abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133442846
Beste FOK!-ers,

Ik zit met een gevoelsdilemma. Ik heb nu zo'n 1,4 jaar een relatie met een hele lieve jongen. Hij is mijn eerste serieuze vriend en ik zie zeker een toekomst met hem. Nu zijn we altijd (vanaf begin af aan) heel erg eerlijk tegen elkaar. We vertellen elkaar alles en niet alleen voor de casa, maar voor alles gold mi casa est su casa. Als je snapt wat ik bedoel. Dit was ook zo wat betreft de telefoons. Ik heb de titel van mijn bericht niet voor niks zo genoemd. Nou voel je 'm al aankomen, er is een issue met zijn telefoon. Er was nooit een probleem wat betreft de telefoons, erin kijken was uit verveling niet qua controlering. Totdat ik op een nare middag een keer een gesprekje tegenkwam met zijn ex, wat hij niet met mij had gedeeld. Dit zorgde voor de nodige discussie. Ook al was het geen erotisch gesprek, dit meisje had eerder geprobeerd ons op te breken en was, door ons samen besloten, niet meer aanwezig. Na dit voorval is het mij op gaan vallen dat hij zijn telefoon altijd bij zich draagt, nooit even laat liggen en ik kan het niet eens aanraken of er ontstaat een 'speels' (kuch) gevecht om dat rotding. Nou zit ik in dubio en beginnen mijn wantrouwige gevoelens op te spelen. Kan ik hem vertrouwen? En moet ik het, ondanks mijn gevoel, laten varen? Of moet ik als vriendin, waar hij 'alles mee deelt' gewoon kunnen eisen en verwachten dat er een duidelijke uitleg komt voor dit gedrag en dat de openheid weer terugkomt.

Advice, anyone?

xx verstrooide vriendin
pi_133442986
Wat controleer jij je partner, echt belachelijk gewoon.
blablablabla
pi_133442994
Laat z'n telefoon met rust. Het is zijn telefoon. Niet de jouwe. Ik snap niet dat mensen 'uit verveling' de telefoon van een partner uit gaan pluizen. Wat een onzin. Je wilt gewoon controleren.

En vertrouw je hem niet? Maak het dan uit, want samenzijn met iemand die je niet vertrouwt is natuurlijk gewoon kul, zowel voor jou als voor hem, wanneer het wantrouwen ontrecht blijkt te zijn.
Ja doei.
pi_133443004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
Laat z'n telefoon met rust. Het is zijn telefoon. Niet de jouwe. Ik snap niet dat mensen 'uit verveling' de telefoon van een partner uit gaan pluizen. Wat een onzin. Je wilt gewoon controleren.

En vertrouw je hem niet? Maak het dan uit, want samenzijn met iemand die je niet vertrouwt is natuurlijk gewoon kul, zowel voor jou als voor hem, wanneer het wantrouwen ontrecht blijkt te zijn.
pi_133443017
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:48 schreef lifeoflove245 het volgende:
Beste FOK!-ers,

Ik zit met een gevoelsdilemma. Ik heb nu zo'n 1,4 jaar een relatie met een hele lieve jongen. Hij is mijn eerste serieuze vriend en ik zie zeker een toekomst met hem. Nu zijn we altijd (vanaf begin af aan) heel erg eerlijk tegen elkaar. We vertellen elkaar alles en niet alleen voor de casa, maar voor alles gold mi casa est su casa. Als je snapt wat ik bedoel. Dit was ook zo wat betreft de telefoons. Ik heb de titel van mijn bericht niet voor niks zo genoemd. Nou voel je 'm al aankomen, er is een issue met zijn telefoon. Er was nooit een probleem wat betreft de telefoons, erin kijken was uit verveling niet qua controlering. Totdat ik op een nare middag een keer een gesprekje tegenkwam met zijn ex, wat hij niet met mij had gedeeld. Dit zorgde voor de nodige discussie. Ook al was het geen erotisch gesprek, dit meisje had eerder geprobeerd ons op te breken en was, door ons samen besloten, niet meer aanwezig. Na dit voorval is het mij op gaan vallen dat hij zijn telefoon altijd bij zich draagt, nooit even laat liggen en ik kan het niet eens aanraken of er ontstaat een 'speels' (kuch) gevecht om dat rotding. Nou zit ik in dubio en beginnen mijn wantrouwige gevoelens op te spelen. Kan ik hem vertrouwen? En moet ik het, ondanks mijn gevoel, laten varen? Of moet ik als vriendin, waar hij 'alles mee deelt' gewoon kunnen eisen en verwachten dat er een duidelijke uitleg komt voor dit gedrag en dat de openheid weer terugkomt.

Advice, anyone?

xx verstrooide vriendin
Waarom vertrouw je hem niet?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133443022
Je begrijpt dat het gaat om de rariteit van de plotselinge verandering en niet om het controleren zelf. Wel gelezen?
pi_133443049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:54 schreef lifeoflove245 het volgende:
Je begrijpt dat het gaat om de rariteit van de plotselinge verandering en niet om het controleren zelf. Wel gelezen?
Ja hoor, maar waarom vertrouw je hem niet?
pi_133443072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:52 schreef motorbloempje het volgende:

^O^

Eens, TS noemt het "verveling", maar het is natuurlijk gewoon controleren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_133443084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:54 schreef complicate het volgende:

[..]

Waarom vertrouw je hem niet?
Het is niet zozeer dat ik hem wantrouw. Maar ik ben meer opzoek naar een reden of uitleg voor de verandering van totale openheid naar totale geslotenheid. Als je daaraan gewend bent binnen een relatie is het op zn zachtst gezegd vreemd en niet fijn als er een plotselinge ommekeer is.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:55:46 #10
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_133443085
Je kunt natuurlijk eisen wat je wil... Probeer het eens! ^O^
Frysk bloed tsjoch op!
pi_133443096
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:54 schreef lifeoflove245 het volgende:
Ja. Gelezen. En ik zou ook niet willen dat mijn man ineens elke dag mijn telefoon ging checken na zo'n inbreuk op mijn privacy, dus dan zou ik 'm ook gewoon niet meer laten slingeren. Maargoed, ik had dan waarschijnlijk ook gewoon de relatie beëindigd als ik zo'n partner zou hebben die maar tot in den treure wil blijven controleren.
Ja doei.
pi_133443097
Je bent elkaars eigendom niet. Zeg hem dat je je vraagtekens er over hebt en praat met elkaar. Gaat ie daar niet op in, dan zóu je wellicht gelijk kunnen hebben. Maar van de telefoon hoor je af te blijven.
pi_133443133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:55 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ik hem wantrouw. Maar ik ben meer opzoek naar een reden of uitleg voor de verandering van totale openheid naar totale geslotenheid. Als je daaraan gewend bent binnen een relatie is het op zn zachtst gezegd vreemd en niet fijn als er een plotselinge ommekeer is.
Zijn er nog andere dingen/zaken veranderd bij hem?
pi_133443143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja. Gelezen. En ik zou ook niet willen dat mijn man ineens elke dag mijn telefoon ging checken na zo'n inbreuk op mijn privacy, dus dan zou ik 'm ook gewoon niet meer laten slingeren. Maargoed, ik had dan waarschijnlijk ook gewoon de relatie beëindigd als ik zo'n partner zou hebben die maar tot in den treure wil blijven controleren.
Blijkbaar toch niet zo goed gelezen. We gebruikten elkaars telefoon, niet om te checken. Gewoon omdat het normaal voor ons was. Wie heeft ooit gezegd iedere dag? Blijkbaar ook niet echt een gevoelsgericht persoon.
pi_133443166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:56 schreef Apuleius het volgende:
Je bent elkaars eigendom niet. Zeg hem dat je je vraagtekens er over hebt en praat met elkaar. Gaat ie daar niet op in, dan zóu je wellicht gelijk kunnen hebben. Maar van de telefoon hoor je af te blijven.
Daar ben ik het zeker mee eens. Het feit is dat wanneer het onderwerp opkomt het een beetje wordt afgedaan. Of beter gezegd, redelijk wordt genegeerd.
pi_133443181
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:57 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

Blijkbaar toch niet zo goed gelezen. We gebruikten elkaars telefoon, niet om te checken. Gewoon omdat het normaal voor ons was. Wie heeft ooit gezegd iedere dag? Blijkbaar ook niet echt een gevoelsgericht persoon.
Vraagje...
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:48 schreef lifeoflove245 het volgende:
Totdat ik op een nare middag een keer een gesprekje tegenkwam met zijn ex, wat hij niet met mij had gedeeld.
Hoe ben je dat gesprek tegengekomen?
pi_133443185
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:57 schreef complicate het volgende:

[..]

Zijn er nog andere dingen/zaken veranderd bij hem?
Niet dat me duidelijk is opgevallen..
pi_133443214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:55 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

heb je dat dikgedrukte ook tegen hem gezegd? Zo ja, wat zegt hij om je gerust te stellen?
  woensdag 20 november 2013 @ 13:00:21 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133443216
Een uitleg kan zijn dat een mens privacy en ruimte nodig heeft. Dit is de meest gangbare reden.

Het kan ook zijn dat het een meer principiële insteek heeft, om jou niet te laten winnen in het controle-machtsspel.

En uiteindelijk hebben we de mogelijke reden dat hij KEIHARD VREEMD AAN HET GAAN IS.

Maar dit weten wij niet, want we kennen hem niet. Dus vraag het hem!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_133443219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vraagje...

[..]

Hoe ben je dat gesprek tegengekomen?
Toen ik een appje wilde sturen naar een vriendin (mijn eigen telefoon was uitgevallen). Zag ik dat tussen de gesprekken staan. Onzien is dan lastig
pi_133443258
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:00 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

Toen ik een appje wilde sturen naar een vriendin (mijn eigen telefoon was uitgevallen). Zag ik dat tussen de gesprekken staan. Onzien is dan lastig
Je ging dus bewust zijn berichten lezen.

Uit je OP:
quote:
Ook al was het geen erotisch gesprek, dit meisje had eerder geprobeerd ons op te breken en was, door ons samen besloten, niet meer aanwezig.
Was dit nou uit verveling of om te controleren wat hij had gezegd tegen dat meisje?
pi_133443263
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

heb je dat dikgedrukte ook tegen hem gezegd? Zo ja, wat zegt hij om je gerust te stellen?
Ja, hij gooit op dat er 'niks aan de hand is en een ik hou van je'. Verder gaat hij er niet echt op in.
pi_133443279
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

Ja, hij gooit op dat er 'niks aan de hand is en een ik hou van je'. Verder gaat hij er niet echt op in.
Dan moet je hem vertrouwen, meer kan je niet doen ;)
pi_133443310
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je ging dus bewust zijn berichten lezen.

Uit je OP:

[..]

Was dit nou uit verveling of om te controleren wat hij had gezegd tegen dat meisje?
1. Zou jij als je een besproken persoon zag voorkomen tussen berichten niet nieuwsgierig zijn? Kan het me niet voorstellen.

2. Verveling had betrekking op 'altijd'. Elkaars telefoon hebben, al was het om een spelletje te spelen, was nooit een issue.
pi_133443331
quote:

[..]

Als je hem vertrouwt in de relatie zou die verklaring voldoende moeten zijn.
Omdat peer.
pi_133443343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:03 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

1. Zou jij als je een besproken persoon zag voorkomen tussen berichten niet nieuwsgierig zijn? Kan het me niet voorstellen.

2. Verveling had betrekking op 'altijd'. Elkaars telefoon hebben, al was het om een spelletje te spelen, was nooit een issue.
Dus je hebt hem wel gecontroleerd gewoon, lieg dan ook niet.
blablablabla
pi_133443388
Je hebt namelijk bewust het gesprek geopend dat hij met zijn ex had omdat je zoals je zelf zegt nieuwsgierig was.
Dus dat heeft niets te maken met iets toevallig tegenkomen, je hebt het geopend en hebt het zitten lezen wat inderdaad nogal een inbreuk is op zijn privacy.
blablablabla
pi_133443405
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus je hebt hem wel gecontroleerd gewoon, lieg dan ook niet.
Zucht. Iets zien en controleren is niet hetzelfde. Maar zelfs al zou het zo zijn, dan nog zou dat geen reet uit moeten maken. Want het gaat om het feit of openheid er moet zijn of niet wat betreft phones. Maak er niet je eigen topic van;)
pi_133443420
Mag iemand anders niet een stukje privacy hebben? Zou het bijzonder storend en vervelend vinden als ik een partner zou hebben die mijn telefoon zit te controleren want dat is het, hoe jij het ook wilt noemen. :P
Iedereen heeft privacy nodig en die telefoon is een goed begin om dat een ander te gunnen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_133443427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:05 schreef Elan het volgende:
Je hebt namelijk bewust het gesprek geopend dat hij met zijn ex had omdat je zoals je zelf zegt nieuwsgierig was.
Dus dat heeft niets te maken met iets toevallig tegenkomen, je hebt het geopend en hebt het zitten lezen wat inderdaad nogal een inbreuk is op zijn privacy.
Als je een relatie hebt waarin je elkaar alles vertelt normaal gesproken is dit geen inbreuk op privacy te noemen vind ik zelf.
pi_133443429
Op het moment dat je hem voor zijn berichtjes verantwoordelijk ging houden en hem niet geloofde heb je van onschuldig lezen controleren gemaakt, omdat je uitleg wilde. Vrij simpel. En geloof je hem niet, dan ga je bij 'm weg, want waarom zou je bij iemand willen blijven die je niet vertrouwt?
Ja doei.
pi_133443476
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:07 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

Als je een relatie hebt waarin je elkaar alles vertelt normaal gesproken is dit geen inbreuk op privacy te noemen vind ik zelf.
Jij denkt kennelijk dat hij je alles vertelt maar waarop is dat eigenlijk gebaseerd als ik vragen mag?
blablablabla
pi_133443496
quote:

[..]

En als je dan zegt dat het afdoen met 'niks aan de hand' niet genoeg voor je is? Er is blijkbaar wel wat aan de hand, want jij bent nu ongerust.

Eerlijk is eerlijk, ik vind zijn plotselinge verandering in z'n houding ook opvallend. Of hij heeft geen zin om zichzelf te verantwoorden, maar gezien de (weinige) moeite zou dat wel de voorkeur mogen hebben. Gok ik zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2013 13:09:51 ]
pi_133443497
Nu een vraag FOK-ers. Houden jullie allemaal spastisch je telefoon verborgen voor je partner (als je die hebt)? Zo ja, waarom?
pi_133443513
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:09 schreef lifeoflove245 het volgende:
Nu een vraag FOK-ers. Houden jullie allemaal spastisch je telefoon verborgen voor je partner (als je die hebt)? Zo ja, waarom?
Oké, ik ga even jouw redenatie volgen: elkaar alles vertellen hé?
Heb je hem verteld dat je nu op fok! een topic hebt gestart over "telefoon"?
pi_133443528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij denkt kennelijk dat hij je alles vertelt maar waarop is dat eigenlijk gebaseerd als ik vragen mag?
Gevoel en ervaring hiermee. Ik hoop, tenminste, dat je het gevoel van op een lijn zitten wel kan beschrijven.
pi_133443546
quote:
Niet nodig, omdat ik weet dat ze er toch niet stiekem in zit te gluren.
blablablabla
  woensdag 20 november 2013 @ 13:11:40 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133443560
quote:
Wow, wat een neutrale, objectief gestelde vraag! Je wil helemaal niet duidelijk één kant op, love it!

Het correcte antwoord is natuurlijk: Nee, Fokkers hebben geen partner.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_133443576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:10 schreef complicate het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:10 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik zou er geen moeite mee hebben nee. Als het onderwerp zich voordoet, ja dan wil ik best delen dat ik het heb besproken.
pi_133443583
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet nodig, omdat ik weet dat ze er toch niet stiekem in zit te gluren.
Kan je uiteraard niet weten ;)
pi_133443591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:03 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

Als ik de telefoon van m'n vriendin bekijk is ze altijd bij me en vraag ik netjes toestemming voordat ik het lees.

Mij ging het nu even om het bepalen van wat er heeft plaatsgevonden: je hebt hem bewust of onbewust toch willen controleren.

quote:
Snap ik. Maar blijkbaar ben je te ver gegaan (voor zijn gevoel). Maar hoe dan ook, hij zou erover moeten praten met je, wat er precies anders is nu voor hem.
pi_133443611
quote:
Nee, want waarom zouden we in elkaar's telefoon willen kijken?
Ja doei.
pi_133443624
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

En als je dan zegt dat het afdoen met 'niks aan de hand' niet genoeg voor je is? Er is blijkbaar wel wat aan de hand, want jij bent nu ongerust.

Eerlijk is eerlijk, ik vind zijn plotselinge verandering in z'n houding ook opvallend. Of hij heeft geen zin om zichzelf te verantwoorden, maar gezien de (weinige) moeite zou dat wel de voorkeur mogen hebben. Gok ik zo.
Ongerustheid is zeker het goede woord. Ik denk dat dat er ook wel bij hoort als je van iemand houdt, want je wilt diegene niet kwijt natuurlijk. Daarom heb ik ook een relatie met hem. Ik zoek alleen een manier om duidelijk te maken dat de verandering wel een issue voor mij is.
pi_133443648
quote:
:')
Natuurlijk niet. Maar ik vertrouw er dan ook op dat ze dan niet gaat zitten snuffelen in mijn gesprekken enzo.
pi_133443663
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:11 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wow, wat een neutrale, objectief gestelde vraag! Je wil helemaal niet duidelijk één kant op, love it!

Het correcte antwoord is natuurlijk: Nee, Fokkers hebben geen partner.
Tussenhaakjes staan voor de optie dat de optie bestaat. Tenslotte heeft toch niet iedereen per se een relatie? Ik zou vooral zeggen dat je reactie gebaseerd is op een inderdaad ook zeer objectieve gedachtegang
pi_133443665
quote:
Nee, waarom zou ik? Ik vertrouw er op dat de ander mijn privacy zo respecteert dat hij dat niet doet. Vertrouwen in elkaar heet dat. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_133443671
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:04 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Als je hem vertrouwt in de relatie zou die verklaring voldoende moeten zijn.
Dat is te kort door de bocht.

Soms is het nodig om de ander gerust te stellen, al acht je dat zelf niet nodig. Dan kun je wel afdoen met 'wat ik zeg hoort genoeg te zijn', maar je mag het best wat tactvoller aanpekken en de ongerustheid wegnemen. En dan hoort de 'drama' natuurlijk ook te stoppen.
pi_133443673
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:10 schreef lifeoflove245 het volgende:

[..]

Gevoel en ervaring hiermee. Ik hoop, tenminste, dat je het gevoel van op een lijn zitten wel kan beschrijven.
Kennelijk zitten jullie helemaal niet op 1 lijn en moeten jullie samen praten. Hij lult achter je rug met zijn ex en jij controleert zijn spullen.
blablablabla
pi_133443711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:13 schreef lifeoflove245 het volgende:
Ik zoek alleen een manier om duidelijk te maken dat de verandering wel een issue voor mij is.
Praten en het tegen hem vertellen eh.

Niet alleen vragen 'waarom zeg je niets?', maar vertellen hoe het bij jou aankomt en wat het met jou doet (jouw gevoelens, vanuit jouw perspectief), en dan aangeven wat je nodig hebt (verduidelijking van de situatie).
pi_133443808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Praten en het tegen hem vertellen eh.

Niet alleen vragen 'waarom zeg je niets?', maar vertellen hoe het bij jou aankomt en wat het met jou doet (jouw gevoelens, vanuit jouw perspectief), en dan aangeven wat je nodig hebt (verduidelijking van de situatie).
Ja dat heb ik ook gedaan. Het heeft me alleen niet de uitleg geboden die ik nodig had, zoals hiervoor; niet inhoudelijk. Het blijft voor mij een beetje een ongrijpbare situatie. Omdat het privacy deel- en het -vertrouwen/openheidsdeel- zo haaks op elkaar kunnen staan in deze kwestie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')