Nee Ik ben nog niet 18 jaar en ouder. Maar je mag na je 16e vavo gaan doen, als je uitbesteed wordt door je school.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:28 schreef Kola het volgende:
Vavo is voor volwassenen? Dat ben je nog niet toch...
Dat is ook mijn plan, ik wil dus havo gaan doen op het vavo. Het is zelfs mogelijk de havo op de vavo in 1 jaar te doen en dan nog 1 jaar vwo erachter aan.quote:Op maandag 25 november 2013 09:19 schreef Gijscoman het volgende:
2 dingen:
Kan je niet beter na je eindexamen naar 4 HAVO gaan? En als je je eindexamen HAVO simpel haalt misschien ook nog eens doorgaan naar 5 VWO?
en
Het Alfacollege kan ik volgens mij vanuit mn raam zien. Geen idee hoe het er is, maar er lopen soms wel eens mensen ogenschijnlijk vrijwillig rond, dus verschrikkelijk zal 't niet zijn.
Hoe was de sfeer dan? kun je daar wat meer over vertellen?quote:Op maandag 25 november 2013 10:03 schreef Balal123 het volgende:
Als ik jou was zou ik de vavo proberen te vermijden.
Zelf heb ik eerst TL afgemaakt, daarna overgestapt naar havo op een reguliere middelbare school, waarna ik 2 jaar vwo in 1 jaar heb gedaan. Ik kan je vertellen dat bij de vavo waar ik geweest was er veel vrijheid was, je iig geen rooster waarbij je iedere dag om 9 uur op school moest zijn. Dit zorgde er echter wel voor dat je de lessen minder serieus neemt.
De kwaliteit van het onderwijs was eigenlijk wel oké, maar door de sfeer van de klas is het moeilijk om hier wat van mee te krijgen. Erg storend was wel dat het bestuur op mijn school er alles aan deed om de rotte appels weg te krijgen. Zo lieten ze leerlingen contracten ondertekenen waarin stond dat ze van school gestuurd mochten worden als ze onder de maat presteerden. Ook als je een keer ziek was tijdens een examen ging dit ten koste van je herkansing.
Als ik jou was zou ik gewoon op de middelbare school blijven. De sfeer is er veel beter, op de vavo is iedereen meer op zelf. Dit zijn wel mijn ervaringen bij een vavo buiten Groningen, dus ik kan natuurlijk niet weten hoe het daar allemaal is.
Nou, je zal je een situatie moeten voorstellen dat je in de klas zit waarbij het grootste gedeelte van de leerlingen het niet heeft gehaald op een reguliere middelbare school. De meeste leerlingen zijn dus ook niet gemotiveerd om hun diploma te halen.quote:Op maandag 25 november 2013 11:33 schreef MonoIith het volgende:
[..]
Hoe was de sfeer dan? kun je daar wat meer over vertellen?
Ik hoop dat je een grap maakt. Dan zou ik nog 4 jaar mbo moeten doen, 4 jaar hbo, 3 jaar bachelor uni en 2 jaar master uni.. dan ben ik 28 jaar oud.quote:Op maandag 25 november 2013 18:47 schreef CapnIzzy het volgende:
Werk je zelf via mbo naar een master op de uni. Succes
Ik moet dat idd nog met mijn ouders & decaan overleggen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:50 schreef Lilliesleaf het volgende:
Daarnaast zou ik eerst eens met je school overleggen of zij het uberhaupt willen uitbesteden. Als het een grote scholengemeenschap is, kan ik me heel goed voorstellen dat ze dat niet willen doen.
Ik heb best wel wat discipline en zelfstudie lijkt mij helemaal geen probleem. Ik heb altijd mijn huiswerk af en meestal werk ik ook nog vooruit. Eigenlijk heb ik school helemaal niet nodig want ik zit vaak gewoon te wachten tot dat ik weer naar huis kan want ik heb de lesstof toch al doorgenomen / begrepen. Maar dit komt ook mede door het niveau tl. Op de havo zal het waarschijnlijk wel wat anders worden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:49 schreef Lilliesleaf het volgende:
Bedenk je wel goed of je eigenlijk volledig op zelfstudie je diploma kan halen, want op het alfa in groningen komt het daar uiteindelijk wel op neer.
Veel jongeren vinden dat moeilijk, hun brein is er ook nog helemaal niet naar op die leeftijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |