maar dit is met een vast brandpunt, toch? Dus geen zoom?quote:Op maandag 18 november 2013 09:13 schreef Zigger het volgende:
Nee, je moet de 50mm 1.8 nemen. Retescherp en je kunt veel meer spelen met weinig scherpte diepte, dus de achtergrond mooi wegblurren.
http://www.camerashop.nl/product/24984/nikon-af-d-50mm-f-1-8.html
Klopt. Ideaal. Leert je beter fotograferen, inkaderen, selecteren.quote:Op maandag 18 november 2013 09:15 schreef MrNiles het volgende:
[..]
maar dit is met een vast brandpunt, toch? Dus geen zoom?
natuurlijk houd ik heel veel van mij vrouwquote:Op maandag 18 november 2013 09:16 schreef Zigger het volgende:
[..]
Klopt. Ideaal. Leert je beter fotograferen, inkaderen, selecteren.
En als je nog meer van je vrouw houdt, moet je deze geven:
http://www.kenrockwell.com/nikon/24mm-f14.htm
50mm 1.8 is volgens mij een van de meest verkochte lenzen die er zijn. Echt mooi spul, het is even wennen aan een vast brandpunt, maar als je de kwaliteit van je foto's ziet vind je 't allemaal primaquote:Op maandag 18 november 2013 09:21 schreef MrNiles het volgende:
[..]
natuurlijk houd ik heel veel van mij vrouw....maar je kan ook overdrijven
hmm..ik weet niet of het heel handig is met baby's en kleine kinderen zonder zoom
Heb je daar ervaring mee? Of iemand anders?
Op een cropcamera geeft de 50mm ook een mooi brandpunt om niet bovenop je onderwerp te hoeven staan. Bij portretlens denk ik niet echt aan de genoemde 24 en 35 mm's omdat je dan toch regelmatig zo dicht op je onderwerp komt dat het in mijn ogen oncomfortabel word.quote:Op maandag 18 november 2013 09:33 schreef andreas612 het volgende:
[..]
50mm 1.8 is volgens mij een van de meest verkochte lenzen die er zijn. Echt mooi spul, het is even wennen aan een vast brandpunt, maar als je de kwaliteit van je foto's ziet vind je 't allemaal prima
mooie foto's, goede scherpte-diepte dat is precies wat ze zoekt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:59 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Op een cropcamera geeft de 50mm ook een mooi brandpunt om niet bovenop je onderwerp te hoeven staan. Bij portretlens denk ik niet echt aan de genoemde 24 en 35 mm's omdat je dan toch regelmatig zo dicht op je onderwerp komt dat het in mijn ogen oncomfortabel word.
Keuze voor een portretlens zou bij mij tussen de 50mm en de 85mm gaan. Als je overweegt om in de toekomst over te stappen op een fullframe camera zou ik zeker een 85 nemen.
De 1.8 is prima, wil je nog een stap mooier (en flink duurder) zijn beide ook als 1.4 te koop.
Voor een idee van het effect van zo'n 50mm, alle foto's in onderstaande set zijn met een AF Nikkor 50mm 1.8 op een D90 genomen.
http://www.flickr.com/photos/clicks_nl/sets/72157637487549784/
Aantal mm geeft je brandpuntafstand, oftewel je kijkhoek. Hoe meer mm hoe meer tele en hoe minder je tegelijk in beeld hebt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:34 schreef MrNiles het volgende:
[..]
mooie foto's, goede scherpte-diepte dat is precies wat ze zoekt.
even voor mijn onkunde...wat zegt de mm?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |