abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 22 november 2013 @ 17:01:00 #1
70532 loveli
N
pi_133519123
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 22 november 2013 @ 17:01:44 #2
70532 loveli
N
pi_133519158
Uniek :*
crap in = crap out
pi_133522144
Zhe liste
O: 2 rustiekcrackers met filet A.
L: 2 rustiekcrackers met filet A. , kliekje witlof ham/kaas
S: hardlopen (7,3k)
T: wodka, ovenchips
D: tagliatelle met een saus van ui, courgette, snijboontjes en crème fraiche
T: yoghurt met muesli en banaan
  vrijdag 22 november 2013 @ 19:56:45 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_133524815
Beetje weinig Co? Nog een stuk fruit?

Ga aan de alcohol, popcorn enzo en laat mij door mijn lief vertroetelen. Mag eens van mijzelf
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? vrijdag 22 november 2013 @ 23:45:52 #5
70532 loveli
N
pi_133535141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:30 schreef loveli het volgende:
Ben ietwat overmoedig aan een project begonnen dat op zich wel af gaat komen, maar vraag niet hoe. Tot het af is zit ik nog ff onder een steen.
Zo veranderlijk als het weer. Ik zie het weer zitten :P
Maar als ik ooit nog op het onzalige idee kom dat ik een dergelijke klus nog eens zou willen proberen, hoop ik dat ze me in een dwangbuis stoppen.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 22 november 2013 @ 23:51:33 #6
70532 loveli
N
pi_133535372
Oh, lijstje.
Koffie, spijsverteringsproblemen, halve bak kwark, banaan, kaki, tijdens het klussen een dubbele sandwich met 2 sap en nu ga ik boerenkool maken. Overmorgen wordt het weer semi-normaal.
crap in = crap out
pi_133540117
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 23:51 schreef loveli het volgende:
Oh, lijstje.
Koffie, spijsverteringsproblemen, halve bak kwark, banaan, kaki, tijdens het klussen een dubbele sandwich met 2 sap en nu ga ik boerenkool maken. Overmorgen wordt het weer semi-normaal.
:D

Klinkt toch als lekker bezig! Oh, en de dag beginnen met koffie is niet het meest vriendelijk voor je spijsvertering.

Ik doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek naar cafeine, nu moet ik 's ochtend op de nuchtere maag een aantal testjes maken, dan een kop water met wetenschappelijk poeder drinken, 50 minuten wachten en dan opnieuw de testjes maken. 't Is een grote opoffering voor een belangrijk doel, denk ik dan maar. En ik krijg 75 piek voor het drinken van 4 kopjes koffie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133541091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 23:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Zo veranderlijk als het weer. Ik zie het weer zitten :P
Maar als ik ooit nog op het onzalige idee kom dat ik een dergelijke klus nog eens zou willen proberen, hoop ik dat ze me in een dwangbuis stoppen.
Niets mis met overmoedig aan een project beginnen. :D
maar sommige dingen moet je misschien maar gewoon aan een pro overlaten :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_133541714
:O

Morguh!

Night of the proms was wel leuk...niet heel bijzonder, wel grappig. Vandaag ff rustig aan: boodschappen en wat yoga O+

Lijstje van gister was echt ubercrap:

O: speltbrood met kaas en gebakken ei
L: speltpannenkoekjes met suiker en fruit
T: wat gemengde nootjes
D: patatje speciaal, miniloempia's en cola light
T: een mars

_O-

Vandaag dus iets meer netjes doen:

O: smoothie amandelmelk, spinazie, banaan en chiazaadjes
L: preitaart, gemaakt met speltbodem
S: anderhalf uur yoga
T: kokoswater
D: soep van erwtjes, kokosmelk en munt
T: wat nibbts en een boozy cola light
  zaterdag 23 november 2013 @ 11:25:13 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_133541802
FML - vanmorgen en morgenochtend vroeg op vanwege klusmeneren, ZOU ik kunnen gaan sporten, zijn mn sportbroeken kapoet of in de was en wasmachine afgesloten ivm klussers :D Handiiiig!

Nouja aan de andere kant, douche is ook afgesloten dus anders moet ik in van die open cabines bij de sportschool en daar ben ik toch te preuts voor :') :+

Wat was night of the proms, An?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_133542240
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
FML - vanmorgen en morgenochtend vroeg op vanwege klusmeneren, ZOU ik kunnen gaan sporten, zijn mn sportbroeken kapoet of in de was en wasmachine afgesloten ivm klussers :D Handiiiig!

Nouja aan de andere kant, douche is ook afgesloten dus anders moet ik in van die open cabines bij de sportschool en daar ben ik toch te preuts voor :') :+

Wat was night of the proms, An?
http://www.notp.com/nederland/

Waylon was wel leuk. En er was een badass Japase pianiste Hiromi. Wycleff had er geen zin in leek het en Gloria Estefan begon een beetje soft. Amy Mcdonald was ook wel ok. Het sfeertje was gewoon een beetje mat. Freud is al vaak geweest om te fotograferen, die had het wel eens anders gezien. Maar toch was het wel leuk. Ik was, toen ik tien jaar oud was, een enorme Gloria fan. Dus leuk om jaren later nog eens te zien.
pi_133542591
Morgen! Oh wacht het is al middag. Beetje meh.. gevoel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133543060
Ah dat is echt balen mc :(.

Hier even een juich-stemming: ik heb een nieuwe kamer gevonden *O*. Zowaar een die voldoet aan al mijn eisen (betaalbaar, op loopafstand van de uni, eigen badkamer/toilet, gedeelde keuken, gedeelde woonkamer, gemeubileerd en zonder vervelende eigenaar).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 23 november 2013 @ 12:49:34 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_133543070
Balen mc. Het is sowieso erg lastig om in deze branche werk te vinden. Ook bij het nieuwe bedrijf waar ik werk gaan er onverwacht weer erg veel mensen uit. Ik hou mijn hart al weer vast voor straks als mijn contract afloopt :X
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_133543419
Mwah ik kom echt wel aan de bak. Het is aan de ene kant alleen maar goed om te horen dat je overgekwalificeerd bent. Het is alleen jammer van alle tijd/energie die je erin steekt.
Maar goed, op naar het volgende. Nog genoeg opties!
En ik kan altijd nog de watersport in :P Vanochtend nog een trailer verkocht :)
pi_133543944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:15 schreef the85mc het volgende:
Morgen! Oh wacht het is al middag. Beetje meh.. gevoel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervelend MC. Ik kan me voorstellen dat je baalt, maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed voor je ego. Veel succes bij volgende sollicitaties!
pi_133543956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:49 schreef Chicolate het volgende:
Ah dat is echt balen mc :(.

Hier even een juich-stemming: ik heb een nieuwe kamer gevonden *O*. Zowaar een die voldoet aan al mijn eisen (betaalbaar, op loopafstand van de uni, eigen badkamer/toilet, gedeelde keuken, gedeelde woonkamer, gemeubileerd en zonder vervelende eigenaar).
*O*
  Vis een optie? zaterdag 23 november 2013 @ 14:18:58 #18
70532 loveli
N
pi_133544700
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:49 schreef Tinkepink het volgende:
Balen mc. Het is sowieso erg lastig om in deze branche werk te vinden. Ook bij het nieuwe bedrijf waar ik werk gaan er onverwacht weer erg veel mensen uit. Ik hou mijn hart al weer vast voor straks als mijn contract afloopt :X
Damn.. Heb je veel andere opties? Het zou wel fijn zijn als het op werkgebied wel een keer rustig wordt.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 23 november 2013 @ 15:31:26 #19
70532 loveli
N
pi_133546156
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 05:24 schreef sigme het volgende:

[..]

:D

Klinkt toch als lekker bezig! Oh, en de dag beginnen met koffie is niet het meest vriendelijk voor je spijsvertering.

Ik doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek naar cafeine, nu moet ik 's ochtend op de nuchtere maag een aantal testjes maken, dan een kop water met wetenschappelijk poeder drinken, 50 minuten wachten en dan opnieuw de testjes maken. 't Is een grote opoffering voor een belangrijk doel, denk ik dan maar. En ik krijg 75 piek voor het drinken van 4 kopjes koffie.
Laat je weten wat de uitkomst van het onderzoek is?

Slagroom met carrageen in de koffie is al vervangen door zonder :P Spijsvertering was vooral van de leg door stress, maar die is nu grotendeels weg.
crap in = crap out
pi_133546319
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Laat je weten wat de uitkomst van het onderzoek is?

Slagroom met carrageen in de koffie is al vervangen door zonder :P Spijsvertering was vooral van de leg door stress, maar die is nu grotendeels weg.
Geen idee of ik iets te horen krijg over de uitkomsten van het onderzoek?

Heb je van die dure biologische gekocht of heb jij nog een ander alternatief gevonden?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133546584
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 15:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Geen idee of ik iets te horen krijg over de uitkomsten van het onderzoek?

Heb je van die dure biologische gekocht of heb jij nog een ander alternatief gevonden?
Misschien als je er apart naar vraagt wel. Dit soort dingen worden altijd op de een of andere manier gepubliceerd, maar het kan zijn dat de info vertrouwelijk is als het een studie voor een bedrijf is. Is het iets met een universiteit? Dan kan je vragen om het verslag van de verantwoordelijke student/phd.
  Vis een optie? zaterdag 23 november 2013 @ 15:51:36 #22
70532 loveli
N
pi_133546596
Gewoon biologische van de appie. Geen fut/zin gehad om verder te zoeken dan de dichtstbijzijnde winkel :')
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 23 november 2013 @ 15:52:57 #23
70532 loveli
N
pi_133546619
Chico, wanneer kun je in die nieuwe kamer? Snel genoeg om even met je huisgenootje te ruzien en eruit getrapt worden zodat je je stressloze woonruimte met kerst al hebt?
crap in = crap out
pi_133546987
Ik kan er waarschijnlijk 1 jan in. Dus ik ga lekker geen ruzie zoeken, maar juist heel lief doen om haar ervan te overtuigen dat 6 weken tevoren de exacte datum van vertrek weten, genoeg is :). En 2 maanden tevoren al weten dat ik wat anders zoek, want er is geen officieel opzegtermijn. Want ik weet dat ze me wil laten betalen tot half januari, en ik kan/wil met deze kamer echt geen dubbele huur hebben (zit nu in een kamer die bijna 800 per maand kost. Ja, voor een kamer. De nieuwe zou 520 per maand zijn, wat normaal is voor Zwitsers).

Edit: als we de woningvereniging kunnen overtuigen dat de sleuteloverdracht niet via hen moet, kan ik 19 dec er al in. Nice! Zij 'moet' de hele maand betalen, en vindt het geen probleem om mij er gewoon al eerder in te laten :P.
pi_133549902
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:49 schreef Tinkepink het volgende:
mjaah, enige wat je kan doen is orders binnenharken.
Je bent zo goed als je laatste verkoop ;)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')