Hallo,
ik wil in de toekomst een sauna gaan bouwen in mijn tuin, het gaat hier niet om een infrarood sauna, want dat vindt ik te klein en niet fijn. dus 1tje op gas omdat ik ook geen extra lastige stroom voorziening wil, die dan weer duur is.
Nu heb ik wat specifieke vragen.
Waarom perse sparren die uit het noorden van scandinavie komen voor de binnen kant, men zegt hierover dat dit hout langzaam groeit, en dus kleine jaarringen heeft, en daardoor warmte goed vast houden, maar wat als ik mijn sauna een uurtje aan wil zetten, dan hoeft die geen warmte vast te houden.
Ik wil een houten schuur bouwen, met daarin de sauna, welke isolatie waarde zal ik nodig hebben omdat een beetje zuinig te stoken?
zijn er speciale ventilatie eisen.
wat zijn er voor besparende mogelijkheden omtrent de kachel, ik dacht dat ik misschien, en op gas en op hout zou kunnen stoken, zo krijg ik hem snel op temperatuur, en dat bespaart gas uit, maar ik wil wel kunnen opgieten, kan die gas kachel dan wel heet genoeg worden.
Zijn er nog eisen aan de atmosfeer in de cabine?
Wat kost een gasoven ongeveer per uur draaien?
Ik weet niet of hier iemand is die mij verder kan helpen? een forum waar ze dat wel kunnen zou mij al kunnen helpen.
Ik ben van plan om op Marktplaats een sauna op de kop te tikken, en daarmee mijn eigen sauna te bouwen.. dan zal ik wel dingen te kort komen, maar het begin heb ik goedkoop ingekocht.