abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 november 2013 @ 19:18:30 #1
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
  zaterdag 16 november 2013 @ 19:19:26 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_133323597
Het topic was al sinds woensdag dicht :o

Hier had iemand een 3e zoon gekregen, P.elle. Na P.im en M.ees.
Pimpelmees awwyeah :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:04:10 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_133325015
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:

:D uh , leuk?
:+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_133325144
Pimpellemees :D Maar ik vind de namen wel echt leuk, ook bij elkaar!

Suiker: Osdorp F/Posse ;)
pi_133326610
Ik snap 'm nie :@
Moet ik mijn tweede Osdorp noemen, Osdorf, of moest je gewoon aan de OP denken? _O-
pi_133326686
Nee, de Engelse uitspraak van F. z'n naam :D
pi_133326730
Ja dat snap ik, hahaha! Behalve de P/F dus. _O-
Hoe kom je daar nou ineens bij?!
pi_133326835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:22 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Boks :D
Mijnes betekent kuil of gat. Een F septique is bijvoorbeeld een heel normaal woord :')
Nouja. Ik denk dat hij wel koffie kan bestellen bij Starbucks. Ik denk dat ik in Amerika voor 't gemak Mary heet.
Ik las deze en dacht na over de Engelse uitspraak van F. z'n naam ;) Toen dacht ik aan Osdorp en vandaar en zo :P
pi_133326967
Ooooh, daarom! Ik snap het.
Ik hoopte eigenlijk dat ze bjivoorbeeld Bob Fosse kennen of iemand anders met die achernaam en het dus gewoon zo schrijven. Nu ik erover nadenk kennen ze Osdorp Posse vermoedelijk niet in de VS :D

Taartjesfee, die namen _O- Ik zag het eerst helemaal niet, toen las ik de volgende zin :')
pi_133327042
Whehehe nee, maar de uitspraak van Posse wel ;)
pi_133327059
Zijn jullie (niet iemand specifiek) eigenlijk op een bepaalde manier bij de naam uitgekomen? Of gewoon via lijsten en internet en namenboekjes?
pi_133327191
Wij waren ineens heel geïnteresseerd in de aftiteling bij films en tv programma's.
pi_133327384
Ja wij ook! :D
Maar eigenlijk hadden we de naam toen al. We waren al steeds namen aan 't roepen (dat doen we nog steeds eigenlijk), en toen kwam mijn schoonzus een keer met deze naam. Omdat wij zeiden dat we geen Wolf of Vlinder wilden, ze vond dit een leuk alternatief omdat het wel een beeeetje bij een dier in de buurt komt ;)
Toen ze de ruimte verliet keken mijn vriend en ik elkaar superblij aan, we hadden de naam allebei nog niet eerder gehoord, maar vonden 'm allebei heel stoer en lief tegelijk O+

Ik was toen nog niet eens zwanger :+ Gelukkig werd F inderdaad een jongetje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133327542
Zelfbedacht ;)

Ik was geïnspireerd door mijn (geadopteerde) nicht, met haar mooie Aziatische naam die ik altijd zo mooi vind klinken in combi met onze achternaam. Toen bedacht ik deze naam op een dag en vond 'm heel mooi in z'n eenvoud, heel internationaal en super tof in combinatie met m'n achternaam. Daarnaast vond ik dat de naam ook in het Nederlands gewoon heel normaal klinkt, ondanks dat ie bijna niet voorkomt. Geen gekke schrijfwijze ook of zo. En de klank vind ik ook zo mooi, sprookjesachtig maar ook vrolijk en een beetje stoer. En en en, nou ja ik ben nog steeds super blij met deze naam O+

Vooraf wilden we trouwens ook dat de naam wel best uniek zou zijn en een zachte klank zou hebben. En we wilden ook echt een woord voor haar vinden dat zou passen bij wat we voor haar voelen, dat het gewoon samenvat O+

De naam bedacht ik trouwens al 2,5 jaar voordat ze geboren werd. En tijdens de zwangerschap zochten we eerst naar allerlei andere namen nog, maar geen eentje overtrof deze, dus het werd al snel de nummer 1.

Toen nog een jongensnaam... die liet even op zich wachten, die bedacht ik geloof ik in maart. Die heb ik ook zelf bedacht, ik wist niet dat het al een bestaande naam was, hij komt ook vrij weinig voor. Die naam heeft ook een zachte klank en is voor ons ook heel bijzonder in z'n betekenis. Omdat de naam voor zowel een jongen als een meisje kan, wordt het (bijna) zeker weten de naam voor ons (eventuele) tweede kindje O+ (dat vind ik echt tof, dat we gewoon al weten hoe hij/zij zal heten!)

In m'n zoektocht zocht ik trouwens ook heel erg in andere culturen! Niet per se om een buitenlandse naam, maar omdat ik daar op een of andere manier gewoon wat mee heb. En door de inspiratie die ik door de naam van mijn nicht had ook! Oja, en omdat ik ook soms zocht op betekenissen!
pi_133327598
en ik ben echt zoooooo benieuwd naar die naam! O+
pi_133327604
Dat is wel te gek zeg, want ik denk dat dat hier nog een hele zoektocht zou worden.
Hoewel ik die zoektocht ook heel erg leuk vind O+
pi_133327653
Ja ik vind het ook leuk, namen zoeken! Ik heb ook nog hele lijsten, long en short, bewaard O+
pi_133327745
Ik vind het zo gek dat ik driekwart van die lijstjes nu al echt niet meer leuk vind.
Aan de andere kant vind ik F natuurlijk nog steeds leuk omdat er nu een compleet kind aan de naam verbonden is. Nogal een leuk kind ;)
pi_133327814
Ik ben zoooo benieuwd naar de naam van een eventueel broertje of zusje bij jullie Belle! Ik ken trouwens wel een baby die haar naam heeft maar dan op het eind een m ipv n,

Hier vind ik dat dochters naam enigszins gebaseerd is op het meisje uit Little Miss Sunshine, maar dat zei ik net tegen vriend en die vond dat niet ;) Tweede naam heb ik volgens mij al duizend keer verteld maar die stond eigenlijk al vast sinds de dag dat vriend en ik voor het eerst zoenden, toen hij die (best bijzondere) naam noemde voor een eventueel toekomstige dochter en dat ook al eeuwig 'mijn' meisjesnaam was. *;

Hier noem ik trouwens nog steeds dagelijks leuke namen voor een potentieel toekomstige tweede. En ben ik al aan het lobbyen voor Lou en Adriaan. :@ maar die wisselen nog dikwijls ;)
pi_133327968
Haha, ik zie en thema! :D
Mama Lou en Adriaantjeeee _O-
Lou(ise) vind ik wel een prachtige naam voor een meisje trouwens. Maar dat wilde mijn vriend niet om bovenstaande reden. En omdat het een jongetje werd :+
Adriaan, daar heb ik niet zoveel mee :@ Slim om vast te lobby'en!

Dus eigenlijk heb jij geen idee waar de eerste naam van jouw meisje vandaan komt? Wat zegt je vriend dan?
pi_133327969
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:

whahaha

hier zag ik laatst T.o.f.f. Voorbij komem als naam. Ook apart..

Belle jouw dochter heeft een prachtige naam <3

Wij hebbem nog geen jongensnaam en daar baal ik van. En dat terwijl ik pas over 5 weken t geslacht weet :')
pi_133328118
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:44 schreef Suikertante het volgende:
Haha, ik zie en thema! :D
Mama Lou en Adriaantjeeee _O-
Lou(ise) vind ik wel een prachtige naam voor een meisje trouwens. Maar dat wilde mijn vriend niet om bovenstaande reden. En omdat het een jongetje werd :+
Adriaan, daar heb ik niet zoveel mee :@ Slim om vast te lobby'en!

Dus eigenlijk heb jij geen idee waar de eerste naam van jouw meisje vandaan komt? Wat zegt je vriend dan?
Is mama lou ook acrobaat? Heb ik een circussmaak? :6
Adriaan vind ik cool sinds ik een jonge hippe jongen ontmoette met die naam, en ik vind het zo mooi bij dochters naam passen maar iedereen vindt het lelijk en oubollig :P

Nouja, we zijn het er over eens dat ik dr naam voor het eerst geopperd heb, dus dan kan het gewoon van de film zijn als ik dat vind ;) maar we zagen hem ook veel bij aftitelingen inderdaad, omdat het een top 3 naam is in us en uk.
pi_133328314
Ik moet altijd aan Fringe denken O+ Intussen is het trouwens andersom, en moet ik aan jouwes denken als ik Fringe kijk.
pi_133328375
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:54 schreef Suikertante het volgende:
Ik moet altijd aan Fringe denken O+ Intussen is het trouwens andersom, en moet ik aan jouwes denken als ik Fringe kijk.
Yes O+
pi_133328424
Ik ben nu wel benieuwd naar de 2e naam van je dochter Olf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')