quote:Op woensdag 20 november 2013 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
Laat z'n telefoon met rust. Het is zijn telefoon. Niet de jouwe. Ik snap niet dat mensen 'uit verveling' de telefoon van een partner uit gaan pluizen. Wat een onzin. Je wilt gewoon controleren.
En vertrouw je hem niet? Maak het dan uit, want samenzijn met iemand die je niet vertrouwt is natuurlijk gewoon kul, zowel voor jou als voor hem, wanneer het wantrouwen ontrecht blijkt te zijn.
Waarom vertrouw je hem niet?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:48 schreef lifeoflove245 het volgende:
Beste FOK!-ers,
Ik zit met een gevoelsdilemma. Ik heb nu zo'n 1,4 jaar een relatie met een hele lieve jongen. Hij is mijn eerste serieuze vriend en ik zie zeker een toekomst met hem. Nu zijn we altijd (vanaf begin af aan) heel erg eerlijk tegen elkaar. We vertellen elkaar alles en niet alleen voor de casa, maar voor alles gold mi casa est su casa. Als je snapt wat ik bedoel. Dit was ook zo wat betreft de telefoons. Ik heb de titel van mijn bericht niet voor niks zo genoemd. Nou voel je 'm al aankomen, er is een issue met zijn telefoon. Er was nooit een probleem wat betreft de telefoons, erin kijken was uit verveling niet qua controlering. Totdat ik op een nare middag een keer een gesprekje tegenkwam met zijn ex, wat hij niet met mij had gedeeld. Dit zorgde voor de nodige discussie. Ook al was het geen erotisch gesprek, dit meisje had eerder geprobeerd ons op te breken en was, door ons samen besloten, niet meer aanwezig. Na dit voorval is het mij op gaan vallen dat hij zijn telefoon altijd bij zich draagt, nooit even laat liggen en ik kan het niet eens aanraken of er ontstaat een 'speels' (kuch) gevecht om dat rotding. Nou zit ik in dubio en beginnen mijn wantrouwige gevoelens op te spelen. Kan ik hem vertrouwen? En moet ik het, ondanks mijn gevoel, laten varen? Of moet ik als vriendin, waar hij 'alles mee deelt' gewoon kunnen eisen en verwachten dat er een duidelijke uitleg komt voor dit gedrag en dat de openheid weer terugkomt.
Advice, anyone?
xx verstrooide vriendin
Ja hoor, maar waarom vertrouw je hem niet?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:54 schreef lifeoflove245 het volgende:
Je begrijpt dat het gaat om de rariteit van de plotselinge verandering en niet om het controleren zelf. Wel gelezen?
quote:Op woensdag 20 november 2013 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
Laat z'n telefoon met rust. Het is zijn telefoon. Niet de jouwe. Ik snap niet dat mensen 'uit verveling' de telefoon van een partner uit gaan pluizen. Wat een onzin. Je wilt gewoon controleren.
En vertrouw je hem niet? Maak het dan uit, want samenzijn met iemand die je niet vertrouwt is natuurlijk gewoon kul, zowel voor jou als voor hem, wanneer het wantrouwen ontrecht blijkt te zijn.
Het is niet zozeer dat ik hem wantrouw. Maar ik ben meer opzoek naar een reden of uitleg voor de verandering van totale openheid naar totale geslotenheid. Als je daaraan gewend bent binnen een relatie is het op zn zachtst gezegd vreemd en niet fijn als er een plotselinge ommekeer is.quote:
Ja. Gelezen. En ik zou ook niet willen dat mijn man ineens elke dag mijn telefoon ging checken na zo'n inbreuk op mijn privacy, dus dan zou ik 'm ook gewoon niet meer laten slingeren. Maargoed, ik had dan waarschijnlijk ook gewoon de relatie beëindigd als ik zo'n partner zou hebben die maar tot in den treure wil blijven controleren.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:54 schreef lifeoflove245 het volgende:
Je begrijpt dat het gaat om de rariteit van de plotselinge verandering en niet om het controleren zelf. Wel gelezen?
Zijn er nog andere dingen/zaken veranderd bij hem?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:55 schreef lifeoflove245 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ik hem wantrouw. Maar ik ben meer opzoek naar een reden of uitleg voor de verandering van totale openheid naar totale geslotenheid. Als je daaraan gewend bent binnen een relatie is het op zn zachtst gezegd vreemd en niet fijn als er een plotselinge ommekeer is.
Blijkbaar toch niet zo goed gelezen. We gebruikten elkaars telefoon, niet om te checken. Gewoon omdat het normaal voor ons was. Wie heeft ooit gezegd iedere dag? Blijkbaar ook niet echt een gevoelsgericht persoon.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja. Gelezen. En ik zou ook niet willen dat mijn man ineens elke dag mijn telefoon ging checken na zo'n inbreuk op mijn privacy, dus dan zou ik 'm ook gewoon niet meer laten slingeren. Maargoed, ik had dan waarschijnlijk ook gewoon de relatie beëindigd als ik zo'n partner zou hebben die maar tot in den treure wil blijven controleren.
Daar ben ik het zeker mee eens. Het feit is dat wanneer het onderwerp opkomt het een beetje wordt afgedaan. Of beter gezegd, redelijk wordt genegeerd.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:56 schreef Apuleius het volgende:
Je bent elkaars eigendom niet. Zeg hem dat je je vraagtekens er over hebt en praat met elkaar. Gaat ie daar niet op in, dan zóu je wellicht gelijk kunnen hebben. Maar van de telefoon hoor je af te blijven.
Vraagje...quote:Op woensdag 20 november 2013 12:57 schreef lifeoflove245 het volgende:
[..]
Blijkbaar toch niet zo goed gelezen. We gebruikten elkaars telefoon, niet om te checken. Gewoon omdat het normaal voor ons was. Wie heeft ooit gezegd iedere dag? Blijkbaar ook niet echt een gevoelsgericht persoon.
Hoe ben je dat gesprek tegengekomen?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:48 schreef lifeoflove245 het volgende:
Totdat ik op een nare middag een keer een gesprekje tegenkwam met zijn ex, wat hij niet met mij had gedeeld.
Niet dat me duidelijk is opgevallen..quote:Op woensdag 20 november 2013 12:57 schreef complicate het volgende:
[..]
Zijn er nog andere dingen/zaken veranderd bij hem?
heb je dat dikgedrukte ook tegen hem gezegd? Zo ja, wat zegt hij om je gerust te stellen?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:55 schreef lifeoflove245 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ik hem wantrouw. Maar ik ben meer opzoek naar een reden of uitleg voor de verandering van totale openheid naar totale geslotenheid. Als je daaraan gewend bent binnen een relatie is het op zn zachtst gezegd vreemd en niet fijn als er een plotselinge ommekeer is.
Toen ik een appje wilde sturen naar een vriendin (mijn eigen telefoon was uitgevallen). Zag ik dat tussen de gesprekken staan. Onzien is dan lastigquote:Op woensdag 20 november 2013 12:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vraagje...
[..]
Hoe ben je dat gesprek tegengekomen?
Je ging dus bewust zijn berichten lezen.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:00 schreef lifeoflove245 het volgende:
[..]
Toen ik een appje wilde sturen naar een vriendin (mijn eigen telefoon was uitgevallen). Zag ik dat tussen de gesprekken staan. Onzien is dan lastig
Was dit nou uit verveling of om te controleren wat hij had gezegd tegen dat meisje?quote:Ook al was het geen erotisch gesprek, dit meisje had eerder geprobeerd ons op te breken en was, door ons samen besloten, niet meer aanwezig.
Ja, hij gooit op dat er 'niks aan de hand is en een ik hou van je'. Verder gaat hij er niet echt op in.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
heb je dat dikgedrukte ook tegen hem gezegd? Zo ja, wat zegt hij om je gerust te stellen?
Dan moet je hem vertrouwen, meer kan je niet doenquote:Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef lifeoflove245 het volgende:
[..]
Ja, hij gooit op dat er 'niks aan de hand is en een ik hou van je'. Verder gaat hij er niet echt op in.
1. Zou jij als je een besproken persoon zag voorkomen tussen berichten niet nieuwsgierig zijn? Kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je ging dus bewust zijn berichten lezen.
Uit je OP:
[..]
Was dit nou uit verveling of om te controleren wat hij had gezegd tegen dat meisje?
Als je hem vertrouwt in de relatie zou die verklaring voldoende moeten zijn.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:01 schreef lifeoflove245 het volgende:
[..]
Ja, hij gooit op dat er 'niks aan de hand is en een ik hou van je'. Verder gaat hij er niet echt op in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |