Ik ben te dik. Nou ja te dik, technisch heb ik een gezond BMI enzo maar er moet een grote lap vet pens vanaf. Ik ben niet volledig obese maar neig wel dik naar overgewicht.
Ik heb altijd moeite gehad met mijn gewicht. Echt zonder grapjes sinds dat ik een klein Roadtripje was had ik altijd overgewicht en raakte ik het niet kwijt. Terwijl ik at helemaal niet ongezond. Misschien een klein beetje te veel, maar dat is ook twijfelachtig. Maar bijvoorbeeld elke wintersport dat elke dag met anderen at (en vaak veel minder) kwam ik 5kg ofzo aan.
Ik kon niet afvallen zonder honger te lijden. Twee weken geleden had ik echter schijt. Sinds die tijd eet ik 500 – 1000 calorieën per dag en doe ik voor 2 a 3 uur cardio.
Eigenlijk heb ik niet veel honger. Het is prima vol te houden. Maar…
Ik val nu veel te snel af. Het is fucking bizar. Ik weeg mezelf niet want ik ben geen fag, maar in 2 weken ben ik twee gaatjes van mijn riem dunner geworden.
Klacht: ik val te snel af en moet nu extra naar de sportschool spieren kweken om niet zo te eindigen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Alcohol, because no great story starts with a salad. Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters. So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
Op zondag 17 november 2013 08:49 schreef Gutanoth het volgende: Kappen met cardio dan, per direct. Nooit meer naar een fiets of loopband kijken en gewoon krachttraining doen.
Van krachttraining wordt je alleen maar weer zwaarder.
Op zondag 17 november 2013 08:49 schreef Gutanoth het volgende: Kappen met cardio dan, per direct. Nooit meer naar een fiets of loopband kijken en gewoon krachttraining doen.
Nee dat is verstandig. Na twee kilometer hardlopen sterf ik een halve dood. Fietsen kan ik wel eindeloos volhouden. Ik ben ook eens zo ver gefietst als ik kon. Na 70 kilometer was ik in the middle of nowhere dood, was de batterij van mijn telefoon leeg en begon het te regenen. Niet leuk.
SPOILER
Alcohol, because no great story starts with a salad. Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters. So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
Van krachttraining wordt je alleen maar weer zwaarder.
Zolang het geen vet is... Daarom weeg ik mezelf ook niet.
Ok wacht jij wilt liever skinny dan gespierd zijn?
I know. Maar spieren kweken is saai en kut. Bovendien is elke dag spierpijn ook geen pretje.
Maar je hebt gelijk. Mijn excuus was dat ik nog wel ff kon wachten. Maar dat excuus heb ik dus niet meer. Waar ik ook over klaag.
I know. Maar spieren kweken is saai en kut. Bovendien is elke dag spierpijn ook geen pretje.
Maar je hebt gelijk. Mijn excuus was dat ik nog wel ff kon wachten. Maar dat excuus heb ik dus niet meer. Waar ik ook over klaag.
Vergeet alles wat je tot nu toe gedaan hebt: ga krachttraining doen en verdubbel je calorie-inname. Stel eerst maar eens een goed voedingsschema en trainingsschema op. Zonder een degeleijke voorbereiding is al het werk voor niets.
Vergeet alles wat je tot nu toe gedaan hebt: ga krachttraining doen en verdubbel je calorie-inname. Stel eerst maar eens een goed voedingsschema en trainingsschema op. Zonder een degeleijke voorbereiding is al het werk voor niets.
Gozer dat heb ik al duizend keer gedaan. Ik kom op de een of andere manier gewoon extreem snel aan. Als ik nu 2 keer zo veel calorien ga eten, eet ik meer dan toen ik dikkie was...
Gozer dat heb ik al duizend keer gedaan. Ik kom op de een of andere manier gewoon extreem snel aan. Als ik nu 2 keer zo veel calorien ga eten, eet ik meer dan toen ik dikkie was...
Met een goed voedingsschema: de juiste verhoudingen tussen eiwitten/koolhydraten/vetten.
Met een goed voedingsschema: de juiste verhoudingen tussen eiwitten/koolhydraten/vetten.
Oh je hebt internet pseudo-wetenschappelijke advertentie-inkomsten gerichte artikelen gelezen?
Qua gewicht en aankomen maakt het bijna geen verschil hoe je die calorien binnen krijgt. Qua spieropbouw inderdaad wel, maar dan moet je ook zwaar trainen om daar een verschil in te merken.
Ik kom gewoon super snel aan. Misschien heb ik gewoon minder eten nodig ofzo. De gemiddelde persoon zou ook flauwvallen ofzo van een dagelijks tekort van 2500-3000 calorien.
Oh je hebt internet pseudo-wetenschappelijke advertentie-inkomsten gerichte artikelen gelezen?
Nee, eerder veel ervaring ermee, logisch nadenken en de expertise van anderen gebruiken.
quote:
Qua gewicht en aankomen maakt het bijna geen verschil hoe je die calorien binnen krijgt. Qua spieropbouw inderdaad wel, maar dan moet je ook zwaar trainen om daar een verschil in te merken.
Dat zeg ik: goed voedingsschema i.c.m. goed trainingsschema. Het is geen 'rocket-science' hoor.
quote:
Ik kom gewoon super snel aan. Misschien heb ik gewoon minder eten nodig ofzo. De gemiddelde persoon zou ook flauwvallen ofzo van een dagelijks tekort van 2500-3000 calorien.
Nee, je hebt een goed voedingsschema en goed trainingsschema nodig. Iedereen heeft een andere caloriebehoefte, baseer daar je voedingsschema eens op.
Het is pure onzin. Van 3000 calorien aan tonijn kom je qua overgewicht even hard aan als 3000 calorien chips. Het enige verschil is dat je sneller aan je limiet zit met chips.
Persoonlijk eet ik echter liever een klein beetje lekker eten (lasagna ofzo) dan veel droog eten.
Niet iedereen heeft echter zin als een bodybuilder te bulken. Dat is ook niet mogelijk als je tegelijk vet wilt verliezen. Je zal vast een beetje spieren zien groeien. Maar je kan niet tegelijk veel afvallen en grote spieren kweken.
Nee, eerder veel ervaring ermee, logisch nadenken en de expertise van anderen gebruiken.
[..]
Dat zeg ik: goed voedingsschema i.c.m. goed trainingsschema. Het is geen 'rocket-science' hoor.
[..]
Nee, je hebt een goed voedingsschema en goed trainingsschema nodig. Iedereen heeft een andere caloriebehoefte, baseer daar je voedingsschema eens op.
En hoe zou je dat moeten berekenen? Al die metabolisme calculators werken niet. Dan kom ik aan. Dit werkt wel.
Klopt, maar al doe je krachttraining zonder dat je de spieren hebt, heb je alsnog een hogere verbranding = snellere stofwisseling. TS wil afvallen, niet gespierd worden.
Oftewel TS moet:
- krachttraining in de sportschool doen - een voedingsschema maken en ervoor zorgen dat hij ~300 kcal onder zijn behoefte zit. - zichzelf elke week op hetzelfde tijdstip wegen.
Het is pure onzin. Van 3000 calorien aan tonijn kom je qua overgewicht even hard aan als 3000 calorien chips. Het enige verschil is dat je sneller aan je limiet zit met chips.
Daarom: i.c.m. een trainingsschema. Dat heb ik volgens mij toch echt al een paar gezegd. Maar om de een of andere reden focus je je alleen maar op het voedingsschema-gedeelte.
quote:
Persoonlijk eet ik echter liever een klein beetje lekker eten (lasagna ofzo) dan veel droog eten.
Welk droog eten?
quote:
Niet iedereen heeft echter zin als een bodybuilder te bulken. Dat is ook niet mogelijk als je tegelijk vet wilt verliezen. Je zal vast een beetje spieren zien groeien. Maar je kan niet tegelijk veel afvallen en grote spieren kweken.
Zucht. Met een goed voedingsschema + trainingsschema ben je niet meteen als een bodybuilder aan het bulken. Er zijn talloze middenwegen. Het is echt niet zwart-wit.
quote:
En hoe zou je dat moeten berekenen? Al die metabolisme calculators werken niet. Dan kom ik aan. Dit werkt wel.
Zo'n metabolisme-calculator geeft je een goede richtlijn. Daarna is het een kwestie van trial and error.
Dit dus, je zet je lichaam om in hongersnood modus, zodra je weer gaat eten gaat je lichaam direct weer reserves aanleggen, je weet immers maar nooit wanneer er weer zo'n voedselschaarste komt. Waarom denk je dat veel vrouwen te dik worden, in hun puberteit leren ze op school van hun klasgenoten dat eten niet stoer is, maar veel paracethamol slikken tegen de hoofdpijn veel stoerder is, die hoofdpijn krijgen ze trouwens door het niet eten, ondertussen verneuken ze hun hele lichaam en zodra ze dan weer normaal gaan eten is het huup huup huup barbatruuk.
[..] - zichzelf elke week op hetzelfde tijdstip wegen.
Waarom zou ik dat precies moeten doen?