abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:27:40 #1
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_133439097
quote:
Nederland moet zo snel mogelijk het internationaalvluchtelingenverdag eenzijdig opzeggen. Om dat te bereiken dient PVV-Kamerlid Sietse Fritsma vandaag een motie in, zegt hij in dagblad Metro.
'Als we het verdrag opzeggen vervalt de verplichting om alle asielaanvragen te behandelen en asielzoekers op te vangen. Alleen dan kan het belangrijke principe van opvang in de regio echt worden waargemaakt', aldus Fritsma.

Fritsma verwacht een Kamermeerderheid voor zijn plan. 'Bijna alle andere partijen vinden dat je vluchtelingen zoveel mogelijk in de eigen regio op moet vangen.' Het verdrag, dat stamt uit 1951, is volgens hem niet meer van deze tijd.

'Het verplicht Nederland om iedereen die zegt op de vlucht te zijn hier binnen te laten. Het was ook toen al de bedoeling om vluchtelingen zo dicht mogelijk bij huis op te vangen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)erdrag-stappen.dhtml

Goed plan. Zijn argument dat de wat rijkere "vluchtelingen" de mogelijkheid hebben hier naartoe te komen, kon er 1 uit mijn doos zijn. Ik snap die logica ook niet. Heel Nederland maakt zich druk om die ene lucky bastard die de financiële middelen had hier naartoe te komen, en dus in land van herkomst als "rijk" beschouwd kan worden, terwijl de echte arme drommels die er nog zitten een vinger omhoog kunnen krijgen. Ach, dat laatste schaar ik maar onder "lekker meedoen en jezelf een vignet van goede peer ophangen"-syndroom.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_133439290
Opvang in de regio is an sich een goed streven, wat ik een beetje mis in het voorstel van de PVV is hoe ze dat dan willen bewerkstelligen in plaats van opvang hier. Kijk maar naar Syrië, een buurland als Jordanië vangt (zeker in vergelijk met de grootte van eigen bevolking) een enorme groep vluchtelingen op. Hoe de PVV wil bewerkstelligen dat vluchtelingen daar goed opgevangen kunnen worden mis ik (al denk ik heel cynisch dat de PVV daar over denkt: "Dat lossen ze daar maar op, ons probleem niet").

Dat de PVV en TS er vanuit gaan dat vluchtelingen per definitie arm zijn en dat alleen 'de rijken' hier naartoe komen is natuurlijk een beetje rare veronderstelling, daar zou ik wel een bron voor willen zien.

(daarnaast wist ik ook niet dat
quote:
het internationaalvluchtelingenverdag
tegenwoordig één woord is)
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:54:05 #3
341203 3-voud
pi_133439793
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Opvang in de regio is an sich een goed streven, wat ik een beetje mis in het voorstel van de PVV is hoe ze dat dan willen bewerkstelligen in plaats van opvang hier. Kijk maar naar Syrië, een buurland als Jordanië vangt (zeker in vergelijk met de grootte van eigen bevolking) een enorme groep vluchtelingen op. Hoe de PVV wil bewerkstelligen dat vluchtelingen daar goed opgevangen kunnen worden mis ik (al denk ik heel cynisch dat de PVV daar over denkt: "Dat lossen ze daar maar op, ons probleem niet").

Dat de PVV en TS er vanuit gaan dat vluchtelingen per definitie arm zijn en dat alleen 'de rijken' hier naartoe komen is natuurlijk een beetje rare veronderstelling, daar zou ik wel een bron voor willen zien.

(daarnaast wist ik ook niet dat

[..]

tegenwoordig één woord is)
Waarom zijn wij verantwoordelijk voor de opvang in andere landen? Facilitair kunnen we helpen maar meer ook niet.
pi_133439863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:54 schreef 3-voud het volgende:
Waarom zijn wij verantwoordelijk voor de opvang in andere landen? Facilitair kunnen we helpen maar meer ook niet.
Dat ligt dus aan je eigen opvattingen of wereldbeeld.
Als je zegt: "Opvang primair in de regio", dan moet je daarna nog de keuze maken voor "(mede) betaald en verzorgd door de internationale gemeenschap" of "betaald en verzorgd door de landen daar". En die keuze maakt de PVV in ieder geval niet expliciet. Ze zeggen enkel dat opvang in de regio moet, maar niet hoe.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:01:48 #5
341203 3-voud
pi_133439969
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat ligt dus aan je eigen opvattingen of wereldbeeld.
Als je zegt: "Opvang primair in de regio", dan moet je daarna nog de keuze maken voor "(mede) betaald en verzorgd door de internationale gemeenschap" of "betaald en verzorgd door de landen daar". En die keuze maakt de PVV in ieder geval niet expliciet. Ze zeggen enkel dat opvang in de regio moet, maar niet hoe.
Nogal wiedus dat ze daar geen keuze in maken. Zoals je zegt is het een mooie taak voor de internationale gemeenschap. Niet enkel Nederland. Maar om die keuze te maken moeten die andere landen wel meegaan met het plan. En daarvoor moet je het plan eerst lanceren.
pi_133440004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:01 schreef 3-voud het volgende:
Nogal wiedus dat ze daar geen keuze in maken. Zoals je zegt is het een mooie taak voor de internationale gemeenschap. Niet enkel Nederland. Maar om die keuze te maken moeten die andere landen wel meegaan met het plan. En daarvoor moet je het plan eerst lanceren.
Maar nu wordt het gepresenteerd als "Wij willen niet meer meedoen, ze zoeken het daar maar uit", zoals wel vaker bij plannen van de PVV, in eerste instantie klinkt het enigszins logisch, tot je erachter komt dat ze niet verder komen dan "Dat willen we niet", zonder te zeggen wat ze wél willen en hoe ze dat willen bereiken. Er zit weinig visie achter behalve het ergens tegen zijn of ergens uit willen stappen.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:06:29 #7
341203 3-voud
pi_133440060
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar nu wordt het gepresenteerd als "Wij willen niet meer meedoen, ze zoeken het daar maar uit", zoals wel vaker bij plannen van de PVV, in eerste instantie klinkt het enigszins logisch, tot je erachter komt dat ze niet verder komen dan "Dat willen we niet", zonder te zeggen wat ze wél willen en hoe ze dat willen bereiken. Er zit weinig visie achter behalve het ergens tegen zijn of ergens uit willen stappen.
Daar kom ik niet achter aangezien ze duidelijk uitspreken dat de opvang daar moet plaats vinden. Rustend op al veel oudere plannen/voorstellen toen de PVV nog niet eens bestond. Hoe dat met details ingevuld kan worden is plan B. Waar de PVV toch niet welkom is om die in te vullen gezien ons politieke klimaat.

Neuh, denk dat je nu de zaak omdraait om toch weer de PVV een douw te kunnen geven.
pi_133440114
Het is heel simpel, als die landen in de regio geen opvang willen of kunnen bieden - dan kan het plan meteen weer van tafel. De PVV kan dus van alles willen, maar de praktijk is toch vaak net ietsjes anders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_133440165
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:06 schreef 3-voud het volgende:
Daar kom ik niet achter aangezien ze duidelijk uitspreken dat de opvang daar moet plaats vinden. Rustend op al veel oudere plannen/voorstellen toen de PVV nog niet eens bestond. Hoe dat met details ingevuld kan worden is plan B. Waar de PVV toch niet welkom is om die in te vullen gezien ons politieke klimaat.
Vind je dat zelf ook niet wel erg dik Calimero er boven op leggen? De motie is nog niet eens ingediend, maar jij weet nu al dat het plan niet welkom is 'gezien het politieke klimaat'.

quote:
Neuh, denk dat je nu de zaak omdraait om toch weer de PVV een douw te kunnen geven.
Zoals ik al typte, de plannen van de PVV komen op mij vaak over als enigszins logisch, tot ik erachter kom dat er geen verdere onderbouwing of visie onderzit. Dat vind ik wat mager. Dat is mijn persoonlijke mening inderdaad. Zoals er ook velen zijn hier op FOK! die alles wat de PVV zegt of voorstelt per definitie fantastisch vinden.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:12:09 #10
341203 3-voud
pi_133440203
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
Het is heel simpel, als die landen in de regio geen opvang willen of kunnen bieden - dan kan het plan meteen weer van tafel. De PVV kan dus van alles willen, maar de praktijk is toch vaak net ietsjes anders.
True. Maar daarmee is het niet vanzelfsprekend dat Nederland wel verplicht is ze op te vangen.
Daar mag een dikke streep door.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:13:31 #11
341203 3-voud
pi_133440237
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Vind je dat zelf ook niet wel erg dik Calimero er boven op leggen? De motie is nog niet eens ingediend, maar jij weet nu al dat het plan niet welkom is 'gezien het politieke klimaat'.

Naief much?

quote:
Zoals ik al typte, de plannen van de PVV komen op mij vaak over als enigszins logisch, tot ik erachter kom dat er geen verdere onderbouwing of visie onderzit. Dat vind ik wat mager. Dat is mijn persoonlijke mening inderdaad. Zoals er ook velen zijn hier op FOK! die alles wat de PVV zegt of voorstelt per definitie fantastisch vinden.
Onderbouwing en visie zit er in. Details voor invulling is stap 2.
pi_133440246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
Het is niet dat die landen in de omgeving al geen vluchtelingen opvangen...Jordanie, Libanon en Turkije zitten vol met honderdduizenden Syrische vluchtelingen. En dat zal verder toenemen.

Eerst geld eisen dus van Nederland en dan pas mogelijkheden bekijken om in te stemmen met nog meer opvang in de regio. PVV en de regering als ze ermee akkoord gaan moet gaan dokken dus als ze dit erdoorheen krijgen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_133440299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:13 schreef 3-voud het volgende:

Naief much?
Kun jij naïef vinden, maar er halen ook moties van de PVV wél goedkeuring van de meerderheid van de Tweede Kamer. Op voorbaat al zeggen dat een motie het toch niet haalt is jezelf (of de PVV) in de slachtofferrol plaatsen ("Linkse elite, hoge heren zijn tegen ons").

quote:
Onderbouwing en visie zit er in. Details voor invulling is stap 2.
Dat vind jij, ik mis de onderbouwing.
pi_133440382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:13 schreef Aloulou het volgende:
Het is niet dat die landen in de omgeving al geen vluchtelingen opvangen...Jordanie, Libanon en Turkije zitten vol met honderdduizenden Syrische vluchtelingen. En dat zal verder toenemen.
Dat zeg ik ook niet en ik had het niet over een specifieke regio - en in het geval waar jij het over hebt - de Syrische vluchtelingen zitten inmiddels al verspreid over de gehele MENA. Maar ja, met name voor de landen eromheen geldt dat de capaciteiten beperkt zijn.

quote:
Eerst geld eisen dus van Nederland en dan pas mogelijkheden bekijken om in te stemmen met nog meer opvang in de regio. PVV en de regering als ze ermee akkoord gaan moet gaan dokken dus als ze dit erdoorheen krijgen.
Dat is exact mijn punt. De kosten zullen via die weg hoe dan ook gemaakt worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_133440420
Ze laten de onderdrukte minderheden weer behoorlijk in de steek, hun strijd tegen islam betekent duidelijk niet dat ze het opnemen voor de slachtoffers.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:21:56 #16
341203 3-voud
pi_133440447
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Kun jij naïef vinden, maar er halen ook moties van de PVV wél goedkeuring van de meerderheid van de Tweede Kamer. Op voorbaat al zeggen dat een motie het toch niet haalt is jezelf (of de PVV) in de slachtofferrol plaatsen ("Linkse elite, hoge heren zijn tegen ons").
Dat is wat anders dan plannen nadien een invulling geven.
Met name een plan als deze. Als dat erdoor komt zal toch Brussel zich ermee gaan bemoeien hoe dit ingevuld wordt. Daar komt de PVV nooit bij, zelfs als ze op hun tenen gaan staan niet.
pi_133440655
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:21 schreef 3-voud het volgende:
Dat is wat anders dan plannen nadien een invulling geven.
Met name een plan als deze. Als dat erdoor komt zal toch Brussel zich ermee gaan bemoeien hoe dit ingevuld wordt. Daar komt de PVV nooit bij, zelfs als ze op hun tenen gaan staan niet.
Ahja, als je de Tweede Kamer niet de schuld kan geven als een plan het niet haalt, dan geef je gewoon de schuld aan Brussel.
pi_133440828
Opvang in de regio is alleen al goed omdat het de andere landen motiveert hun humanitaire verantwoordelijkheid te nemen als het gaat om hun buurlanden, en dan vooral hopelijk in het voorkomen of eindigen van geweldadigheden, onderdrukking, oorlog en mensenrechtenschendingen. Dat is alleen maar beter voor de regio zelf die hier sneller door hervormd.
Te vaak word de hand opgehouden bij de wereldgemeenschap of het westen. Het Westen durft dan vaak terecht geen echte maatregelen te nemen omdat diezelfde landen deze situaties in grote mate gebruiken om kritiek te uiten en daar vervolgens politiek voordeel uit te halen.
Opvang in de regio, ten bate van de regio dus. en daar moeten en hoeven wij niet (gedwongen) aan mee te betalen.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:40:03 #19
341203 3-voud
pi_133440915
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ahja, als je de Tweede Kamer niet de schuld kan geven als een plan het niet haalt, dan geef je gewoon de schuld aan Brussel.
Schuld? Waarom overdrijf je steeds? Mis je iets? Een punt bijvoorbeeld?
pi_133441366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:40 schreef 3-voud het volgende:
Schuld? Waarom overdrijf je steeds? Mis je iets? Een punt bijvoorbeeld?
Wat is je punt dan? Dat plannen van de PVV het nooit halen door de Tweede Kamer of anders wel door 'Brussel'?
pi_133441583
Alsof vluchtelingen de kern van het 'immigratieprobleem' zijn....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')