abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134529606
Snakelady...

Ik woon nu 6 jaar of zo in Denemarken. Ik had het eerder moeten doen en teruggaan naar Nederland is uitgesloten.
Wij als Nederlander zijn hier zeer geliefd. Dat komt door de 600 Nederlandse boeren die hier wonen en werken. Dat zijn serieuze mensen die hard werken in de ogen van de Deen.

Ik was hier nog geen uur toen mijn buurman kwam en zeer beslist melde dat hij graag wilde helpen. Dat is ook gebeurd en uiteraard vice versa.

DK is een land van vriendelijke en vooral beschaafde mensen. Behulpzaam en houden van hun vrijheid. Goed opgeleid en betrouwbaar.

Gewoon doen, er kan weinig tot niets misgaan in dit land. Vanmorgen nog een ree tegengekomen tijdens een wandeling inde bossen.

En dit jaar is mijn hypotheekrente 0,583%, vorig jaar 0,8 % etc . Bruto, dus vòòr belastingaftrek.

[ Bericht 9% gewijzigd door cempexo op 21-12-2013 19:00:00 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:43:51 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134534371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:41 schreef Essebes het volgende:
Interessante discussie hier.

Ik heb geen eigen ervaringen aangezien ik geen kinderen heb. Ben zelf 3,5 jr geleden geëmigreerd naar Kazachstan. Geen idee voor hoelang (expat), kan over een half jaar over zijn, of kan ook nog vele jaren duren.

In onze lokatie echter heb ik in de afgelopen jaren regelmatig gezinnen met kinderen binnen zien komen. Wat ik zie, is dat je als ouder een extra aandachtspunt hebt, emigreren/verhuizen is niet niks en kost meer tijd en energie dan in je NL-situatie. Zonder uitzondering echter gaat het deze gezinnen echter goed. Ik hoor velen zeggen dat het karakter van het kind (makkelijk vriendjes maken etc) leidend lijkt te zijn voor het slagen van zo'n verhuizing.

Denemarken is ook nog eens super dichtbij en bereikbaar in jouw situatie en wat ik lees over de vader en zijn bereidheid ook eens naar jullie toe te komen zie ik als heel positief.

Natuurlijk is een beslissing als deze moeilijk, omdat er voor jou een persoonlijke elementen meespelen zoals de studie/baan situatie etc. Ik zie echter een mooi avontuur voor jullie in het verschiet. Op basis van jouw verhaal zou ik me meer zorgen maken over de situatie over 3-4 jaar. Terug naar Nl, op basis van de afspraken die je nu maakt. Maar wat als jij eigenlijk wilt blijven, of je oudste wil blijven en je jongste wil terug ('want mamma dat had je beloofd!')? Dat lijkt me een grotere uitdaging eerlijk gezegd.
Dat laatste maak ik me ook zorgen over, maar ik denk niet dat hun vader het goed zou vinden dat we voor altijd daar blijven wonen.
Verders bedankt voor je reactie! ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:22 schreef cempexo het volgende:
Snakelady...

Ik woon nu 6 jaar of zo in Denemarken. Ik had het eerder moeten doen en teruggaan naar Nederland is uitgesloten.
Wij als Nederlander zijn hier zeer geliefd. Dat komt door de 600 Nederlandse boeren die hier wonen en werken. Dat zijn serieuze mensen die hard werken in de ogen van de Deen.

Ik was hier nog geen uur toen mijn buurman kwam en zeer beslist melde dat hij graag wilde helpen. Dat is ook gebeurd en uiteraard vice versa.

DK is een land van vriendelijke en vooral beschaafde mensen. Behulpzaam en houden van hun vrijheid. Goed opgeleid en betrouwbaar.

Gewoon doen, er kan weinig tot niets misgaan in dit land. Vanmorgen nog een ree tegengekomen tijdens een wandeling inde bossen.

En dit jaar is mijn hypotheekrente 0,583%, vorig jaar 0,8 % etc . Bruto, dus vòòr belastingaftrek.

Van wat ik merk is dat de mensen inderdaad vriendelijk zijn, zelfs in de stad waar hij woont zeggen mensen vriendelijk gedag tegen me.
Mijn gevoel bij Denemarken is dus zeker positief.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')