k had de huisarts ingeschakeld nadat mijn man onverwacht aangaf te willen scheiden en een ander te hebben. Ik kreeg helaas een vervangende huisarts die ik niet kende en ik vertelde huilend en overstuur mijn verhaal. Hij heeft de crisisdienst ingeschakeld en die zou na circa een uur komen. Thuis afgewacht, na drie uur nog niemand. Omdat mijn man en zijn moeder niet al te positief op mij zaten in te praten heb ik de auto gepakt en ben vertrokken. Intussen kwam de crisisdient aan de deur en zij hebben de politie ingeschakeld. Na een half uur kwam ik thuis, ben dus niet staande gehouden met mijn auto, en kort erna kwam de politie die door mijn schoonmoeder was gebeld omdat ik weer thuis was. Ik had onderweg besloten dat mijn man direct kon vertrekken en was, en hier ging het waarschijnlijk fout, ik ben begonnen zijn overhemden uit het raam te gooien. Was overigens een goed gevoel k was verder heel rustig en prima aanspreekbaar. Ene politieagend gaf aan mij mee te nemen, desnoods met geweld, en gedwongen op te laten nemen in een psychiatrische kliniek. Toen ik hem erop aansprak dat dat niet nodig was en ik zelf wel mee zou gaan maar dat zijn houding net echt de-escalerend was, heeft zijn collega hem weggestuurd. Ik ben meegegaan naar het bureau en van daaruit vrijwillig naar een afdeling voor acute opname. Op het bureau kreeg ik nog wel te horen dat ze mijn rijbewijs innamen.
Om een lang verhaal toch wat korter te maken, achteraf blijkt dat de,vervangende en in opleiding zijnde huisarts, aan de crisisdienst heeft gemeld dat ik suicidaal was en er mogelijk sprake was van een persoonlijkheidsstoornis. Knappe diagnose na een gesprek van vijf minuten. Crisisdienst heeft dit doorgegeven aan de politie en om die reden is mijn rijbewijs ingevorderd. Bij de psychiatrische kliniek hebben ze mij na een nacht weer naar huis laten gaan want er was volgens hen geen sprake van suicidaliteit, depressie, persoonlijkheidsstoornis, oid.. Ik ben geen psychiatrisch patient en ze kunnen niets voor mij doen. Lijkt mij dat je iemand die suicidaal is toch niet laat vertrekken.
Echter, politie heeft rijbewijs ingenomen, heeft pas na een maand melding gedaan aan het CBR terwijl ik een brief van de politie had gekregen dat het CBR binnen vier weken iets zou laten weten. Dat ging dus al mis en ook werd ik nooit teruggebeld door de politie ondanks meerdere vezoeken hiertoe van mijn kant. CBR kan niets met de brief van de psychiatrische kliniek want zij nemen alleen een beslissing op de melding van de politie, die dus niet juist is!
Wat kan ik doen of kan ik echt alleen afwachten en is het een kwestie van foutje en bedankt huisarts?