abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6068958
Hallo iedereen,

Vrijdag heb ik een gesprek over mijn primaire arbeidsvoorwaarden, kortom, mijn salaris. Ik ben van mening dat ik beneden mijn niveau betaald wordt, en dat moet ik mijn baas duidelijk maken

Iemand tips voor zo'n gesprek? het is de eerste keer dat ik zo'n gesprek voer namelijk...

Alvast bedankt..

Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  woensdag 2 oktober 2002 @ 11:08:45 #2
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_6069004
Ik weet niet precies wat voor werk je doet, maar net als bij een sollicitatie gaat het erom dat je je (tot op zekere hoogte) weet te verkopen. Maak aan je baas duidelijk waarom je vindt dat hij je meer moet betalen.
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_6069033
een beetje meer info is inderdaad wel handig..

ik bouw computernetwerken, daarnaast ontwerp ik ze ook, en adviseer ik over de oplosisngen die wij bieden.

Naar mijn mening krijg ik nu betaald als een techneut die 's ochtends zijn werkbon ophaalt, en verder niet bezig is met andere zaken terwijl ik actief bezig ben bij klanten om ook meer werk er uit te halen (met aantoonbaar resultaat)

Plus het hele advies stuk etc..

Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_6069067
Wat zeker goed werkt: probeer vergelijkingsmateriaal te vinden. Op http://www.intermediair.nl hebben ze iets van een salariskompas.
Daarnaast kun je bespreken wat je aan meerwaarde hebt verkregen sinds je vorige salarisonderhandelingen.

En jij kunt vinden dat je betaalt krijgt als een techneut, maar probeer dat soort uitspraken hard te maken. Dus ook daarvoor met bewijzen komen aanzetten. Dat werkt volgens mij het beste.

Jesus saves but death prevails.
pi_6069078
Gewoon een pistool meenemen, dan komt het wel goed.

sorry, ik heb eigenlijk geen advies, aangezien ik binnenkort ook zo'n gesprek heb.

...
pi_6069204
vraag es een beetje rond bij collega's. Is er een CAO?
* * * * *
pi_6069217
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:03 schreef overhyped het volgende:
Hallo iedereen,

Vrijdag heb ik een gesprek over mijn primaire arbeidsvoorwaarden, kortom, mijn salaris. Ik ben van mening dat ik beneden mijn niveau betaald wordt, en dat moet ik mijn baas duidelijk maken

Iemand tips voor zo'n gesprek? het is de eerste keer dat ik zo'n gesprek voer namelijk...

Alvast bedankt..

Ga een liedje voor hem zingen: I lovey my boss I love you
pi_6069273
Geen CAO, en de cultuur op salarisgebied is: dat is iets tussen baas en werknemer, niet tussen werknemers onderling....

Ik heb al een paar klanten uitgezocht die dankt zij mij of meer, of uberhaubt iets besteld hebben..

dat zijn in elk geval goede argumenten

woensdag 2 oktober 2002 @ 11:44:06 #9
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_6069377
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:35 schreef overhyped het volgende:
Geen CAO, en de cultuur op salarisgebied is: dat is iets tussen baas en werknemer, niet tussen werknemers onderling....

Ik heb al een paar klanten uitgezocht die dankt zij mij of meer, of uberhaubt iets besteld hebben..

dat zijn in elk geval goede argumenten

Zeg gewoon rustig waar het op staat. Jij wilt meer verdienen. Waarom? Omdat zus en zus en zo.

Je baas weet nl. al of je meer gaat geven of niet. Waarschijnlijk weet hij ook al hoeveel. Ik zou het gewoon bij feiten houden en zeggen waar het op staat. Geen lul-verhaal ophangen of jezelf "vreselijk" (lees: ik kan ALLES!!) verkopen.

SUc6

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  woensdag 2 oktober 2002 @ 11:53:27 #10
13851 overhyped
Stop the hype
pi_6069532
>Je baas weet nl. al of je meer gaat geven of niet. Waarschijnlijk weet >hij ook al hoeveel

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in... Ik zie het allemaal wel vrijdag..

ik zal mijn bevindingen in elk geval posten

† In Memoriam † woensdag 2 oktober 2002 @ 12:55:53 #11
34726 Fratz
Max
pi_6070438
ik zou eerst even thuis een lijstje maken. Zet er voor jezelf in waarom jij vindt dat je meer moet verdienen. Bijvoorbeeld omdat je je targets altijd haalt ofzo. Dan kun je in ieder geval niets vergeten te melden, anders denk je later: "ow, dat had ik ook wel even kunnen zeggen..".
ik geloof dat je op monsterboard ook nog wat tips kunt vinden. succes in ieder geval!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_6086834
Laat je niet afschepen met dooddoeners als: het is een slecht moment voor verhoging.

Want voor een bedrijf is dat nooit een goed moment. Verder iets harder opstellen dan normaal. Echt meedoen in het gesprek, niet alleen op jhe af laten komen.

pi_6089220
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:30 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Ga een liedje voor hem zingen: I lovey my boss I love you

misscvhien werkt het wel ja
pi_6095739
Iedereen bedankt voor zover voor zijn / haar input, ik ga zo mijn PC uitzetten, dus ik lees denk ik geen FOK meer voor het gesprek

Ik denk dat ik mijn punten wel op een rijtje heb, nu maar hopen dat ze geacepteerd worden, het is een flink stuk wat ik er bij wil hebben, als minimum ongeveer 15% boven op de standaard periodiek.

Uiteraard schiet ik op hoger in en het zingen wou ik maar als laatste redmiddel bewaren

zaterdag 5 oktober 2002 @ 13:27:19 #15
13851 overhyped
Stop the hype
pi_6120600
Goed: De resultaten... Nog geen...

Het gesprek ging goed, ik heb duidelijk kunnen maken dat ik onder mijn niveau betaald wordt, en dat mijn functie omschrijving niet meer actueel is (van junior naar senior of iets in die catagorie) Alleen over wat nu marktconform is hebben wij nog een klein meningsverschil.

Mijn marge ligt ongeveer 500 euro boven de marge die mij gisteren genoemd is.

Het grootste probleem ligt 'm nog in het feit dat ik op dit moment als Engineer ingedeeld ben, en dat ik volgens de functie omschrijvingen beter in de catagorie technisch consultant val, alleen is mijn baas daar nog niet van overtuigd.

Bijkomen probleem: Mijn baas is dat pas een maand of twee. De vorige is redelijk onverwachts weg gegaan vanwege een te interesante aanbieding elders, dus ik heb nu iemand die over mijn functie moet beslissen die mijn geheel niet kent.....

Kortom, er gaan nog een aantal actieve gesprekjes volgen : )

zondag 6 oktober 2002 @ 14:23:29 #16
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6134720
Tip:

0) Reken eerst ongeveer uit wat je kost: L
1) Reken uit wat je nu verdient voor je bedrijf: W1
2) Reken uit wat je zou kunnen verdienen voor je bedrijf:W2
3) Reken uit wat je elders kunt verdienen (X)

Bereken W2 en vergelijk met W1, L en X

Als X > 1,5 W2 dan nieuwe baan zoeken
Als W2 > 2L en X > 1,5L dan baan opslag vragen tot 1,5L
Als dit niet werkt: naar de baas van je baas toestappen en het uitleggen. Als dat ook niet werkt: geleidelijk nieuwe baan zoeken.

Als W2 > 1,5L dan toewerken naar W2 en dan opslag vragen tot 1,25L
Als W1 < L en W2 < 1,5L: mond houden en loyaal blijven, ondertussen cursus volgen voor betere baan.
Als W1 > L en W2 < 1,5L: vriendelijk en sociaal doen, misschien wordt u zo bevordert.

Deze methode heeft 90% garantie op succes.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')