280x is bijna nergens te krijgen,quote:Op woensdag 4 december 2013 16:46 schreef Maxbet het volgende:
Wat zal ik doen, 280x of 7970..
Kaart is zowel bedoeld als upgrade van mijn 7850 om te gamen, en dan ga ik met allebei minen..
De 7970 wilde ik eerst maar kon ik ook niet krijgen. Is wel wat zuiniger.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:48 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
280x is bijna nergens te krijgen,
7970 ook niet, maar laten we er voor het gemak even van uit gaan dat ik ze gewoon kan kopen.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:48 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
280x is bijna nergens te krijgen,
2 Kaarten is niks lastiger dan 1, zeker niet als het dezelfde zijn, dus geen zooi met drivers.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef mike-amersfoort het volgende:
Welke hardware gebruiken jullie om mee te minen?
Ik vraag me vooral af wat een goeie combinatie van moederbord / videokaarten is en hoeveel voeding erbij zou moeten.
Ik overweeg te gaan voor 1x r280, later in dezelfde kast uitbreiden naar 2.
Is het complex om een miner te starten op een 2e kaart in dezelfde kast?
edit: mijn interesse ligt natuurlijk bij scrypt-mining.
Ben nog een beetje aan het kijken mbt kaarten, misschien trek ik toch wat van marktplaats ofzo af.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:24 schreef dimmak het volgende:
Als je 2 R9 280x hebt kun je ze gewoon in crossfire aansluiten. Ik heb er een Seasonic Platinum 860 aan hangen als voeding. Zuinig en krachtig. Alleen wil er een derde kaart in dus moet ik een andere voeding. De rest van je setup maakt geen fuck uit.
*edit: die Platinum 860 mag trouwens weg. Deze gaan ook hard in webshop. Ik wil zelf een Seasonic Gold 1250.
We kunnen samen wel een paar PCIe risers kopen dan. Ik wil er ook een Rig van maken. Hangt nu nog in een kast. Maar daar past die 3e kaart sowieso niet bij.quote:Op woensdag 4 december 2013 18:08 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ben nog een beetje aan het kijken mbt kaarten, misschien trek ik toch wat van marktplaats ofzo af.
Ik ga er trouwens wel echt een rig van maken met extenders enzo voor betere koeleing. Heb waarschijnlijk nog 2 achterlijk grote turbofans voor industrieel gebruik, die moeten dan voor de airflow zorgen.
Goede optie! Groupbuys zijn altijd prima om dingen goedkoper te krijgen. Ik zal trouwens MaGNeT eens aanspreken als hij weer langskomt, geloof dat hij er nog had.quote:Op woensdag 4 december 2013 18:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
We kunnen samen wel een paar PCIe risers kopen dan. Ik wil er ook een Rig van maken. Hangt nu nog in een kast. Maar daar past die 3e kaart sowieso niet bij.
Crossfire boeit geen reet, CGMiner ziet gewoon twee GPU's die onafhankelijk net zoveel k/mhash draaien als 1 GPU (Crossfire).quote:Op woensdag 4 december 2013 17:24 schreef dimmak het volgende:
Als je 2 R9 280x hebt kun je ze gewoon in crossfire aansluiten. Ik heb er een Seasonic Platinum 860 aan hangen als voeding. Zuinig en krachtig. Alleen wil er een derde kaart in dus moet ik een andere voeding. De rest van je setup maakt geen fuck uit.
*edit: die Platinum 860 mag trouwens weg. Deze gaan ook hard in webshop. Ik wil zelf een Seasonic Gold 1250.
DealExtreme verkoopt die risers tegenwoordig voor een prikjequote:Op woensdag 4 december 2013 18:13 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Goede optie! Groupbuys zijn altijd prima om dingen goedkoper te krijgen. Ik zal trouwens MaGNeT eens aanspreken als hij weer langskomt, geloof dat hij er nog had.
Is DE al wat sneller dan tegenwoordig? Vorige keer 3 maanden gewachtquote:Op woensdag 4 december 2013 18:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
DealExtreme verkoopt die risers tegenwoordig voor een prikje
En anders ff op eBay kijken, kocht ze destijds altijd daar, vaak van handelaren uit Duitsland.
Anders moet je dummy stekkers gebruiken toch?quote:Op woensdag 4 december 2013 18:52 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Crossfire boeit geen reet, CGMiner ziet gewoon twee GPU's die onafhankelijk net zoveel k/mhash draaien als 1 GPU (Crossfire).
Momenteel nog 2 rigs en 1 60Ghash/s ASIC.quote:Op woensdag 4 december 2013 18:55 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Is DE al wat sneller dan tegenwoordig? Vorige keer 3 maanden gewacht![]()
Zal zometeen eens even eBay gaan afstruinen.
Wat heb jij trouwens nog staan aan mining spul?
Ik gebruik geen dummy stekkers meer sinds de driver die ergens eind 2011 uitkwamen.quote:Op woensdag 4 december 2013 18:56 schreef dimmak het volgende:
[..]
Anders moet je dummy stekkers gebruiken toch?
Dit, ik heb al lang geen dummy's meer nodig gehad.quote:Op woensdag 4 december 2013 18:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik gebruik geen dummy stekkers meer sinds de driver die ergens eind 2011 uitkwamen.
Is een vrij normaal iets hoor, werden vaak voor folding rigs gebruikt. Een kaart was lastig aan te sturen zonder output.quote:
Stekker die je videokaart fopt door te zeggen dat er een monitor aan hangt.quote:
Ik gebruik alleen maar deze:quote:Op woensdag 4 december 2013 19:01 schreef dimmak het volgende:
Dat hierboven dus met je![]()
7 tot 10 dagen.
http://dx.com/p/pci-164-p(...)on-cable-15cm-157474
Die zijn toch niet powered?quote:Op woensdag 4 december 2013 19:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen maar deze:
http://dx.com/p/pci-e-1x-(...)15-5cm-length-100061
Past in zowel grote als kleine PCI-E sloten en meer dan PCI-E 1x heb je toch niet nodig voor minen
Jup daar was ik achter, maar ik moet even een goed programma hebben voor mijn videokaart en litecoin. En dan nog een goede pool weten te vinden.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:37 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Het eerste wat je fout doet is Bitcoins minen. Start maar gewoon met Litecoins. En die hashrate voor je 6990 is exact wat te verwachten is.
Cgminer en ff Googlen om een pool.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:17 schreef bambino het volgende:
[..]
Jup daar was ik achter, maar ik moet even een goed programma hebben voor mijn videokaart en litecoin. En dan nog een goede pool weten te vinden.
Klopt, maar wel geschikt voor rigs tot zo'n 3 kaarten.quote:
Met CGminer even opletten, de nieuwe versie is niet geschikt voor GPU mining, alleen ASic.quote:Op woensdag 4 december 2013 19:24 schreef dimmak het volgende:
[..]
Cgminer en ff Googlen om een pool.
Zie mijn post recht boven die van jou.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
welke minesoftware moet ik hebben voor litecoin?
Die heb ik net gedownload, maar eens instellen en kijken hoevel mhash ik krijgquote:Op woensdag 4 december 2013 20:12 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Zie mijn post recht boven die van jou.
Khashquote:Op woensdag 4 december 2013 20:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die heb ik net gedownload, maar eens instellen en kijken hoevel mhash ik krijg
quote:
Welke videokaarten heb je? Soms heb je nog wat extra settings nodigquote:Op woensdag 4 december 2013 20:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
cgminer --scrypt -o stratum+tcp://europe.mine-litecoin.com -u chucknorris.gpu1 -p x -I 13
klopt het op deze manier? Ik krijg telkens dat de miner gestopt is met werken
6970 2Gig van Xfxquote:Op woensdag 4 december 2013 20:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welke videokaarten heb je? Soms heb je nog wat extra settings nodig
quote:Op woensdag 4 december 2013 20:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die username ook al goedgezet achter -u ?
1 2 3 4 | setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100 ## LiteCoin start /D "C:\cgminer" cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://europe.mine-litecoin.com -u chucknorris.gpu1 -p x --thread-concurrency 8000 -I 19 --lookup-gap 2 --worksize 256 -g 1 --gpu-memclock 1250 --auto-fan --auto-gpu --gpu-engine 500-800 --temp-target 68 --temp-overheat 75 --gpu-fan 50-80 |
Username is meestal gebruikersnaam.worker ofwel: -u chucknorris.gpu1 -p xquote:Op woensdag 4 december 2013 20:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]is het zelfde als voor de punt. Fus dan
-u chucknorris chucknorris.gpu1
-p x natuurlijk wachtwoordquote:Op woensdag 4 december 2013 20:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Username is meestal gebruikersnaam.worker ofwel: -u chucknorris.gpu1 -p x
Dan haal je dat weg, evenals --autofan en --gpu-fan 50-80quote:Op woensdag 4 december 2013 20:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Danktemp is geen probleem met waterkoeling
1 2 3 4 | setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100 ## LiteCoin start /D "C:\cgminer" cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://europe.mine-litecoin.com -u chucknorris.gpu1 -p x --thread-concurrency 8000 -I 19 --lookup-gap 2 --worksize 256 -g 1 --gpu-memclock 1250 --auto-gpu --gpu-engine 500-900 |
Yupquote:
Nope, dan voeg je -d 0 -d 1 -d 2 toe, waarbij "-d" voor device nummer staatquote:Op woensdag 4 december 2013 20:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
En nu wil ik 3 gpus tegelijk gebruiken. Dan 3x dat script draaien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |