Met 15fps...quote:Op zondag 17 november 2013 09:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gopro hero3 black filmt gewoon in 4k.
Haha ja misschien een licht klein beetje onrealistisch. Maar ik wil gewoon een goed ding...quote:Op zondag 17 november 2013 13:49 schreef Susteren het volgende:
Hmm, 4k op 60fps met IS in kleine body die ook nog eens shock/spatwaterdicht is? Good luck
Mwah het is heel makkelijk croppen en stabiliseren. Je hebt nooit te veel resolutie. Je raakt eraan gewend wanneer je het gebruikt. Video bewerken vind ik ook een ramp, tenzij ik de 24 megapixel RAW foto's van een timelapse gebruik.quote:Op zondag 17 november 2013 13:49 schreef Susteren het volgende:
Waarom eigenlijk 4k? Speel je het af op een bioscoopscherm ofzo?
2.7k is handig om later nog te croppen of digitale beeldstabilisatie, maar 4k is (nu nog) echt overkill voor vrijwel alle toepassingen.
4k voor hedendaagse media/beeldschermen is even belangrijk als 24 megapixel voor een foto van 13cm: niet dus. Je hebt veel meer aan goede dynamic range, goede lens (die de gopro heeft vergeleken met andere action cams) en goede kleuren. Een goed kleurgecorrigeerde gopro video ziet alsnog 100x beter uit dan slecht gegrade dslr video.quote:Op zondag 17 november 2013 14:22 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Haha ja misschien een licht klein beetje onrealistisch. Maar ik wil gewoon een goed ding...
[..]
Mwah het is heel makkelijk croppen en stabiliseren. Je hebt nooit te veel resolutie. Je raakt eraan gewend wanneer je het gebruikt. Video bewerken vind ik ook een ramp, tenzij ik de 24 megapixel RAW foto's van een timelapse gebruik.
Maar om eerlijk te zijn vind ik de demo filmpjes van die gopro's qua kwaliteit zwaar belabberd. Je bent gewoon aan beter gewend met je camera en nu zelfs telefoon.
Je hebt gelijk dat 4K als eind formaat op het moment redelijk nutteloos is. Met huidige schermen heb je er weinig profijt van. Ik render daarom ook standaard op 1080p.quote:Op zondag 17 november 2013 15:31 schreef Susteren het volgende:
[..]
4k voor hedendaagse media/beeldschermen is even belangrijk als 24 megapixel voor een foto van 13cm: niet dus. Je hebt veel meer aan dynamic range, goede lens (die de gopro heeft vergeleken met andere action cams) en goede kleuren. Een goed kleurgecorrigeerde gopro video ziet alsnog 100x beter uit dan slecht gegrade dslr video.
En hoezo ben je aan 4k gewend als ik vragen mag?
Jij hebt het de hele tijd over timelapses, dit is een totaal ander iets dan bijvoorbeeld een sport video. Bij een goed geschoten video hoef jij echt niet nog digitaal te gaan klungelen. Graden heeft echt niks met resolutie te maken.quote:Op zondag 17 november 2013 15:44 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Maar qua bewerken is kwaliteit hemel. Ik werk niet vaak met video’s, maar als ik het doe is het bijna altijd een timelapse. Dan is het heerlijk die 24mp RAW foto’s tot je beschikking te hebben. Gewoon pannen aan in post en de geweldige dynamic range voor aanpassingen in de belichting. Gewoon alle aanpassingen als je gewent bent met RAW foto’s in video. Zeker met het graden kan je gewoon extreem ver gaan zonder dat je banding ziet.
Ook onzin, als je veel tele nodig hebt koop je een 300mm objectief of een 1.6 crop body, digitaal croppen is een noodoplossing.quote:Voor foto’s is resolutie al helemaal belangrijk. Soms kan je simpelweg niet ver genoeg zoomen en is het heerlijk de helft van de foto weg te kunnen croppen. Technisch niet goed, maar je hebt wel een resultaat wat anders niet gelukt zou zijn.
Met warp stabilizing krijg je altijd rare effecten, als je graag stabiel beeld hebt gebruik dan liever een objectief met IS, of nog beter een steadicam.quote:De absolute resolutie is ook geweldig. De Adobe Warp Stabilizer gaat van chill naar niet te onderschijden van normaal geschoten video.
Pauper camera? Het is niet voor niets de industry leading action cam geworden. Qua kwaliteit zijn er echt maar enkele actiecamera's die ook maar vergelijkbaar zijn.quote:Het is gewoon een pauper camera in een handige behuizing.
Graden heeft wel degelijk met bitrate te maken. Met lage bitrate video als die GoPro gooi je gewoon detail weg. En juist met een helmet cam is het chill om veel te kunnen bewerken. In stabiliseren, croppen, en graden vanwege een hogere bitrate. 35mb/s tegenover 100mb/s is een enorm verschil.quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef Susteren het volgende:
Jij hebt het de hele tijd over timelapses, dit is een totaal ander iets dan bijvoorbeeld een sport video. Bij een goed geschoten video hoef jij echt niet nog digitaal te gaan klungelen. Graden heeft echt niks met resolutie te maken.
Die heb ik al. Soms heb ik echter een noodoplossing nodig.quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef Susteren het volgende:
Ook onzin, als je veel tele nodig hebt koop je een 300mm objectief of een 1.6 crop body, digitaal croppen is een noodoplossing.
Want dat is natuurlijk heel praktisch als action cam. Als noodoplossing kan het prima zijn. Het maakt een onbruikbare video bruikbaar. En je hebt niet veel controle over hoe je hoofd schokt.quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef Susteren het volgende:
Met warp stabilizing krijg je altijd rare effecten, als je graag stabiel beeld hebt gebruik dan liever een objectief met IS, of nog beter een steadicam.
Dat is het rottige. Qua technologie zitten DSLR's bijvoorbeeld op het uiterste. Die GoPro is technisch echter gewoon niet indrukwekkend.quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef Susteren het volgende:
Pauper camera? Het is niet voor niets de industry leading action cam geworden. Qua kwaliteit zijn er echt maar enkele actiecamera's die ook maar vergelijkbaar zijn.
Daar heb je inderdaad een punt. Een cameraatje op je helm hangen is echter niet geschoten. En dan is beweegruimte in post zeer prettig.quote:Op zondag 17 november 2013 16:04 schreef Susteren het volgende:
Daar is gewoon beeld van een Hero 2 (wat echt een stuk slechter is dan bv. de Hero 3+ black) gemixt met beelden geschoten met dslr's, Arri's, Panavisions en Reds. Bij de comments hoor je ook niemand zeuren over de beeldkwaliteit, omdat het gewoon geweldig is geschoten en ge-edit.
Ik heb de Sony HDR-SA15 Actioncam.quote:Op zondag 17 november 2013 12:30 schreef Roadtrip het volgende:
Stormloop topic hier. Wat denken jullie van die sony? Of zal ik de geldpest hebben en voor een echte gopro gaan. (400 euro voor 1 vakantie is echt duur)
Het lijkt me inderdaad een zeer puik ding. Vooral die langere batterij en optische stabilisatie.quote:Op zondag 17 november 2013 17:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik heb de Sony HDR-SA15 Actioncam.
Bevalt me zeer goed.
Beeld veel scherper en natuurlijker de GP
Langere accuduur dan de GP
Wil je de GP op een statief gebruiken moet je
extra de passende aansluiting erbij kopen.
Als je al een camera van Sony hebt met een G type accu
Dan zijn die ook te gebruiken in de actioncam.
60fps 1080p, 30fps 1080p
30fps steadyshot 720p
Slowmotion 60fps 720p
Superslow 120fps 720p
voorbeel action cam
Nadeel bij de action cam de afgeronde onderkant.
Je kunt em zonder behuizing nergens opzetten
Goede keuze, heeft beter geluid door zijn vorm, beeldstabilisatie en betere slecht licht performance als je het met GoPro's vergelijkt (Youtube er maar eens op)quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:45 schreef Roadtrip het volgende:
Ik denk trouwens dat het die Sony gaat worden. Gewoon omdat hij veel goedkoper is en een langere batterij heeft. Jammer van de verschrikkelijke lattitude en kleuren.
Nu zit ik na te denken hoe je een Sony aan je DSLR kan mounten. Het liefste op een manier dat ik nog steeds mijn speedlight op de DSLR kan houden.
Ik wordt half manisch. Ik ben naar de mediamarkt gegaan (die het niet konden verkopen vanwege een verbouwingquote:Op woensdag 20 november 2013 21:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Goede keuze, heeft beter geluid door zijn vorm, beeldstabilisatie en betere slecht licht performance als je het met GoPro's vergelijkt (Youtube er maar eens op)
Je hebt toch van die mounts die 2 flitsers toestaan? 1 hotshoe voor je flitser, 1 hotshoe voor je AC (met adapter)
Eh, je hebt gewoon een statiefgat met de standaardmaat. hoe en waar wil je 'm vastmaken dan?quote:Op woensdag 20 november 2013 21:15 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik wordt half manisch. Ik ben naar de mediamarkt gegaan (die het niet konden verkopen vanwege een verbouwing) maar de vorm van die sony is verschrikkelijk. Ik zie niet waar ik hem fatsoenlijk kan mounten. In combinatie met die veel te grote vorm.
De hero 3+ black of silver lijken me nu bruut. Jammer alleen dan het een iPad is qua prijs.
Dat van die hotshoe adapter is trouwens een geweldig idee!
Wat een geweldig filmpje! De verschillen zijn heel duidelijk zichtbaar. Ik vind om eerlijk te GoPro een enorm veel beter beeld hebben, maar die Sony is zeker niet verkeerd. Met de Sony ga je waarschijnlijk wel veel minder kunnenpost processen. Nu ga ik misschien voor die Sony. Of twee. (wat ik simpelweg niet kan betalen met een GoPro Black)quote:Op woensdag 20 november 2013 22:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Eh, je hebt gewoon een statiefgat met de standaardmaat. hoe en waar wil je 'm vastmaken dan?
[ afbeelding ]
En hij is kleiner dan de Gopro
Je hebt een app, hij ondersteund wifi.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:33 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wat een geweldig filmpje! De verschillen zijn heel duidelijk zichtbaar. Ik vind om eerlijk te GoPro een enorm veel beter beeld hebben, maar die Sony is zeker niet verkeerd. Met de Sony ga je waarschijnlijk wel veel minder kunnenpost processen. Nu ga ik misschien voor die Sony. Of twee. (wat ik simpelweg niet kan betalen met een GoPro Black)
Ik wil hem tijdens het skiën mounten op mijn ski zelf, helm en skistok. En natuurlijk die van anderen. Ook wil ik hem aan mijn DSLR hangen. Alleen die Sony kan je niet richten. Als ik hem op mijn ski vast maak kijkt hij bijvoorbeeld naar mijn bindingen. Niet naar mij.
Met 60fps is er ook een enorm bitrate gebrek.
Zowiezo is het voordeel dat die Sony een véél betere batterij heeft.
Ts staart zich blind op resolutie, bitrates en framerates. Als je goed kunt editten en graden is dat allemaal no big deal: 60fps is voor het meeste slomo werk prima.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:40 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je hebt een app, hij ondersteund wifi.
8:50
En waarom meer dan 60 fps?
Als je slomo wilt kan die dat ook, 120 fps op 720p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |