Gas, water licht is niet 200 euro als je niets gebruikt.quote:Op zondag 24 november 2013 01:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even rekenen dan maar. In geld van nu weliswaar, mar het geeft een beeld
AOW +1000
Huur -300
Zorgverzekering -100
Gas, water, licht -200
Telefoon en abonnementen -50
Blijft er nog 350 per maand over. Per jaar is dat ruim 4000 euro.
Zelfs als de mevrouw platzak was op moment van overlijden dan is er nu dus 40k.
Dus al een aantal jaren rijp voor betalen van belasting over spaargeld.
Als je een huis huurt heb je met al deze kosten niet altijd iets te maken.quote:Op zondag 24 november 2013 02:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Je vergeet diverse posten. Denk aan gemeentelijke belastingen, waterschapslasten, drinkwater, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, etc. Ik weet ook niet waar je de hoogte van haar huur e.d. vandaan hebt.

Zal dat niet altijd geld zijn blijven kosten omdat er niemand was om de meterstand op te nemen waardoor de energiebedrijven van een schatting uitgaan?quote:Op zondag 24 november 2013 03:44 schreef Shreyas het volgende:
Gas, water licht is niet 200 euro als je niets gebruikt.

Dat denk ik wel.quote:Op zondag 24 november 2013 04:15 schreef nietzman het volgende:
[..]
Zal dat niet altijd geld zijn blijven kosten omdat er niemand was om de meterstand op te nemen waardoor de energiebedrijven van een schatting uitgaan?

Ben jij een mens of ben jij een hufter?quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:11 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
flikker toch op: als mensen alleen willen leven en alleen willen sterven dan moeten ze dat vooral lekker doen

In mijn familie is ook iemand die alle contact heeft verbroken met alle familieleden. Ze reageert niet meer op mail, telefoon, als je langsgaat maakt ze niet open enz. Ze heeft alleen nog een bericht gestuurd dat we haar wens moeten respecteren.quote:Op zondag 24 november 2013 07:30 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ben jij een mens of ben jij een hufter?

Jeetje Nia, leef jij in een utopie of zo? Ik vind je nogal wereldvreemd overkomen.quote:Op zondag 24 november 2013 11:28 schreef Nia het volgende:
Wat zou je bank doen als je nooit je nieuwe bankpasje komt afhalen, geen geld meer pint, geen ander woonadres hebt doorgegeven en je bent een dametje op leeftijd zonder familie die wel goed bekend is bij het bankpersoneel in de wijk? Een ietwat bezorgde bankmedewerker die haar regelmatig hielp zou haar gebeld kunnen hebben toch? Natuurlijk is ook dit wel weer dicht te timmeren met "ze respecteren naar privacy".
Het betreft een bejaarde dame die tot een kwetsbare groep behoort. Als ik zo'n bankmedewerker van haar filiaal was geweest en had gezien dat alle oproepen aan het adres van mevrouw onbeantwoord waren gebleven, dan had ik misschien toch wel op de een of andere manier polshoogte genomen. Hetzij door zelf eens door haar staat rijden, hetzij door de gemeente eens te bellen, hetzij door haar verhuurder te bellen etc. Gewoon, omdat het je niet lekker zit en omdat je zelf een dochter bent.

Weet wanneer te bluffen en bluf geloofwaardigquote:Op zondag 24 november 2013 03:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
-knip-
Bovendien gebeurt het wel vaker dat mensen met 50K vermogen nooit vermogensbelasting hoeven te betalen, ik ken zelfs mensen die dat zijn overkomen.
[..]
-knip-

Tja, maar ik zou het ronduit vervelend vinden als ik ineens niet meer bij een bepaalde winkel kom, en een van de winkelmedewerkers staat bij mij voor de deur om te vragen of alles wel goed met me gaat.quote:
O.k., maar als een client van je die jij verzorgt ineens niet meer opendoet, is dat wel heel wat anders dan iemand die ineens niet meer naar een bepaalde bank/winkel komt.quote:Op zondag 24 november 2013 11:53 schreef Nia het volgende:
Ik heb zelf jaren in de thuiszorg gewerkt. Misschien komt het ook wel daardoor.

Dan moet je niet op een discussieforum posten.quote:

Nee hoor, daar heb ik ook gewerkt, en ik heb toch niet dezelfde wereldvreemde ideeeen.quote:Op zondag 24 november 2013 11:53 schreef Nia het volgende:
Ik heb zelf jaren in de thuiszorg gewerkt. Misschien komt het ook wel daardoor.

Ik snap ook niet waarom je niets aan het toeval over zou willen laten. Alsof het een vloek is dat je nog relatief ongestoord een eigen leven kunt leiden. Dat moet niet kunnen, meer controle, meer bemoeizucht, meer regels!quote:Op zondag 24 november 2013 12:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor, daar heb ik ook gewerkt, en ik heb toch niet dezelfde wereldvreemde ideeeen.
Misschien als je een winkeltje hebt in een klein dorp waar iedereen elkaar kent, maar we hebben het hier over Rotterdam.

Er valt niemand iets te verwijten inderdaad, maar kennelijk zijn er mensen die graag een schuldige in dit verhaal aan willen wijzen.quote:Op zondag 24 november 2013 12:20 schreef Ronaldsen het volgende:
Die dochter heeft gewoon een helder verhaal, er zijn wel meer mensen die al 20 jaar geen contact meer hebben met hun moeder. Haar valt niks te verwijten zo op het eerste gezicht.
Van de buren vind ik het wel apart, dat je na zo'n lange tijd je niet eens afvraagt of er nog iemand woont naast je. Maar goed, misschien dachten ze dat het al jaren leeg stond. Maar ook die mensen kun je eigenlijk niks verwijten.

Inderdaad, er zijn ook mensen die het raar vinden dat die dochter naar de begrafenis gaat. Ik vind dat juist goed en respectvol, het lijkt me niet niks om je hele leven een ongewenst kind te zijn.quote:Op zondag 24 november 2013 12:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er valt niemand iets te verwijten inderdaad, maar kennelijk zijn er mensen die graag een schuldige in dit verhaal aan willen wijzen.

Blijkbaar had mevrouw niet zo'n behoefte aan contact met anderen of is e.e.a. (onbewust) verdraaid en hebben de buren via via iets anders vernomen dan ze in eerste instantie had verteld.quote:Op zondag 24 november 2013 12:25 schreef Nia het volgende:
De overleden mevrouw had anderen verteld dat ze bij die dochter in was getrokken. Dat hadden de buren toch via via over haar vernomen? Maar de dochter zegt in het interview dat ze niet gewenst was en dat haar moeder haar niet wilde zien.

Really?quote:Op zondag 24 november 2013 12:23 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Inderdaad, er zijn ook mensen die het raar vinden dat die dochter naar de begrafenis gaat.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |