Barbados volgens mij.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou, dan eens een vraag die niet over de 16e eeuw gaat.
Welk gebied in de Amerika's kwam Columbus als eerste tegen op zijn eerste reis? De naam van het moderne land volstaat.
Dat is wel correct. Het precieze eiland is niet zeker, maar het is wel duidelijk dat het in de huidige Bahama's was.quote:
Dat is correct en tevens juist. 'Invloedrijker dan de Beatles' komt van de misvatting dat hij de grondlegger van de gregoriaanse muziek zou zijn geweest. Dat klopt niet, maar hij zich wel als paus bezig hebben gehouden met kerkmuziek, en is nog altijd de patroon van o.a. musici en zangers.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sjors de Grote, a.k.a. Paus Gregorius I
- Zijn werken waren ook bij protestanten tijdens de reformatie populair. Dat gaf ze wel wat moeilijkheden, aangezien die vol staan met typisch katholieke dingen. Melanchtoon wees ze expliciet af, maar anderen probeerden het goed te praten.
- Hij is niet Gregorius van Tours, maar wel deels een tijdgenoot.
- Geen idee waar dat vandaan komt
- Dat valt reuze mee, zijn bekendste werk (Dialogi) lijken nogal platvloers, maar zijn waarschijnlijk toch bedoeld voor goed onderlegde monniken.
- Het tweede boek van de Dialogi bevat een Vita Benedicti. Vandaar dat het werk vrij goed overgeleverd is: ieder Benedictijns klooster had een kopie (toch tenminste van het tweede boek) in z'n bibliotheek.
Hij was soldaat, volgens mij raakte hij gewond en daardoor zag hij het licht om het zo maar eens te zeggen. De Jezuïten staan volgens mij ook bekend als de voetsoldaten van God of iets in die richting.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Welke job had Ignatius van Loyola voordat hij de Jezuïetenorde stichtte, en waarom is hij met die job gestopt?
Juist. Hij raakte door een kanonskogel zwaar gewond aan zijn benen. In het ziekenhuis kwam hij tot inkeerquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Hij was soldaat, volgens mij raakte hij gewond en daardoor zag hij het licht om het zo maar eens te zeggen. De Jezuïten staan volgens mij ook bekend als de voetsoldaten van God of iets in die richting.
Eigenlijk zou dat op iedere vraag het juiste antwoord moeten zijnquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |