abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133478829
Ik heb een vraag. Ik schilder nogal intensief als hobby maar veel van mijn schilderijen trekken krom nadat ik klaar ben.
Er zijn al wat mensen geweest die graag een schilderij van mij willen kopen, maar ik kan die natuurlijk geen krom schilderij verkopen.
Eerst gebruikte ik schildersdoeken van de Action en Xenos en dacht ik dat het daar aan lag. Maar nu heb ik 3D doeken gekocht van Reeves bij de Kwast waarbij het ook gebeurd. Soms scheelt het dik een centimeter.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of een oplossing weten?
pi_133479023
En als je nou voortaan op plavuizen gaat schilderen, is dat een idee?
pi_133479407
Wat voor schilder techniek gebruik je en hoe worden ze krom? Hoe sla je je schilderijen op?

Komen de onder en bovenkant naar voren en gaat het midden naar achteren? Dat betekent dat je schilderij krimpt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_133480079
Ik gebruik acryl en graffiti op katoen. Ik bewaar de schilderijen op kamertemperatuur.
En het is meestal dat een hoek van het schilderij naar binnen trekt. Als ik ze strak tegen de muur houd dan zie je dat bijvoorbeeld de linker bovenhoek 1 centimeter van de muur af komt terwijl de rest strak tegen de muur zit.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:39:59 #5
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_133480219
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:34 schreef Zevenentwintig het volgende:
Ik gebruik acryl en graffiti op katoen. Ik bewaar de schilderijen op kamertemperatuur.
En het is meestal dat een hoek van het schilderij naar binnen trekt. Als ik ze strak tegen de muur houd dan zie je dat bijvoorbeeld de linker bovenhoek 1 centimeter van de muur af komt terwijl de rest strak tegen de muur zit.
Twee mogelijkheden:
1. het doek komt wellicht meer op spanning na het schilderen en het hout is niet sterk genoeg om dat tegen te houden

2. Het hout is niet goed uitgewerkt waardoor het langzaam krom trekt. (dit kan je checken door te kijken of het hout nog recht is.)

Een oplossing is wellicht om zelf doeken te timmeren en op te spannen, van goed uitgewerkt hout. met voldoende dwarsversteviging etc.

Je zou de reeds gemaakte doeken wellicht kunnen fixen door er aan de achterkant diagonaal een ijzerdraad op te spannen ofzo?
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:07:44 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_133509054
Dat wat hierboven beschreven wordt dat het doek te gespannen wordt na het schilderen zou heel goed kunnen.
Doeken liggend laten drogen is ook beter dan op de ezel of tegen de muur. Ook zou je als je doek droog is er een week of 2-3 wat zwaarders boven op kunnen leggen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:12:44 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133509171
Nou heb ik hier een Kees Jansen aan de muur die al jaren krom is, is er ook nog wat aan te doen of moet ik er sowieso mee naar een lijstenmaker?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:27:54 #8
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_133510844
Opnieuw (laten) opspannen, Leandra.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:41:15 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133511187
Dan moeten we dat maar doen, ik wil er sowieso wel een mooie lijst omheen, die ontbreekt nu.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133541626
Hoe groot zijn de schilderijen? Als je een canvas bij een goede winkel koopt, zou dit nooit mogen gebeuren.
Dus koop in ieder geval nooit meer bij de Action of Xenos, dat is echt van dramatische kwaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')