abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133352741
Beste Fok!kers

Ik ben bezig met productfotografie, maar ik heb nog belichting nodig. Ik zit helaas wel aan een zeeeer beperkt budget, in de richting van Gamma bouwlampen -O- . Mijn vraag is dus, is er een alternatief? Of werken bouwlampen ook goed??

Ik zag ook op Groupon een deal, maar op veel fora worden die lampen de grond in gestampt.

Alvast bedankt!

Grtz. JST1299 ^O^

[ Bericht 26% gewijzigd door JST1299 op 17-11-2013 20:29:02 (Nog even een vriendelijk afsluitertje :P) ]
  zondag 17 november 2013 @ 20:29:39 #2
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_133352867
Dit zou kunnen helpen: http://film-lighting.wond(...)ht-kit-for-25-71591/

Met name die tip over die klemlichten is wel goed. Hoe groot zijn de producten? Ga je met een macro lens werken?
Heerlijk, helder... Duval!
pi_133353262
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:29 schreef DuvalBrood het volgende:
Dit zou kunnen helpen: http://film-lighting.wond(...)ht-kit-for-25-71591/

Met name die tip over die klemlichten is wel goed. Hoe groot zijn de producten? Ga je met een macro lens werken?
Die klemlichten zien er idd goed uit, ik heb ze op amazon al gevonden. Het gaat om wijnflessen, ik heb al een opnametent van 90x90 dus alleen de belichting ontbreekt nog. Ik heb een zoomlens (18-105mm dacht ik).

Bedankt voor de snelle reactie trouwens!
  zondag 17 november 2013 @ 20:42:17 #4
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_133353460
Geen issue Ik was er toevallig. :)

Wijnflessen, dan krijg je ook te maken met reflecties, shit dan zou het ook heel cool kunnen zijn om een lichtbalkje te gebruiken. Die lange lijnen geven een mooi effect op de fles.

Wat helemaal cool zou kunnen werken is als je wat witte lakens ophangt, die de reflectie kunnen helpen. Daar kan je dan een spotje tegenaan zetten. Wordt wel wat spelen met het licht, maar kan je heel coole effecten mee krijgen.

Heerlijk, helder... Duval!
pi_133353520
Vergis je niet in het fotograferen van wijnflessen, dan kan ik alleen een goede verlichting set adviseren anders krijg je bijna zeker erg lelijke weerspiegeling in de fles.
pi_133353622
Bedankt voor de tips allemaal!

Is dit wat? http://www.groupon.nl/dea(...)b-h-90-1351/29862179

Het hoeft trouwens niet state of the art te zijn :)
pi_133353652
Die reflectie ga je op een gegeven moment vervloeken haha.
Je kan eventueel zoiets namaken: http://www.diyphotography.net/diy_project_light_box
pi_133353759
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:47 schreef Crientj het volgende:
Die reflectie ga je op een gegeven moment vervloeken haha.
Je kan eventueel zoiets namaken: http://www.diyphotography.net/diy_project_light_box
Haha :P

Ik heb trouwens al een opnametent, of werkt dit beter?
pi_133473012
Ik zou sowieso voor daylight lampen gaan ipv tungsten voor producten.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133492297
Productfoto's is best lastig vaak. Zeker met glas en de reflecties daarvan.

De fijnste oplossing is het gebruik van continulampen. Als je al een lichttent hebt helemaal goed. Dan een goede witte ondergrond. bijv een stuk wit plexiglas.
Losse continulampen zijn geloof ik niet enorm duur. Bouwlampen zou kunnen maar worden enorm warm, zijn niet te regelen en de kleur is ook niet ideaal.

Om de reflecties op je flessen te beperken is het diffuus maken van je licht het belangrijkste. Dus veel spelen met lichtopstellingen, witte doeken, papier etc.
  maandag 25 november 2013 @ 20:15:15 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_133620612
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 02:00 schreef Susteren het volgende:
Ik zou sowieso voor daylight lampen gaan ipv tungsten voor producten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 1 december 2013 @ 23:04:18 #13
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133826885
Dit niks? 35 ekkies bij de Xenos:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 december 2013 @ 18:03:32 #14
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_133848550
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:04 schreef shiznuts het volgende:
Dit niks? 35 ekkies bij de Xenos:
[ afbeelding ]
Voor een wijnfles is die al te klein. Een glas gaat net.

Daarbij zijn de bijgeleverde spotjes beter voor de lachspieren dan voor je sensor, mogen dus ook nog even vervangen worden.

Het beste ga je lekker freubelen met een lichttent of een stuk noeste huisvlijt met een paar platen piepschuim. Als lichtbron neem je dan aanvankelijk een goedkope fitting op een statief en daarin zo'n opgekrulde daglichtspaarlamp en gaat daar eens mee spelen. Als produktfotografie een blijvertje is kun je dan later die lamp vervangen door een studioflitser waar wat meer licht uit komt.

Met name glaswerk en flessen zijn iets te lastige materie om van nul tot professioneel te gaan in je eerste tien opnamen, kwestie dus van veel spelen en oefenen en wie weet krijgt het je te pakken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:07:48 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133864608
Oh..
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:43:17 #16
24533 ACT-F
pi_133885513
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:03 schreef Ouwesok het volgende:
Voor een wijnfles is die al te klein. Een glas gaat net.

Daarbij zijn de bijgeleverde spotjes beter voor de lachspieren dan voor je sensor, mogen dus ook nog even vervangen worden.
Dat past maar nét!

dinsdag 3 december 2013 @ 20:17:18 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133886929
! Ff strijkboutje over dat achter-/ondergrondje halen? :P
De belichting is wel nogal 'harsch'. Kun je die ook dimmen?
Anders natuurlijk wat verder weg zetten. Misschien ook wat onder die lampjes zetten; een blik soep ofzo.
Verder zie ik er toch best mogelijkheden mee, toch? :D
Mja, misschien niet voor iemand met een Hasselblad. Maar iemand die eigen productjes verkoopt ofzo.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:39:55 #18
24533 ACT-F
pi_133887785
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:17 schreef shiznuts het volgende:
! Ff strijkboutje over dat achter-/ondergrondje halen? :P
De belichting is wel nogal 'harsch'. Kun je die ook dimmen?
Anders natuurlijk wat verder weg zetten. Misschien ook wat onder die lampjes zetten; een blik soep ofzo.
Verder zie ik er toch best mogelijkheden mee, toch? :D
Mja, misschien niet voor iemand met een Hasselblad. Maar iemand die eigen productjes verkoopt ofzo.
Ik heb het even snel gedaan om Ouwesoks ongefundeerde reactie te weerleggen. Overigens raad ik dit product niet aan, maar om heel andere redenen. De grootste lacher is het meegeleverde 'statief' dat amper in staat is een compactcamera stabiel te houden. Het grootste gevaar zijn de halogeendaglichtlampen in lichte plastic armaturen. Op een warme dag begon één van de lampen zelfs te roken :X En nog maar te zwijgen hoe makkelijk de lampen kunnen omvallen door aan de kabels te bewegen. Brandgevaar ligt op de loer. De bouwkwaliteit is gewoon flut, ik moest één van de stekkers rechtbuigen voordat ik ze kon gebruiken. Ik ga daarom wel mee in Ouwesoks reactie om daglichtspaarlampen te gebruiken, te meer omdat TS aangeeft al een tent te hebben.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:41:28 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133887842
Even Apeldoorn bellen. :P
pi_133893806
Je kan ook op Ebay oid kijken.

Dan kun je voor een beperkt budget een prima beginsetupje maken. Een simpele lichttent + paar daglichtlampen en je bent al een eind op weg

Een 5500k lamp koop je voor $11

Dat ding heeft gewoon een E27 fitting. Je kan die met een houder op een statiefje schroeven of miss wel in een Ikea lamp 'bouwen'

Dat icm een simpele 'box' ( $16 en je bent ongeveer net zo duur uit als dat Xenos setje, maar imho wel een stuk beter af (grotere box, fatsoenlijkere lampen)
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:35:39 #21
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133895452
Zal eens kijken. Ben wel een chinashoppert. Voor reviews maak ik altijd wel ff snel productfoto's als ze binnen zijn.
Maar die leg ik vaak in de vensterbank of ter afmetingsreferentie op m'n laptop. :P

Nu weet ik ook niet of ik zo'n steriele shot wil. Want dan kun je net zo goed de geadverteerde afbeeldingen gebruiken, maar lijkt me ook vrij aardig om te hebben, zo'n mini controlled environment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')