abonnement Unibet Coolblue
pi_133398051

Na weken van geruchten, teasers en nog meer geruchten was het dinsdag 19 februari dan eindelijk zover, HTC presenteerde zijn nieuwe vlaggenschip. De naam HTC M7 die we vaak langs zagen komen was inderdaad een werktitel en de officiële naam van dit toestel zal de HTC One zijn. Zover we tot nu toe kunnen beoordelen is de HTC One het wachten waard geweest en een waardevolle toevoeging HTC aan de beschikbare Androidtoestellen in Nederland en België.



• Afmetingen : 137,4 x 68,2 x 9,3 mm
• Gewicht : 143g
• Scherm : 4,7 inch, Full HD 1080p, 468 PPI
• CPU : Qualcomm ® Snapdragon 600, quad-core, 1,7 GHz
• OS : Android 4.1.2 met HTC Sense 5.0, HTC BlinkFeed
• Sim-kaart : microSIM
• Geheugen RAM : 2GB DDR2
• Opslag : 32/64 GB
• Aansluitingen : 3,5 audio, Bluethoot 4.0, WIFI a/ac/b/g/n, 3G, Micro-USB 2.0, DLNA
• Camera : HTC UltraPixel, 2.1 MP frontcamera
• Batterij : 2300 mAh



Ultrapixel camera
De camera van de HTC One is een van de meest bijzondere elementen. Eerst de basics: het is een 4,3-megapixelsensor, waarin de pixels volgens HTC grofweg twee keer zo groot zijn als bij een conventionele 8-megapixelcamera in een telefoon. Er is nog een bijzonder element aan de camera. Hij heeft optische beeldstabilisatie, die bewegingen van de gebruiker in realtime corrigeert om de camera stil te houden. Ook de Lumia 920 van Nokia heeft optische beeldstabilisatie, waarvan het effect vooral in video goed merkbaar is.

HTC BoomSound
De nieuwe HTC One biedt de best beschikbare audio-ervaring op een telefoon. HTC BoomSound introduceert voor het eerst op een mobiele telefoon stereo speakers aan de voorzijde met een versterker en een full HD-scherm dat gebruikers meeneemt in de muziek, video's, games en hun favoriete YouTube clips. Voor een rijke en sublieme geluidservaring is daarnaast Beats Audio geïntegreerd. HDR-recording maakt gebruik van geavanceerde dual microfoons en audio processing om een helder en rijk geluid vast te leggen, passend bij high definition videomateriaal. Telefoongesprekken klinken helder op de HTC One dankzij de toevoeging van HTC Sense Voice. Deze toepassing optimaliseert het belvolume en de belkwaliteit in ruimtes met veel geluid zodat gesprekken luid en duidelijk gevoerd kunnen worden.

HTC Blinkfeed
De kern van de nieuwe HTC One ervaring is HTC BlinkFeed. Deze functionaliteit transformeert het homescreen naar een livestream van persoonlijke, relevante informatie zoals updates van sociale netwerken, nieuws, foto's en entertainment en lifestyle updates, zodat de gebruiker hiervoor niet langer verschillende applicaties hoeft te raadplegen. HTC Blink Feed verzamelt de nieuwste content uit de meest interessante bronnen, zodat het in één oogopslag en op één plaats zichtbaar is, zonder de noodzaak te wisselen tussen applicaties en websites.

HTC Zoe
Met HTC Zoe is het mogelijk foto's van hoge kwaliteit te maken die tot leven komen in fragmenten van drie seconden. Deze ‘Zoes', foto's en video's worden op een bijzondere wijze getoond, zodat de galerij tot leven komt. Deze transformeert van een traditionele galerij met stilstaande beelden, tot een bewegende galerij met herinneringen. Met Zoe Highlights worden automatisch geïntegreerde filmpjes van 30 seconden met hoogtepunten van iedere map gemaakt. Deze beelden bestaan uit foto's en video's, inclusief muziek met professionele effecten en transities. Deze video's met hoogtepunten zijn gemakkelijk te bewerken, kunnen ingedeeld worden op thema en eenvoudig worden gedeeld via sociale netwerk sites of e-mail.

Prijs en release
De nieuwe HTC One is wereldwijd beschikbaar via meer dan 185 operators en retailers in 80 regio's en landen. In Nederland is de HTC One Android smartphone vanaf 15 maart te koop. De consumenten advies prijs van de HTC One is ¤699,- inclusief BTW, exclusief abonnement. Het toestel is beschikbaar in de kleuren 'stunning silver' en 'beautiful black'.



Links
http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one/ HTC
http://www.letsgomobile.org/nl/9487/htc-one/ Lets go Mobile
http://tweakers.net/revie(...)aar-vernieuwing.html Tweakers
http://www.nu.nl/gadgets/(...)ltrapixelcamera.html Nu.nl
http://www.androidworld.n(...)s-nieuwe-toptoestel/ Androidworld
http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_One_(device) Wikipedia (EN)
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2415574,00.asp PCMAG.com (EN)

Video's

Foto's




Klikken is groot:


_________________________________________________________________
OP is hier te vinden
pi_133398158
"Laat ze dat eerst maar op orde krijgen"
Je weet dat dat een bullshit uitspraak is? 4g gaat 3g overtreffen qua bereik. Onder andere vanwege de frequentie waarmee het signaal verstuurd wordt. De frequentie wordt namelijk lager, waardoor ook binnenshuis beter bereik ontstaat.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_133398692
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
"Laat ze dat eerst maar op orde krijgen"
Je weet dat dat een bullshit uitspraak is? 4g gaat 3g overtreffen qua bereik. Onder andere vanwege de frequentie waarmee het signaal verstuurd wordt. De frequentie wordt namelijk lager, waardoor ook binnenshuis beter bereik ontstaat.
4G komt hier ook nog niet de komende tijd. Maar wel zeer jammer dat andere maatschappijen de laatste jaren wel de frequentie hebben geupdate.
pi_133398957
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
"Laat ze dat eerst maar op orde krijgen"
Je weet dat dat een bullshit uitspraak is? 4g gaat 3g overtreffen qua bereik. Onder andere vanwege de frequentie waarmee het signaal verstuurd wordt. De frequentie wordt namelijk lager, waardoor ook binnenshuis beter bereik ontstaat.
Dan nog vraag ik het me af of providers daarmee weg gaan komen. Genoeg telefoons, ook moderne, die niet op 4G netwerken kunnen. Er gaat gegarandeerd gezeik komen als providers nu stoppen met investeren in 3G. Onterecht gezeik wellicht, dat ben ik wel met je eens, maar gezeik gaat er komen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133402373
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 23:36 schreef Slenger het volgende:

[..]

4G komt hier ook nog niet de komende tijd. Maar wel zeer jammer dat andere maatschappijen de laatste jaren wel de frequentie hebben geupdate.
Het beste bereik heb je toch echt bij KPN, gevolgd door Vodafone. 4g gaat 3g volledig overschaduwen en over enkele jaren zijn er alleen nog maar 4g telefoons. Net zoals destijds met 3g gebeurde.
Maar ik merk zelf uit ervaring dat in gebieden en gebouwen waar ik altijd slecht bereik had, dat ik daar nu 4g heb.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_133404339
Er zou eens een manier moeten zijn om de One wat minder hard te laten trillen..

Als ik hier een berichtje binnen krijg trilt verdomme mijn hele tafel uit elkaar als de One daar op ligt :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:48:22 #7
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_133405130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:10 schreef BlackLining het volgende:
Er zou eens een manier moeten zijn om de One wat minder hard te laten trillen..

Als ik hier een berichtje binnen krijg trilt verdomme mijn hele tafel uit elkaar als de One daar op ligt :')
ja echt he. Had hem vannacht op de grond gelegd, parketvloer of laminaat of iets, want die chick had geen nachtkastje. Ik dacht dat de duitsers kwamen. Zij dacht dat haar vibo uit het niets begon te trillen. Was het een appje.
pi_133405486
Scherm naar beneden neerleggen
pi_133406958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:48 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ja echt he. Had hem vannacht op de grond gelegd, parketvloer of laminaat of iets, want die chick had geen nachtkastje. Ik dacht dat de duitsers kwamen. Zij dacht dat haar vibo uit het niets begon te trillen. Was het een appje.
:D _O_
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_133407064
Ik dacht de Friezen, maar goed, da's net zo erg.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133408349
als ik de One vergelijk met de S4, zit er weinig verschil tussen de telefoons...

lastige keuze ;(
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_133408492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:01 schreef ReMcOrE het volgende:
als ik de One vergelijk met de S4, zit er weinig verschil tussen de telefoons...

lastige keuze ;(
Er zitten juist grote verschillen tussen die telefoons, maar welke dan beter is is niet objectief te zeggen.
pi_133408721
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:06 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Er zitten juist grote verschillen tussen die telefoons, maar welke dan beter is is niet objectief te zeggen.
op papier (specificaties vergelijken) lijken er geen hele grote verschillen te zijn...
http://www.smartphoneshop.nl/vergelijken/294645/296604/

One is iets duurder, S4 is iets groter, S4 heeft iets hogere kloksnelheid, S4 heeft flink betere camera, S4 heeft TV-out, One heeft HDMI, S4 heeft grotere accu (+ 300 mAh)

maar goed, dat is dus slechts op papier...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_133408832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:14 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

op papier (specificaties vergelijken) lijken er geen hele grote verschillen te zijn...
http://www.smartphoneshop.nl/vergelijken/294645/296604/

One is iets duurder, S4 is iets groter, S4 heeft iets hogere kloksnelheid, S4 heeft flink betere camera, S4 heeft TV-out, One heeft HDMI, S4 heeft grotere accu (+ 300 mAh)

maar goed, dat is dus slechts op papier...
En dat zegt allemaal helemaal niks over hoe ze beiden in de praktijk werken.
pi_133409148
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:17 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

En dat zegt allemaal helemaal niks over hoe ze beiden in de praktijk werken.
maar ik heb ze (logischerwijs) beide nooit uitvoerig kunnen testen en ook in de topics lees ik wisselende verhalen ;)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_133410704
Tussen de S4 en de One zit een wéreld van verschil. De telefoons zijn absoluut niet te vergelijken. De S4 is een gadget (wat overigens voor sommigen ook zeker waarde zal hebben) en de One is een luxeproduct.

Ga eens naar de winkel en speel met beide toestellen een paar minuten. Wat er op papier staat, is nauwelijks relevant.


Wat betreft de camera overigens, doel je op aantal megapixels? Niet relevant. De camera van de S4 is wellicht iets scherper, maar de One maakt in het donker veel betere foto's vanwege grotere pixels. En dan heb je natuurlijk nog Zoe en video highlights wat ik toch wel een groot pluspunt vind van deze telefoon :Y

Swype maar weer eens geïnstalleerd trouwens. Dat Swiftkey bugged me wat te hard.

[ Bericht 22% gewijzigd door BlackLining op 19-11-2013 15:10:52 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133413875
Is de S4 niet duurder trouwens?
pi_133414007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:05 schreef Skillstorm het volgende:
Is de S4 niet duurder trouwens?
goedkoopste op Tweakers is ¤ 442 (16GB, zwart), goedkoopste One is ¤ 475 (32GB, zwart)

en op smartphoneshop.nl vind ik ¤ 498 en ¤ 535
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_133414622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:09 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

goedkoopste op Tweakers is ¤ 442 (16GB, zwart), goedkoopste One is ¤ 475 (32GB, zwart)

en op smartphoneshop.nl vind ik ¤ 498 en ¤ 535
Ooh oke. :o
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:33:01 #20
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_133416643
Iemand nog een case die aan te raden valt?
Ik heb momenteel deze:

https://m.bol.com/nl/p/ht(...)Ntt/htc%20one%20case

Maar die begint het al te begeven..
pi_133419766
en de ervaringen met studentmobiel.nl, hoe zijn die? :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_133419988
Heb daar een HTC Hero en een HTC Sensation vandaan gehaald. Niks mis mee.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:33:00 #23
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_133422915
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:33 schreef warp995 het volgende:
Iemand nog een case die aan te raden valt?
Ik heb momenteel deze:

https://m.bol.com/nl/p/ht(...)Ntt/htc%20one%20case

Maar die begint het al te begeven..
Ik heb dezelfde, en die van mij is nog wel goed. Heb em ook nog maar twee maanden.

Vind het wel een van de mooiere.

En, mijn telefoon komt weer terug. *O* De reparatie is uitgevoerd. Ik hoop zóóó dat ze niks anders vernield hebben... Daar ben ik juist bang voor, de camera is dan goed, maar de behuizing helemaal bekrast..
  woensdag 20 november 2013 @ 15:00:24 #24
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_133447371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:33 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde, en die van mij is nog wel goed. Heb em ook nog maar twee maanden.

Vind het wel een van de mooiere.

En, mijn telefoon komt weer terug. *O* De reparatie is uitgevoerd. Ik hoop zóóó dat ze niks anders vernield hebben... Daar ben ik juist bang voor, de camera is dan goed, maar de behuizing helemaal bekrast..
Ja oké, maar dat zwarte leer op de voorkant begint er helemaal van los te komen :P
pi_133448535
Die van mij was al na 2 dagen beschadigd.

Heb m weggegeven aan iemand, die heeft er nu nog plezier van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')