Ik moest er weer aan geloven; Microsoft Word 2010. Deze keer ging het maken van het document vlekkeloos, totdat ik bij het laatste onderdeel aan kwam: paginanummering.
Het document bestaat uit een voorblad, daarna een voorwoord en een inhoudsopgave. Vervolgens komen de pagina's die ik wil nummeren.
Om dit voor elkaar te krijgen heb ik onderaan de inhoudsopgave een sectie-einde voor de volgende pagina geplaatst. Als ik nu echter op de eerste te nummeren pagina (laten we deze de Inleidingspagina noemen) een paginanummering instel, komt dit alleen op deze pagina terecht. Hij geeft op zowel de Inleidingspagina als alle pagina's daarna aan dat deze behoren tot Sectie 2. Alle pagina's vóór de Inleidingspagina vallen onder Sectie 1.
Als ik echter in sectie 1 een paginanummering plaats, komen deze op het voorblad (niet zichtbaar maar telt dan wel als pagina 1), het voorwoord (2) en de inhoudsopgave (3). Het vreemde is echter dat er dán ook op de pagina's ná de Inleidingspagina een paginanummering tevoorschijn komt, die in lijn is met die van de Inleidingspagina.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Voorbeeld als ik op de Inleidingspagina een nummering instel: Voorblad (sectie 1): geen nummering Voorwoord(sectie 1): geen nummering Inhoudsopgave (sectie 1): geen nummering Inleidingspagina (sectie 2): pagina 1 Hoofdstuk 1 (sectie 2): geen nummering Hoofdstuk 2 (sectie 2): geen nummering Hoofdstuk 3 (sectie 2): geen nummering etc. |
Voorbeeld als ik op de Inleidingspagina een nummering instel en ook op een pagina uit sectie 1 (bijvoorbeeld op de pagina met het voorwoord):
1 2 3 4 5 6 7 8 | Voorblad (sectie 1): pagina 1 (niet zichtbaar) Voorwoord(sectie 1): pagina 2 Inhoudsopgave (sectie 1): pagina 3 Inleidingspagina (sectie 2): pagina 1 Hoofdstuk 1 (sectie 2): pagina 2 Hoofdstuk 2 (sectie 2): pagina 3 Hoofdstuk 3 (sectie 2): pagina 4 etc. |
Ik heb al geprobeerd om beide secties van elkaar te ontkoppelen voor de voettekst, maar dat haalde niets uit. Wat ik dus wil, is dat er geen nummering komt op het voorblad, voorwoord en inhoudsopgave maar wel op de pagina's die daarna komen, beginnend bij 1.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."