http://www.dx.com/p/mini-(...)-156601#.UzlzT_l_tio![sku_156601_1.jpg]()
In een opwelling heb ik deze gekocht. bedrag is lekker laag om eens mee te experimenteren. Een paar dagen in bezit.
De gebruiksaanwijzing kon zo de prullenbak in. Vier talen waaronder engels maar het komt niet verder dan het niveau: "dit knopje is menu". Echt onbruikbaar dus. Er zitten niet zoveel knoppen op en zo ingewikkeld is het allemaal niet gelukkig.
Lastiger was het dat het ding ingesteld stond op Chinees, de simpele versie Chinees weliswaar maar ook die beheers ik onvoldoende om iets mee te kunnen. Na heel veel trial and error werd het opeens Engels. Omdat ik nogal wat willekeurig had gewijzigd toch maar op de reset knop drukken.... Ai, nu werd ie Russisch. Gelukkig wist ik er snel weer Engels van te maken.
Wat spelen met instellingen en een 4 Gb microSD erin. Een paar dagen wat experimenteren met instellingen en posities.
-Dicht bij de Garmin GPS drukt ie het GPSsignaal volkomen weg, dus minimaal een cm of twintig ruimte aanhouden.
-Door de screensaver aan te zetten gaat het scherm na een minuut of wat uit, alleen een piepklein ledje blijft branden. Je hebt dan minder afleiding en de processor heeft meer tijd om te doen wat ie moet doen, opslaan van film.
-Zonder overschrijf-cyclus zijn de resultaten erg onvoorspelbaar met grote gaten tussen de filmtjes. Niet bruikbaar
-De langste cyclus is drie minuten. Na een film of zes a zeven overschrijft ie de oudste weer. De kaart is dan ongeveer met drie Gb (van de vier) gevuld. Een groter kaart is besteld, hopen dat er dan meer film bewaard blijft.
-Tussen de filmpjes is geen loze tijd! Het sluit naadloos aan of er is zelfs een seconde overlap.
-De beelden zijn best wel redelijk. Als je het juiste frame kiest kan je bij een tegenligger het nummerbord ontcijferen (beide 80 kmh). Hierbij heb ik om ruimte te besparen voor 720p resolutie gekozen, of dat scheelt met de geclaimde 1080p moet ik nog uitproberen.
-Nachtzicht heb ik nog niet afgekeken, op het ingebouwde scherm was in ieder geval nix te onderscheiden.
-Oja, bij het starten gaat ie vanzelf aan en na het stoppen van de motor gaat ie na een minuut of zo ook weer vanzelf uit. Geen omkijken naar dus.
Als met een groter microSD kaartje de bewaarde tijd wat groter wordt EN het ding niet opeens kuren gaat vertonen dan heb ik voor dit geld een gouden aankoop gedaan denk ik. Maar eh, pas een paar dagen in bezit dus....
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.