abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133281259
Ik vind historie interessant

Ik ken crashcourse http://www.youtube.com/user/crashcourse van youtube wel, maar ik vind de manier waarop hij het uitlegt zo kinderachtig, alsof hij het uitlegt aan een idioot o.i.d. Soms wel leuk om naar te kijken.

En discovery channel is te bleh.

Is er een youtube kanaal die historie behandelt op een volwassen, maar toch interessante manier?
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:48:34 #2
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_133281338
Geen Youtube, maar probeer Khan Academy eens. ^O^

https://www.khanacademy.org/humanities/history
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_133281424
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:48 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Geen Youtube, maar probeer Khan Academy eens. ^O^

https://www.khanacademy.org/humanities/history
Hmmm, maar even proberen, maar ik vrees nog een crashcourse gedoe.
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:57:02 #4
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_133281519
Je kunt ook nog op Coursera.org en Edx.org kijken of er binnenkort een course start over geschiedenis. Oh, en op Education-portal.com.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_133284077
Ik denk dat je daar niet echt goed aan gaat ontkomen, al zijn er gradaties. Ervaar het zelf ook wel op KhanAcademy, soms gaat dat voor mij persoonlijk veel te langzaam maar de filmpjes zijn natuurlijk bedoeld voor een groter publiek.
pi_133286488
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:45 schreef DefinitionX het volgende:
Ik vind historie interessant

Is er een youtube kanaal die historie behandelt op een volwassen, maar toch interessante manier?
Tot een tijdje terug had je het digitale themakanaal Geschiedenis24 met 24 uur per etmaal historische documentaires over de meest uiteenlopende onderwerpen, maar dit themakanaal is inmiddels vakkundig om zeep geholpen door de zogenaamde bezuinigingen. Aanvankelijk was er sprake van dat de programma's in ieder geval deels te zien zouden blijven op Doc24, maar van die belofte lijkt weinig terecht te zijn gekomen. De website van het voormalige themakanaal bestaat overigens nog wel, en daar kun je - via de zoekfunctie - veel interessant materiaal vinden.
pi_133286604
Van een boek leer je nog altijd het meest. In wat voor onderwerpen ben je het meest geīnteresseerd?
pi_133288635
The History Channel
pi_133291247
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:22 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik denk dat je daar niet echt goed aan gaat ontkomen, al zijn er gradaties. Ervaar het zelf ook wel op KhanAcademy, soms gaat dat voor mij persoonlijk veel te langzaam maar de filmpjes zijn natuurlijk bedoeld voor een groter publiek.
Jammer. En KhanAcademy heb ik inmiddels al vaarwel aan gezegd. De manier van uitleg (twee personen die discussieren/praten over de geschiedenis met plaatjes (dit is niet erg) en geluid van menigde op de achtergrond (dit vind ik erg)) spreekt me niet aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:47 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tot een tijdje terug had je het digitale themakanaal Geschiedenis24 met 24 uur per etmaal historische documentaires over de meest uiteenlopende onderwerpen, maar dit themakanaal is inmiddels vakkundig om zeep geholpen door de zogenaamde bezuinigingen. Aanvankelijk was er sprake van dat de programma's in ieder geval deels te zien zouden blijven op Doc24, maar van die belofte lijkt weinig terecht te zijn gekomen. De website van het voormalige themakanaal bestaat overigens nog wel, en daar kun je - via de zoekfunctie - veel interessant materiaal vinden.
Ik zal eens kijken. En wat jammer over die kanaal. Kennis is eenmaal heer en meester in alles.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:51 schreef Poespas het volgende:
Van een boek leer je nog altijd het meest. In wat voor onderwerpen ben je het meest geīnteresseerd?
Alles raar genoeg. Vroeger op de basisschool luisterde ik met open oren naar de docent die vertelde over hoe de eerste boeren te werk gingen, hoe er met de pelten van dieren kleding en hutten gemaakt werden, hoe er gejaagd werd etc etc.

Rome vind ik geweldig. Ik zou wel meer willen weten over de filosofen van toen.

Als ik een boek neem, wil ik het niet gaan leren in de zin van stampen voor een tentamen, maar als vermaak lezen. Uiteindelijk blijft er ook wat hangen en helemaal als je meerdere boeken leest.

Maar waar te beginnen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:54 schreef superdrufus het volgende:
The History Channel
Ken ik alleen van south park, maar ik ga maar eens op youtube kijken wat er van hen te vinden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')