op Volvo 244 USA dan krijg je van Volvotips.com een rood/bruine te zien. Die hier staat is identiek.
Ja, die ja! Zo een staat hier ook, helaas buiten en lak wat minder mooi. Die hier is geen turbo meen ik (2300tje). Moet de Amerikaanse platen nog ergens hebben liggen, zaten erbijquote:Op maandag 9 december 2013 23:17 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je bedoelt mijn ex-Turbo? Dat ding is nu aardig opgeknapt trouwens, maar staat bij de nieuwe eigenaar nog steeds binnen (geschorst en wel). Ding gaat wel weer de weg op binnenkort.
[ afbeelding ]
Was wel een leuk ding, lekker snel maar reed een tikkeltje "nerveus", vermoed dat het in de ophanging ergens zat maar ik heb de echte oorzaak nooit kunnen achterhalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |