Wat begreep je niet aan 'na de executie'?quote:Op donderdag 14 november 2013 05:17 schreef TLC het volgende:
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen, gaan ze eerst de organen er bij hem uithalen en em dan een spuitje geven ?

en wat begreep jij niet van de strekking van het artikel ?quote:Op donderdag 14 november 2013 12:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat begreep je niet aan 'na de executie'?

Waarom zou iemand de organen willen hebben van hem?quote:Op donderdag 14 november 2013 05:17 schreef TLC het volgende:
De gouverneur van de Amerikaanse staat Ohio heeft de executie van een 40-jarige moordenaar uitgesteld tot 2 juli. Hij wil meer tijd om te onderzoeken of de man zijn organen kan doneren. Het besluit komt minder dan een dag voor de geplande executie.
"Ronald Phillips heeft een vreselijke misdaad begaan waarvoor hij de doodstraf zal krijgen. Maar als een ander leven gered kan worden door zijn organen, dan moeten we dat toestaan", laat de gouverneur weten.

Omdat die iemand anders ten dode opgeschreven is? Dan zal diegene ook net even minder kritisch zijn qua vorige eigenaar.quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom zou iemand de organen willen hebben van hem?
Ik ook niet, maar zulke zieke beesten (slechts puur uiterlijk als mens te kwalificeren) heb je nu eenmaal ook rondlopen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:35 schreef Fanta-stick het volgende:
Een kind van 3 jaar verkrachten en vermoorden. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.

Nou? ik betwijfel het. Het is nu dan zijn familie die het 'moet' hebben, maar ik vraag mij af hoeveel mensen serieus hiervoor zouden willen kiezen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:49 schreef Ferdo het volgende:
Omdat die iemand anders ten dode opgeschreven is? Dan zal diegene ook net even minder kritisch zijn qua vorige eigenaar.

Waarom niet, eigenlijk? Het zal niet zo zijn dat je zelf peutertjes gaat verkrachten en vermoorden als je een nieuwe nier of lever van zo'n figuur krijgt. Dat zal ook niet het punt zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2013 02:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou? ik betwijfel het. Het is nu dan zijn familie die het 'moet' hebben, maar ik vraag mij af hoeveel mensen serieus hiervoor zouden willen kiezen.

Als het mijn enige kans op overleven is, waarom niet? Die nier heeft niemand vermoord hoor.quote:Op vrijdag 15 november 2013 02:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou? ik betwijfel het. Het is nu dan zijn familie die het 'moet' hebben, maar ik vraag mij af hoeveel mensen serieus hiervoor zouden willen kiezen.

Precies, alleen het idee is meer raar.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als het mijn enige kans op overleven is, waarom niet? Die nier heeft niemand vermoord hoor.

Typische uitspraak van iemand die niet in de situatie heeft gezeten waarin je een orgaan nodig hebt om te kunnen blijven leven.quote:Op vrijdag 15 november 2013 02:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]

Ja, maar denk dat het wat gecontroleerder moet dan met de huidige injectie. Daar moeten dan weer dingen voor geregeld worden, een OK, etc. Om maar te zwijgen over het papierwerk etc.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:12 schreef Nielsch het volgende:
Maar als hij z'n organen wil doneren moet hij toch eerst dood? Uitstellen van executie is dan wel het laatste wat je moet doen.
Rare jongens, die Amerikanen.

BELACHELIJK!quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, maar denk dat het wat gecontroleerder moet dan met de huidige injectie. Daar moeten dan weer dingen voor geregeld worden, een OK, etc. Om maar te zwijgen over het papierwerk etc.

Een orgaan van een verrot persoon, hoef ik echt niet in mijn lichaam, zoals ik ook de longen niet hoef van iemand die zijn hele leven een kettingroker was. Wanneer ik bijvoorbeeld iets nodig heb, dan koop ik het nieuw in de winkel en niet 2e hands. En soms wanneer ik 2e hands iets koop, moet het wel in een goede staat zijn. Meestal zijn mensen zo in het algemeen, dus waarom niet met organen?quote:Op vrijdag 15 november 2013 02:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waarom niet, eigenlijk? Het zal niet zo zijn dat je zelf peutertjes gaat verkrachten en vermoorden als je een nieuwe nier of lever van zo'n figuur krijgt. Dat zal ook niet het punt zijn.
Maar okee, wat dan wel tegen zou kunnen staan is natuurlijk dat je je nieuwe orgaan wel indirect te danken hebt aan zo'n gruweldaad. Daar doel je waarschijnlijk ook op?

Dood ga je uiteindelijk toch, dus waarom je verlagen naar het niveau dat je zelfs een orgaan zou aannemen van een kinderverkrachter?quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als het mijn enige kans op overleven is, waarom niet? Die nier heeft niemand vermoord hoor.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |