Zeker! Het is even wennen en waarschijnlijk ook handig om de notenbalk om te draaien zodat het net leest als normale tablatuur.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:21 schreef JeffreyXL het volgende:
Iemand hier die rocksmith speelt? Is het iets voor een "intermediate" level gitarist
Heb het laatst een keer bij een maatje van me gespeeld was best leuk dus denk dat ik hem ook maar eens aan ga schaffen. Thanks.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:41 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zeker! Het is even wennen en waarschijnlijk ook handig om de notenbalk om te draaien zodat het net leest als normale tablatuur.
Als je daar doorheen bent is het alleen maar een ontzettend leuke en ontspannende manier om je techniek te verbeteren en nieuwe nummers te leren.
Aha een game ik moet het even googelenquote:Op woensdag 11 december 2013 18:21 schreef JeffreyXL het volgende:
Iemand hier die rocksmith speelt? Is het iets voor een "intermediate" level gitarist
Guitarhero maar dan met je eigen gitaar. Je hebt alleen een kabeltje nodig waarmee je hem aansluit aan je computer. Op youtube kun je flink wat vids vinden.quote:Op woensdag 11 december 2013 21:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Aha een game ik moet het even googelen![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Rocksmith
Dit inderdaad, dat omdraaien van de snaren is wel handig...quote:Op woensdag 11 december 2013 18:41 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zeker! Het is even wennen en waarschijnlijk ook handig om de notenbalk om te draaien zodat het net leest als normale tablatuur.
Als je daar doorheen bent is het alleen maar een ontzettend leuke en ontspannende manier om je techniek te verbeteren en nieuwe nummers te leren.
Derdehandje is voor n00bs!quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Je kan nooit genoeg gereedschap hebben kan je ook op GASsen![]()
Maar als je het vaker wil gaan doen is een 3de handje wel aan te raden
http://www.conrad.nl/ce/n(...)N22?ref=searchDetail
quote:
Maar een mens heeft inderdaad nooit genoeg gereedschapquote:
Ik weet het zo niet, ik vind het fijner om lage E boven te hebben. Het is iig fijn om de optie te hebbenquote:Op woensdag 11 december 2013 21:48 schreef m0ridin het volgende:
Dit inderdaad, dat omdraaien van de snaren is wel handig...
Verder erg leuk, wel wennen qua lezen en interpreteren maar inderdaad een hele leuke manier om te oefenen
Hehe, allemaal een kwestie van smaak iddquote:Op donderdag 12 december 2013 02:55 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik weet het zo niet, ik vind het fijner om lage E boven te hebben. Het is iig fijn om de optie te hebben
En ja het is fijn om niet meer nummers uit je hoofd te hoeven leren om ze te spelen. Goed voor ability dus, niet zo goed voor je geheugen. En ja er is master mode maar daar begin ik bij de meeste nummers niet eens aan.
Denk dat het met een akoestische niet heel handig zal zijn, als dat uberhaupt (goed) werkt. Maar verder lijkt het me ook prima voor een beginnend gitarist hoor...quote:Op donderdag 12 december 2013 09:31 schreef Fuszy het volgende:
Vroeg me af of dat spel ook wat zou zijn voor een beginnend gitarist. Heb nu zo'n 2 maandne les gehad en daarvoor toch al aardig wat geoefend met een aantal akkoorden, maar niet echt verder gegaan tot dat ik les ging nemen.
Ik heb een akoestische gitaar, met de mogelijkheid om een versterker erop aan te sluiten. Die kabel kan er dus wel in. Weet alleen niet of het praktisch is.
Denk zelf ook dat ik voor de Line6 ga, is een klein maar veelzijdig ding, terwijl de Orange wat meer standaard is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:09 schreef Jorikjet het volgende:
Voor thuis is zo'n line6 handig! Heb je alle sound, en kun je alle kanten op met je geluid. Plus je kan beetje spelen met effecten enzo.
Je kan dan beter nog eerst voor een Line 6 Multi-effect gaan..quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:32 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Denk zelf ook dat ik voor de Line6 ga, is een klein maar veelzijdig ding, terwijl de Orange wat meer standaard is.
Het zou gewoon moeten lukken met een akoestische. Denk dat het voor de beginner een paar leuke opties met zich meeneemt. Buiten liedjes leren bestaat het spel ook uit lessen en minigames waar je wel wat aan kan hebben. Maar met name time on task. Je bent al snel een uur bezig met dat spel en zonder dat je het weet heb je een uur geoefend. In het begin moet je die gitaar gewoon veel in je handen hebben en oefenen.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:31 schreef Fuszy het volgende:
Vroeg me af of dat spel ook wat zou zijn voor een beginnend gitarist. Heb nu zo'n 2 maandne les gehad en daarvoor toch al aardig wat geoefend met een aantal akkoorden, maar niet echt verder gegaan tot dat ik les ging nemen.
Ik heb een akoestische gitaar, met de mogelijkheid om een versterker erop aan te sluiten. Die kabel kan er dus wel in. Weet alleen niet of het praktisch is.
De Orange, of een Marshall. Vind een Line6 altijd erg digitaal en koud klinken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:49 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Jongons,
Ik kan kiezen tussen een Line6 IV - 15watt of een Orange Crush 20L.
Speel voornamelijk Rock (classic) hardrock en heel af en toe wat ruiger.
Dit doe ik op een Fender Telecaster.
Welke versterker zouden jullie kiezen?
haha, ja, das idd ff slikken...quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:07 schreef The_Dean het volgende:
Kut
http://www.guitarfetish.c(...)ance-Sale_c_411.html
Hoezo? Is dit geen leuk buitenkansje?quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:07 schreef The_Dean het volgende:
Kut
http://www.guitarfetish.c(...)ance-Sale_c_411.html
Ja, juist wel. Maar geen geld enzoquote:Op zaterdag 14 december 2013 09:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hoezo? Is dit geen leuk buitenkansje?
Ik heb voor thuis zon Fender mustang versterker, klinkt ook goed, vooral voor thuis! De sounds van de Fender twin, Marshall super lead en orange klinken best overtuigend.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
De Orange, of een Marshall. Vind een Line6 altijd erg digitaal en koud klinken.
Iemand?quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:58 schreef Captainp00face het volgende:
Is er iemand die het verschil tussen de New American standard strat en de 2012 Strat uit kan leggen?
http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html
http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html
Afgezien van een minimaal kleurverschil en een of andere vage gewichtsverschil kan ik geen verschil spotten in de specificaties.
Nouja, zo'n verschil in gewicht hoor je wel terug in de tone.quote:
Ja, voornamelijk wel. Ene soort hout is veel dichter, en dus zwaarder dan de andere.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:05 schreef Captainp00face het volgende:
Op wat voor manier? Waar zit het gewichtsverschil dan in? De houtsoort?
Ik heb er wel eens pickups besteld. Het zijn prima dingen, zeker waar voor je geld maar niet fantastisch.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:45 schreef Miraculously het volgende:
Mensen hier die ervaring hebben met GuitarFetish?
Zelf heb ik namelijk nog nooit iets aan een gitaar aangepast en het lijkt me leuk om zelf een gitaar in elkaar te zetten, of in ieder geval een poging te wagen, en volgens mij is GuitarFetish wel redelijk geprijsd (waarschijnlijk goedkoper dan in Nederland incl. verzenden), maar leveren ze ook een beetje goede kwaliteit (qua body's, necks, pickups, enz)?
Alvast bedankt
quote:Op zondag 15 december 2013 14:51 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik hou hele gesprekken hier in mijn eentje
Ghe ghequote:Op zondag 15 december 2013 18:31 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Overigens ben ik echt mijn hoofd aan het breken over wat je nou allemaal zegt hahaha
Aangenomen dat dat grote apparaat je multieffect is, wat zijn dan die 2 grijze kastjes links op je schema? En wat hangt er allemaal voor groens aan, is dat voeding?
GT10.quote:Op zondag 15 december 2013 13:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hi,
Het zoveelste gitaareffectplankje wil ik gaan bouwen.
Echter wissel ik nogal eens van effecten wat is nu handig?![]()
nu heb ik staan comp1 --> comp2 --> WhaWha ---> OD --> Fuzz --> SHO - SMOD --> VTM --> chor --> mutli -> digdel --> touwtje naar versterker![]()
En dan heb ik nog 3 andere distortions en nog een modulatie-effect die ik af en toe wissel.
Ik kan natuurlijk een megaplank maken met alles erop en extra schakelaars ertussen zodat ik de distortions en het modulatie-effect kan wisselen dan komen er dus nog twee schakelkastjes bij![]()
Maar ja dat wordt niet meer te tillen zo zwaar en het formaat deur 1 bij 2 meter ongeveer![]()
Wie heeft de geniale oplossing ?
[ afbeelding ]
Ik heb deze soft-bag gekocht,9/10 maanden geleden.Dimavery soft-bag voor 2 e-gitaren!!quote:Op zondag 15 december 2013 14:50 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
Nu bedenk ik, is het niet wat om een standaard gitaarkoffer te gebruiken hiervoor?
Heel het binnenwerk eruit halen en hard schuim erin en dan wat blokken eruit snijden voor de effecten.
[ afbeelding ]
http://www.coumou.nl/edu/lesj_1/noten_lezen_voor_gitaar.pdfquote:Op zondag 15 december 2013 19:39 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe werkt noten lezen eigenlijk?Kan absoluut geen 1 lezen
Gedownload en opgeslagenquote:Op zondag 15 december 2013 19:48 schreef Miraculously het volgende:
[..]
http://www.coumou.nl/edu/lesj_1/noten_lezen_voor_gitaar.pdf
Nee ik wil meer mogelijkheden hebbenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |