Zelfbedacht

Ik was geïnspireerd door mijn (geadopteerde) nicht, met haar mooie Aziatische naam die ik altijd zo mooi vind klinken in combi met onze achternaam. Toen bedacht ik deze naam op een dag en vond 'm heel mooi in z'n eenvoud, heel internationaal en super tof in combinatie met m'n achternaam. Daarnaast vond ik dat de naam ook in het Nederlands gewoon heel normaal klinkt, ondanks dat ie bijna niet voorkomt. Geen gekke schrijfwijze ook of zo. En de klank vind ik ook zo mooi, sprookjesachtig maar ook vrolijk en een beetje stoer. En en en, nou ja ik ben nog steeds super blij met deze naam

Vooraf wilden we trouwens ook dat de naam wel best uniek zou zijn en een zachte klank zou hebben. En we wilden ook echt een woord voor haar vinden dat zou passen bij wat we voor haar voelen, dat het gewoon samenvat

De naam bedacht ik trouwens al 2,5 jaar voordat ze geboren werd. En tijdens de zwangerschap zochten we eerst naar allerlei andere namen nog, maar geen eentje overtrof deze, dus het werd al snel de nummer 1.
Toen nog een jongensnaam... die liet even op zich wachten, die bedacht ik geloof ik in maart. Die heb ik ook zelf bedacht, ik wist niet dat het al een bestaande naam was, hij komt ook vrij weinig voor. Die naam heeft ook een zachte klank en is voor ons ook heel bijzonder in z'n betekenis. Omdat de naam voor zowel een jongen als een meisje kan, wordt het (bijna) zeker weten de naam voor ons (eventuele) tweede kindje

(dat vind ik echt tof, dat we gewoon al weten hoe hij/zij zal heten!)
In m'n zoektocht zocht ik trouwens ook heel erg in andere culturen! Niet per se om een buitenlandse naam, maar omdat ik daar op een of andere manier gewoon wat mee heb. En door de inspiratie die ik door de naam van mijn nicht had ook! Oja, en omdat ik ook soms zocht op betekenissen!