Poll: Is geweld of sex op tv een taak van de:
Wil je weten hoe de laatste stand is. Druk dan op F5
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
ForuM! - www.radiolelystad.nl/forum
[Dit bericht is gewijzigd door henrylangendoen op 01-10-2002 19:11]
nee de ouders moeten maar in de gaten houden wat hun kinderen kijken
De overheid moet de uitzendtijden aan banden leggen, de ouders moeten in de gaten houden dat hun kroost uberhaubt op tijd op bed ligt.
quote:vind ik onzin. Als mensen dat soort films/uitzendingen willen zien mogen ze dat zelf weten. Behalve als het kleine kinderen zijn moeten de ouders het voor hun beslissen en dan vindt ik wel dat die kleine kinderen dat niet mogen zien. Ik vindt dus echt dat het de taak van de ouders is
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:11 schreef Sphere het volgende:
Van beide.De overheid moet de uitzendtijden aan banden leggen, de ouders moeten in de gaten houden dat hun kroost uberhaubt op tijd op bed ligt.
Er is echter nooit een duidelijk bewijs gelevert dat geweld op tv kinderen aanzet tot geweld. (let op: oorzaak - gevolg) Er is wel vaker verband gevonden maar dat duidt niet altijd op causaliteit.
quote:Haha oke
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:21 schreef Sphere het volgende:
Ik ben 26 jaar en kinderloos
Zenders zouden wel wat beter hun standpunten over geweld duidelijk kunnen maken zodat het voor ouders makkelijker is het kijktgedrag van hun kinderen aan te passen.
Ik denk dat vele dit niet als geweld zien, maar als het om echte mensen zou gaan zou dit wel als geweld gezien worden.
Op een gegeven moment kan je alles wel verbieden.
Maar dan blijft ed vraag :"wat is geweld??"
Tekenfilms die een slechte invloed op kinderen zouden hebben, moeten gewoon uitgezonden blijven worden, het is de taak van de ouders om dit in de gaten te houden.
Als ouders dien je de grenzen duidelijk te stellen, maar een stuk maatschappelijke discussie over hoe en wat zou zeer nuttig kunnen zijn. En daarin zouden dan ook alle andere norm-vervagende zaken kunnen worden meegenomen zoals bijvoorbeeld zinloos geweld en het feit dat (bijna) niemand meer iemand helpt als er iets gebeurt op straat..
quote:Een 27-jarige pappa van een 13 maanden oude zoon
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:52 schreef SmilingPeter het volgende:
Lijkt mij een duidelijke combi-taak, voor zowel de ouders als een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid van de omroepen...Als ouders dien je de grenzen duidelijk te stellen, maar een stuk maatschappelijke discussie over hoe en wat zou zeer nuttig kunnen zijn. En daarin zouden dan ook alle andere norm-vervagende zaken kunnen worden meegenomen zoals bijvoorbeeld zinloos geweld en het feit dat (bijna) niemand meer iemand helpt als er iets gebeurt op straat..
quote:Maar ik let wel op hem
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:54 schreef PrivateRyan het volgende:
Ik ben trouwens 24 en nog steeds een kind.
Overigens vind ik dat het de taak is van de ouders die opletten wat wel of niet kan voor hun kind.
(Ieder kind is anders, de een schrikt al bij Casper het spookje en de ander geniet bij Halloween...)
Dit wel in combinatie met de omroepen die geweld niet voor 22 uur uit moeten zenden.
En ja, ik heb 2 kinderen
quote:denk ik ook ja, hoevaak krijg ik wel niet emailtjes met sex erin, blocken maar weer, verzenden ze weer via een ander adres.. ik ben het met Heerlijkheid eens. Het moet wel een echte eigen keuze blijven, zo wordt het min of meer opgedrongen denk ik..
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat ik vooral met sex op tv en internet heb: waarom moet iedereen er lastig mee gevallen worden. De keuze om dit wel of niet te bekijken is een schijnkeuze naar mijn idee. Stop dat soort dingen achter een decoder zodat het een échte keuze is of je naar rotzooi wil kijken.
En ik ben 15 en heb geen kinderen
Ouders hebben de taak om hun kinderen te leren omgaan met geweld, maar ook ervoor te zorgen dat hun kinderen zelf niet geweldadig worden. Het is een fabeltje dat kinderen alléén van geweld op televisie of in computerspelletjes agressief worden, wat de uitspraken van de regering wel doet vermoeden.
Samengevat : Taak van de ouders om de 'kijkwijzer' voor hun kinderen te maken.
[edit]en nog bedankt voor de cadeaubon, hij is aangekomen
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 01-10-2002 20:04]
quote:helemaal mee eens
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Zoals vele al zeggen vind ik dit de taak van de ouders, ieder kind is anders. Ikzelf houd al jaren van films en heb (te) vaak de Kijkwijzer voorbij zien komen die voor mij dus totaal niet gold. Ik kan makkelijk naar actie/griezelfilms kijken, maar ik heb genoeg mensen uit mijn kennissenkring die een week niet kunnen slapen na een normaal griezelfilmpje.Samengevat : Taak van de ouders om de 'kijkwijzer' voor hun kinderen te maken.
quote:pff en ik maar denken dat je er al 3 had
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:00 schreef Tom_Tom- het volgende:ik ben 15 en heb geen kinderen
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:03 schreef shavirah het volgende:
pff en ik maar denken dat je er al 3 had
Sorry...
Maar ik ben het ook eens met BlaatschaaP. Die kijkwijzer is leuk en aardig, maar ik zie niet in waarom ik niet naar Signs zou mogen. Ik ben 15 maar ik kan die film best wel aan hoor.
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:20 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Sorry...
Maar ik ben het ook eens met BlaatschaaP. Die kijkwijzer is leuk en aardig, maar ik zie niet in waarom ik niet naar Signs zou mogen. Ik ben 15 maar ik kan die film best wel aan hoor.
quote:Geen een!
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:33 schreef mvt het volgende:
Misschien een leuke vraag om wat meer vaart in dit topic te krijgen : welke programma's die nu voor 22u worden uitgezonden zou je willen verplaatsen naar na 22u (of achter de decoder) wegens teveel geweld??
Misschien zou het wel leuk zijn Jerry Springer (en volgelingen) daarnaartoe te sturen zodat ik die niet meer hoef te zien
met dat topic gaan we verder nu
reageer maar raak
en excuses voor de slechte kwaliteit van de zender.....
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:36 schreef henrylangendoen het volgende:
Misschien een leuke vraag om wat meer vaart in dit topic te krijgen : welke programma's die nu voor 22u worden uitgezonden zou je willen verplaatsen naar na 22u (of achter de decoder) wegens teveel geweldmet dat topic gaan we verder nu
reageer maar raak
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:34 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Geen een!
Misschien zou het wel leuk zijn Jerry Springer (en volgelingen) daarnaartoe te sturen zodat ik die niet meer hoef te zien
![]()
quote:Dank u voor de credits.
Misschien een leuke vraag om wat meer vaart in dit topic te krijgen : welke programma's die nu voor 22u worden uitgezonden zou je willen verplaatsen naar na 22u (of achter de decoder) wegens teveel geweldmet dat topic gaan we verder nu
reageer maar raak
Ik denk dat een deel van het nieuws wel gecencureerd kan worden (en daarmee bedoel ik de begeleidende beelden). Voor 22u beelden van de puinhopen van de oorlog, na 22u eventuele beelden van het uitvechten vd oorlog.
quote:Dat zeker!! Het nieuws is echt het allerergste geweld op de televisie, als ze zo nodige iets moeten veranderen is het het nieuws..
Op dinsdag 1 oktober 2002 20:43 schreef mvt het volgende:[..]
Dank u voor de credits.
Ik denk dat een deel van het nieuws wel gecencureerd kan worden (en daarmee bedoel ik de begeleidende beelden). Voor 22u beelden van de puinhopen van de oorlog, na 22u eventuele beelden van het uitvechten vd oorlog.
quote:valt wel mee...
ik vind dat de overheid daar best een richtlijn (lees : wet) voor neer mag zetten, seksfilms hebben dat toch ook al
ik heb 2 kinderen van 4 en 6
en als die savonds per ongeluk een keer uit bed komen dan gaat de tv soms uit omdat er zo'n soort film bezig is
ja ze mogen pokemon en digimon kijken maar een kind (mijn kinderen in iedergeval wel) ziet daarin een duidelijk verschil tussen werkelijkheid en NEP
een tekenfilm is nep en een serie als power rangers ook dat zien ze wel in, maar een film is nu eenmaal iuets met echte mensen en daar zit het (voor mij) in ieder geval verschil in
quote:Je kunt 's avonds idd geen commerciële zender meer aanzetten of je wordt wel lastig gevallen met lelijke dames die telefoonsex willen...
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat ik vooral met sex op tv en internet heb: waarom moet iedereen er lastig mee gevallen worden. De keuze om dit wel of niet te bekijken is een schijnkeuze naar mijn idee. Stop dat soort dingen achter een decoder zodat het een échte keuze is of je naar rotzooi wil kijken.
De ouders zullen het helemaal zelf moeten doen. Ik vind niet dat de overheid zich er mee moet bemoeien. Een goed begin zou al eens zijn om TMF en consorten hard aan te pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |