Wat van deze grootmeester zijn kunstwerken:quote:In de jaren '70 heb ik mijn diploma aan de fotovakschool behaald
quote:Fotograferen doe ik al heel lang maar sinds 1980
quote:Je leeftijd is tussen de 18 jaar en 35 jaar.
Je bent gezond, redelijk slank en flexibel. 'flexibel'
Je moet niet alleen portret en kleding willen laten fotograferen. *kuch* naakt*kuch*
Je hebt voldoende leuke kleding en/of lingerie en/of pakjes en pumps *kuch* en andere dingen die ik geil vind *kuch*
quote:Nadat we een afspraak hebben voor een fotoshoot, zorg je dat je even een sms stuurt als je thuis weggaat. Ik weet dan zeker dat je onder weg bent en zorg dan dat er wat te drinken klaarstaat als je aankomt en de studioruimte warm is *kuch* pik stijf is* kuch*
Nu wil ik ook graag een keertje model staan, als ze me goed genoeg vinden,quote:Je mag altijd iemand meenemen naar een fotoshoot, geef dat wel altijd van tevoren door. Maar mijn ervaring is dat het vaak ten koste gaat van de enthousiasme, kwaliteit en inzet *kuch* om mij te pijpen*kuch* van het model. Misschien is het een optie dat je begeleider even binnenkomt, wat drinkt en even kennis maakt en daarna weer weggaat. Maar ... je mag iemand meenemen Momenteel is er alleen de mogelijkheid om je begeleiding even kennis te laten maken en de studio te bezichtigen. *kuch* Ik kan je niet dauwen als iemand kijkt *kuch*
Link?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:15 schreef Maax het volgende:
Zo ken ik er ook een. Mens dat pretendeert fotograaf te zijn. Het begint al met de omslag foto van de facebookpagina.
Een moeder en een kind. Kind is niet scherp.
Dan gaan we verder en zien we een foto met een strakke mooie witte achtergrond. Alhoewel, zo lijkt het, want als je kijkt naar de haren van dat grietje (lichte blonde haren) zie je het mooie behang met barok print er nog achter![]()
En dan gaat dit figuur (die overigens letterlijk nog nooit met een studio gewerkt heeft) binnenkort ook fotografie les geven. Dus...
Ik heb er niks tegen als je je best doet en er wat leuks mee verdient, maar pretendeer niet professioneel bezig te zijn als je dat overduidelijk niet bent...
quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:43 schreef Maax het volgende:
[..]
Een paar fotootjes om je honger te stillen dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En ja, dit zijn "professionele"shoots, waarvoor betaald wordt.quote:
Dat smaakt naar meer (naar een link om precies te zijnquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:46 schreef Maax het volgende:
[..]
En ja, dit zijn "professionele"shoots, waarvoor betaald wordt.
En ja, de fotografe hiervan gaat fotografie les GEVEN.
Ik had eens een klant van haar in mijn winkel. Geshoot en alles, en toen zaten ze de foto's te kijken op de computer.
Toen zei deze klant letterlijk het volgende: "Ik kan zien dat je een echte professionele fotograaf bent, bij haar was ik binnen 15 minuten klaar met kiezen omdat er niks tussenzit, bij jou kan ik niet kiezen want alles is leuk".
Dus...
Linkje naar de site van die "pro"?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:46 schreef Maax het volgende:
En ja, dit zijn "professionele"shoots, waarvoor betaald wordt.
En ja, de fotografe hiervan gaat fotografie les GEVEN.
Ik had eens een klant van haar in mijn winkel. Geshoot en alles, en toen zaten ze de foto's te kijken op de computer.
Toen zei deze klant letterlijk het volgende: "Ik kan zien dat je een echte professionele fotograaf bent, bij haar was ik binnen 15 minuten klaar met kiezen omdat er niks tussenzit, bij jou kan ik niet kiezen want alles is leuk".
Dus...
Dit waren een paar uitschieters..er zitten ook wel leuke foto's bij, maar dit sloeg alles.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Linkje naar de site van die "pro"?
Is alles zo top als je selectie? Niks scherp, overflits, flets, debiel gecropt. waar moet ik beginnen
Graag gedaanquote:
Dat is inderdaad erg triest.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:51 schreef Maax het volgende:
[..]
Graag gedaan
Maar het is ook wel triest..met zulke lui moet ik nou concurreren
Vanwege de prijs gaan er veel mensen naar zulke lui..10 euro voor een shoot van een half uur waarbij je alle foto's krijgt...
Ja joh..quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:51 schreef CrashO het volgende:
[..]
O godWide-angle op een kinderhoofdje, het zou toch verdomme kindermishandeling moeten zijn.
[ afbeelding ]
Nee, kan het ook nooit zijn. Maarja, als je dit vanuit je woonkamer doet..gaat natuurlijk ook allemaal zwart..quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:55 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg triest.Sowieso als je je serieus profileert als bedrijf... dat kan toch nooit winstgevend zijn?
Prima bedrag ja. Zelf ergens een ruimte huren kost je ook al snel een aardige duit, helemaal met nog g/w/l. En dan zit er nu nog studio gear bij ook.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:56 schreef Maax het volgende:
Ze wilde ooit mijn studio huren. 300 euro per maand, kon ze onbeperkt gebruik maken van een volledig ingerichte studio (6 achtergronden, lampen, meerdere stoeltjes, kleedjes, noem t maar op). Redelijk bedrag toch? BTW zit er al ingerekend.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Prima bedrag ja. Zelf ergens een ruimte huren kost je ook al snel een aardige duit, helemaal met nog g/w/l.
Weet je toevallig ook waar ze mee schiet? Want die foto's zijn echt allemaal gigantisch onscherp en zwaar overbelicht en onderbelicht tegelijk. Net alsof ze met een compact campera schiet op "manual" terwijl alles verkeerd staat
"WIE WILT MIJ HELPEN? ik heb het hééééél erg druk met afspraken maken, fotograferen, een nieuwe baan, een privé leven en een baby. Ik heb wat hulp nodig. Is er iemand die mij voor 2 maanden zou willen helpen met maken van afspraken en beantwoorden van vragen? Ik ruil wil ik graag daarvoor wil ik graag een fotoshoot t.w.v ¤50,00 aanbieden. En misschien als het nodig is wel een blijvende baan bij mij aanbieden als assistent. (graag serieus reageren)"quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:59 schreef Maax het volgende:
[..]
Nee, kan het ook nooit zijn. Maarja, als je dit vanuit je woonkamer doet..gaat natuurlijk ook allemaal zwart..
Oja, nog een anekdote, ze heeft ooit een berichtje gepost waarin ze zei "aangezien ik het nu professioneel ga aanpakken, reken ik geen vriendenprijsjes meer!"
Hoppa, 10 euro voor een half uur!
Geef mij een blackberry die 5 jaar oud is en ik maak mooiere foto's voor jequote:Op zaterdag 23 november 2013 17:04 schreef CrashO het volgende:
600D met kitlens. Respect dat ze daar zulke waardeloze foto's mee kan maken
Op automodus hoef je alleen te richten en op het shutter knopje te drukken om wat scherps te krijgen en zelfs dat lukt niet
Dat lukt zelfs met een Nokia uit 2005 nog welquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:05 schreef Maax het volgende:
Geef mij een blackberry die 5 jaar oud is en ik maak mooiere foto's voor je
Wat zou zoiets nou betalen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:03 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
"WIE WILT MIJ HELPEN? ik heb het hééééél erg druk met afspraken maken, fotograferen, een nieuwe baan, een privé leven en een baby. Ik heb wat hulp nodig. Is er iemand die mij voor 2 maanden zou willen helpen met maken van afspraken en beantwoorden van vragen? Ik ruil wil ik graag daarvoor wil ik graag een fotoshoot t.w.v ¤50,00 aanbieden. En misschien als het nodig is wel een blijvende baan bij mij aanbieden als assistent. (graag serieus reageren)"___!!!!!!
Dat zalbest, maar geloof mij, ik heb liever een tokkie dan een kakker in de studio, zijn de beste klantenquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:08 schreef RadioSlut het volgende:
En ligt het nou aan mij of zijn de personen op de foto niet de aller... netsten?
Ik zie overal tokkies.
Daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:09 schreef Maax het volgende:
[..]
Dat zalbest, maar geloof mij, ik heb liever een tokkie dan een kakker in de studio, zijn de beste klanten
Laat ik het zo zeggen, ze denken minder na bij het uitgevenquote:Op zaterdag 23 november 2013 17:10 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaring mee.
Ik denk dat als je dit als directe concurrentie voor jezelf ziet je ook misschien eens bij jezelf ten rade moet gaan.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:51 schreef Maax het volgende:
[..]
Graag gedaan
Maar het is ook wel triest..met zulke lui moet ik nou concurreren
Vanwege de prijs gaan er veel mensen naar zulke lui..10 euro voor een shoot van een half uur waarbij je alle foto's krijgt...
We passen de lessen aan naar uw beschrikbaarheid.quote:
Zodra ze het kwaliteitverschil zien wel heb ik ervaren.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:59 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je dit als directe concurrentie voor jezelf ziet je ook misschien eens bij jezelf ten rade moet gaan.
Voor iedere markt zijn er fotografen en afnemers. Denk je werkelijk dat deze afnemers bij jou het volle pond zouden betalen als een fotograaf als deze in het voorbeeld er niet zou zijn? Ik vermoed van niet.
Maar dan is het jouw taak jezelf te promoten als de betere fotograaf, niet om iemand anders "zwart" te maken natuurlijk. Jij moet overbrengen dat de meerprijs ook werkelijk een meerwaarde is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:01 schreef Maax het volgende:
[..]
Zodra ze het kwaliteitsverschil zien wel heb ik ervaren.
Klopt inderdaad als een busquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Maar dan is het jouw taak jezelf te promoten als de betere fotograaf, niet om iemand anders "zwart" te maken natuurlijk. Jij moet overbrengen dat de meerprijs ook werkelijk een meerwaarde is.
Huh, wat is mis met de 1e?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:56 schreef Wespensteek het volgende:
Er is een site met allemaal van deze foto's:
http://youarenotaphotographer.com/
[ afbeelding ]
Mijn favoriet:
[ afbeelding ]
Tel de armen ...quote:
Ah ja. Als dat niet was en hij cropte de muur weg vond ik het best een gave foto hoor.quote:
Als mijn tante een pik had ...quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:23 schreef Susteren het volgende:
Ah ja. Als dat niet was en hij cropte de muur weg vond ik het best een gave foto hoor.
Ach misschien is er wel wat van te maken als je hem afdrukt en achterste voren ophangt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ah ja. Als dat niet was en hij cropte de muur weg vond ik het best een gave foto hoor.
Ik houd nu al van die site!quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:56 schreef Wespensteek het volgende:
Er is een site met allemaal van deze foto's:
*weg*
[ afbeelding ]
Mijn favoriet:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |