abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133704516
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:56 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Hahaha Vaassen klinkt als limburg, maar ook in het oosten zul je het zelfde hebben..

En inderdaad als de Librije in Utrecht zou zitten dan zou het daar ook druk zijn.. Je hebt in Utrecht natuurlijk Karel V, wilhelmina park en San Siro, de Garde zeker voor Utrecht erg goede restaurants, die wel bij top restaurants horen.. maar die zouden eerst een naam moeten opbouwen voordat een Amsterdammer de moeite neemt er heen te gaan.. als het niet spectaculairder is dan welk ander restaurant, en dus niet in aanmerking komt voor sterren, komen er geen mensen. als er dan in je stad vooral mensen wonen die daar niet komen of niet in grote getalen wordt het naam opbouwen wel wat lastig..

wij gaan nog wel eens terug naar Utrecht voor de Garde, maar ik zou het niet kennen als ik er niet 8 jaar gewoond had.
Veel van de sterren restaurants draaien op zakelijke gasten. Vandaar dat er met name in Amsterdam ook zo een groot gehalte in de hotels zit. Het is ook de reden dat Samhoud naar Amsterdam vertrokken is. Zoals hij zelf zegt: Om een internationaler publiek aan te trekken.

Nu met de economische crisis hebben een aantal het heel zwaar gekregen omdat er minder zakelijke klanten zijn en bedrijven scherper op de kosten letten.

Michelin heeft dit jaar die moed vrij riant beloond door minimal sterren af te nemen of zelfs geheel te laten behouden. De markt staat onder druk en daar gaan ze goed mee om naar mijn idee. Michelin moet ook iets met zijn tijd mee gaan.
  donderdag 28 november 2013 @ 11:12:36 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_133704763
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:56 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Hahaha Vaassen klinkt als limburg, maar ook in het oosten zul je het zelfde hebben..

En inderdaad als de Librije in Utrecht zou zitten dan zou het daar ook druk zijn.. Je hebt in Utrecht natuurlijk Karel V, wilhelmina park en San Siro, de Garde zeker voor Utrecht erg goede restaurants, die wel bij top restaurants horen.. maar die zouden eerst een naam moeten opbouwen voordat een Amsterdammer de moeite neemt er heen te gaan.. als het niet spectaculairder is dan welk ander restaurant, en dus niet in aanmerking komt voor sterren, komen er geen mensen. als er dan in je stad vooral mensen wonen die daar niet komen of niet in grote getalen wordt het naam opbouwen wel wat lastig..

wij gaan nog wel eens terug naar Utrecht voor de Garde, maar ik zou het niet kennen als ik er niet 8 jaar gewoond had.
Ik kijk niet alleen in de Michelin gids hoor, je krijgt ook weleens een tip, dan heb je Lekker, GaultMillau en diverse foodbloggers ook nog, beste restaurant zonder ster waar ik dit jaar gegeten heb vond ik De Godevaart in Antwerpen.
pi_133708953
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:54 schreef RobinOok het volgende:
Just shoot me. :X
ik las heel wat anders, zelfs na het copypasten.... godsodeju zeg... demente muts....
Jaren gaan tellen RobinOok. ;)
pi_133740488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:59 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik vind Merlot echt beduidend beter dan de Saffraan.. Vondt er bij de Saffraan weinig aan, ze deden heel moeilijk over de smaken, maar de smaken en de texturen vond ik niet spectaculair..

Blok's ben ik ook geweest, en hoewel ik echt lekkerder heb gegeten, vond ik dat wel spannender, en een reden om voor veel geld te gaan eten.. Als ik het menu van de Saffraan zelf in geld mocht waarderen had ik denk ik 50 euro pp gegeven, ipv de 90 (geloof ik) Bij Blok's was ik al iets minder kwijt, en dat vond ik het wel waard.

De beste restaurants waar ik tot nu toe heb gegeten zijn het Amsterdammertje in Loenen en La Provence in Driebergen..
Wat vind jij dan het beste restaurant van Amersfoort?
pi_133741122
Hoe is het met Tollius tegenwoordig? Ik ben daar al jaren niet geweest, maar vroeger was dat erg goed.
pi_133747999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Wat vind jij dan het beste restaurant van Amersfoort?
Ik woon nog niet zo lang in Amersfoort.. Ik vind niet 1 restaurant het beste.. waar ik tot nu toe verassend heb gegeten zijn niet de top zaken.. IK zou in dit geval dus kiezen voor Gyros (snackbar op de Leusderweg) en La scale (italiaan op de Hof). de Pastinaeck is een iets andere klasse.. Tot nog toe vond ik Blok's het beste denk ik van de top zaken. Het Berg Paviljoen sla ik niet zo gauw af.

Het is ook niet echt zo dat we het geld nog even hebben om regelmatig uitgebreid uit eten te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')