en welke nadelen ondervind jij van de medicijnen?quote:Op donderdag 21 november 2013 13:31 schreef trovey het volgende:
Ja, begonnen met 120-170en meteen medicijnen gekregen. Nu is jouw 96 onderdruk net onder de onderdruk waarbij ze meestal medicijnen voorschrijven (bij mijn arts is dat 100) maar constant zo'n druk op je aderen gaat toch schade opleveren op den duur.
Medicijnen hebben inderdaad nadelen maar hoge bloeddruk ook (o.a. hogere kans op beroertes en sneller schade aan de bloedvaten) dus is het maar wat je belangrijk vindt op den duur, ik heb maar gekozen voor medicijnen gezien de familiegeschiedenis.
Daar noem je zelf al 2 dingen die je kan verbeteren.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:26 schreef scoober het volgende:
wel drink ik wss te veel alcohol en sport ik niet.
quote:Op donderdag 21 november 2013 13:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar noem je zelf al 2 dingen die je kan verbeteren.
Mijn bloeddruk is nu redelijk normaal, maar van stress kan-ie zeer hoog worden. Ik heb er geen medicijnen voor. Nadeel van medicijnen is dat je er aan "went" en een steeds hogere dosis nodig hebt omdat je bloeddruk toch langzaam weer naar jouw normale waarde toegaat.
Ik heb de Omron M10-IT dual-user gekocht. Absoluut de beste deal die ik kon vinden, de prijs varieert een beetje tussen de 45 en 60 pond.
Het leven moet wel een beetje leuk blijven hequote:Op donderdag 21 november 2013 13:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar noem je zelf al 2 dingen die je kan verbeteren.
Mijn bloeddruk is nu redelijk normaal (of aan de hoge kant van normaal), maar van stress kan-ie zeer hoog worden. Ik heb er geen medicijnen voor. Nadeel van medicijnen is dat je er aan "went" en een steeds hogere dosis nodig hebt omdat je bloeddruk toch langzaam weer naar jouw normale waarde toegaat.
Ik heb de Omron M10-IT dual-user gekocht. Absoluut de beste deal die ik kon vinden, de prijs varieert een beetje tussen de 45 en 60 pond.
De waarden die je noemt kunnen geen hoofdpijnklachten veroorzaken. Je hoofdpijn heeft dus niets te maken met je bloeddruk.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:26 schreef scoober het volgende:
Hallo,
Zijn er hier ( jongeren ) met een te hoge bloeddruk? ook wel bekend als hypertensie?
Mijn bloeddruk is gemiddels zo'n 150 over 95 en ik ben 28 jaar.
Ik heb gehoord dat de bijwerkingen nogal heftig kunnen zijn, en ook mijnhuisarts vind de nadelen van de medicatie ( voorlopig ) niet opwegen tegen de koppijn die ik afentoe heb.
Zijn er meerdere mensen met ervaringen? wel of geen medicatie? en wat was jouw bloeddruk / leeftijd?
andere manieren waarop deze lager is geworden? Ik vind dat ik al redelijk zoutarm eet, wel drink ik wss te veel alcohol en sport ik niet.
Ik heb een gezonde bmi.
Inderdaad, dat slaat nergens op. Over het algemeen gaat het om progressie van ziekte, niet om gewenning aan antihypertensiva.quote:
Bijzonder, want van plaspillen ga je niet merkbaar meer plassen zodra er weer een evenwicht is ontstaan.quote:Op donderdag 21 november 2013 13:48 schreef trovey het volgende:
Bij ons is het iets wat in de generatie zit, zijn ook mensen uiteindelijk overleden aan de gevolgen (zeker mijn grootouders die onbehandeld bleven in die tijd).Bijwerkingen die ik ondervindt zijn vermoeidheid, slechte conditie(kortademigheid) (ik krijg ook medicijnen die het hartritme regelen) en ik kan de deur niet uit als ik de medicijnen net geslikt heb (plaspillen)
. Er zijn nog meer, ook verborgen, bijwerkingen maar deze vind ik al genoeg eerlijk gezegd.
Hoe weet jij dat dat geen hoofdpijn kan veroorzaken? meende mij te herinneren dat er geregeld klachten als pijn in het achterhoofd zijn waargenomen. Laat ik die nou ook net daar hebben.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:28 schreef dotKoen het volgende:
[..]
De waarden die je noemt kunnen geen hoofdpijnklachten veroorzaken. Je hoofdpijn heeft dus niets te maken met je bloeddruk.
[..]
Inderdaad, dat slaat nergens op. Over het algemeen gaat het om progressie van ziekte, niet om gewenning aan antihypertensiva.
[..]
Bijzonder, want van plaspillen ga je niet merkbaar meer plassen zodra er weer een evenwicht is ontstaan.
De relatie tussen bloeddruk en hoofdpijn is ingewikkeld. Een hoge bloeddruk lijkt geen hoofdpijn te veroorzaken, maar veel bloeddrukverlagers lijken wel hoofdpijn te kunnen verminderen. In het algemeen gaan we er echter vanuit dat hypertensie een symptoomloos fenomeen is.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:59 schreef scoober het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat geen hoofdpijn kan veroorzaken? meende mij te herinneren dat er geregeld klachten als pijn in het achterhoofd zijn waargenomen. Laat ik die nou ook net daar hebben.
Enfin, bedankt voor je reactie
Ik ben dan ook een levende sponsquote:Op donderdag 21 november 2013 14:28 schreef dotKoen het volgende:
[..]
De waarden die je noemt kunnen geen hoofdpijnklachten veroorzaken. Je hoofdpijn heeft dus niets te maken met je bloeddruk.
[..]
Inderdaad, dat slaat nergens op. Over het algemeen gaat het om progressie van ziekte, niet om gewenning aan antihypertensiva.
[..]
Bijzonder, want van plaspillen ga je niet merkbaar meer plassen zodra er weer een evenwicht is ontstaan.
Behalve dan dat ik het ontdekte omdat ik 's avonds ineens mijn hartslag in mijn oren hoorde (en later bij een Open Dag van een sportschool de bloeddruk werd opgenomen) en dat elke keer aan het einde van de dag maar inderdaad normaal is het een sluipmoordenaar en geeft het eigenlijk geen klachten.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:36 schreef dotKoen het volgende:
[..]
De relatie tussen bloeddruk en hoofdpijn is ingewikkeld. Een hoge bloeddruk lijkt geen hoofdpijn te veroorzaken, maar veel bloeddrukverlagers lijken wel hoofdpijn te kunnen verminderen. In het algemeen gaan we er echter vanuit dat hypertensie een symptoomloos fenomeen is.
Ik zit ook bij de bloedbank, als ik in begin van de middag ga is de bloeddruk ongeveer 140/90 , ga ik s avonds is hij ongeveer160/98. Als ik praat tijdens de meting is de bloeddruk nog hoger, 170/110quote:Op donderdag 21 november 2013 14:18 schreef Deetch het volgende:
Omdat ik bij de bloedbank zit wordt mijn bloeddruk regelmatig gecheckt. Ik zat altijd op 120/130 boven 80 (dus al prima) maar sinds ik van een BMI van 25 naar 22.5 ben gegaan, gestopt ben met vlees eten (nog wel MSC vis, geen soja meuk) en meer sport (sportte al matig) is mijn bloeddruk ook nog wat gezakt naar 110 boven 65. Geen idee of het daar aan ligt maar zelf denk ik van wel.
Krijg je ook vaak last van bloedneuzen ? ik eigenlijk wel, maar weet niet of dat aan de hoge bloeddruk ligtquote:Op donderdag 21 november 2013 13:48 schreef trovey het volgende:
Bij ons is het iets wat in de generatie zit, zijn ook mensen uiteindelijk overleden aan de gevolgen (zeker mijn grootouders die onbehandeld bleven in die tijd).Bijwerkingen die ik ondervindt zijn vermoeidheid, slechte conditie(kortademigheid) (ik krijg ook medicijnen die het hartritme regelen) en ik kan de deur niet uit als ik de medicijnen net geslikt heb (plaspillen)
. Er zijn nog meer, ook verborgen, bijwerkingen maar deze vind ik al genoeg eerlijk gezegd.
Ik niet maar ik ben dan ook onder behandeling en dus is mijn bloeddruk (redelijk) onder controle, bij de huisarts bij de 3 maandelijks controle wil de onderdruk soms te hoog zijn maar thuis heb ik bijna altijd veel lagere metingen. Als jij zo'n hoge bloeddruk heb (zeker die onderdruk) dan zou ik maar eens een afspraak met je huisarts maken want zo'n hoge onderdruk is funest voor je bloedvaten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Krijg je ook vaak last van bloedneuzen ? ik eigenlijk wel, maar weet niet of dat aan de hoge bloeddruk ligt
Nisita neuszalf gebruiken, te koop bij de apotheek.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Krijg je ook vaak last van bloedneuzen ? ik eigenlijk wel, maar weet niet of dat aan de hoge bloeddruk ligt
Ik slik al 7 jaar dagelijks een CoAprovel (150/12,5 mg) en doe dat altijd 's morgens, omdat ik na het innemen helemaal leegloop. Pas rond een uur of 12 is mijn plaspatroon weer 'normaal'. Is dat dan opmerkelijk?quote:Op donderdag 21 november 2013 14:28 schreef dotKoen het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |