abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134051134
Bovenste heeft wat een lompe kop voor een Tele :@
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 8 december 2013 @ 18:03:50 #177
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_134053656
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 16:04 schreef BoerBert het volgende:
Dit is anti-GAS voor mij.
x2. Ik vind ze beide foeilelijk, zeker in die kleur.

Iets met smaak en twisten... ;)
pi_134059689
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 18:03 schreef Belabor het volgende:

[..]

x2. Ik vind ze beide foeilelijk, zeker in die kleur.

Iets met smaak en twisten... ;)
Although I agree on this one....
  FOK!fotograaf maandag 9 december 2013 @ 18:14:13 #179
842 Zorro
Z
pi_134087722
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Staffhorst failliet is gegaan. Ik krij nu al voor de derde keer een melding van een veiling, en weer alleen maar Samick, BC Rich en een enkel G&L gitaartje.
Hadden ze daar nou echt niks anders dan?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_134094285
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:47 schreef Hammet het volgende:
Heren!
Ik kom hier jullie GAS een beetje voeden >:)

Een tijd geleden heb ik twee prachtige Carvin gitaren op de kop weten te tikken voor een mooie prijs. Ik ga echter in het voorjaar voor langere tijd op reis, en heb besloten mijn collectie wat uit te dunnen :'( . Daarom zet ik deze twee Carvins te koop. Er zit nogal wat tijdsdruk op, ze MOETEN echt weg én ik heb ze zelf voor een hele gunstige prijs gekocht dus ik ben bereid ze van de hand te doen voor een prijs ver onder de winkelwaarde! Daar kan geen enkele gitarist met een beetje GAS weerstand aanbieden natuurlijk })

Het gaat om de twee volgende.

De eerste is een Carvin HF2, vergelijkbaar met de gitaren die je hier ziet: http://www.carvin.nl/guitarsemihollowAcEl.htm. Enkel humbucker in de brugpositie, met een holle body, wat de gitaar lekker licht maakt, maar ook een mooie volle warme sound geeft. Ik speelde er voornamelijk wat slaggitaar en bluesy dingetjes op. Nieuwprijs rond de ¤1900,-, maar aangezien Carvin vrijwel enkel op bestelling fabriceert verschillen de prijzen een beetje.
Fotos (klik voor groter):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De andere is een superstrat model, vergelijkbaar met de gitaren hier: http://www.carvin.nl/guitarneckthrough.htm. Welk type het exact is, is moeilijk te zeggen.
Humbucker bij de brug, twee single coils op de overige positie. Pickups worden niet geselecteerd met een enkele switch zoals we dat van de Strat kennen, maar worden elk geschakeld met een eigen switch. Geen Floyd-Rose, maar een tremolo met een beperkter bereik zoals op een Strat.
Fotos:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Beide gitaren zijn voorzien van Sperzel 24 frets en locking tuners. Ik heb Carvin gemaild over wat meer info (houtsoort enzo), zal zodra ik antwoord heb hier wat meer kunnen vertellen.
Ik heb de gitaren inmiddels schoongemaakt, geolied en verder een kleine beurt gegeven (vooral de superstrat heeft op de foto nogal een vieze hals).

Dus... wie heeft interesse in een topgitaar voor een klein prijsje :7
Erg vette gitaar die HF2 ^O^ klinkt ook zeer goed spelen is wat wennen ivm de forse hals.
Heb er een tijd terug op geGASt.

Helaas nu even geen cash.... :(
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_134094479
Net mijn Super Hard On afgemaakt klinkt erg old school :s)

[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_134094907
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 16:36 schreef The_Dean het volgende:
Bovenste heeft wat een lompe kop voor een Tele :@
Lijkt ook qua geluid en spelen totaal niet op een tele.
Meer een ES-335 met wat hetere elementen geluid maar dan met een forse hals.
pi_134097077
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 18:14 schreef Zorro het volgende:
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Staffhorst failliet is gegaan. Ik krij nu al voor de derde keer een melding van een veiling, en weer alleen maar Samick, BC Rich en een enkel G&L gitaartje.
Blijkbaar :D
pi_134097094
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 20:48 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^O^
pi_134098623
quote:
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Staffhorst failliet is gegaan.
:o. Dat heb ik gemist!

Ik heb er in de afgelopen zeven jaar ook alleen maar een drum-dvd voor mijn jongste stiefzoon gekocht, dus dat ze failliet zijn is vast wel verklaarbaar, maar toch... :o.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_134107463
quote:
11s.gif Op maandag 9 december 2013 22:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

:o. Dat heb ik gemist!

Ik heb er in de afgelopen zeven jaar ook alleen maar een drum-dvd voor mijn jongste stiefzoon gekocht, dus dat ze failliet zijn is vast wel verklaarbaar, maar toch... :o.
Jouw schuld dus :o
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:01:57 #187
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134111813
quote:
Nou, doe mij maar zo een G&L hoor, prima gitaartjes zijn dat O+
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:57:09 #188
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_134113273
Vraagje over ohms en zulks (ik ben technisch niet zo heel goed...)

Mijn top heeft twee opties voor speakers: 1 x 8 ohm uit (16 ohm mag ook), of in stereo 4 ohm uit (dan kan ik 8 ohm pair of 4 ohm single). Zie ook plaatje:

Nu gebruik ik altijd een 2x12 met een input van 8 ohm, die ik dus in output A doe. Nu zoek ik voor een klein topje thuis (Vox Lil Nighttrain) ook een 1x12 of 2x12, waarbij ik het liefst de mogelijkheid heb om die cab ook aan mijn 'grote' top te hangen. Kan ik dan gewoon op zoek gaan naar een 8 ohm cabinet? Dwz, als ik uitgang B gebruik, moet ik twee cabs hebben van 8 ohm? Voor de Vox maakt het niet uit, die kan zowel op 16 als op 8 ohm.

Ik heb nu een 2x12 cab op het oog met twee ingangen: 16 ohm of stereo in 2 x 8 ohm. Kan ik die cab gebruiken als tweede cab bij mijn grote top, of moet ik daarvoor dan beide inputs van de cab voor gebruiken?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:12:34 #189
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_134119118
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 20:48 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vet! Hoe duur is het om zoiets te maken? En is het lastig? (Als je geen ervaring hebt met electra, op wat middelbare school techniek in de eerste klas na)
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:14:25 #190
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_134119170
quote:
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Staffhorst failliet is gegaan. Ik krij nu al voor de derde keer een melding van een veiling, en weier alleen maar Samick, BC Rich en een enkel G&L gitaartje.
Gaan wel aan de lopende band failliet dan die winkels. Die in Zwolle is ook al failliet.
pi_134119637
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:12 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Vet! Hoe duur is het om zoiets te maken? En is het lastig? (Als je geen ervaring hebt met electra, op wat middelbare school techniek in de eerste klas na)
Hi,

De kit is ¤ 20,80 maar je hebt wel wat gereedschap nodig en wat draad soldeer en een potmeterknop.
En indien je het wil ook wat verf.

Als je dus al gereedschap hebt valt het mee anders is de eerste kit erg duur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit een pdf handleiding bij die erg goed is en ze hebben een forum voor als je er niet uit komt.

:)
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:47:40 #192
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134120389
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Hi,

De kit is ¤ 20,80 maar je hebt wel wat gereedschap nodig en wat draad soldeer en een potmeterknop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit een pdf handleiding bij die erg goed is en ze hebben een forum voor als je er niet uit komt.

Wat heb je nog meer aan gereedschap nodig dan een soldeerbout en soldeerdraad dan? En een tang misschien. Zou je 20 euro wezen ofzo bij een willekeurige winkel.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_134120561
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:47 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Wat heb je nog meer aan gereedschap nodig dan een soldeerbout en soldeerdraad dan? En een tang misschien. Zou je 20 euro wezen ofzo bij een willekeurige winkel.
Wat ik ervoor gebruikt heb;

Soldeerbout, Kniptang, Kombinatietang, Pinset, Derdehandje met loep, Boormachine, Diverse boren, Conische boor/frees, schuurpapier, spuitbussen met grond,kleur en vernis, multimeter schroevendraaiers.

Het kan dus oplopen als je helemaal geen gereedschap hebt ;)
pi_134120602
Iemand interesse in een Hofner Violinbass? 100 euro :)
pi_134120778
leuke citaat over muziek maken in letter & geest
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:59:09 #196
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_134120788
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Hi,

SPOILER

Oké Nice. Gereedschap kan ik opzich wel lenen.
Keertje uitproberen dan maar. Wou eigenlijk een keer een fuzz kopen. Kijk ik nu of ik het zelf kan maken. Scheelt weer wat tientjes en lijkt me ook wel vet. :)
pi_134121512
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:59 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Oké Nice. Gereedschap kan ik opzich wel lenen.
Keertje uitproberen dan maar. Wou eigenlijk een keer een fuzz kopen. Kijk ik nu of ik het zelf kan maken. Scheelt weer wat tientjes en lijkt me ook wel vet. :)
Is ook een goeie om mee te beginnen was ook mijn eerste kit (die net af is is mijn tweede :@ )
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:26:40 #198
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134121640
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 16:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat ik ervoor gebruikt heb;

Soldeerbout, Kniptang, Kombinatietang, Pinset, Derdehandje met loep, Boormachine, Diverse boren, Conische boor/frees, schuurpapier, spuitbussen met grond,kleur en vernis, multimeter schroevendraaiers.

Dus eigenlijk heb je alleen een tang, soldeerbout, boormachine met diverse metaalboren nodig.
De rest is imho dingen die het makkelijk maken maar niet noodzakelijk :P Ofja het is net dat stukje nette afwerking natuurlijk
^inteel²
&nbsp
pi_134121852
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:26 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb je alleen een tang, soldeerbout, boormachine met diverse metaalboren nodig.
De rest is imho dingen die het makkelijk maken maar niet noodzakelijk :P Ofja het is net dat stukje nette afwerking natuurlijk
Je kan nooit genoeg gereedschap hebben kan je ook op GASsen ;)

Maar als je het vaker wil gaan doen is een 3de handje wel aan te raden

http://www.conrad.nl/ce/n(...)N22?ref=searchDetail
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:38:42 #200
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134121960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Je kan nooit genoeg gereedschap hebben kan je ook op GASsen ;)

Maar als je het vaker wil gaan doen is een 3de handje wel aan te raden

http://www.conrad.nl/ce/n(...)N22?ref=searchDetail
Praat me er niet van :D
^inteel²
&nbsp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')