SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n meterkast compleet:
Close-up van de zekering:
Is er iets wat ik zelf kan doen?
Ik dacht zelf om die zekering er tussenuit te halen en de draden door te verbinden met een kroonsteentje. Als dan de aardlekschakelaar er niet uit knalt, dan ligt het dus aan die zekering.
Of is dat een slecht idee?
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
Wat is het probleem. Ziet er netjes uit.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:54 schreef blup het volgende:
3 aardlekken trouwens, 1 hoofdschakelaar.
i dont get it.
Niet meteen zo giftigquote:Op woensdag 13 november 2013 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
@ doorlussen: Darwin award?
Dankzij dat soort acties betalen we dus >¤120 voor een beetje ziektekostenverzekering en een eigen risico van oneindig.
Laat ik mijn automaat maar doorlussen. Pannekoek.
Sorry maar kan daar niet zo goed tegen.
Jah, alles.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Gieliovd het volgende:
Das de aardlek. De vaatwasser al ontkoppeld?
quote:Op woensdag 13 november 2013 22:58 schreef Gieliovd het volgende:
Die rooie is je HOOFD schakelaar. Daarmee zet je de hele reut uit.
[..]
Wat is het probleem. Ziet er netjes uit.
Aardlek voor 4 groepen... links, midden en rechts.
Alleen zie ik een kookgroep waarvan ik niet zo weten of die op dezelfde aardlek mag met 3 andere groepen.
Zoals gezegd alle groepen rechts ff uit en dan rustig beginnen met zoeken.
Dat vraag ik me dus af, volgens mij zit er iets meer op de hoofdschakelaar dan dattie eigenlijk voor geschikt is.quote:Die rooie is je HOOFD schakelaar. Daarmee zet je de hele reut uit.
Nou, die hoofdschakelaar is 63A dus meer dan geschikt voor deze installatiequote:Dat vraag ik me dus af, volgens mij zit er iets meer op de hoofdschakelaar dan dattie eigenlijk voor geschikt is.
Dat mag een kookgroep 2 x230V telt voor een groepquote:Aardlek voor 4 groepen... links, midden en rechts.
Alleen zie ik een kookgroep waarvan ik niet zo weten of die op dezelfde aardlek mag met 3 andere groepen.
Nu in gang, keuken, kelder, bijkeuken, WC, tuinkamer en ook op de overloop. Alle stekkers uit de wandcontactdozen en ook de lampen, peertjes, uit de lamphouders halen. In de meterkast de schakelaar weer omzetten.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:18 schreef Wootism het volgende:
Zo heb gedaan wat jullie zeiden en het blijkt dus te liggen aan de derde zekering rechts boven. In ieder geval een stapje dichterbij.
Het probleem is alleen dat op de derde zekering het volgende zit:
Gang, keuken, kelder, bijkeuken, WC, tuinkamer en de overloop.
Daar zat ik ook al aan te denken.quote:Op donderdag 14 november 2013 06:36 schreef Simba het volgende:
Er zal wel vocht in de buitenlamp zitten.
Vocht in een buitenlamp of stopcontact, daardoor lekt er een beetje stroom weg via de aarde en gaat je aardlek om.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:18 schreef Wootism het volgende:
Gang, keuken, kelder, bijkeuken, WC, tuinkamer en de overloop.
Dat van die stekkers had ik al gedaan. Vandaag wilde ik inderdaad alle lampen er uit gaan draaien. Maar daar kreeg ik dus de kans niet voor omdat alles opeens weer werkt.....quote:Op donderdag 14 november 2013 04:45 schreef jpajs het volgende:
[..]
Nu in gang, keuken, kelder, bijkeuken, WC, tuinkamer en ook op de overloop. Alle stekkers uit de wandcontactdozen en ook de lampen, peertjes, uit de lamphouders halen. In de meterkast de schakelaar weer omzetten.
Klapt deze er weer uit dan ben je nog een stekkertje vergeten. Anders heb je weer stroom op de groep. Draai nu eerst alle peertjes er in. Wacht na elke peetje vijf minuten. Daarna de stekkers er weer in. Zo kom je er achter waar het probleem zit.
Als het zo is dat alles er uit is en de schakelaar klapt er nog uit.
![]()
![]()
BLIJF DAN OVERAL AF EN SCHAKEL DESKUNDIGE HULP IN.
![]()
![]()
De buitenlampen op zowel de voor- als de achterkant van het huis hebben, raar of niet, een eigen groep.quote:Op donderdag 14 november 2013 06:36 schreef Simba het volgende:
Er zal wel vocht in de buitenlamp zitten.
Koffiezetapparaat, tosti-ijzer etc... zitten op een andere groep. En die deden het ook gewoon.quote:Op donderdag 14 november 2013 10:26 schreef hb64 het volgende:
Keuken en bijkeuken; check je koffiezetapparaat! Berucht voor aardlekken als ze ouder worden.
Bedankt.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef exlurker het volgende:
[..]
Dat mag een kookgroep 2 x230V telt voor een groep
Je kunt in de lasdozen delen van de groep er af gooien om het probleem te isoleren.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:17 schreef Wootism het volgende:
Oké.....
Gisteren heeft die aardlekschakelaar het gewoon heel de middag volgehouden. Maar rond 18:30 klapte hij er weer uit. Vandaag is er ook geen leven meer in te krijgen. (ik heb geen tijdschakelaars in huis)
Ik heb dus echt geen idee wat dit kan zijn.
Ondanks dat alle schakelaars op 'uit' staan heb ik toch alle lampen er even uitgehaald.... zonder resultaat.
Ook heb ik enkele wanddozen open geschroefd om te controleren op vocht o.i.d. Was er ook niet.
Ik weet van gekheid niet meer waar ik het moet zoeken... hoe kan dat ding het opeens een halve dag zonder problemen doen en er vervolgens weer mee kappen?
Misschien iemand nog tips voordat ik een elektriciën laat komen die alles weer van voor af aan gaat doorlopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |