Nieuwe singletjes besproken aan de hand van de nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100. Maak ze of kraak ze.
Zie http://home.wanadoo.nl/hitlist/Mega2002040.htm voor de complete lijst.
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje-Las Ketchup
2-2 The tide is high-Atomic Kitten
3-3 Addictive-Truth Hurts
4-5 Complicated-Avril Lavigne
5-9 Eens schijnt voor jou de zon/Heb je even voor mij-Frans Bauer
Opvallende noteringen:
Life goes on-Leann Rimes van 70 naar 22
Gansta lovin'-Eve feat. Alicia Keys van 55 naar 14
---------------
7 All the things she said-Tatu
Ik denk een beetje tweedelig over dit nummer. Enerzijds vind ik het een zeer mooi, apart, sfeervol nummer. Aan de andere kant krijg ik koppijn van die ielige k*tstemmetjes van hun. Vooral als ze de hoogte in gaan. Dat gegil is een regelrechte aanslag op mijn trommelvliezen. Ik wil niet eens wéten hoe het live zal klinken. Met andere stemmen had ik het mooier gevonden. 6,5/10
26 Only you-Jan Wayne
Geheel bij elkaar gejat, platte sound, slecht geproduceerd, en dan dat 'This is how we do íííííít/Can you here méééééé......(i.p.v. 'Jan Wayne is gonna move yááááá'.....'), ja, wat moet ik er nog meer van zeggen? Vind je Because the night leuk, dan vind je dit ook leuk. Maar dat is bij mij echter niet zo het geval. 3/10
36 Just like a pill-Pink
Zo'n 'net niet'-artiestje wat mij betreft. Steeds een ander image, en in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld Madonna vind ik het vaak wat gemaakt en overgestyled overkomen. Op de een of andere manier vind ik deze grungy look & sound niet zo bij d'r passen al kan ik het liedje best aanhoren (hoewel ik het ook wat saai vind). Het klinkt allemaal wel o.k. maar het mist wat. 6/10
52 Copacabana-Bombi
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet.
58 Popstars-Fragment
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet.
60 Walsen-Abel
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet (again).
61 Acht punt drie-Schintaler
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet (Goh, ik lijkt wel een plaat die blijft hangen.)
62 Zing maar met me mee-Alex
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet (Áááááááááárgh!!!!!!!!!!!!!!)
72 Nu even niet-Sjors (alias Dario)
Ken ik niet, Kazaa heeft slecht een vijf seconden durend fragmentje van de reclame (*gilt*)
76 Multiply-Xzibit
Hé, Kazaa hééft hem zowaar. Het lijkt onderhand echt niet alsof ik ze niet zoek te bespreken en dan maar een smoesje zoek of zo.....Maar goed, dat liedje. Het had spannender gekund. Het is gewoon een standaard hiphopplaat met op zich best een lekker ritme. Maar hij klinkt saai en je bent hem snel weer vergeten. Xzibit kan beter ('Paparazzi'). 6/10
84 Fantasy-Appleton
Leuk nummer van de ene helft van het helaas ter ziele All Saints. Ik vond de andere twee wel wat mooiere en herkenbaarder stemmen hebben, maar die van deze meiden klinken ook best goed. Op de een of andere manier vind ik het liedje qua sound (die muur van gitaren en andere geluiden, gewoon het hele 'gevoel', mits je niet op de teksten let) wat van nummer 7 weg hebben, met het verschil dat er fatsoenlijk op gezongen wordt. En dan merk je gelijk wat voor verschil het maakt. Verder: Best een leuk catchy liedje maar geef me toch maar liever een oud All Saints-nummer. Twijfel: 7,5 of 8/10
91 Eerste lief-Guus Meeuwis
Goed gemaakte, degelijke maar héééééle saaie Nederpop. Guus Meeuwis is op zijn best met een tikje carnevaleske nummers ('Kedeng Keding'), of in ieder geval met muziek met een beetje humor, vind ik, en dat is dit nou niet bepaald. Mij te serieus. Next. 5/10
93 Ordinairy Day-Vanessa Carlton
Vergelijkbaar met haar vorige nummer alleen dan wat saaier en wat minder pakkend. Maar voor de rest wel een erg mooi nummer om te horen met die stem, die piano en gewoon de prachtige glasheldere produktie. Het klinkt gewoon als een klok, het mist alleen wat wat A thousand miles wel had. Net dat beetje extra. 7,5/10
98 I need to know-Twarres
Ik heb hem twee keer of zo gehoord. Kazaa steunt mij opnieuw niet erg, maar ik meen dat ik het niet zo'n geweldig nummer vond. De bekende sound maar dan nèt iets gelikter, nèt iets steviger en iets minder 'puur'. Niet dat ik het eerst zo fantastisch vond, maar toch duidelijk beter dan dit. Maar voor een goed oordeel moet ik het eigenlijk gewoon nog een keer horen. Ik houd een slag om de arm: Vooralsnog 5/10
99 I'll be there for you-Rembrands
De tune van Friends en een re-entry in de lijst. Waarom dit opnieuw uit is is mij niet duidelijk. Nou ja, het blijft best een leuk, catchy en enorm meezingbaar pop/rock-nummer. Het swingt zo lekker. Niet fantastisch, gewoon leuk vermaak. 7/10
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 01-10-2002 22:46]
Opvallende noteringen:
Geweldig nummer!
Tsja echt een nummer dat ik heel vaak (te vaak) op de radio hoor maar niet echt blijft hangen in mijn hoofd.... ***
36 Just like a pill-Pink
Pink is goed!!! Wat een lekker nummer! Een waardige opvolger van Don't let me get me. Haar hele cd is trouwens erg lekker en divers. ****
Tsja dat ie nou weer is is uitgebracht begrijp ik niet helemaal maar het blijft een lekker nummer!! Gewoon standaard rock uit Amerika zoals die door zoveel bandjes wordt gebracht en daar vind ik niets mis mee ***
[Dit bericht is gewijzigd door snellejelle op 02-10-2002 19:43]
Opvallende noteringen:
Gansta lovin'-Eve feat. Alicia Keys van 55 naar 14
---------------
Erg gave single, alhoewel ik erbij blijf dat nas ne dogonjat veeeel beter is. ach het is een beetje een hype, maar het klinkt gewoon super, vooral het geweldige engels van de dames...
8/10
26 Only you-Jan Wayne
Toen ik hem in Juli binnenkreeg was ie erg verrassend en goed, doe me nu maar het origineel van Yazoo. Ach ik heb hem vaak met pezier gedraaid maar nu ken ik hem wel....
6/10
36 Just like a pill-Pink
zie Postinggirl
84 Fantasy-Appleton
De terugkeer van All Saints kunnen we het gelof ik wel noemen. De Appletons hebben een supersterke eerste single, hoop dat ze dit niveau vol kunnen houden en net als meneer Williams (bijna papa) er een goede "solo" carriere aan over houden. ik gun het ze wel....
vind het echt een goed nummer
8,5/10
nog altijd leuk, single gekocht in London 4 jaar geleden op piccadily circus, wil hem nog geregeld opzetten
7/10
Ok, de top3 zit deze week vast, maar wat doet dat geval op nummer 5??
---------------
Inmiddels ben ik wel een beetje op deze plaat uitgekeken. Op het werk hebben we 538 op staan en daar wordt het ding tot vervelens toe gedraaid. Over de stemmen ben ik ook niet zo te spreken, maar ja... wie ben ik... 5/10
26 Only you-Jan Wayne
Al een tijd geleden eens gehoord (volgens mij had Cybart er een topic over geopend) en... als je de MP3 hebt, ben je ineens heel erg blij met de DEL toets. Wederom een baggerproduct. 2/10
36 Just like a pill-Pink
Was haar eerste nummer nog leuk en de 2e best heel aardig... deze keer laten de producers toch wat steken vallen. Ze proberen het rauw te laten klinken, maar je ziet het gepolijste deel er zo tussen zitten. Het is een plaat van ene oor in, andere oor uit. Niets speciaals in ieder geval. 6/10
52 Copacabana-Bombi
Ik vermoed dat het hier om de cover van een oud latin nummer gaat (Her name was Lola, she was a showgirl...). Zij zijn dus ook in ieder geval degenen van het nummer 'I go to Rio' (bekend van de 'Centraal Beheer' reclame... 'Even Apeldoorn Bellen'). Kazaa heeft dit nummer helaas niet in de aanbieding.
58 Popstars-Fragment
Kazaa heeft deze niet.
60 Walsen-Abel
Ook deze heeft Kazaa nog niet.
61 Acht punt drie-Schintaler
Hey, Postinggirl, raad eens??.... Juist, ook deze heeft Kazaa niet. Wel andere nummers van hun en zo te zien is het Limburgs.
62 Zing maar met me mee-Alex
Het vervolg op 'Een bossie rode rozen' als ik het goed heb. Kazaa heeft hem in ieder geval niet en ik zal er ook niet wakker van liggen.
En inderdaad net als Postinggirl kon ik ook niets anders vinden dan het stukje reclame...
76 Multiply-Xzibit
De beat in deze plaat is best goed samengesteld. Toch heb ik betere platen gehoord. Verder 'standaard' West Coast synthloops ed. Op zich een aardig nummer. 5/10
84 Fantasy-Appleton
Ah, deze! Komt al regelmatig langs op 538. Klinkt leuk, maar toch mis ik iets. Dit werk is wat ruiger dan hun oudere materiaal. Niet verkeerd, maar ik mis de harmonie wat All Saints zo geweldig maakte. Toch best goed geproduceerd. 6/10
91 Eerste liefde-Guus Meeuwis
Guus gaf aan dat hij zich op wat meer serieuze muziek wilde storten in plaats van alleen feestmuziek. Deze ballad is van z'n nieuwe CD en het klinkt best aardig. Niet echt mijn stijl, maargoed... 5/10
Te weinig resources om deze te downloaden
Hm, Kazaa heeft 'm niet.
Wat is dit?? Is dat ding weer opnieuw uitgebracht? Het zal wel. Destijds vond ik het wel een geinig nummer, en ook nu is het nog steeds goed aan te horen. 6/10
quote:Het geweldige Engels van de dames? Ik hoop dat dat sarcastisch bedoeld is?
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:45 schreef Cybart het volgende:
7 All the things she said-Tatu![]()
Erg gave single, alhoewel ik erbij blijf dat nas ne dogonjat veeeel beter is. ach het is een beetje een hype, maar het klinkt gewoon super, vooral het geweldige engels van de dames...
quote:jeps
Op dinsdag 1 oktober 2002 23:40 schreef Grobbel het volgende:[..]
Het geweldige Engels van de dames? Ik hoop dat dat sarcastisch bedoeld is?
![]()
In de 2e week van 98 naar 100 gezakt:
saybia - the second you sleep
Jeugd van nu weet gewoon niet meer wat kwaliteit is!
quote:En daar kom je nu pas achter? Ik kan zo een top 100 met actuele singles vullen die ik *wel* goed vind maar de jeugd van tegenwoordig niet eens kent omdat die muziek dus *niet* in hun gezicht getrapt wordt zoals het geval is met het gros van de platen in de huidige top 100.
Op woensdag 2 oktober 2002 08:59 schreef Vamos het volgende:
recensies volgen wellicht later nog, maar dit wou ik effe kwijt:In de 2e week van 98 naar 100 gezakt:
saybia - the second you sleepJeugd van nu weet gewoon niet meer wat kwaliteit is!
![]()
![]()
quote:Dat weet de jeugd al eeuwen niet meer.
Jeugd van nu weet gewoon niet meer wat kwaliteit is!
quote:En dan te weten dat ie haast alleen op airplay op nummer 100 staat.....
recensies volgen wellicht later nog, maar dit wou ik effe kwijt:In de 2e week van 98 naar 100 gezakt:
saybia - the second you sleep
Maar ja, als je het schitterende album al hebt, ga je toch de cd-s niet meer kopen.......(als er niets extra's op staat)
Recensies volgen later.....
Eindelijk in de lijst, vind het toch niet handig dat singles zo ver voor ze uitgebracht worden al grijsgedraaid worden. Maar goed, ik luister erg weinig radio dus heb ik er nog geen genoeg van en heb ik gewoon de single gekocht.
Erg goed nummer, die stemmen kan ik natuurlijk wel tegen, gitaar gaat lekker dwars tekeer wat je op de mp3 (die ik al een poosje had) niet zo goed hoor. Ik heb een paar andere nummers van de dames gedownload en ik ga gewoon het album kopen... ooit. 9/10
26 Only you-Jan Wayne
Ik las ergens van Yazoo, is dat hetzelde nummer? Ik ken alleen de Flying pickets versie en volgens mij is het daar direct van af gekeken. In elk geval is het een draak van een nummer wat ik zo weinig mogelijk wil horen. 2/10
36 Just like a pill-Pink
Na Shakira komt nu ook Pink met een rockballad. Het lijkt overal op al kan ik niet precies thuisbrengen waar nou op. Minimaal is er 1 nummer van Alanis waar het op lijkt. Maar dat geeft niet, klinkt best goed, ik ga Pink steeds meer mogen. 7/10
84 Fantasy-Appleton
Dit is wel een aardig nummer van mijn 2 favoriete Saints. Ik haal ze alleen altijd doorelkaar Maar goed, het nummer rekent wel een beetje af met de pop van all saints en gaat wat meer de bv. oasis kant op (niet heel ontoevallig lijkt me). 7/10
Inderdaad vergelijkbaar met de vorige, niks mis mee. Gewoon een goed, degelijk nummer. Eigenlijk is ze verreweg het meest getalenteerd van de nieuwe lichting 'serieuze tienersterren' maar ja, smaak doet ook wat en dan hoor ik persoonlijk toch liever Michelle Branch. 6/10
Erg benieuwd naar deze... om nou 'doof' de single te kopen vond ik wat overdreven maar als ik de recensie van Postinggirl lees had ik dat misschien toch kunnen doen.
Tja, ok... re-entries vind ik altijd lastig te beoordelen. Ik heb ook geen idee waarom het er opnieuw instaat, is het niet toeval dat het nummer iets vaker dan normaal is gedraaid en daarom op airplay-basis hierin staat? Het nummer blijf ik gewoon erg goed vinden al ben ik de interesse in Friends (mede vanwege de verkeerde omroep waarop het uitgezonden wordt) al een poos geleden verloren. 8/10
quote:Deze plaat is echt heel goed geproduceerd
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:45 schreef Cybart het volgende:
7 All the things she said-Tatu![]()
8/10
Opvallende noteringen:
Life goes on-Leann Rimes van 70 naar 22 tja...
Gansta lovin'-Eve feat. Alicia Keys van 55 naar 14 leuk nummer!
---------------
Jaaa leuk nummer! Klinkt leuk, apart gezongen en dat kan heel erg leuk zijn (maar soms ook niet maar dat geldt niet voor Tatu). Het klinkt gewoon leuk, maar ook redelijk depressief. Ook is het nogal onverstaanbaar maar dat maakt mij helemaal niets uit. ****
26 Only you-Jan Wayne
Leuke clip, maar daar is alles mee gezegd. *1/2
36 Just like a pill-Pink
Dit vind ik zooo'n mooi nummer! Het klopt wat mij betreft van het begin tot het eind, Pink's stem past heel goed bij het nummer en de tekst is ook goed! *****
60 Walsen-Abel
Ken ik niet, maar ik kan me herinneren dat die single eeuwen geleden al uit zou moeten komen
Als dat dat vreselijk neppe nummer is met de vreselijk neppe nagemaakte Sjors stem (en daar ga ik van uit), dan ga ik heel veel kotssmileys geven
84 Fantasy-Appleton
Ook al weer leuk! Maar daar heb ik me in het topic over Fantasy al over uitgelaten. De stemmen zijn goed, de muziek is goed, de tekst is goed, de act is goed en de zusjes zijn *****
Toevallig net gehoord op de radio. Ik ben er nog niet zo kapot van, maar zo ging dat bij mij ook bij A Thousand Miles. Voorlopig een voorzichtig **1/2
Ook ik snap niet waarom het opnieuw is uitgebracht, maar het blijft toch een leuk nummer. Ik hoop alleen wel dat er een ander clipje bij is gemaakt want de Rachel, Phoebe, Joey, Chandler, Ross en Monica zijn wel erg oud daar. ***1/2
quote:Erg jong bedoel je denk ik?
Op woensdag 2 oktober 2002 16:37 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik hoop alleen wel dat er een ander clipje bij is gemaakt want de Rachel, Phoebe, Joey, Chandler, Ross en Monica zijn wel erg oud daar. ***1/2
Geweldig nummer vind ik, een van de beste van The Eminem Show. ****1/2
quote:Nou dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt he! De opnames zijn erg oud, dus zijn ze nog jong, maar opzich is het ook weer oud omdat het zo lang geleden is
Op woensdag 2 oktober 2002 16:40 schreef ranja het volgende:
Erg jong bedoel je denk ik?
quote:Ja ja lul je er maar uit
Op woensdag 2 oktober 2002 16:45 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Nou dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt he! De opnames zijn erg oud, dus zijn ze nog jong, maar opzich is het ook weer oud omdat het zo lang geleden is
quote:Oeps.
Op woensdag 2 oktober 2002 16:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Postinggirl: je bent Cleaning Out My Closet van Eminem vergeten![]()
Komt binnen op nummer 11.Geweldig nummer vind ik, een van de beste van The Eminem Show. ****1/2
Wat ik ervan vindt? Eminem herhaalt zichzelf tegenwoordig wat teveel, zeker vergeleken met de singletjes van zijn vorige cd. De vorige leek op The real slim shady, en deze op The way I am, en dat vind ik een minpunt (en zal de vorige dan op Stan gaan lijken?). Verder vind ik het best een mooi liedje met een goede tekst. Ik denk dat ik het beter had gevonden als ik niet van het bestaan van dat andere af had geweten. Twijfel: 6,5 of 7/10
Maarre over Saybia, wat doen ze (niet) in de albumlijsten? Want The Second You Sleep (album) is heel erg mooi
Meer zit er niet in deze week. Met zeer negatieve uitschieter, PINK. Dat vind ik dus helemaal niets.....
quote:*proest*
Op donderdag 3 oktober 2002 13:44 schreef LoekB het volgende:
2 singles in de top 10
steeds meer tieners zien in dat Em een beetje een nepfiguur is, dus 2 singles in top 10 gaat ie niet halen....2 in de top 100 wel denk ik
(maar dat zal ook de laatste keer zijn ? )
quote:en posting gril, je bent de strokes vergeten! Plaat van de week!!!
Op woensdag 2 oktober 2002 16:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Postinggirl: je bent Cleaning Out My Closet van Eminem vergeten![]()
Komt binnen op nummer 11.Geweldig nummer vind ik, een van de beste van The Eminem Show. ****1/2
quote:Platenkopend Nederland prefereert de langspelers van K3 en Kabouter Plop, geloof ik.
Op woensdag 2 oktober 2002 16:51 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou ja zegMaarre over Saybia, wat doen ze (niet) in de albumlijsten? Want The Second You Sleep (album) is heel erg mooi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |